05 Mayıs 2008

Çay Daveti Sofrası

Mevlid-4 Mayıs

AKRABALAR TOPLANDI...
Bu kadar kalabalık bir akraba grubu ile en son Ramazan ayında iftar sofrasında buluşmuştuk. Hafta sonu 18 kişilik çekirdek aile (!) grubumuza, tüm akrabalarda eklenince, gündüz hanımlar ile çocuklar ve akşam eşler ilavesi ile birlikte oldukça yoğun bir gün yaşandı evimizde.
"Yediğin içtiğin senin olsun, gördüklerini anlat" atasözümüzün tersine, blogun formatı gereği, hareketli günümüzden, doğal olarak yediklerimiz yansıyacak bloga:) Lafı fazla uzatmadan, detaylara geçiyorum.

Mevlid-4 Mayıs

Misafirlerin sayısı bir hayli fazla olunca, herkesin sevdiği çeşitlerden rahat rahat alabilmesi için masa düzenini mutfağa ve açık büfe olarak kurdum. Konsolun üzerinede içecek büfesi hazırladım. Herkes çayını, kahvesini kendi zevkine göre hazırladı, yiyeceklerde tabaklarda artıp, ziyan olmamış oldu böylelikle. Soframızda, fotoğraftakilerin haricinde Kısır ve Yaprak Sarma'da vardı. Eşim fotoğrafları çekip, hanımları baş başa bırakmak istediği için:) henüz hazırlık aşamasında olan Kısır ve Yaprak Sarma'nın tabakları boş olarak kaldı:) Sevgili kayınvalidem, kısır, yaprak sarma, açma ve irmik helvasını yaparak üzerimdeki yükü büyük ölçüde aldı. Siret Yenge'de patatesli böreği yapınca bana sadece tatlıları ve kurabiyeleri hazırlamak kaldı.

Soframızda nelermi vardı?

Mevlid-4 Mayıs

Sofranın yarısını tatlılar, diğer yarısını tuzlular olarak planladım. Bebek kurabiyeleri'nde kullandığım klasik kurabiye hamuruna kalıpla çiçek şekli vererek sundum, özellikle çocuklar onca çeşit arasında sadece bu kurabiyeye ilgi gösterdiler ve hatta içlerinden bir tanesi "çiçek kurabiye istiyorum" diye ağladı desem:)

Mevlid-4 Mayıs

Çilekli pasta'nın yanısıra birde çikolatalı pasta yapmayı düşündüm ama ikisi birden çok fazla olur diye, Havuçlu Kek yapıp üzerine çikolata sos döktüm.

Çilekli pasta ise kelimenin tam anlamı ile harika oldu, tam bir bahar pastası. Normalde misafirlerin yanında kendi yaptıklarımı övmeyi sevmem, hatta "şurası şöyle olsa daha iyi olurdu" derim hep, ama bu pastaya ben bile söyleyecek bir şey bulamadım, şahaneydi :) Pandispanyasını, yoğurtlu sade pandispanya tarifi ile hazırlayıp üçe ayırdım, kendinden nemli bir kek olduğu için ıslatmadım, ara kremasını da tiramisu kreması gibi hazırladım ve ara katlara bolca minik minik doğradığım çilekleri serptim, üstünüde krem şanti ile kapladım.

Elmalı Ay Çöreği

Elmalı Milföy Dilimleri

Körili Kurabiye

18 yorum:

annesininoglusu dedi ki...

valla ellerine sağlık çok yorulmuşsundur ama değmiş doğrusu:))

Adsız dedi ki...

mügecim döktürmüssün ellerine saglık masaya bakınca gözlerim bayram yaptı:))senden rica etsem ay çöreyi körili kurabiye irmik helvasının tariflerini yazarmısın canım marifetli olmak sana yakısıyor sevgilerimle

Adsız dedi ki...

sana maşallah denemeyi unuttun nazar degmesin

antepası dedi ki...

Ne güzel şeyler hazırlamışsınız ellerinize sağlık.Maşallah maşallah hamaratların hepsi bu ailede.

Hülya dedi ki...

Ellerine sağlık
Çok yorucu bir çalışma olmuş ama emeğine değmiş doğrusu..
Herşey mükemmel..

Unknown dedi ki...

Sanırım artık tek favorim güzel davet sofraları oldu, yiyecek hazırlamaktan ziyade onu sunmak ön planda oluyor bir çok durumda o yüzden sofra fotoğrafları ,sofra düzeni çok ilgimi çekiyor hepsinden bir şey öğreniyorum.Geçtiğimiz günlerde açık büfe sofraların nasıl diyazn edilmesi gerektiğine dair bir yazı okumuştum fırsatım olur o yazıyı bulursam paylaşırım.
Sofra düzeni, yiyeceklerin sunumu konusunda çok başarılı olduğunu söylememe gerek yok sanırım Müce'cim senin ve emeğe geçen herkesin ellerine sağlık..

Gönül dedi ki...

olsun yeavrım ara sıra bendede oluyor dert etme bak gelmişsin siteme:))) yeavrım harika hazırlanmış masa kayınvalden ve siret yengeyi bende davet etsem banada gelirken yapıp getirseler ne iyi ederler:)))) öpüyorum elciklerine sağlık ve afiyetler olsun bebişim...sevgilerimle

deniz misal dedi ki...

masa öyle ihtişamlı görünüyor ki.. ellerinize sağlık.
ben kalabalık aileleri çok seviyorum. hem çok gürültülü olur hem de çok keyifli :))

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

wawwwwwwww ağzım açık bir şekilde masaya bakıyorum aynı zamanda da mutfağına bayıldım oldukça geniş.hazırlıkların süper hepsi birbirinden lezzetlidir eminim.körili kurabiyelerin tarifini merak ettim tabi diğerlerinide umarım en kısa zamanda verirsin.öptüm cnm.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Müge'cim ellerinize sağlık, herşey çok güzel görünüyor.. Kalabalık davetlerde açık büfe en iyi çözüm bence de.. Elmalı ay çöreği fotoğrafına bittim :)

şengül dedi ki...

tatlı bir koşuşturmanın ardından pastalar börekler harika olmuş ellerine sağlık canım

etki alanı dedi ki...

Yaprak dolmasından rica edeyim lütfen!

Müge,
muhteşem bir sofra,albenisi kocaman..
Yapanların ellerine sağlık..

Birlik beraberlik için çok güzel bir toplantı olmuş..İlişkileri sıcak tutmanın bundan güzel yöntemi olamaz..Kalabalık aile,daima sahiplenmeyi ve aile olmanın sıcaklığını yansıtır..Yalnız değilsindir böyle bir kalabalıkta...Ve umarım değerin biliniyordur...
TüTü

Yemekbahane dedi ki...

Adaş şekerim...Zaten heyecanla bekliyordum .Hakikaten beklediğim kadar varmış.Sana diyecek söz edecek iltifat bulamıyorum.Sen ne hamarat bir kadınsın yawww!
Hepsi mi süper gözükür? Şimdi yüzsüzlük yapıyorum ve şu soruyu soruyorum...Ne zaman size geliyoruz :)
Öpüyorum seni!

Neslihan dedi ki...

Mügecim canım, şimdi anladım haftasonu niye sıkışmak istemediğini haklıymısşın ve sofra muhteşem olmuş, ellerinize sağlık, körili kurabiyenin detaylarını bekleyeceğim. Bu arada sofra fotoğraflarını o kadar çok seviyorum ki, bakmaya doyamıyorum ve durmadan davet vermek istiyorum desem yeridir:)

Adsız dedi ki...

selam, şahane bir sofra olmuş. maşallah...

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Arkadaşlarım;
Hem ziyaretiniz hemde zaman ayırıp yorum bıraktığınız için çok ama çok teşekkürler, elleriniz dert görmesin. Öpüyorum hepinizi.
Sevgilerimle.

Tütücüm;
Umarım...

Adsız dedi ki...

selam müge hanım yine harika bir sofra :) nazar değmesin valla ne diyim..bebek kurabiyelerinin,körili kurabiyenin,elmalı milföy dilimlerinin ve elmalı çay çöreklerinin olduğu tabakları nereden aldınız diye bir soru sorucam.çok merak ettim :) umarım yanıtlarsnz şimdiden teşekkürler..sevgiyle kalın allaha emanet olun...

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Adsız;
Çok teşekkürler.
bu sofrada kullanılan tabaklar; Paşabahçe ve Mudo Concept.

Sevgilerimle.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin