15 Mayıs 2013

Tahin Helvalı Kek ve Dünya Pişirme Günü

Tahin Helvalı Kek

DÜNYA PİŞİRME GÜNÜ ve ŞİŞMAN YUNAN PASTAM :)
Kısa bir aradan sonra yine beraberiz :) Ne güzel değil mi keşke hep bu hızda devam etsek diyorum, amin diyorum :)
Geçen yazıda demiştim ya; "bana mutfağa girmek için bir bahane lazımmış, birilerinin bana; pişireceksin! demesi lazımmış" diye... :)
İşte yine aynen öyle bir durum...
Yemek zevki dergisinden sonra, bu hafta bir başka keyifli projenin içinde buldum kendimi...

Tüm dünyada ilk kez geçen yıl kutlanmaya başlanan "Dünya Pasta ve Kek Günü", pasta severlerin pişirme tutkularını paylaşmalarının keyifli bir yolu olarak ortaya çıkmış. :)
18-19 Mayıs Cumartesi-Pazar günlerinde tüm dünyada eş zamanlı olarak kutlanacak etkinlikte, dileyen herkes kendi #cesurkekim tarifini pişirecek ve birbirinden güzel hediyeler kazanma şansına sahip olacak. :)
Bunun için yapmanız gereken tek şey; Dünya Pasta ve Kek Günü sayfasına girip, hazırlanan 100 tariften beğendiğiniz birini seçmek, hazırlamak ve paylaşmak... :)

Peki ben bu projenin neresindeyim? :)
Gururla söylüyorum ki tam ortasında... :)
Proje için; dünyanın çeşitli ülkelerinden 100 kişi "ülke elçisi" olarak seçilmiş ve Türkiye'deki elçilerden biri de benim :)
Açıkçası projenin sayfası oluşmadan önce yaptığımız görüşmelerde -sanırım olayın ciddiyetinin çok farkında olmadığım için- çok da heyecanlanmamıştım. :)
Ama sayfa hazırlanıp yayına sunulduğunda; tüm dünyadan ünlü şefler ve bloggerlar ile aynı platformda olmak, ülkemi temsil etmek ve 6. sırada olmak gerçekten göğsümü kabarttı.!! :)

Proje kapsamında ülke elçisi olarak bir tarifimle yer almak dışında, benimde listeden tarifler seçip, sizlerle paylaşmam gerekiyor.
Bunun için listeyi uzun uzun inceledim, işim gereği çok fazla pasta, krema pişirdiğim için açıkçası pastalara biraz uzak durdum. :)
Gözlerim; şöyle pratik, kolay malzemeler ile çabucak hazırlanabilecek tarifler aradı.
Sonunda, Yunanlı Eva Monohari'nin Helvalı Şişman Keki ve İsveçli Els Debremaeker'in Portakallı Madlen'in de karar kıldım. :)

Sizlerle paylaşacağım ilk tarif; Tahin Helvalı Kek...
Malzemeleri klasik, bildiğimiz kek malzemeleri...
İçindeki helva keki ağırlaştırır sanıyordum ama tam tersi gayet hafif, biraz ekmekimsi kıvamda lezzetli bir kek oldu.
Helva olarak; ben fıstıklı helva kullandım ama arzunuza göre sade, kakaolu helvada kullanabilirsiniz.
Margarin tarifin olmazsa olmazı :) Çünkü bu projede ki ana sponsorumuz; Sana...
Bende zaten Sana hamur işi markasını çok severim ve kullandım ama margarin tercih etmiyorsanız tereyağı ile yapabilirsiniz.
Yapılışı biraz el oyalıyıcı yani klasik kek gibi, yumurtaları şekerle çırp, sütü ekle, kuru malzemeleri ekle şeklinde değil. :)
Ben kuralına uygun olarak yani el oyalayıcı haliyle yaptım ama sizlerden; "Müge valla ben klasik kek gibi yaptım, gayet güzel de oldu" şeklinde bir yorum gelirse çok şaşırmayacağım. :)


Kek harcı oldukça fazla oluyor, ben 20 dilimlik klasik kek kalıbı kullanmama rağmen ortasından tepsiye bir bardak kadar taşmıştı. Önerim; eğer varsa kocaman ayarlanabilir kelepçeli bir kalıp kullanmanız ya da kek harcını iki küçük kalıba paylaştırarak aynı anda pişirmeniz olabilir.
Birde benim gibi acilen fotoğraf çekmem lazım diyerek kek fırından çıkar çıkmaz, ızgara üzerine almaya kalkmayın, parçalanır. :)
Üzerine fındık kırıkları serpebilir ya da sade olarak pişirebilirsiniz.
Ben portakalım olmadığı için, 1 tatlı kaşığı portakal aroması kullandım ve damla sakızı da kullanmadım.
Tarif Yunanlı olduğu için damla sakızı kaçınılmaz elbette ama beni biraz tanıyanlar damla sakızlı herhangi bir şeyi ağzıma bile sürmediğimi bilir. :)
Son notum; orijinal tarifte üzerine beyaz çikolatalı bir ganaş hazırlanmıştı, ben başta da dediğim gibi pasta değil kek olarak yemek istediğim için yapmadım. Siz damak zevkinize göre, çikolata sosu ya da pastacı kreması gibi kremalar ile servis edebilirsiniz elbette...

Malzemeler

  • 200 gr. Margarin (Sana Hamur işi kullandım)
  • 60 gr. (yarım su bardağı) Pudra Şekeri
  • 500 gr. (4 su bardağı) Un
  • 400 ml. (2 su bardağı) Süt
  • 4 Adet (iri) Yumurta
  • 1 Adet Portakalın Kabuğu ve Suyu
  • 200 gr. Tahin Helvası (fıstıklı kullandım)
  • 1 Paket Kabartma tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • Bir Tutam Tuz

Yapılışı
  • Oda sıcaklığında iyice yumuşamış olan margarini, pudra şekeri ile birlikte mikserle 1-2 dk. karışım mayonez kıvamına gelinceye kadar çırpın.
  • Yumurta aklarını ve sarılarını ayırın.
  • Yumurta sarılarını teker teker, (her eklemede mikser ile çırparak) yağlı şekerli karışıma yedirin.
  • Helvayı çatalla ezin.
  • Karışıma; ezilmiş helvayı, rendelenmiş portakal kabuğunu ve suyunu ve vanilyayı ekleyin. Mikserle düşük devirde biraz karıştırın.
  • Cam kasede yumurta aklarını bir tutam tuz ile köpürtün. (minik fotoğraftaki gibi)
  • Yumurta aklarını silikon bir spatula ile, mümkün olduğunca söndürmeden, katlama yöntemi ile helvalı karışıma yedirin.
  • Ayrı bir kaba unu ve kabartma tozunu iki kere eleyin.
  • Unu ve sütü 3 aşamada her seferinde çırpma teli çırparak yedirin. (Her seferinde unla başlayın, yani unu ekleyip, çırpın, sütü ekleyip çırpın şeklinde...)
  • Kullanacağınız kek kalıbını katı yağ ile yağlayıp, un serpin. (ben kalıplarımı sıvı Becel Pratik ile yağlıyorum, hakikaten çok pratik oluyor)
  • Karışımı kalıba boşaltın ve 180 derecede önceden iyice ısınmış fırında 50-55 dk. üzeri iyice turuncu oluncaya kadar pişirin.

Tahin Helvalı Kek

4 yorum:

Kurabiye Tarifleri dedi ki...

Merhabalar tariflerinz çok güzel sizi beğeni ile takip ediyorum elinize sağlık. Başarılarınızın devamını diliyorum. Hilal Bayram

Yemek tarifleri dedi ki...

Ne kadar da güzel görünüyorlar. Elinize sağlık.

canan dedi ki...

muhtesem gorunuyor hemen denıcem :)

essen dedi ki...

ben denedim ama kek gerçekten çok uzun sürede pişiyor. 1 saati buldu pişmesi tabi bu arada üstü yandı kekin. kötü ve uzun bir deneyim oldu benim için

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin