20 Mayıs 2008

Elmalı Milföy Dilimleri

Elmalı Milföy Dilimleri

MUHTEMELEN SON ELMALI TARİF :)
Elma ile özellikle pişmiş elma ile aramın iyi olmadığını, hatta ağzıma bile sürmediğimi Elmalı Ay Çöreği yazısında uzunca anlatmıştım.
O yazıda da belirttiğim gibi evde bolca bulunan elmaları, değerlendirmek amacı ile pişirip buzluğa koymuş ve misafirlerimiz için iki çeşit haline getirmiştim.
Elmalı milföy dilimlerinin tarifi daha doğrusu ilham kaynağı Siret yenge. Katıldığı bir günde, yemiş ve çok beğenmiş, onun yediği tarifte milföy hamuru rulo yapılmış ve dilimlenmeden pişirilmiş.
Bu şekilde sunum olarak çok güzel olurdu ama servis ederken zor olacağını düşündüm. Milföy hamuru zaten hemen dağılan ve kırıntıları saçılan bir hamur, bu nedenle ben çiğken dilimleyip, dilimler halinde pişirdim. Servisi daha kolay oldu ve hem çıtır hemde yumuşak atıştırmalık oldular.

Malzemeler
  • 9 Adet Kare Milföy Hamuru
  • 3 Adet (Orta Boy) Elma
  • 2 Tatlı Kaşığı Şeker
  • 1 Çay Bardağı (irice kırılmış) Ceviz
  • 1 Çay Kaşığı Tarçın

Yapılışı

  • Elmaları rendeleyin ve orta ateşte şeker ve tarçın ekleyerek, elmalar yumuşayıncaya kadar pişirin. Altını kapatıp cevizi ekleyin ve soğumaya bırakın.
  • Milföy hamurlarını unlanmış bir tezgaha, üçerli sıra halinde, bir kare oluşturacak şekilde dizin. (tam yanyana değil kenarları hafifçe birbirinin üstüne gelecek şekilde dizin)
  • Hamurları, oklava yardımı ile hafifçe açın.
  • Elmalı harcı üzerine yayın ve sıkıca rulo yapın.
  • Yaklaşık 1 - 1,5 cm.lik dilimler kesin ve tepsiye dizin. (Tepsiyi yağlamanıza gerek yok)
  • 180 derecede ön ısıtma yapılmış fırında 25-30 dk. hamurların üzerleri pembeleşinceye kadar pişirin.

& Elmalı harcı hazırladıktan sonra, bir buzdolabı poşetine koyarak buzlukta uzun süre saklayabilirsiniz.

17 yorum:

Haydins dedi ki...

Merhabalar bu tarz petaik tarifleri seviyorum..Deneycegim mutlaka hosuma gitti.
Sevgiler..

GÜL BAHÇESİ dedi ki...

selamlar,pratik ve nefis görünüyorlar,adresinizi oktay ustanın sitesinden aldım ,yazışmak dilegiyle.sevgiyle kalın.http://wwwgulbahces.blogspot.com/

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Müge'cim, pek lezzetli olduğuna eminim, elma,ceviz ve tarçın süper bir üçlüdür..

Adsız dedi ki...

mügecim ellerine saglık harikalar
masadaki görünüş şekli bir harika yemesi ne kadar lezetlidir kimbiir neyse onu da yapınca tadına bakarım:))sen süpersin sevgilerimi gönderiyorum sen süpersin

Pelin dedi ki...

Mügeciğim,
Çok pratik bir tarif.Ben elmalı tatları sevdiğim için bunu da çok seveceğimi düşünüyorum.Ellerine sağlık

Nalan Kaplan dedi ki...

Müge'ciğim ellerine sağlık,çok nefis görünüyorlar,sevgiler...

Yasemin dedi ki...

ya kuzucum nasil olurda senin gibi damak tadi zengin biri pismis elmayi sevmez helede tarcin ceviz ve sekerle biraraya geldiyse! sana bi dahaki gelisinde sadece elmali tatlar yapcem :P hehe :))

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

mügecim ben senin aksine çok severim cnm elmalı tarifleri.bu tarifin çok pratik.ellerine sağlık.

Saliha dedi ki...

canım ben severım elmalı lezzetlerı..yanı olsada olur olmasada:))
ellerıne saglık mugemmmmmmmmmmm

ebrulitatlar dedi ki...

Elmalı herşeye bayılan biri olarak çok beğendim. Ellerine sağlık Müge'cim. Hem pratik hem leziz. Geçmiş olsun dileğin içinde teşekkür ederim. Sevgiler canım..

HÜLYA dedi ki...

günaydın canım...

almalı milföyünden bir tanecik aldım.. elelrie sağlık süper olmuşllar..

sevgilerimle

Betül KAVAL dedi ki...

SLM
ELMALI TATLARI BENDE ÇOK SEVERİM ELLERİNE SAĞLIK MÜGE BENDE DENİYCEM BU YARİFİ EN KISA ZAMANDA..

SEVGİLER

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Arkadaşlar;
Değerli yorumlarınız için çok ama çok teşekkürler.
Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun, tüm elma severlere benden bir hediye olsun:)
Sevgilerimle...

umut dedi ki...

çok pratik bir tarif teşekkürler

Adsız dedi ki...

Merhaba Müge hanım, size mail gönderiyorum ama hiç bir şekilde ulaşmıyor. Elmalı milföy dilimlerini pişirip soğuttuktan sonra derin dondurucuya atınca çıkarıp aynı tazeliği yakalayabiliyor muyuz?
Çok güzel bir tarif, pişirmek için sabırsızlanıyorum.

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba;
Elmalı milföy dilimlerini pişirip soğuttuktan sonra strech film ya da aliminyum folyoya sarıp buzluğa kaldırabilirsiniz.
Çıkarınca biraz fırında ya da teflon tavada ısıtırsanız gayet güzel oluyorlar...

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Müge Hanım, ne diyeyim, harikasınız! Ne kadar nazik, ilgili ve yaptığı işi mükemmel yapan birisiniz. Övgülerimi sırala sırala bitiremeyeceğim galiba. Her soframda sizden en az 1 tarif bulunuyor. Teşekkürler
Evşen

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin