13 Mart 2008

Susamlı Kurabiye

Susamlı Kurabiye

TAHİN HELVASI TADINDA KURABİYE...
Kurabiyenin tarifi; annemin tarif defterinden. Geçen hafta kendi akraba gününde yapmıştı. Annem normalde kendi yaptığı hiçbir şeyi övmez, hatta sürekli kusurlar bulur, bende ona "sana iltifat etmemiz için hep böyle yapıyorsun" derim:) ama bu kurabiyeyi o kadar çok sevmişki, tarifi aldığı günden beri defalarca yapmış.
"Her gün yapasım var Müge" dedi:) Bana da blogunda mutlaka yayınla, herkes yapsın, çok sevilecek" dedi, bir yıldır ilk defa böyle bir ısrarda bulunması da size bir fikir verebilir diye düşünüyorum:)
Kurabiyenin tadı; aynı tahin helvası gibi oluyor ama helva gibi insanın içini bayıltmıyor.
İlk fırsatta aynı tariften, şekeri çıkarıp tuzlu ve mahlepli deneyeceğim, eminim antep kahkesi tadında nefis bir şey olacak, tahmin ettiğim gibi olursa sizlerle paylaşırım.

Malzemeler
  • 2 Çay Bardağı Toz Şeker
  • 1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Paket (250 Gr.) Margarin yada Tereyağ
  • 1 Çay Bardağı Susam
  • 1 Çay Bardağı Mısır Nişastası
  • 1 Paket Vanilya
  • 1/2 Paket Kabartma Tozu
  • 3 Su Bardağı Un

Yapılışı

  • Susamı teflon bir tavada, kısık ateşte, rengi hafif pembeleşene kadar kavurun. Altını kapatıp, soğumaya bırakın.
  • Oda sıcaklığındaki margarin ve şekeri mikser ile 2-3 dk.çırpın.
  • Soğumuş susam, yağlı karışım ve ve diğer malzemeleri karıştırın ve yoğurun. Unun hepsini birden koymayın, azar azar ekleyin.
  • Hamurunuz, toparlanınca un eklemeyi bırakın. (yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur olmalı) Buzdolabında yarım saat kadar dinlendirin.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlak yada parmak şekli verin.
  • Hamur pişerken biraz yayılıyor, o nedenle tepsiye dizereken 1'er cm. aralıklar ile dizmenizi öneririm.
  • 180 derecede ön ısıtma yapılmış fırında 20-25 dk. rengi hafif turuncu olana kadar pişirin.

27 yorum:

Unknown dedi ki...

Annen bu kadar övdüğüne göre eminim güzeldir Mügecim...Tarifide çok kolay denemeye değer..

Yasemin dedi ki...

hmmm bak simdi bugn ilk defa mutfakta bisler yaptim oda oglanin viyaklamasiyla bikac kere bolundu.. bi sonraki viyaklama molasinda da bu kurabiyeleri yapem baree :) annecinin ellerine saglik mugeeeeeeeeemmm!!!

Naşide Dönmez dedi ki...

gerçekten çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık.mutlaka deneyeceğim umarım oğlumda yer:))

Mutfak Havlusu dedi ki...

bende tarfini annemle okudum
annemde hatta ben göstermeden önce baktım geldi yanıma bakıyor değişik birşey falan dedi bende bahsettim annesinin tarfiymiş diye,yapalım dedik kesinlikle denenicek ben yapamasam bile annem kesin yapıcak.e
ellerine sağlık anneninde seninde..

Feyza Fidan dedi ki...

Mügecim, enfes bir tadı olur bunun vallahii.Bayıldımmmm..Ellerine sağlık canım benim, kocaman öptüm seni..

Banu dedi ki...

merhaba muge hanim bende sonunda blog actim. Bilmiyorum iyimi yaptim insallah devamli olur ,fakat cok acemiyim klasik bir blog istemiyorum nasil degisiklikler yaparim henuz kesfedemedim yanimdada uzman biri yok o yuzden bilgilerinizi paylasirsaniz benimle sevinirim tesekkurler ziyaretinizi beklerim

Banu dedi ki...

merhaba Muge hanim.Yorum birakmana cok sevindim gercekten.Ilgilendigin icin sagol.Benim klasik blogtan kastim sayfa duzeni vb. seylerdi yani kategori yapmak bir etiket icin resim koymak bunlardi.yoksa blogum sizinkiler gibi olacak.Mesela yorumlari nasil onaylayabilirim??benide sayfana eklersen sevinirim mugecim.(bu arada mail atmaya calistim gitmedi o yuzden yorum olarak ulasiyorum)

Gönül dedi ki...

ayyy zaten bu aralar kurabiye vev tatlı krizindeyim göstermeyin bana bu güzellikler yaaaaaaaaaa:))) ellerine sağlık hayatcım harika olmuş...sevgilerimle öpüyorum

Adsız dedi ki...

merhaba kolay gelsin ben sizi oktay ustanın programın da izledim
sizden ayşem hanım sitesi varsa onun adresini istiyorum sitenizde yer veriseniz sevinirim teşekkürler

Fulya dedi ki...

Gerçekten çok güzele benziyor eline sağlık.Annenede selam.Ellerine sağlık.Arkadaşım seni takip ettiklerime ekliyorum.Sık sık ziyaret edeceğim.

Müge Hüner dedi ki...

Zerrincim;
Evet, yazımdada dediğim gibi annem ilk defa bir tarif için sitende yayınla diye ısrarda bulundu:) Gerçekten çok lezzetli bir kurabiye. Sevgilerimle canım.

Minik kuşum;
Bir viyaklama molası yeter zaten bu kurabiye için, yap da ye yarasın süt olsun sana gülocum.

Sevgili Naşide;
Tadı görüntüsünden güzel emin olabilirsin:) Oğlunda bayılır bence, şimdiden ellerine sağlık. Sevgilerimle.

Sevgili Mutfak havlusu;
Bu kurabiyenin adını anne kurabiyesi yapalım o zaman :) ne dersin. Anneciğinin şimdiden ellerine sağlık, eminim yapıp sana ikram ettiğinde sende çok seveceksin. Sevgilerimle.

Feyzacım;
Gerçekten müthiş bir tadı var, bende seni öperim şekerim.

Banucum;
Sana blogundan ulaştım, tekrar aramıza hoşgeldin canım. Sevgilerimle.

Gönülcüm;
Bu diyet kurabiye, ye bişey olmaz:)) Çok kötüyüm dimi:) Öperim seni.

İsimsiz;
Ayşemciğimin blogu ;
http://pecetedennotlar.blogspot.com

Fulyacım;
Çok teşekkürler, bende seni sık sık ziyaret ediyorum. Sevgilerimle canım.

güzgülü dedi ki...

mügeciğim,tarifini denedim.Çok nefis oldu,hakikaten ağızda dağılan ama asla içini yakmayan bir kurabiye oldu.Annene ve sana çok teşekkür ederim.Arkadaşlarıma tattırdım ve tarifini verdim.Ama mutlaka senin ismini yani bloğunu önerdim.Yakında hem takipçin artacak hem de kurabiyen bayağı populer olacak.Sadece ben margarin miktarını yaşım icabı azaltıp sıvı yağ oranını artırdım.Bu nedenle biraz yaygın oldular kanısındayım.Bir defada tam tarifin gibi deneyeceğim.Sana kolay gelsin...Yeni tariflerde buluşmak üzere...

Müge Hüner dedi ki...

Ablacığım;
Çok teşekkür ederim, bu güzel sözlerin için. Zaten denemiş ve beğenmiş olman bile beni çok mutlu etti, sen birde önermişsin beni. Çok teşekkürler. Afiyet şeker olsun.
Margarin yerine tereyağ ilede yapabilirsin kurabiyeyi. Yayılması sıvı yağ ile ilgili değil, ben yaptığımda da hep yayılıyorlar, en son parmak şeklinde yapmıştım, fırından kedidili bisküvisi gibi çıktılar:)
Formulu sıkışık dizmek tepsiye, hepsi bu.
Öperim seni.

Adsız dedi ki...

Bu kurabiyeyi yemeyen daha önce kurabiye yedim demesin. Komşum yapmıştı tarifini almak mümkün olmadı. Burdaki tariften yaptım nefis oldu. Hatem

Adsız dedi ki...

merhaba müge hanım.annenizin tarifi çok güzel ve lezzetli olacagına da eminim hemen deneyeceğim.teşekkürler NİLÜFER

Adsız dedi ki...

Merhaba müge hanım denediğim tüm yeni tarifleri bloğunuzdan alıyorum daha önce havuçlu kek,mantar kurabiye,mahlepli tuzlu kurabiye bi kaç poğaça denemem oldu ve muhteşem oldular ama bu kurabiye benim için tam bir hayal kırıklığı oldu malesef
Susamı çok severim normalde aslında tadıda güzel ağızda dağılan bir kurabiye oldu ama yağ ölçülerini azaltmama rağmen 1 tane yedikten sonra midemin ağrısından kıvrandım belki uzun zamandır diyette olduğumdan ve ilk tatlı molamı verdiğimdendir beklediğimi bulamadım buzluğa kaldırmayı düşünüyorum bir misafir arasında değerlendirebilirim belki sizce saklama süresi ne kadar olabilir ?

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Adsız;
Bu kurabiye ile ilgili daha önce hiç şikayet almadım, hatta yarışmaya bile katıldım ve Sahrap Soysal çok beğenerek Hürriyet'teki köşesinde bu kurabiyeden söz etti :)

Dediğiniz gibi size ağır gelmiş olabilir, birde susam midenin en zor erittiği gıda maddesi. Oldukça da yağlı.
Mideniz hassas ise dokunmuş olabilir size.
Başka da aklıma bir şey gelmiyor.
Buzlukta aylarca saklayabilirsiniz bu kurabiyeyi, hiç bir şey olmuyor.

Sevgilerimle.

Not: Diğer bütün güzel sözler için çok teşekkür ederim :)

Muhterem dedi ki...

Merhaba Müge Hanım sizi uzun zamandır sessiz sedasız takip ediyordum, tüm kremalarınızı denedim diyebilirim :) En son susamlı kurabiyenizi denedikten sonra bende artık blog açacağım diyip kolları sıvadım. Yarın sizin videolu profiterolu tam olarak izleyip deneyeceğim ve ilk yayınladığım sizin tarif olacak . şimdiden heyecanlıyım .
Bu arada kurabiye süpppeerrr ötesi oldu çokk teşekkür ederim . Elinize kolunuza sağlık

nilgün dedi ki...

gunaydın iyi haftalar en guzel gunlerın senın en şahane tarıflerın bızımle olmasını dılıyerek,bu susamlı kurabıyelerın nefıs olduğunu yazmak ıstedım denedım,herkes denesın bence değişik bır lezzet,senı de kocaman öpüyorum

yasemin dedi ki...

merhaba müge ablacım denedim tarifini ve çok güzel oldu biz ailece yağlı yiyecekleri sevmeyiz ama bu bize pek yağlı gelmedi yiyen herkes tarifini istedi ben de mutluluk içinde verdim ancak yapacak olanlara bir hatırlatma: ben elime illa yapışmayacak diye yarım bardak daha fazla un kattım işte bu yüzden başta ağızda dağılan kurabiyelerim bir kaç saat sonra çoooook kıtır oldu müge ablacım sence benim tahmin ettiğim gibi midir yoksa sorun başka mı? seni çok öptüm:)

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Yasemin;
Bu kurabiyenin olmazsa olmaz kuralı, kesinlikle fazla un eklememek...
Özelliği gidiyor yoksa.
Bir dahakine 3 bardaktan fazla koyma olurmu?

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

tarifinizi bende denedim, gerçekten hem çok farklı hemde çok lezzetliydiler... denemek isteyen herkese tavsiye ederim! teşekkürler Müge abla:)

gülşen(uğurböceğim mutfağı) dedi ki...

müge hanımcım geçen iki günün ardından ilk gün bu kurabiyeyi ikinci gün mermer keki denedim:)
geri dönütünü vermezsemde çatlarım:)
ben tarife harfiyen uydum,hatta 3 su bardağı unu ekledim baya yumuşaktı ele yapışmıyordu bir kaşık daha ekledim,daha fazla eklemedim uyarınızı dikkate alarak,tepsite top top koydum o toplar aynı böyle yayvanlaştı,25.dakikada birtanesini çıkarmaya çalışırken fırından dağıldı gitti,beş dakika daha pişirdim,çıkarıp soğuttum bu sefer dağılmıyordu ama bisküvi gibi kıtır oldu benim kurabiyelerim,yani böyle gevrek gibi,yumuşak değil gerçektewn öylemi yoksa ben biryerdemi yanlış yaptım:(
ben daha çok ilk piştiği zamanlarda dışı hafif gevrek ama içi yumuşak ağızda dağılan kurabiyeleri seviyorum,sırada içi dolgulu kurabiye var onuda deneyeceğim,şimdi mermer kek başlığına gideyim yorum yazmak için:))

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Gülşen;
Bu kurabiyeyi çok pişirmek doğru değil, un eklemekte doğru değil.
20-25 dk. sonra fırından çıkarıp, hiç ellemeden tepside soğumasını beklemek gerekiyor.
Kurabiye kıtır kıtır oluyor evet, sen; "ilk piştiği zamanlarda dışı hafif gevrek ama içi yumuşak ağızda dağılan kurabiyeleri seviyorum" demişsin.
O zaman pek sana hitap eden bir kurabiye değil bu kurabiye diyebilirim :)

seyma dedi ki...

merhaba müge hanim öncelikle size coook tesekkür ediyorum.böyle agizda dagilan kitir kitir enfes isirdigin zaman hmmmmmm cok güzelmis dedirten bu kurabiye tarifini bizimle paylastigin icin.sevgilerimle...

JaleKara dedi ki...

Sevgili Muge hanim
Susamli kurabiyeleri denedim tadi guzel oldu fakat sizin dediginiz gibi hic yayilmadilar top seklinde koymstum kucuk toplarim oldu. Cay bardagi olcusu ajda cay bardagi ullandim. Un icin ise Amerikan cup olcusu kullandim ve 3.5 cup un ile ancak hamur toparlandi.Sizce neden olmus olabilir

Tesekkur ederim
Nur

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba Jale hanım;
Bu tarif diğer kurabiye tariflerine göre sadık bir ölçü istiyor. :)
Yani aldığı kadar, hamur toparlanıncaya kadar un ekleyin gibi bir cümle kuramıyoruz.
Çay bardağı olarak Ajda çok fazla, klasik çay bardağı olmalı.
Cup ölçüsü olarak da Amerikan cup yine çok fazla.
200 ml.lik standart su bardağı olmalı (125 gr. un alan)
Hamuru toparlamak için çok uğraşmayın. Biraz yumuşak olabilir.
Bu şekilde yaparsanız sorun olmayacaktır.
Sevgilerimle...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin