16 Haziran 2010

Baklava Yufkasında Levrek

ÇOK PRATİK ve ÇOK ŞIK BİR DAVET YEMEĞİ...
Madem haftayı Risotto gibi sosyetik bir lezzet ile açtık, öyle devam edelim derim :)
Ülkü'nün Kahvaltı Sofrası'nı yayınlarken; şöyle bir cümle kurmuştum belki hatırlarsınız;
"Bana her buluşmamızda; kek, kurabiye yapma artık, farklı şeyler ekle bloga, safranlı, buğdaylı risotto, karamelize soğanlı baklava yufkasında biftek filan yap, ben vereyim sana farklı tarifler” diye fırça atıyor :) En kısa zamanda bizim evde bir atölye çalışması yapacağız, Ülkü ve ben pişireceğiz, eşim fotoğraflayacak, sonra güzel bir sofra kurup, hepsini yiyeceğiz"...
İşte o gün Şef Serkan Bozkurt nasıl olmuş ise bizi duymuş ve fikirlerimizi çalmış :)
Palm Yağı Etkinliği'nde; "bugün sizlerle baklava yufkasında karamelize soğanlı levrek ve mantarlı risotto pişireceğiz" demez mi? :)
Biz de ne yapalım, çaresiz hafta sonu yapacağımız atölye çalışmasında ufak değişiklikler yaptık, ana yemek olarak; "Bonfile Kulesi" yapacağız mesela...
Neyse şakayı çok uzatmayayım, Şef'in bizi duyması tabi ki mümkün değil :) olsa olsa biz ondan duymuş olabiliriz.
Çünkü Serkan Bozkurt; fikri kendisine ait olan bu yemek ile daha on altı yaşında iken katıldığı bir yarışmada birincilik ödülü almış, iki fakülte mezunu ve başarıları saymakla bitmeyecek kadar çok olan bir Şef... Esprilerime bir şey demez :)
Baklava yufkasında levrek; yapılışı itibariyle biraz el oyalayıcı olsa da, şık davet sofraları için muhteşem bir tarif bence.
Düşünsenize, yeni evlenmişsiniz, eşinizin ailesi ilk defa yemeğe gelecek, bol salatalı bir balık sofrası hazırlayıp, ana yemek olarak da bu levreği yapıyorsunuz, daha ötesi var mı? :)
Çok havalı bence :)

• 1 Diş Sarımsak
  • Tuz

Yapılışı

• Levreği; yanlamasına ikiye ayırın, başını kesin ve kılçıklarını ayıklayın.
  • Soğanı; çok ince yarım ay şeklinde (piyazlık) doğrayın.
  • Bir tavaya 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ koyun ve orta ateşte, soğanları sürekli karıştırarak, karamelize bir hal alıncaya kadar kavurun. Ilınmaya bırakın.
  • Bir tavaya 1-2 yemek kaşığı sıvı yağ koyun, sarımsağı ortasından çıtlatın ve yağa ekleyin. Orta ateşte yağ kızarken, sarımsağı da pişirin (böylelikle sarımsağın aroması yağa geçecek).
  • Balıkları sarımsak aromalı kızgın yağa koyun ve her iki yüzünü 15 sn. kadar pişirip, ocaktan alın.
  • 3 Adet baklava yufkasını üst üste koyun ve ikiye bölün, tezgah da uzunlamasına olacak şekilde birleştirin.
  • Balığı yufkanın ucuna, 2-3 parmak boşluk kalacak şekilde uzunlamasına koyun, üzerine soğanın yarısını yayın ve tuz serpin.
  • Yufkayı baş tarafından kendinize doğru katlayın ve pile yapın.
  • Yanlardan 2 cm. boşluk kalacak şekilde kesin ve içeri katlayın.
  • Diğer balık için de aynı işlemi uygulayın.
  • Hafifçe yağlanmış tepsiye koyun, üzerlerine bir şey sürmeyin.
  • Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 15-20 dk. üzeri turuncu oluncaya kadar pişirin.

Baklava Yufkasında Levrek - Kolaj

NOTLAR;

• Baklava yufkası olarak; inceliği ve lezzeti nedeniyle; Yu-ka kullanmanızı öneririm. Eğer Yu-ka kullanıyorsanız, şekli dikdörtgen olduğu için, uzunlamasına ikiye ayırın ve upuzun bir şerit olacak şekilde tezgaha yerleştirin. Diğer markaların şekilleri farklı olabiliyor çünkü.
  • Levrek yerine başka bir balık da kullanabilirsiniz.

ÖNERİ;

• Bu tarifi; sadece balıkla değil, kırmızı et ile yapabilirsiniz. DÜRÜM ya da ETLİ KARNIYARIK tarifindeki iç harcı hazırlayın, ayrı bir tavada soğanları karamelize edin. Yufkaya önce etleri, üzerine soğanları koyun ve ister yukarıdaki gibi pileli şekilde, ister kare, ister dikdörtgen sararak şekil verin.

Gizem dedi ki...

Çok şık bir tarif olmuş şekerim. Özellikle yufkayı böyle değerlendirilebileceğini görünce, kafamda teker teker ampuller yanmaya başladı...

Güzel bir kahvaltı sofrasında ya da çay davetinde, pizza içi hazırlayarak da güzel ve hoş bir sunum olabilir. Ama karamelize soğanlı levrek iç de mükemmel bir fikir... Elceğizlerinize sağlık canımcım...

Öptüm seni...

Tülin dedi ki...

Merhaba Mügecigim,
cok nefis bir tarif. Baliga bayilirim. Mügecim,
-Yufkayi bas tarafindan kendinize katlayin ve pile yapin, demissin ya.
-Biz bu yufkayi katlaya katlaya pile yapiyoruz. Sonrada bu katlara bicakla cizik atiyoruz, degil mi?
-Birde tam anlamadigim yanlardan biraz pay biraktiktan sonra bicakla kesin demissin, yani yufkanin fazla kisimlarini yufkadan ayiracagiz anlaminda degil mi.
-Birde resimler cesitli birinde tirnaklarin ojeli, birinde degil, bu nasil oluyor ;-)
Ayrica ilk resimde baliga fircayla birsey mi sürüyorsun? Aciklamanda buna deginmemissin.
Iyi aksamlar

Eya dedi ki...

Ay Mügeciiiim..ugramayali gercekten sosyetik olmus bu tarifler.Risottoyu kacirmisim :( bide üstüne bu levrek...pilili pilili pek de hos görünmüs. Harikasin...ellerine saglik, sevgilerimle

zehra

büşra dedi ki...

selamlar müge tarif süper görünüyor ama ben bu şeklin nasıl verileceğini anlamadım yaa:( gerçekten çok şık ve öğrenmek istiyorum biraz daha ayrıntılı gösterirsen şu yufka katlama işini mutlu olurum..şimdiden sağol...

Denise Dumont dedi ki...

Belas imagens!!!
Meus comprimentos

Merhaba Mügecim;

Öncelikle ellerine sağlık.Çok şık bir tarif paylaşmışsın teşekkürler...

Yalnız şekil kısmını tam anlayamadım 3 katı açıyormuyuz yoksa.....

Cevabın için şimdiden teşekkürler öptüm

Arkadaşlar;
Blogumu düzenli takip ediyorsanız, bilirsiniz ki tarifleri çok ama çok detaylı anlatırım.
Hatta bazen "neden bu kadar detaya giriyorsun?" şeklinde eleştiri bile alırım :)
Bu tarif ile ilgili sorulan sorular karşısında ise gerçekten yorumsuzum!!
Son bir saattir tarif bana bakıyor ben de tarife ve nerede eksik yazmışım inanın anlayamıyorum:(
Baklava yufkasının markasına kadar şeklini tarif etmişim; "dikdörtgen olan 3 adet yufkayı üst üste koyun, yanlamasına ikiye kesin ve parçaları uzun olarak birleştirin" demişim.
"Balığı yerleştirin ve üzerine soğanı yayın" demişim, herhangi bir şey sürülmüyor ve fotoğrafta fırça yok, soğanları koymak için kullanılan spatula, kaldı ki bir şey sürülse onu da söylerdim.
Kenarlardan biraz kesmemizin nedeni yerken çok fazla yufkalı olmaması yani börek yiyormuşuz hissi vermemesi, bu nedenle yanlardan biraz keserek yufkayı azaltmış oluyoruz.
Fotoğraflar etkinlikte çekildi, eller farklı kişilere ait, sıralama açısından en uygun ve sizlere en açıklayıcı şekilde gösteren fotoğrafları koymak istedim, oje kısmı aklıma bile gelmedi :(
Açıkçası bu tarif için daha ne yazabilirim bilemiyorum :((
Açıklamalar hala yetersiz ise affınıza sığınıyorum.

Sevgilerimle…

ufukmutfakta dedi ki...

Müge'ciğim süpersin canım benim. Kendini çok fazla yorma. Çünkü hem anlatımın hemde fotoğraflar herkesce anlaşılabilir nitelikte ve tereddüte mahal bırakmayacak şekilde açık. Gerisi okuyanlara kalmış.Sevgilerimle...

Mügecim Merhaba;
Her zamanki gibi güzel anlatmışsın aslında fakat alışılagelmiş olmadığı için anlamakta zorlanılabilir belki.Bu tür tariflerinin devamını bekliyoruz.İlk fırsatta deneyeceğim.
Ellerine sağlık.Bolca öpüldün
Devamını bekliyoruz...cansen

Serpil dedi ki...

Müge hanım çok afedersiniz ama arkadaşımla yarım saattir kağıtla pratik yapıyoruz ama yapamadık.Bu sizin detaylı anlatmamanızdan değil bizim beceriksizliğimizden:))
Şimdi affınıza sığınarak soruyorum:3 adet kare yufkayı ortadan ikiye bölüyoruz.Elimizde 6 parça yufka oluyor.Bu yufkaları tezgaha nasıl yerleştiriyoruz?Bunu anlarsak sanırım yapabieceğiz:)
Sabrınz için teşekkür ederim.
Serpil

Serpil Hanım;
3 adet "dikdörtgen" yufkayı üst üste koyuyoruz.
Uzunlamasına ikiye kesiyoruz.
Elimizde 3 katlı, 2 uzun parça oluyor.
Bu 2 parçayı; arka arkaya bitişik şekilde tezgaha koyuyoruz.
Ucuna balığı koyup, yufkayı yukarıdan kendimize doğru balığın üstüne kapak gibi kapatıyoruz ve üstten başlayarak pile yapıyoruz.

havva dedi ki...

mügecim herşeyi anladımda şimdi bu nasıl katlanıyo onu anlamadım :))) şaka şaka bence herşey gayet açıklayıcı olmuş.bende yeni evliyim.ama bu tarifi bu kez misafirlerim için değil eşim ve kendim için deniycem:)

Serpil dedi ki...

Çok teşekkür ederim Müge hanım,evet yaptık yani demosunu:))Sizi zevkle takip ediyoruz.İyiki varsınız,iyi çalışmalar diliyorum.

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili müge, bu tarifi daha önce de blog arkadaşların etkinliklerinden görüp çok beğenmiştim. Sende yapılışını çok detaylı vermişsiz zaten eline sağlık.. Yani Bende bu plileri çok y-tuttum tutmasına da acaba balık dışında tatlı bir tarif versiyonu olarak ne yapabilirim arayışına girdim.. Yaparsam bloğumda paylaşacağım.. bu arada dün akşam sizin kahveli kermşantili tatlınızı birebir uygulayıp dolaba koydum Bakalım sizin kadar başarılı olab,ilecek miyim .Tabi bunu da acemice de olsa resimleyeceğim..Sevgiler..

Tülin dedi ki...

Ah benin tatli arkadasim. Sen harikasin. Ben biraz oje konusunda espri yapmistim. Seni üzmek istemem. Sen hepsini güzel anlatmissin. Yufkalarin kare kare satildigini bile yazmissin. Ben sadece baligin üstüne katlama kismindan pile yapa yapa nasil asagi gelirim,yufkanin uzunlugu yeter mi, onu biraz kafamda canlandirmaya ugrastim. Ama inan bana yufkayi ve baligi elime alinca yaparim. Valla spatulayida firca gibi gördüm. Bak seni nasil takip ediyoruz. Kizma sakin. Biz seni beyeniyoruz. O yüzden buraya hep misafir oluyoruz. Öpüyorum. Ellerine saglik güzel arkadasim.

Adsız dedi ki...

her soruya o kadar çabuk, net ve içten cevaplar veriyorsunuzki biz de şımarıp astarını istiyoruz artık sanırım :) ellerinize sağlık. müthişsiniz.
Emine

Arzu dedi ki...

İşte Müge Hüner budur! Harika harika harika!

İyi geceler Müge Hanımcım;
Yine harika bir tarif vermişsiniz. Elinize sağlık. Ben tarifi okuyup fotoğraflara bakınca algılayamadım önce, nasıl olcak bu pile dedim:))
Siz de daha nasıl anlatayım deyince :)) Neyse, flickr daki fotoğraflardan algıladım ve anlattığı gibiymiş dedim. Fotoğraflar flickrda daha büyük, pile olayını ordan daha kolay görebilir merak edenler. tekrar elinize sağlık.
Özlem TOPRAK

Tümay Öztürk dedi ki...

Walla süper duruyor. Risotto da balıkta harika! Sanki kokuları buraya kadar geldi:) Ellerine sağlık:) Sevgiler...

tam tadında dedi ki...

Adım adım anlatmanız çok güzel tarifleri. Teşekkürler ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

mügecim çok şık bir tarif bende baştan katlama ve pileleri anlayamadım neyseki kagıtla pratik yaptım ögrendim ellerine sağlık kendine iyi bak canım handan

Decoration Heaven dedi ki...

Müge Ablacım ben epey zaman önce denemiştim bu tarifini, yorum yazmayı unutmuşum. Süper orjinal bir yemek bence eline sağlık! Hem de yapımı çok temiz :) Katlama kısmını güzel anlatmışsın ama insan ilk etapta anlayamıyor, sorun sende değil yani, kafada canlandırmak biraz sıkıntı sadece. Ama fotoğraflar çok açık orası ayrı tabi :)
Öpüyorum kocaman, tekrar ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

Muge abla ev yapımı mayonezle servis edilebilir mii