21 Aralık 2009

Akşam Yemeği Davet Sofrası

Siyah Beyaz Kırmızı Sofra

SİYAH - BEYAZ - KIRMIZI ŞIKLIĞI...
Bir önceki yazıda, bu yıl sofra dekorasyonlarında siyah - beyazın çok moda olduğundan söz etmiştim.
Siyah beyaz kimi zaman altın, kimi zamanda gümüş ile destekleniyor.
Bir yılı daha geride bırakıp, yeni umutlar ile, yeni yılı karşılamaya hazırlandığımız bu günlerde ise, en büyük eşlikçisi kırmızı :)
Sizde yeni yılı evde, sevdiklerinizle birlikte karşılamayı planlıyor, sofranızı her zamankinden daha özenli hazırlamak istiyorsanız, siyah, beyaz, kırmızı renklerini kullanabilirsiniz.
Bunun için, çok harcama yapmanıza da gerek yok, evde kırmızı ne bulursanız, benim gibi takın takıştırın :) Sürahiye kına kesesi bağlamak gibi :)
Kırmızı mumlar, ekmek sepetine kırmızı beyaz kumaş peçete ve peçetelikler benim bu görüntüyü oluşturmamı sağladı. Bir de Siret yenge'nin diktiği; saten runner tabiki...
Çift biberli tavuğu; sadece kırmızı biber ile yapınca, süslemede kurutulmuş domatesler kullanınca, pilavda kestaneli iç pilav olunca bizim soframız mini bir yılbaşı sofrası oldu bile.
Daha kalabalık olanı için prova oldu yani :)

Siyah Beyaz Kırmızı Sofra

Soframızda nelermi vardı?

kirmizisofra4

Soframızın özeti :)

Tavuğu bu kez farklı marine ettim. Göz kararı; soya sosu, zeytinyağ, elma sirkesi, karışık baharat, karabiber ve beyaz biber ile. İki üç saat kadar buzdolabında beklettikten sonra, Actifry'da pişirdim. Çok lezzetli oldu :) Kestaneli iç pilav tarifi ise; çok yakında...

kirmizisofra3

***

Sofrada kullanılan, yemek ve servis takımı; Karaca.... Çatal-kaşık takımı; Jumbo (2000 modeli).... Keten masa örtüsü; Çarşaf-iş (Şişli).... Saten runner; özel dikim (Siret yenge).... Ekmek sepeti ve sürahi ; Paşabahçe.... Kırmızı kadehler ve tealigth mum tabağı; Mudo Concept....

24 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok şık ve çok zarif olmuş elinize sağlık.Sevgiler.Mine

Adsız dedi ki...

bayıldım...

Sevil Şahin dedi ki...

ELLERİNE SAGLIK TATLIM YİNE SUPER BİR SOFRA OLMUŞ..

reyhan dedi ki...

müge demişmiydim???tekrar diyorum süpersin, yarına akşam size geliyorum :)))ama yemek yemeyeceğim böleee melül melül saatlerce masanı izlemek istiyorum:)) ben böle fazla süslü püslü yemek dışında objelerin olduğu masadan ziyade şu an ki yoruma mevzu bahis olan masan gibi asil, göz yormayan, zarif masalardan hoşlanıyorum. Lütfen fotoğraflarına büyütüp bakabilelim iyice iyice iyice inceleyelim ayy iyice delirdim :))))

Eya dedi ki...

Varya Mügecigim...bayiliyorum senin su harika sofralarina. Süper...bu arada temel pilav tarifi icin coook ama coook tesekkürler. Gectigimiz pazar misafirlerime yaptim aynen uyguladim gercekten tel tel oldu ve bembeyaz oldu. Tekrar tesekkürler, sevgilerimle

zehra

Betül dedi ki...

merhabalar... Ellerinize sağlık ne güzel bir masa olmuş öyle. runnerınızı çok beğendim. Yemekelrde süper ellerinize sağlık...

Betül... dedi ki...

müge hanım;sizin sofralarınızı çok seviyorum yine çok şık ve güzel bir masa ellerinize sağlık yeni yıl yemeği için çok iyi fikir oldu :)
sevgiler... Betül...

nohut oda dedi ki...

sitenizi hatmetmeye devam ediyorum.kızımın doğum günü için deneyeceğim bir sürü tarif var size güveniyorum
inş güzel olurlar:))

Şahika dedi ki...

sofralarınıza bayılıyorum, sizin yazının başlığını reader'da görünce yine içim pır pır etti :) bu sofrada da ekmek sepetinin üzerindeki etamine bayıldım..

makbule dedi ki...

Uyum harika olmuş. Bakmak yetiyor gerçekten bayıldım. Çok zevklisiniz :)

ilknur dedi ki...

çok acıktım, harika bir masa.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Mügecim özenli bir sofra. inan böyle sofralarda ben ne yediğime de pek bakmam etrafımı incelemekten yiyemem ki. ellerine emegine saglık

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım hakikatan harika bir sofra olmuş. Misafirlerine gösterdiğin özene bayılıyorum. Bende öyleyim. Herşey yolunda ise tadından yenmez bir ortam oluyor benim içn.Bu sofrada öyle sofralardan...

Ellerine sağlık canım.
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Herşey mükemmel görünüyor ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Ne kadar güzel, hatta şiir gibi demek geçti içimden. Ellerinize sağlık...

arzu dedi ki...

s.a.
ellerinize emeğinize sağlık sofra mükemmel olmuş :)
yemekler ayrı bir olay zaten :))
selam ve dua ile

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Müge. Çok şık bir sofra olmuş. Kestaneli iç pilavın tarifini bekliyorum:) Sevgiler...

Burcu Çalışkan dedi ki...

Hem renkli hem zarif harika bir masa olmuş, ellerinize sağlık

ipek dedi ki...

Her davet fotografını gördüğümde ben de birilerini yemeğe çağırıyım şöyle bir sofra hazırlıyım diyorum kendi kendime. Çok özendiriyorsun beni çoook :))

Adsız dedi ki...

Merhaba, Sitenizi bugun kesfettim ve gercekten sunumlariniz harika. Yemeklerinizin de bir bu kadar guzel olduguna eminim. Ozellikle de peceteliklere bayildim. Nasil yapildigi hakkinda ayrintili bilgiyi nasil bulabilirim? Kadriye

sydneyden nazan dedi ki...

merhabalar Müge hanım,her zamanki gibi şık ve sıcacık bir sofra.
Bu akşam yemeğinde fırında kekikli- fesleğenli patates ve sayenizde sahip olduğum actifry de kırmızı biberli tavuğu yaptım.10 üzerinden 10 aldı evdeki herkesden.çok lezzetli ,değişik ve kolay bir yemek oldu.tavuğa birazcık köri ilave ettim bende.patatesede taze fesleğen kullandım kurusu olmadığı için.ailecek çok keyif aldık yerken.siteniz mükemmel.zevkle takip ediyorum.çocuklarım ve eşim yerken artık soruyorlar tarif hünerli bayanlardanmı diye :)))

Adsız dedi ki...

kırmızı bardaklarına bayılıyorum....özellikle bu masada çok hoş olmuşlar....her zamanki gibi döktürmüşsün....siyah runner 'da bi harika....sevgiler....damla
sakizliturkkahvesi.blogcu.com

kubra dedi ki...

iyi günler müge hanım peçetelikleriniz hakkında bişiy sorucağım kurdeleye bağladığınz şey nedir acaba?sizinki birz kalın duruyo.

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba Kübra Hanım;
Peçetelikleri karton halka ile hazırlıyorum. İstediğim kalınlıkta kesip, kurdele ile sarıyorum.
Kolay gelsin şimdiden:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin