05 Ekim 2007

Profiterol

Profiterol

KİMSENİN HAYIR DEMEDİĞİ LEZZET...
Profiterol benim sıkça yaptığım ve her seferinde iltifat topladığım bir tatlı. Bu konuda tek rakibim Beyoğlu İnci Pastanesi diyebilirim. :) Yapımı biraz oyuncaklı olduğu için zaman zaman üşeniyorum açıkçası ama her yaptığımda da, güzel sözleri duydukça "daha sık yapmalıyım diyorum"
Profiterol, aslında yapması kolay ama mutlaka püf noktalarına uyulması gereken bir tatlı, eğer bir püf noktasında hata yaparsanız ortaya bambaşka bir şey çıkıyor ve bu çıkan şey de emin olun sizi mutlu etmiyor. Ben profiterolü en son çekirdek ailemizin toplandığı
iftar daveti için yaptım ve her zamankinden daha dikkatli her aşamasında saate bakarak yaptım bu kez. Tarifi görüp yapmak isteyenler için hiç boşluk kalmasın istedim. Umarım dener ve kulaklarımı çınlatırsınız :)

Malzemeler

Hamuru için;
  • 1,5 Su Bardağı Su
  • 100 Gr. Margarin
  • 1 Su Bardağı Un
  • 5 Adet (Orta Boy) Yumurta
  • 1/2 Çay Kaşığı Tuz
  • 1/2 Çay Kaşığı Şeker
İç Kreması için;
  • 2,5 Su Bardağı (500 ml) Süt
  • 2 Çay Bardağı Toz Şeker
  • 1 Çay Bardağı Un
  • 2 Tatlı Kaşığı Nişasta
  • 1 Paket Vanilya
  • 2 Yumurta Sarısı
Profiterol Hamurunun Yapılışı;
  • Küçük bir tencereye suyu koyun ve kaynatın.
  • Su kaynayınca margarini ekleyin ve eritin.
  • Margarin eriyince un, tuz ve şekeri ekleyin ve çırpma teli hızlıca karıştırın. Sulu bir hamur kıvamında olan karışım kaynayınca (göz göz olunca) altını kapatın ve tezgahın üstünde 5-10 dk. ılınması için bekleyin.
  • Karışım ılınınca yumurtaları TEKER TEKER ekleyin. Her bir yumurtayı ekledikten sonra el mikseri (parçalayıcı bıçaklı olan) ile iyice çırpın. Yumurta karışıma iyice karıştığında diğer yumurtayı ekleyerek işlemi tekrarlayın.
  • Karışımı buzdolabına kaldırarak yaklaşık 1 saat iyice soğutun.
  • Tepsinizi hafifçe yağlayın.
  • Karışımdan bir çay kaşığı alarak, ikinci çay kaşığı ile itmek suretiyle, kabarma payı olması gerektiği için, 2cm. aralıklarla dizin.
  • Önceden 200 derece ile ısıtılmış fırına koyun.
  • 20 dk. 200 derecede pişirin, daha sonra ısıyı 150 dereceye düşürerek 25 dk. daha pişirin. Fırını kapatın. Fırının kapağını açmadan içinde 10-15 dk. daha bekletin.
  • Soğuyunca hazırladığınız kremayı sıkma tüpüne doldurun ve orta kalınlıkta bir uc takın.
  • Hamur topunun yanından veya altından, tüpün ucunu batırın ve içine kremayı sıkın.
  • 1 Paket hazır çikolata sosunu 2,5 su bardağı süt ile pişirin. (Ben yine mikrodalga fırında pişirdim.)
  • Sos ılınınca hamurların üzerine gezdirin.

İç Kremanın Yapılışı;

  • Vanilya hariç tüm malzemeleri karıştırın ve orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca altını kapatın ve vanilyayı ekleyin. Sürekli karıştırarak yada mikser ile çırparak soğutun.

Profiterol

NOT 1 : Profiterol hamurlarını fırına verdikten sonra hiç bir aşamada (pişerken ve fırının içinde soğurken) fırının KAPAĞINI AÇMAYIN. En önemli kural budur.

NOT 2 : Bir diğer önemli kural yumurtaların mutlaka teker teker eklenmesi ve her eklenen yumurtanın karışıma çok iyi yedirilmesidir. Ben bu aşamada el blendırını kullanıyorum.

NOT 3: Profiterol (masa tenisi topu gibi) küçük toplar halinde olsun istiyorsanız, çay kaşığı ölçüsü idealdir. Küçük ekler boyunda isterseniz 2 çay kaşığı kadar hamur alın ve serçe parmağınız kalınlığında ve uzunluğunda yapın.

NOT 4: Profiterol hamurlarını piştikten sonra bir kaseye koyup, üzerini strech film ile kaplayarak buzdolabında 3-4 gün saklayabilir, servis edeceğiniz zaman krema ile doldurma ve soslama kısmını yapabilirsiniz.

NOT 5: Bu ölçüler ile iki büyük tepsi profiterol hamuru elde ediliyor. İlk tepsinin tüm pişirme ve soğutma işlemi tamamlandıktan sonra, fırını tekrar ısıtıp aynı işlemleri ikinci tepsi içinde yapmalısınız.

NOT 6: Bu ölçülerde profiterol için 1 paket çikolata sos biraz az geliyor, siz bol çikolata soslu seviyorsanız 2 paket sos pişirmenizi öneririm.

& Bana bu kadar püf noktası yetmez derseniz :) her denemem de yavaş yavaş ortaya çıkan ve aklıma gelen diğer püf noktalarını
Çilek Soslu Profiterol yazısında başlıklar halinde yazdım, oradan da okuyabilirsiniz.

296 yorum:

1 – 200 / 296   Yeni›   En yeni»
Betül dedi ki...

mügecim gel beni ye diyor.....Daha ne desemki...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Müge'ciğim,
Gerçekten nefis görünüyor nefisss. Çok canım istedi şimdi. Ben bir kez yaptım profiterol. Anne Willan'in tarifini uyguladım. Şu hamuru biraz zorladı beni açıkçası. Seninkiler çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler,

Yasemin dedi ki...

amanin profiterol!!! durrr amaninn!!! ayyyyyyyy... ben en gusel tarifi ariyordumki cesaret edip yapayim. ve iste buldum!! ay benim bunu kesin yapmam lazim!!! ellerin dert gormesin!! operim!

munevver dedi ki...

Hünerli bayan Müge, biraz dur. Azıcık dinlen. Sonra bu günleri ararsın. Nazar değmesin sana. Neler yapıyorsun böyle.

En kısa sürede görüşmek üzere.
Öpüyorum.
Nane Limon.

keskinli dedi ki...

selamlar
cok denemek istedim ama cesaret edemedim sizin anlatiminiza bayildim ellerinize saglik sevgiler

Adsız dedi ki...

Mügeciğim profiterolü hayatımda bir kere denedim, sonuç çok güzel oldu ama beni okadar uğraştırınca bir daha tövbe ettim. Benimde yaklaşık 2 tepsi hamurum çıkmıştı, ilk tepsiyi pastacı burcu yöntemine göre düşük ısıda diğerini de ayşenurun yöntemine göre yüksek ısıda ve kısa sürede pişirmiştim. İkisinden de güzel sonuç almıştım. Artan pişmiş hamurumu da buzdolabı poşetine koyup buzluğa kaldırmıştım daha sonra değişik krema çeşitlemeleri ile denemiştim.

Bocuruk dedi ki...

Müge'ciğim,
Benim de kızkardeşim çok güzel yapar bunu ve o da yaptığında yiyen herkesten iltifat alır bol bol. Ben hiç yapmadım. Belki yakınımda çok güzel yapan biri olduğu için:)
Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyorlar. Hünerini göstermişsin yine:)
Sevgilerimle...

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Mügecim, benim en çok sevdiğim şeydir profiterol. Yapımı her ne kadar zor olsa da tutkunu olanların asla hayır diyemeyeceği bir lezzet. Sende çokg üzel yapmışsın ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Yemesi pek güzel , böölee lüp lüp gidiyoda anacım bunun da yapımı dert..Sen iyisimi bize bi profiterol günü düzenle :)

Öpüyorum seni
Ellerine sağlık

NiNo dedi ki...

canim bu nasil bisi ya bayildim mmmmm resmen ellerien saglik nefis olmus en sevdigim tatli sadece yapimi uzun geliyo hic denemedim ama bayila bayila yerim :D ellerine saglik nefis olmus nefissssssssssssssss

Papatya dedi ki...

Mügecim,
hazırladığın iftar sofralarına bayıldım :)
Sayfamdaki fotoğrafı beğendiğine de sevindim, eski fotoğrafın karamsar olduğunu hiç düşünmemiştim, iyi olmuş değiştrince o zaman.
Sevgiler...

gülriz dedi ki...

Mügeciğim, ellerine sağlık. Gerçekten profiterole kimse hayır diyemiyor, değil mi? Ama çok şahane oluyor yahu, ne yapalım. Hele bir de senin hünerli ellerinden çıkanı şahane görünüyor. Ellerine sağlık tekrar. Kocaman sevgiler

Müge Hüner dedi ki...

Betülcüm;
E sende ye o zaman:) Bişey deme:)

Burçinciğim;
Aslında Ramazan ayında canım çekti diyen bir yorum biraz içimi burktu, ama beğenmene çok sevindim, şu hamuru gerçekten çok oyuncaklı ama güzel olan herşey zahmetli değilmi zaten? :) Öperim canım.

Yasemin gülom;
İşte yapımını uzun uzun anlatmamdaki sebep bu yorumu duymaktı, herkes profiterol yapsın istedim:) Ama sana kendi ellerimle yapacağım haftaya, söz. Öperim şekerim.

Münevver Ablacığım;
Hazır şu anda elimi kolumu yavaşlatan bir neden yokken ortada, hızımı aldım yazıyorum.:) Belki hayallerim gerçek olur bir süre sonra ve ben mutfaga giremem belki eskisi gibi. Şimdilik yazayım ben.
Öperim çok.

Sevgili İkizlerin annesi;
İşte hoşuma giden bir yorum daha, bunun için anlatımını uzun uzun yazdım demiştim ya. Çok teşekkür ederim bu güzel sözler için, umarım dener ve beni anarsınız:) Sevgiler.

Nailecim;
Sen hr zamanki gibi bir adım önde gidiyorsun benden, ben zaten denemek isteyip de elinde tarif olmayanlar için yazayım dedim:) Çok öperim canım.

Sevgili Bocuruk;
Evlenene kadar herşeyi annem gayet güzel yapıyor diye bende elimi hiç bir şeye sürmemiştim:) Çevrede yapan biri olunca gerek kalmıyor evet. Sen benim tarifle kendin yapıp ona bir sürpriz yap bence.Ne dersin? Çok öptüm.

Nazifeciğim;
Kesinlikle katılıyorum, yapımı zor ama yiyen herkes beğenince yorgunluk uçup gidiyor. Yorumun için çok teşekkürler, Sevgiler canım.

Burçi ciğim;
"Profiterol Günü" .. Valla kulağa çok hoş geliyor, ben bunu düşüneyim bir etraflıca.Öperim canım.

Ninocuğum;
Sadece bayıla bayıla yemek olmaz:) Şimdi doğru mutfaga, bayıla bayıla pişirmeye:) Çok öperim canım.

Papatyacığım;
Çok teşekkür ederim yorumun için, sağol canım. Kesinlikle çok iyi olmuş resim, içim açıldı inan. Çok sevgiler uzaklara...

Gülrizcik;
Çok güzel bir lezzet gerçekten, yapıp yapıp yiyesi geliyor insanın, Allahtan yapımı oyuncaklı da sık sık yapmıyorum, yoksa halimiz kötü:) Ben seni daha çok öperim, sevgiler canım.

Neslihan dedi ki...

Mügecim, baktım ve içimden bittiğim andır dedim canım, bu ne güzellik, fotoğraf muhteşem,yemek istiyorum duyurulur:)
Sevgiler

Unknown dedi ki...

mügecim ne kadar da güzel olmuşlar...senin anlatımından sonra mutlaka denemeliyim dedim doğrusu...ellerine sağlık...

banus pasta dedi ki...

Offff Müge bu ne :)Harika gözüküyor..Mmmmm tadı da enfestir eminim.Ellerine sağlık.Olsa da yesek :)
Sevgiler
Banu

Gönül dedi ki...

profiteroller nefis olmuş valla görüntüsünün güzelliği tadının mükemmelliğini kanıtlıyor..ellerine sağlık arkadaşım..sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Sevgili bıcırım,o kadar güzel ve ayrıntılı anlatmışsınki...Acaba denesemmi diyorum.Şimdiye kadar hep gözüm korkmuştu açıkcası...Bu arada,Münevver ablanın domates reçelini denedim.Tadı bir harika,sanada bir tane ayırdı haberin ola....

Aybike Ceylan dedi ki...

Muge'cigim,
Bu nasil bir manzara, iki tabak gordum, birini aldim gittim. Ellerine saglik.
Sevgilerimi gonderiyor, iyi bir pazar diliyorum.

Müge Hüner dedi ki...

Neslihancım;
Canım sana söz, ilk buluşmamızda yapacağım. Beğenmene çok sevindim.Sevgiler.

Seçilciğim;
Bende uzun uzun anlattım ki deneyin diye. Çok teşekkür ederim güzel sözlerine.Sevgiler.

Sevgili Banu;
Çok teşekkür ederim güzel sözlerin ve ziyaretin için. Çok mutlu oldum.Sevgiler.

Sevgili "eyvahhyemekyandiocakbatti"
(Kızılderili isimleri gbi oldu:))
Ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekür ederim. Her zaman beklerim.Sevgiler.

Suzi şekerim;
Mutlaka dene ve benim kulaklarımı çınlat:) Ama ilk görüşmemizde bende yaparım sana o ayrı, çok öperim canım. (Domates reçeli bana ulaştı bu arada, neffiss)

Aybikeciğim;
Ne demek iki tabağı da al, çok memnun olurum.Öpüyorum canım.

lalecik dedi ki...

Müge profiterol gerçekten nefis görünüyor ellerine sağlık. Bayramın kutlu olsun.
Sevgiler.

Müge Hüner dedi ki...

Laleciğim;
Beğenmene çok sevindim, bende senin ve ailenin bayramını kutlarım canım.

Adsız dedi ki...

bu profiterol hamurunu yaptim pisirdim ama biraz fazla klitir kitir oldu.neden acaba?????

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba;
Eğer hamurunuz güzel bir şekilde kabardı ve içi boş ise, aynı zamanda kıtır kıtır olması başarılı olduğunun göstergesi.
Kremayı doldururken bazen çatlayabiliyor bile ben yaptığımda da. Ama kremayı içine nazikçe doldurup, üzerine de ılık sos dökünce ince kağıt gibi oluyor. anladığım kadarı ile bir sorun yok hamurunuzda.

Adsız dedi ki...

cevabiniz icin tesekkur ederim.dun yaptigim o kadar profiterol hamuru kenarda bekliyordu.artik onlari doldurup yiyebilirim:))bu arada aksam pastaci burcunun profiterol hamurunu denedim o daha yumusak oldu.

Adsız dedi ki...

ben dedneim aynı hazır gibi oluyo korkmaya gerek yok...

Adsız dedi ki...

tarifiniz için çok tşk ediyorum ben prefiterolü sadece özsütte yemesini severdim özsüt'ünkünden hiç bir farkı yok ellerimize sağlık

Müge Hüner dedi ki...

Devrim Hanım ve Sözen hanım;
Beni çok mutlu eden yorumlarınıza çok teşekkür ederim. Ellerinize sağlık ve afiyet olsun.

pelin dedi ki...

herşeyi tam olarak yaptım defalarca kontrol ettim hamurlarım kabarmadı neden olailir acaba?????????

Adsız dedi ki...

ilk defa profiterol yapıyorum.bu işlerde daha yeniyim.sizin tarifinizi ve fotoğrafı çok beğendim ve denemek istedim.umarım güzel olur.sonucu bildircem:)

Müge Hüner dedi ki...

Pelin;
Açıkçası bilemiyorum, kabarmama olayı benim sadece bir defa başıma geldi. Oda kişi az diye malzemeleri yarı yarıya azaltmıştım. Demekki tam ayarlayamamışım kabarmadı. ama onun dışında defalarca yaptım hatta bu hafta sonuda yaptım, çok da güzel oldu. Fırının kapağını açmış olabilirmisin acaba pişerken? Yada soğuk fırına koymuş olabilirmisin? O zamanda kabarmaz.
yani aklıma gelenler bunlar canım.

Acemi;
Tarife ve püf noktalarına sadık kaldığın sürece problem olmaz diye düşünüyorum. Şimdiden afiyet olsun:) sonucu merakla bekliyorum.

Adsız dedi ki...

merhaba biz bu profiterol tarifinizi iki kardeş özene bezene yaptık hamur çok cıvık oldu kek hamurundan biraz daha cıvık tepsiye kaşıkla koyunca yayıldılar sonra kabardılar ama fırından çıkınca ikimizde başaramadığımızı düşündük çünkü çok kuruydular ama pes etmedik ve devam ettik içine kremayı biraz ılık doldurduk üzerine sosu da dökünce bu defa da çok yumuşak oldu ikinci tepsi şuan fırında bu defa kremayı soğuk koyacağız yalnız tarifinizdeki krema bizim 1 tepsimize yetmedi:D biz acaba doğru mu yaptık sizce???

Püstüklü Mama dedi ki...

Sevgili Müge,

Birçok tarifiniz gibi bu da beni yanıltmadı. Kremasından sosuna kadar harika bir tatlı oldu. Özellikle kardeşim bayıldı :)

Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

merhaba ben merve
yıllar önce başka bir tarifle profiterol yapmayı öğrenmiştim. arada canımız isteyince bi cesaret yapardık. ama ne hikmetse o bi olur bi olmazdı. şimdi sizin tarifinizle ve anlatımınızla denedim 2 kez. gerçekten süper oluyo. teşekkürler. her seferinde aynı tat. yanlız benim fırın turbo belki ondan çabuk pişiriyo. yani illa 20 dk beklenmesin fırının ısısını düşürmek için. rengi kontrol edilsin bence deneyecekler tarafından.
krema yetmeyince 7-8 tanesini buzluğa koymuştum. çıkarınca kendi hallerinde hemen çözüldüler. ve hiç bi değişiklik olmadı tatlarında.
önceden hazırlayım diyenler için söylüyorum.
ve yarım ölçü yaptım 2 yumurtayla. bir tepsiyi doldurdu. 43 adet çıktı.
tekrar teşekkürler:)

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili iki kardeş:)
Sizin yorumdan sonra ben bir kez daha profiterol yazısı yazdım, biraz daha püf noktası belirttim. Yinede olmazsa yorumsuzum:((
Üzülüyorum, sizlerden olmadı yorumu gelince ama aklıma gelen herşeyide yazdım, bilemiyorumki:(

Sevgili Merve;
Çok teşekkür ederim, yorumun için. Çok mutlu oldum sözlerine.
Ayrıca ben iki uzun yazı yazdım ama bak senin söylediklerini söylemeyi unutmuşum. Fırın ısısı her evde farklı çok haklısın, hem sen ölçüleri yarıya indirdiğin halde becermişsin bravo, ben beceremedim mesela yarım ölçü ile:)
Seni hem tebrik ederim, hemde izlenimlerini yazarak benide bilgilendirdiğin için çok ama çok teşekkür ederim canım.

Bocuruk dedi ki...

Pazartesi akşamı yemekten sonra sıvadım kolları:) Aynen dediğin gibi sürpriz yapayım kızkardeşim bile şaşırsın dedim. 23:30 a doğru ikinci tepsi de fırından çıkmıştı. İlk tepsiden hazırladıklarımdan 2 tane eşime tattırmıştım bile. Harika oldu Müge, tarif için, püf noktaları için sonsuz teşekkürler. Aynı akşam haşhaşlı kekini de yaptım. Ne güzel oldu, bayıldım inan. Ertesi sabah her ikisinden de işyerindeki arkadaşlarıma da getirdim. Herkes çok beğendi. Tekrar sağol:)
Sevgilerimle...

Müge Hüner dedi ki...

Elvancım;
Önce damalı pasta, şimdide profiterol. Sen benim neşe ve motivasyon kaynağımsın inan. Zaten beni en mutlu eden yorumlar, denedik, beğendik olanlar.
ama sen o kadar sıcak, o kadar tatlı anlatıyorsunki, nasıl iyi geldi anlatamam.
Ellerine sağlık, afiyetler olsun canım.

Adsız dedi ki...

merhaba, tarifinizi aldım, yarın kermes için yapacm. inşallahiyi olur. iyi akşamlar. teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

yine ben bu hamuru yapıp pişirip , içini ertesi gün yapsak sosunu da tabi. bişey olurmu hamur yumuşayıp bayatlarmı? kim denediyse cevap yazabilir. ayla01.blogcu.com' a. lütfennnn.

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Ayla;
Hamuru pişirip, üzerini strech film ile kaplayarak buzdolabında 3-4 gün saklayabilirsin.
Servis yapacağın zaman içini krema ile doldurup sosunu dökebilirsin.
Hatta içine krema doldurup, 1 gece buzdolabındada bekletebilirsin, yine servis edeceğin zaman soslarsın.

Adsız dedi ki...

ya bn daha 12 yaşındayım ama kurabiye ve kek yapmayı başarabiliyorum bu tarifi denedim
tabi birazda annemin yardımı ile
çok gzl oluyoo...parmaklarına sağlık çok gzl yazmışsın..:)

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Hatice Kübra;
Öncelikle aferin sana, ilerde müthiş bir aşçı yetişiyor desene:) ellerine sağlık.
Profiterolü denediğin ve beğendiğin için çok sevindim, seninde ellerine sağlık canım.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ben bir kere yapmistim yeni evlendigim siralar. Esime de pasta yapacagim dediydim o da tutmus arkadasini getirmis aksam. Ama maalesef sonuc husrandi, misafire rezil olduguma mi yanayim yoksa profiterolu yapamadigima mi :) Neresinde hata yaptigimi bulamadim dikkat ederek yapmistim. Ama tekrar denemeyi dusunuyorum.

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Elif;
Çok üzüldüm:( Neden olmadı acaba, inşallah tekrar denediğinde olur. Fırın ısısımı olmadı acaba? Biliyorsun her evin fırını farklı, bayanlar bir süre sonra kendi fırının huyunu öğrenip ona göre davranıyor.
sen tam sitedeki anlatıma uyma istersen, yani fırının ısısını düşürdüğünde pembeleşene kadar pişir (diğer tüm aşamalara uy tabi, sadece bu kısımda bir değişiklik yap)
Her türlü sorun içinde bana mail atabilirsin, elimden geldiğince yanıtlarım canım, sevgiler.

AHMET GÜVEN dedi ki...

VALLA YAPTIM TADINDAN ELİNİ KOLUNU YİYENİ Mİ ARASINIZ, TATLIYI YEDİKTEN SONRA BİRBİRİNİ KISA Bİ SÜRE GÖREMEYENİ Mİ ALLAAHHHH ÇOK TEHLİKELİ Bİ TARİF BU LÜTFEN YAYINDAN KALDIRIN ANAYASA DA MEŞRUMÜDAFAYA GİRMİYOR TATLIDAN SONRA İŞLENECEK SUÇLAR İÇİN.

AHMET GÜVEN dedi ki...

AYRICA İLK KEZ YAPTIM VE TADINA BAKIPTA BUNU SEN Mİ YAPTIN DEMEYEN OLMADI... YALNIZ ŞUU DA Bİ GERÇEK ÇOK FAZLA UĞRAŞTIRIYOR.. TATLICILARIN ALDIĞI PARA SONUNA KADAR HELAL NE DİYİM YAA

Kerime dedi ki...

Sevgili Müge, bu tarifiniz var ya SÜPER bi'şey. İlk kez yaptığımdan bazı aşamalarda bocaladım özellikle hamurunu pişirirken tencerede o kıvamı alması beni endişelendirmişti 'eyvah ne oluyor' demiştim. Hamurunu pişirirken gece saat 2 lere kadar uykusuz kaldım (3 tepsi pişirdim) ama değdi. Dışarda böylesi bir lezzeti bulamamıştım. Sayenizde artık mahrum kalmayacağım. Bu tarifle maşallahlerı topladım durdum. :)

Adsız dedi ki...

allah razı olsun

Adsız dedi ki...

Dr.Oetker hazırlanmış unlu profiterol kutuları var onlarla yapılan profiterolde aynı böyle olurmu :)

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili İsimsiz;
Hazır satılan profiterolü hiç denemedim. Ama işin içinde Dr.oetker varsa gözüm kapalı alırım, eminim çok güzel oluyordur.

sema dedi ki...

ben yaptım ve çok güzel hatta enfes oldu. müge hanım çok teşekkürler böyle açıklayıcı bi tarifi bize sunduğunuz için. tarif o kadar açıklayıcıki kırk yıllık profiterol ustası havasında yaptım:). hatta kendi yaptığım profiterolün resmini çekip üyesi olduğum foruma yazdımki herkes faydalansın böyle açıklayıcı bi tariften. yapmak isteyenlere tavsiyem mutlaka yapın çok nefis çoookkkk. tekrar teşekkürler bizi böyle lezzetlerle buluşturduğunuz için...

Adsız dedi ki...

denedim ve gerçekten müthiş oldu,diğer yorumlarda söylendiği gibi çok açıklayıcı bi tarif.
aldığım övgüler takdirler için sana çok teşekkür ederim.
biraz zahmetli olsada denemeye değer....

Yiğit Konur dedi ki...

Tarifi uyguladım. Çok nefis oldu. Elinize ve dilinize sağlık. Çok teşekkürler. Sağolun.

Adsız dedi ki...

çok fena canım çektii ya:(( bir yapan olsada yesem...

Adsız dedi ki...

daha kolay bi profitorol yokmu kısa ve kolay çok uzun okurken sıkıldım ben yaparken ne olurum artık kısa tarifler lütfen

Adsız dedi ki...

tarifini okudum cok begendim ve su andada yapoyorum firindalar saat 17:41 tarih 06.08.2008 bisi sorucam ben tatli kasigi büyüklügünde döktüm bisi olmaz demi neyse eminm cok güzelolucak ned eolsa sein tarisin benim ellerim degdi demi yani ehe ben almanyadan büsra bu arada 15 yasindayim

Adsız dedi ki...

iftardan sonra yapmaya başlayacağım :) sabırsızlanıyorum ama büyük bi problemim var ben bu masum kalori canavarını davul fırında yapacağım çünkü dereceli fırınım yok :( ama kendime güveniyorum :)

Adsız dedi ki...

ya müge abla niye cevap yazmadin ben yine büsra yaptim annemler yedi cok güzel olmus dediler hele kücük kardesim varya abla bi daha yapsaan diyoo cok hosuna gitti tarifin icin sagol

Müge Hüner dedi ki...

Büşracım;
Yanıt vermekte geciktiğim için özür dilerim, işlerim çok yoğun olduğu için kusura bakma tatlım...
Seni bu genç yaşındaki hamaratlığında dolayı tebrik ederim canım.
Eskiler pilav yapan her yemeği yapar derler ya, ben bunu senin için değiştiriyorum, profireol yapan herşeyi yapar:)
Sen büyük aşçı olacaksın:)
ellerine sağlık canım...

Sevgili İsimsiz;
Davul fırının ısı derecesi tek ve sanırım biraz kuvvetli ısısı var.
Umarım olur, ama olmazsa beni çok üzen bir yorum yazma olurmu? :)
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

aslikita güzel meslek amam muge bala ben almanca ögretmeni olmayi düsünüyorum ve profiterolu yeniden yapicam cok güzel tariflerin elerien saglik ben yine alamnyada nbüsra olsun bir yandanda ascilik meslegi yaparim

Adsız dedi ki...

bizimki davul firini degil dereceli bide herkez yanlis anlamasin ben bu canimm tatliyi iftardan sonra yedim ve yaparsam yeniden yiycem ben büsra seni cok sevdim mpüge ablaa

Kırmızı Mutfak dedi ki...

Merhaba,son günlerde sıkça sizin tariflerinizi deniyorum.Sizin de yazdıgınız gibi,insan biraz yemek pişirmekten anlayınca okudugu tariften nasıl bir sonuç çıkacağını tahmin edebiliyor,dolayısıyla sizin tarifleri tereddütsüz yapıyorum,sonuç son derece başarılı.Bugün de profiterolü yaptım,çok güzel oldu.Tek bir sorum olacak,hamuru sanki biraz tuzlu daha dogrusu şekerli olmadı sanki.Tarifteki tuzu koymasam sorun olur mu? (o kadar güzel kabardılar ve çıtır çıtırlar ki,bozmaya kıyamam!) teşekkürler,ellerinize sağlık...

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Ebru;
Sözlerin beni çok mutlu etti gerçekten, böyle yorumlar beni nasıl motive ediyor bir bilsen. Çok çok teşekkürler.

Hamurun tuzu zaten yarım çay kaşığı ve hissedilmemesi lazım aslında, üstelik içine krema üzerine de sosu dökünce tamamen kayboluyor. Sen yinede bana tuzlu geldi dersen, ekleme. Hiç bir etkisi olmaz, çünkü burada asıl un, su ve en önemlisi yumurta oranlarını ve hamurun macun gibi kıvamını tutturmak önemli.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

bu güzel tarif ve püf noktaları için çok teşkkür ederim,
acaba tarifi yarım yapsam nasıl olur, hangi değişiklikleri yapmak lazım?

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Gözde;
Hamuru yarım ölçü yapabilirsin ama ben pek sevmiyorum yarım ölçü yapmayı, yani ben beceremiyorum belkide.
Ama yumurtaların küçükse 3, büyükse 2 tane kırarak diğerlerini yarıya yarıya azaltıp, tuz ve şekeride bir tutam koyarsan sanırım olacaktır.
Burada en önemlisi hamurun kek hamurundan koyu, ama cıvık bir kurabiye hamuru gibi olması. Yani yumurta sayısını bu kıvama göre ayarla olurmu?
Simdiden kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

dediğiniz gibi yaptım, yarım ölçüyle.harika oldu, hatta keşke tam ölçü yapsaymışsın dediler.
bu güzel tarif için tekrar çok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

mügeciğim canım, tarifini yaptık arkadaşımla beraber, ama nedense rezaler birşey oldu... doğru düzgün kabarmadı, hamuru cıvıkmı yaptık nedir, yayvan bir şekilde yayıdı tepsite, kabaranlarda sivilce gibi oldu, patladı. ayrıca tepsiyi yağlamamıza rağmen yapıştı, çok çıtır çıtır oldu hepsi dağıldı... Bizde hepsini kazıdık kare borcama yarısını bir kat dizdik, üstüne kremayı yaydık, bir kat daha o paça pinçik tavuk yemi gibi olan şeyi koyduk üzerinede çikolata sosu yaydık... mmmah. harika oldu... :):):)

Adsız dedi ki...

Müge hn merhaba,ben geçen hafta size yine yazmış ve hamurdan tuzu çıkarsam mı demiştim.Ertesi gün iftara çok önemli misafirlerim vardı.Tuzu çıkarmadım veee ilk yapışımdan daha da harika oldu. İftarda annemler de vardı,annem sanırım 20 yıldır profiterol yapar ve çok güzel yapar.Ben biraz da kendimi ona begendirmek için onun tarifini almadan yapmak istemiştim.Böyle de bir sınav sözkonusu idi yani :) Veee annem bayıldı profiterole.Ben de size çok teşekkür ediyorum.Bir de şunu sormak isterim,ekler için de aynı hamuru kullanabilir miyim,başka bir püf noktası var mıdır?Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

üst sosu için neler gerekli ya tahmin zor deil ama bahsedilmemiş heralde gözüme çarpmamış

Unknown dedi ki...

benim kardeşimde çok güzel yapıyor gerçekten şahane bi tatlı hazır alacağımıza kendi yaptığımız daha sağlıklı oluyor
çok teşekkürler tarif için

Müge Hüner dedi ki...

Gözdecim;
Çok mutlu oldum.

Sevgili İsimsiz;
Çok üzüldüm :(( sonuçta ziyan olmamış ama yinede üzüldüm, işte profiterol böyle nazlı bir şey, kusura bakma canım...

Sevgili Ebru;
Çok sevindim, hele de annelerden aferin almak hepimizi en mutlu eden şey. Ellerine sağlık.
Aynı hamuru ekler içinde kullanabilirsin, işaret parmağı boyutlarında yaparsan minik ekler lerin olacak ama pastanedekiler gibi daha sert bir eklerin olsun istersen un miktarını biraz arttırman gerekir.
Sevgilerimle.

İsimsiz;
Üst sos olarak ben hazır sosları tercih ediyorum, istersen birazcık süt ile birlikte erittiğin bitter çikolatayıda kullanabilirsin.

Sevgili Ayşe;
Kardeşininde ellerine sağlık ve yiyenlere afiyet olsun o zaman:)
Tarifi beğenmene coks evindim teşekkürler.

Adsız dedi ki...

profiterolcükler cok güzel görünür be gardaşcığım..en gısa zmanda yapacağık merak etmen.
kıbrıstan yazarım.
kıbrıstan şermin

Adsız dedi ki...

gercekten cock cok gusel gorunuo mügecim bayıldım resnen ya denemek istiyorum en kısa zamanda

rüya ben
15.10 1984

Müge Hüner dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun RÜYA'cım :)

Sevgiler

Adsız dedi ki...

elinize saglik bende denedim yaptim ama agir yumurta kokusu var ,yumurtasi fazla bence,birde kremasi hos olmadi krem santiyle daha leziz oluyor

arzum dedi ki...

merabalar ben sivastan arzu profiterol tarifini hemen yapıcam ancak su bardaklarının ölçüleri birbirine uymadığı için cesaret edemiyorum acaba rica etsem su bardağının ölçüsünü ml. olarak verebilir misiniz. teşekkürler

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Arzum;
Öncelikle geciken yanıtım için çok çok özür dilerim.
su bardağım 250 ml. canım.
250 gr. un alan klasik su bardaklarından.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

meraba ben daha önce başka biryerden aldığım tarifle denedim ama tuturamadım hamurlar büyük oldu ve söndüler bu sefer sizin pratik bilgilerinzle deniycem gerçekten çok güzel görünüyo.

Adsız dedi ki...

ya ben yaptım ama kabarmadı pişerken kapağıda açmadım kabartma tozu mu koymak gerekiyo acaba?

Adsız dedi ki...

yeşim soruyor ki;
profiterolü yağlı oluyo bide hamuru yumuşak oluyo nedendir bilen warsa yazsın ben okurum şimdiden tşk ederim dalga geçeni bulurum inş.

Adsız dedi ki...

müge abla, tarifini denedim tadı çok güzel oldu ama şekilleri çok düzgün olmadı. daha düzgün ve yuvarlak şekil olması için ne yapmam lazım.senin dediğin gibi çay kaşığıyla alıp diğer çay kaşığıyla ittirdim ama yuvarlak olmuyor şekli bozuk oluyor.abim benimle dalga geçti tadına bakınca da neredeyse hepsini bitirecekti.

Adsız dedi ki...

Valla yenin ederimki şuan annem mutfakta şu profiterol ü yapıyor eğer becerirse doğum günümde pastasını yapmayı deniyecek!! çok mutluyum. sizlere çoook tşkr ediyorum

Müge Hüner dedi ki...

Adsız;
Çay kaşığı ile istediğin şekil olmadıysa, krema sıkma aleti yada krema sıkma torbası kullanabilirsin.
Eminim bu sefer hem tadı hemde görüntüsü çok güzel olacaktır.

Ezgi Saide;
Eminim çok güzel olacak ve eminim doğum günü pastası da harika olacak :)

Adsız;
Tarifte kabartma tozu yok, kabarmayı yumurtaları çok iyi çırpmak sağlıyor.

Herkese sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

birazdan yapmaya başlıca hayatımda yaptığımikinci tatlı olucak buda güzel olursa tatlı yapmaya devam edicem.. :)

Adsız dedi ki...

profiterolgerçekten çok ama çok güzel birtatlı yapılışında birazzorlana biliriz ama elimiz alıştığında bir yemeğe tuz atargibi kolayolduğunu anlarız ama gerçekten el marifetimiz varsa herkes parmakşarını yer kısaca bu tatlı süper ötesi birşey diye bilirim

Adsız dedi ki...

yaptım çok güzel oldu

Adsız dedi ki...

profiterolun içine vanilyalı puding koysak bişi olur mu??

Adsız dedi ki...

merhaba ben 20 yaşındayım küçük yaştan beri mutfakla çok ilgiliyim özellikle yaş pastalarım çok beğenilir genelde tariflerden pek korkmam ama profiterol beni korkutuyor hayatımda 2 kere profiterol yaptım biri hazır toz halinde olandı çok güzel oldu ama ikincisinde kendim yapayım dedim hamurunun kıvamı tutmadı ve pişirmeden döktüm şimdi bu tarif bana yeniden cesaret verdi çok güzel anlatmışsınız kesinlikle bir kere daha denemeye değer güzel olursa sonucu yazarım şimdiden teşekkürler....

Adsız dedi ki...

şu an profiterol hamurunuzu yaptım dolapta soğumaya bıraktım hadi hayırlısı...

Müge Hüner dedi ki...

Profiterolün içine vanilyalı puding koyabilirsiniz.
Normalden biraz daha koyu kıvamlı (2 su bardağı süt ile) hazırlayıp, iyice soğuduktan sonra kullanırsanız, gayet lezzetli olacaktır.

Adsız dedi ki...

ben tarifinizi denedim çok güzel oldu bu gece tekrar yapacağım bu arada ben şu 20 yaşında yaş pasta yapmayı seven insanım :) tarif için çok teşekkürler...

Adsız dedi ki...

içine vanilyalı pudıng koyarak yaptım ve cok guzel oldu.tarif için tesekkurler muge ablaa:))

Adsız dedi ki...

bende yapmaya çalıştım ama olmadı.kabarmayı bırak olduğu yerde yayıldı hamur.neden olmadı bilmiyorum.hamur hala bekliyor.acilen bir öneri sunarsanız çok memnun olurum

Adsız dedi ki...

kaç saattir dolapta bekliyor hamurum.acilen yarıdm ederseniz memnun olurum yoksa hiç kabarmayacak.kare bir tepsiye bütüün hamuru döksem nasıl olur acaba olur mu sizce??ne yapayım:(( ilk kez yapmaya kalktım bunu yapamazsam çok üzülürüm

Adsız dedi ki...

bu tarifi üç kere denedim üçüde çok güzel oldu ancak son deneyişim geç saatte olduğu için hamurun yarısını yumurta koymadan strechle kapatıp buzdolabına koydum kalan yarısını 2 yumurta ile hazırladım gayet güzel oldu bir kaç gün sonra dolaptaki hamuru aynı şekilde hazırladım ve bir değişiklik olmadı...durmadan profiterol yer oldum :( tutamıyorum kendimi...

Adsız dedi ki...

Verdiğiniz tarife göre yaptığımda hamuru puding kıvamından daha cıvık oldu ve un, su, yağ ilave ederek tekrar yaptım malzemeyi kurtardım. Açıkçası ben tarifinize çok güvenmiştim. Beni hayal kırıklığına uğrattı. Yapacak olan arkadaşlar yumurtası biraz fazla geliyo sanırım.

Unknown dedi ki...

mügeciğim pastan gerçekten çok güzel görünüyor ama bana göre biraz masraflı olmuş istersen birdefada benim verdiğim ölçüleri dene malzemeleri yazayım bir su bardağı su yarım paket elli gr sana yağ yarım çay kaşığı tuz bir bardak un bunları pişirdikten sonrs dört yumurtayıkırıp hepsini elimle ovarak katı hamur yapıyorum diğer işlemler aynen devam ediyor umarım beğenirsin afiyet olsun. Hacer

Adsız dedi ki...

ben bu tarifi denedm olmadı.hamuru çok cıvık.tepsiye koyduğum an yayılıyor.tarifte yer alan suyu 1 bardak su 1,5 bardak un 4yumurta (diğer malzemeler ve yapılış aynı) ölçülü bir tarif buldum onu uyguladım.çok güzel bir profiterol oldu.onu denyebilirsiniz.hamuru tam kıvamında oluyor.

Sezim dedi ki...

tmm güzel de neden kremayı nişastayla yapıosun:s

Adsız dedi ki...

yaa acayip canım çekdi Çok güzeL gözüküyorrr..yapmaya basliycam şimdiiii.insalah güzel olurrr.tskler tarifiniz iÇin Müge hanim Hünerlerinizi döktürmüşsünüz:)darısı başıma yeni evli oldugum için netten arıyorum artık tarifleri hehe yabcak baska bişey yOk :)):)):

naz dedi ki...

harika gibi görünüyor umarım becerebilirim:)))

Adsız dedi ki...

ayyy ebceremedimm offf

Adsız dedi ki...

yabdım yaa Çok güzel oldu profiteröLümm.eşim bayıldı..tekrar tskLer:)

Adsız dedi ki...

tarifi denedim cook güzel oldu herkese tavsiye ederim

hülya dedi ki...

müge hanım ben profiterol tarifi ararken sizinkini gördüm bu kadar güzel yorumdan sonra yapmak şart sonucu size bildiririm ellerinize sağlık

hülya dedi ki...

müge hanım ben profiterol tarifi ararken sizinkini gördüm bu kadar güzel yorumdan sonra yapmak şart sonucu size bildiririm ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Bende az önce yaptım püf noktalarınada dikkat ettim ama seninki gibi puf olmadı daha sönük ve kuru oldu.Dondurma külahı gibi ince oldu.Birde çok yoğun yumurta kokuyor.Sizinkide öyle oldum u?

Adsız dedi ki...

Merhaba;
Eğer bir tarifte başarısız olursam, o tarifi yemek defterimden bile siler atarım. 30 yıl evvel deneyip, başarısız olduğum profiterolü bir daha denemedim bile, ama geçenlerde siteleri gezerken tesadüfen rastladığım tarifiniz pek mantıklı geldi ve az önce denedim. Sonuç: MÜKEMMEEELLLLLLLLL :))))) Bundan sonra profiterol, hiç de zor bir tatlı değil benim için...
Çok teşekkür ederim...
Emel Özenç GÖVER

Adsız dedi ki...

yhaaa bu profiterol süperrr bişeye benzioo çok süper görünüyorr hemen denicem sawıl jnm tarifin için çok açık anlatmışsın denicem hemen inş güzel olur çikolata sewerlere müthiş bişii....BRAWAAA :)))))

Adsız dedi ki...

EN KISA ZAMANDA DENEYECEĞİM.ÇÜNKÜ PROFİTÖRÜLE BAYILRIM....HIMMMMMM...:)))

Adsız dedi ki...

mügecim merhaba,
canım çok profiterol istedi nette gezerken siteni gördüm, profiterollerine bayıldım ellerine sağlık.
mutlaka denemek istiyorum fakat benim fırınım mini fırın yani 4 tepsi olur ölçüleri yarım denesem olurmu? cevaplarsan çok sevinirim

Adsız dedi ki...

bu arada blog'una ilk defa girdim ve birden mügecim diye hitap ettim sizi güzel pastalarınızdan dolayı kendime yakın hissettim kusuruma bakmayın.

Adsız dedi ki...

merhaba Müge Hanım,
ben de bu güzel tarifinizi deneyenlerdenim. ilk defa yaptım. hamurun kıvamı sizin anlattığınız gibi olmayınca biraz kendim çözüm yarattım sonuç güzel oldu ama aklım sorunun nereden kaynaklanmış olabileceğine takıldı.yardımcı olabilirseniz sorunum şöyle; su ve yağ karışımına unu, şekeri, tuzu ekleyip pişirince oldukça katı bir kıvam oldu.sanki hamurun olması gereken son hali gibi oldu. sonra teker teker yumurtaları ekledim. her eklediğim yumurtada kıvam daha inceldi ve bir kek hamuru kıvamını aldı. bu halde olmayacağını düşündüğümden katılaşıncaya kadar un ekledim ve daha sonra pişirdim. sonuçta güzel oldu. ama neden sizin tarifiniz gibi olmadı acaba? cevabınızı merakla bekliyorum. teşekkürler,
Aslı

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Sibel;
Öncelikle neden kusura bakayım, memnun oldum Mügecim demene, teşekkürler :)
Ölçüleri yarım yapmak konusunda açıkçası garanti veremiyorum. Çünkü profiterol hamurunun en büyük kaprisi; kıvamı. ve bu kıvamıda yumurta veriyor. Bu yazıda da, çilekli profiterolde de anlattığım gibi, buzdolabına koymadan önce akışkan, buzdolabından çıktığında ise koyu bir muhallebi kıvamında olmalı. Ben bazen 4, bazende 6 yumurta ile sağlıyorum bu kıvamı (yumurtanın büyüklüğüne göre) bu nedenle ölçüleri yarım yaptığında kıvamı da tuttururum dersen ne ala :) ama ben garanti veremiyorum açıkçası.
Umarım yardımcı olmuşumdur.
Sevgiler...

Sevgili Aslı Hanım;
Yukarıda Sibel için yazdıklarım aynen sizin sorunuz içinde geçerli, yumurtalarınız iri olabilir ve 4. yumurtadan sonra belkide gerekli kıvamı sağladığınız ama tarife sadık kalmak istediğiniz için (ki çok haklısınız) 5. yumurtayıda ekleyince hamur sıvı olmuştur. Kıvam için birazcık göz kararı ile muhallebi kıvamını tutturmanızı öneririm.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

ben.yeni.yapacam.yedim.ama yapmamıştım.bakalım.becerecekmiyim

Adsız dedi ki...

çoooom.çnefis

Adsız dedi ki...

şuan serwis tabağımda sakin sakin akşamı bekliyen bu mükemmel lezzet için teşekkürlerr..:) yeni ewliyim ben,o yüzden ölçüleri yarıya indirdim..2 yumurtayla yaptım..süper kabardılar..çok kıtır kıtır oldu diye korktum başta ama çikolata sosunu dökünce yumuşadı..akşam olsa da yesekk :))

Adsız dedi ki...

ılk denememde de sızın tarıfınızı uygulamıstım sonuc mukemmel..
bugun yıne yaptım ve tesekkur etmeden gecemedım..
anlatımınız ve sorulara verdıgınız cevaplarla cok da nazık oldugunuzu belırtıyım..
tesekkurler:)

Adsız dedi ki...

Sevgili Müge'ciğim ben Hülya profiterol talısının çok seviyorum. Senin tarifini görünce çok uzun geldi fakat tarifini o kadar güzel açıklayarak, püf noktalarına değinerek anlatmışsın ki bayıldım. Henüz denemedim ama en kısa zamanda deneyeceğim. Teşekkür ederim...

Hülya Sarıtemur

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor

Adsız dedi ki...

böyle güzel bir tatlının tarifini verdigin için teşekkürler görünce azm sulan dı hemen deniycem

Adsız dedi ki...

yaptımmm süppperr oldu kıvamı hamuru kreması herşeyi harika oldu tarif için çok teşekkürler ölçüler de süper tutuyor .... marifetli olunca da herşey süper oldu tabi :))) TEŞEKKÜRLER

Adsız dedi ki...

TEŞEKKÜRLER ... gerçekten mükemmel bir tarif yaptım harika oldu ilk denememdi korktum ama gerek tarif ve anlatım gerekse ölçüler tam olduğu için mükemmel bir sonuç oraya çıktı ... tekrar teşekkür ederim ...

Adsız dedi ki...

çok teşekür ediyorum bu tarif için;denedim süper oldu,herkes parmaklarını yedi ve yiyen tekrar istedi:D

Adsız dedi ki...

tarifin her adımı kolaylıkla anlaşılır ve yapınca gerçekten tadı güzel .fakat tek eksik noktası bence hamuru yapıp soğutuyoruz daha sonra fırını ısıtıp sıcakken koyuyoruz hamur kendini salıyo ve top top olmuyor.2 kez denedim ya fırını sıcak yapmamalı yada hamuru soğutmamalısınız.
rahime...

Adsız dedi ki...

profiteroller nefis olmuş valla görüntüsünün güzelliği tadının mükemmelliğini kanıtlıyor

Adsız dedi ki...

çok beğendim yazanın ellerine sağlık valla

Adsız dedi ki...

yha valla resmini görünce hemn mutfağa geçtim ama gecerken ki mutluluğumdan çıkarken eser yoktu bilmiorum galiba benim yaptığım tutmadı.keki cok sert oldu ve genıs ınce idi amakesinlikle tarifi püf noktalarıyla uyguladım yardımcı olabılır mısınz.tesekkurler

Adsız dedi ki...

TARİRİFE GÖRE YAPTIM
HARİKA OLDU ELLERİNE SAĞLIK

Adsız dedi ki...

merhaba  ben caner almanyada yasiyorum  ben keklerini hazir alir sosunu kendim hazirlardim ama sizin tarifi görünce kendim yaptim ve esim cok begendi baldizlarim helel olsun dedi  bende size diyorum helal olsun

Adsız dedi ki...

merhaba profiterol tarifinizi defalarca tekrar ederek okudum ve tarifinizi denedim ama kabarmadı neden acaba anlamadım püf noktalarınızı da okudum not aldım , ama başarılı olamadım üzüldüm vede cesaretim biraz kayboldu ,üzüldüm acıkcası .Sevgiler

Adsız dedi ki...

Mügecim ben profiterolu ilk defa yaptım şimdi ama daha fırına koymadım hamur biraz cıvık oldu o buz dolabında kendini toplar mı?

Müge Hüner dedi ki...

Sayın Adsız;
Buzdolabında bir miktar toparlanır evet, (içindeki margarin nedeniyle) ama çok cıvık değilse, puding kıvamında ise.

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederim süper bunlar ımmmm

Unknown dedi ki...

müge hanım ellerinize sağlık gerçekten yaptım ve çok güzel oldu bu güzeltarifler için teşekkür canım

Unknown dedi ki...

Herkese Merhabalar;
Öncelikle Müge Hanım'a çok teşekkür ederim, böylesine güzel,basit,anlaşılabilir tarifleri için. Her nekadar sayfa; ''HÜNERLİ BAYANLAR''sayfası da olsa emeğe saygımdam ve paylaşımları sevdiğimden yazma gereği duydum. Bende bir erkek olarak, mutfağı, lezzet yaratıcılığını seviyorum. Gerçi eşim mutfağı dağıtmamdan biraz şikayetçi olsa da, sonuçlar için değer diyor... Böyle güzel, bu kadar basite indrilmiş ve püf noktalarına kadar detaylı bir tarifi bulunca cesaretlendim. Cesaretimi arttıran bir neden de bunca denemenin paylaşıldığı güzel yorumlardı. Daha ilk denememde Müge Hanım'ın tarifini bire bir uygulayarak mükemmel bir sonuca ulaştım. İkincide ise süper oldu. İkinci yapışım da ki sonucu daha da güzelleştiren denemelerimi duyduğum minnetimle paylaşmak istedim. Öncelikle yüreğinizi koymadan bu işe hiç kalkışmayın. Dur şu tarifi bir de ben deneyeyim, profiterol yapayım diyerek başlarsanız mutlaka eksik kalır. Ama yüreğinizle, sevginizle başlarsanız, sonucu ikram ettiklerinize yüreğinizi ve sevginizi de kattığınızı görüceksiniz. Kusuruma bakmayın yine çenem düştü! Müge Hanım'ın belirttiği gibi bu işin en önemli safhası hamuru, hamurun da kabarmasında yumurtanın çok iyi karışması. Ben yumurtanın akı ile sarısının hamurun içinde çırpılmasının işlemi zorlaştıdığını düşünerek önce 5 yumurtayı el blendırı ile başka bir kapta güzelce çırptıktan sonra, hamura yavaş,yavaş yine blendır ile kısım, kısım katarak yedirdim, çay kaşıkları ile tepsiye sıyırken, çay kaşıklarını küçük bir kapta ıslatarak kullandım. Birde tepsiye sıyırdığınız hamur yayılıyorsa hamurun biraz daha yoğun olması gerekiyor. Yani çay kaşığından sıyırdığınız şekilde kalmalı, gerekli ise hamuru biraz daha yoğunlaştırın. İç kremasının hazırlanmasında, altını kapattıktan sonra vanilya katma aşamasında bir muzu blendırla yedirdiğinizde çok farklı bir lezzete ulaşıyorsunuz. Son olarak da denemem, aslında bilinen ama yorumlarda karşılaşmadığım için yazma gereğini duyduğum, çukulata sosuna 180 gr'lık sütlü bir çukulata katımı lezzeti bir kat daha arttırıyor. Fazladan bir zahmet de getirmiyor. Sos hazırlandığında bütün olarak bile atsanız sıcaklığı ile kendinden eriyor zaten... Müge Hanım tüm paylaşımlarınız ve emeğiniz için tekrar çok teşekkür ediyorum.
Sevgi ile kalın.
Tuncer Çeliker

Müge Hüner dedi ki...

Sn.Tuncer Çeliker;
Samimi yorumunuz ve paylaşımlarınız için çok çok teşekkürler.
Söylediğiniz her kelimeye katılıyorum, özellikle bir tarifi yaparken içine sevgi katmanında ötesinde yüreğini koymanın ve tam bir konsantrasyon ile yapmanın ne kadar önemli olduğuna...
Çok haklısınız.
Önerilerinizide mutlaka dikkate alacağım.
Çok sevgiler, her zaman beklerim.

Adsız dedi ki...

Merhaba Müge Hanım.
Ben yeni evli ve çalışan bir bayanım. Yemek yapmayı çok seviyorum ama zaman benim için çok problem oluyor. Profeterolü uzun süredir yapmayı düşünüyordum ama zaman bulamıyor ve cesaret edemiyordum. Bir arkadaşımdan aldığım tarifi dün denedim ama sonuç hüsran oldu. Tarifte 5 su bardağı su vardı. Benim kıvamı yakalamamda çok zor oldu tabii ki. Sizin tarifinizi ve yapılan yorumları okudum moralim düzeldi. İnşallah sizin tarifinizi deneyeceğim. Yalnız şunu sormak istiyorum:
Hamuru hazırlarken kıvamı nasıl olacak? Kaynayana kadar sürekli çırpmak gerektiğini biliyorum ama kaynadığında nasıl bir kıvamı olacağını merak ediyorum. İnşallah sizin tarifinizi dener ve başarılı olurum, yoksa adım beceriksize çıkacak. Ellerinize sağlık diyorum ve blogunuzdaki diğer tariflere bakıyorum... Selamlar...

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Hülya Hanım;
Öncelikle güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.
Umarım keyifli bir gezi olur:)
Profiterol sorunuz ile ilgili;
Yukarıda Sibel için yazdıklarım aynen sizin sorunuz içinde geçerli, yumurtalarınız iri olabilir ve 4. yumurtadan sonra belkide gerekli kıvamı sağladığınız ama tarife sadık kalmak istediğiniz için (ki çok haklısınız) 5. yumurtayıda ekleyince hamur sıvı olmuştur. Kıvam için birazcık göz kararı ile muhallebi kıvamını tutturmanızı öneririm. Hamurun kıvamı; buzdolabına koymadan önce akışkan, buzdolabından çıktığında ise koyu bir muhallebi kıvamında olmalı.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Merhaba...
İnterneti taradım durdum. İlk defa deneyeceğim. Ama bu kadar güzel tarifi beceremezsem ne denir ki bana...Anlatımınız harika.. Teşekkür ederim.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba Müge
bende profiterolü yaptım çok güzel oldu. böyle tarif anlatımı yok vallahi. bu arada yorumları oku oku bitmiyor ve her yapan tarifi çok beğendiğini söylüyor ne güzel mutluluk bizlerle paylaşmanız. Ben saray muhallebicisinde yerim gerçekten onun gibi oldu.
Profiterol yapabileceğim aklımın ucundan geçmezdi.
tekrar teşekkürler

Adsız dedi ki...

hayatımda ilk defa netten buldugum bi tarifden basarılı sonuc aldım bneim gibi beceriksiz birine bile böyle basarılı bir tatlı yaptırdınız ya ellerinize kollarınıza saglık 2 tepsi profiterolü ailecek ve komsularla 2 saatte tükettik herkez bayıldı bayıldı herkez satın aldım sanıyor bu kadar güzel bir tarif ömrümde görmedim püf noktalar anlatıs seklin cok samimi ve cokf aydalı olmus tebrik ederim harikasınız

Aç insan dedi ki...

selam müge hanım;
ben verdiğiniz profiterol tarifini denedim son derecede güzel oldu tadı tuzu yanlız tek sorun var genç ve erkek olduğum için bu konuda tecrübesizim... şimdi yaptık hamuru falan tepsiye koyduk böyle bi kendini saldı yayıldı ve sekilleri en sonunda fırından çıkıncada benim bildiğim profiterollerden daha yassı oldu... şeklin ne önemi var canım diyebilirsiniz :) bencede öyle ama yana doğru gevşemek yerine nasıl yukarıya doğru kabarıcak bunun sırrını öğrenebilirsem sevinirim... ellerinize sağlık...

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba;
Hamurun kıvamı biraz cıvık olmuş olabilir, buda yumurtaların büyük olmasından kaynaklanabilir.
Yumurtaları hamura yedirirken kıvamına dikkat edin. Puding kıvamında olunca yumurta eklemeyi bırakın. Mutlaka 200 derece ısınmış fırına verin.
Sanırım yayılmayacaklar o zaman.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

bişi sorabilirmiyim bu nişastasız da oluo mu???

Adsız dedi ki...

profiterolü çok seviyorum
zamanım olursa yarın deniycem...
teşekkkürler müge abla:)

Adsız dedi ki...

tarifinizde kabartma tozu yok unuttunuzmu acaba yoksa yokmu

Müge Hüner dedi ki...

Tarifte kabartma tozu yok, kabarmayı yumurtaların tek tek eklenmesi ve çok iyi çırpılması sağlıyor.

Adsız dedi ki...

ilk kez sizin tarifinize göre denedim görüntü kadar mükemmel oldu.teşekkürler.

Adsız dedi ki...

ilk kez denedim.görüntü kadar mükemmel oldu teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Sevgili Müge
Sütlü tatlıları çok severim Tarifini görünce bir deneyeyim dedim. Tarife aynen uydugum halde hamur cıvık oldu.Çünkü tepsiye kaşıkla koyduğumda yayıldılar.Üstelik aynen tarif ettiğin gibi pişirmeme ramen tepsiye yapıştılar ve çıkarmaya çalıştığımda parçalandılar. Yani anlayacağın denemem fiyaskoyla sonuçlandı.Bana yumurta biraz fazla geldi. Yumurtaların büyüktür diyeceksin orta boy olduklarına eminim.Ayrıca hamuru pişirirken sulu bir hamurdan bahsediyorsun 1,5 su bardağı su ve 1 su bardağı un karışımından sulu bir hamur olmasına imkan yok gibi. Beni biraz daha aydınlatırsan çok sevinirim Sevgiler

Adsız dedi ki...

müge ablacım tarifini denedim ve harika oldu.........Herkezte çok beğendi.Yalnız zorlandığım yada beni sıkan bir nokta var.Şu çay kaşığıyla şekil vermek baya uzun sürdü çünkü çay kaşığıyla zor oluyar acaba krema sıkma torbası yada tüpleriyle olurmu onu merak ettim
sevgiler ablacım bitanesin:)))

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Betül;
Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.
Ayrıca sabah sabah benide güldürdün ya, çok teşekkürler :))

Çay kaşığı ile yapmak zorunda değilsin hayatım, ben kolayıma geldiği için, sıkma torbasına doldurmaya üşendiğim için öyle yapıyorum, sen nasıl kolayına geliyorsa öyle yap canım :)
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Müge Hanım;
Bir erkek olarak mutfak konusunda fazla deneyimli sayılmam.Tarifinizi görünce bir heves yapmaya karar verdim.Gerçi pek ümidim yoktu ama sonucu görünce kendime inanamadım.Tam istediğim gibi oldu profiterollerim.Evet yapımı biraz uğraştırıcı ama sonuç bu uğraşlara değdi.Özellikle püf noktalarınız çok işe yarıyor.Yüreğinize sağlık...

Adsız dedi ki...

merhaba müge şu anda saat 20:55 ve ben senden aldığım profiterol tarifi ile hazırladığım ilk hamurlarımı pişmesi için fırına verdim.. Nasıl olacağını merak ediyorum pişince en son haberleri veririm.Resim de süper görünüyor inş. benimki de bu kadar güzel görünür tabi tadıda:D görüşmek dileğiyle DİDEM

Unknown dedi ki...

tarifiniz çok güzel eşimin ısrarı üzerine denedim ve tutturdum.Yaklaşık 3defa yaptım çok güzel oldu ama dün misafirime ypayım dedim nedendir bilmem hamurun kıvamını ayarlıyamadım.tepside yayıldı her zaman pişerken toplanıyordu.neden acaba tarifi her zaman yaptığım gibi uyguladım.Sebebi ne olabilir acaba yardımlarınızı bekliyorum yazarsanız sevinirim.

Adsız dedi ki...

ben denedim ve çok güzel oldular. ilk defa profiteroldenemem olmasına rağmen sonuç çok güzeldi. çok teşekkürler

babasının kızı dedi ki...

Profiterol tarifinizi denedim çok güzel oldu, çikolata sosunu,iç kremasını da verdiğiniz tariflerden yaptım tadan bir arkadaşım dr oetkerin mi dedi

Adsız dedi ki...

ben profiterolü denemiştim ama bana çok yumurta kokusu geldi bunu önlemek için ne yapabilirim?

rumeysayasemin dedi ki...

Profiterolünüzü denedim çok güzel oldu çikoloto sosunuda verdiğiniz tariflerden yaptım bence hazır soslara göre daha güzel oldu

Adsız dedi ki...

merhaba .canım şimdi tarifi aldım pişiricem emin im ki çok güzel olucak ama kafama takılan bişy oldu.
pişme süresi çok uzun gibime geldi
benim fırın 15 dkka da pişiriyo:)
tşkr edrm kolay gelsin

Müge Hüner dedi ki...

Ersin Bey;
Aklıma ilk gelen yumurtanın fazla gelmiş olabileceği.
Yazıda ve yorumlardada belirttiğim gibi, hamurun kıvamı yoğun ama akışkan bir hale geldiğinde yumurta eklemeyi bırakın. Bazen 4 iri yumurtada yeterli oluyor.
Sevgilerimle.

Sayın Adsız;
Fırınınız çabuk pişiriyorsa, ilk pişirmeye 180 derecede başlayın ve sürenin sonun beklemeden hamurların üzerleri pembeleşip, kabarınca ısıyı düşürün ve o şekilde pişirin.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

denedim gerçekten harika tam tarifi uyguladım püf noktalarıyla beraberçok güzel oldu çok teşekkürler..

Adsız dedi ki...

müge hanım ellerinize sağlık.ben 17 yaşındayım ve bizar kolayı arıyorum bu yüzden kremasının yerine krem şanti kullansam olumu lütfen cevap yazın :)

Adsız dedi ki...

müge hanım ellerinize sağlık,tarif için çooook teşekkürler.eşim ve ben profitol aşığıyız,ben yapabileceğimi düşünmüyodum zor geliyodu bana ama sizin tarifi okuyunca karar verdim ve yaptım şuanda yiyorum çook güzel oldu bu kadar güzel olacağını tahmin etmemiştim.akşama eşime süpriz olacak.teşekkürler.....

nurcan dedi ki...

çok lezetli maşşalh usta da beğendi ben usta nurcan hepinizi mardin-midyat nur cafe bekliyom lezzet ustası nurcan usta

yer cücesi dedi ki...

merhaba,benim gibi mutfaktan korkan ve sevmeyen bir hanıma bile profiterol yaptırdınız.Oğlumun en sevdiği tatlı olduğu için kıramadım denemek istedim ve enfes oldu.ÇOOOK TEŞEKKÜRLER.Bugün tarifinizi beşinci kez yapıyorum,hatta ilk denememizde kolum kırık olduğu için alçıdaydı ve eşim ile oğlum tarifinizi birebir uygulayarak erkek erkeğe yaptılar,onlardan cesaret alıp bende denedim veeee oleeeyyyy oldu.

Hülya SOYLU dedi ki...

Bunca pozitif yorumdan sonra denememek imkansız. Ellerinize sağlık, çok teşekkür ediyorum.

Adsız dedi ki...

merhaba,
yeni evli ve tecrübesiz birisi olarak tarifinizi evimizin ilk misafirlerine yapmayı denedim. Sonuç müthişti. Bir kısmının üzerine tahin sos döktüm öyle de çok güzel oldu. Tarifiniz için ne kadar teşekkür etsem azdır. Bu arada iç kreması da çok başarılıydı. Pelit'in ekpa adında bir pastası var, aynı onun kremasına benziyodu. Tencerenin dibini yalarken eşimle kavga ettik:)
Sevgiler,
Aydeniz

Adsız dedi ki...

profiterol tarifinizi denedim sonuc mukemmeldi misafirlerimden tam not aldim:)size cok tesekkur ederim...
yapacak arkadaslara tavsiyem puf noktalarina dikkat,butun sir orda...
size bisey sormak istiyorum hamurunun kuru olmamasi icin ne yapabiliriz,iclerini doldururken azcik zorlandim kirilanlar olduda...
TESEKUR EDERIMMM!!!!!!!!

sibelce dedi ki...

Müge hanım tarifininizi denedim tek kelimeyle süper oldu.ilk defa profiterol yaptım ve İnanılmaz beğenildi teşekkürler ellerinize sağlık,diğer tariflerinizide fırsat buldukça denemeye çalışıcam.banada beklerim.sibel26.blogcu

Adsız dedi ki...

ben profiterol yapamam diye düşünüyordum çünkü iki defa denedim ve başaramadım,tarifinizle tadi harika bir profiterol yaptım.Sadece büyük oldular onunda sebebi hamuru çok cıvıktı tepsiye yayıldılar.Son yumurtayı katmasam olacakmış,acemilik işte.yorumları okuyunca anladım,yumurtaya dikkat etmem gerekiyormuş,ama süper kabardılar,mucize gibiydi,eşimle beraber balon gibi olmalarını seyrettik.Teşekkürler

Adsız dedi ki...

150 dereceye indirince hamurlar söndü neden acaba? :(

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş hemen yapacağım profiterolü çok severim biraz sonra yapacağım

Adsız dedi ki...

çok güzel bi tarif ayrıca çok güzel anlatmışsınız ben yaptım gayet üzel oldu ama tarifi yarıya indirdim herşeyi bide kabartma tozu kattım yarım paket ona rağmen şekli olmadı ayrıca kabarmadı ama güzel oldu çok teşekkürler paylaşım için..

Adsız dedi ki...

bende çok beğendim daha önceleri arkaşımın biri yapmıştı ama burada görüntü olarak gördüğüm için bende yapma isteği uyandı. bu yüzden ben de tarifi görünce şimdi yapıyorm.yapanın ellerine sağlık :)

selda dedi ki...

BENDE DENEYECEYİM VERDİGİN TARİFLER İÇİN TEŞEKKÜRLER

Adsız dedi ki...

çoooook güzel

Adsız dedi ki...

MÜGE'ÇİĞİM
CANIM
GÖRÜNÜŞTE SÜPER TUTMAYIN BENİ PROFİTEROL YAPMAYA GİDİYORUM.GÖRÜNÜŞTE HAMUR BİRAZ ZORLUYACAK AMA ELDEN NE GELİR :)
BAŞKA TARİFLERİNİDE BEKLİYORUZ K.İ.B BY
NOT:TİRAMUSU TARİFİ İSTERSEN BENİ ARA :)

Adsız dedi ki...

slm müge'çiğim annem kızıyo tarifi yapayım sonra sana yazacam oky by

reyyan dedi ki...

MÜGECİM CANIM ÇOK GÜZEL OLMUŞ YAA.BENDE Bİ FORUMDAN PROFİTEROL TARİFİ GÖRÜP YAPMIŞTIM. AMA OLMADI:(
PROFİTEROLUN TADI NASIL ÇOK MERAK EDİYORUM. ÇEVREMDEN HİÇ YAPAN OLMADI Kİ TADAYIM:).

SENİNKİLER MUHTEŞEM GÖRÜNÜYOR OLSADA TATSAM ŞİMDİ:=)
SEVGİLER...

yasin dedi ki...

merhaba!

ben su an japonya'dayım. kız arkadasım benimle yemek yapmayı cok sevıyo tutturdu bugunde tatlı yapalım dıye ınternette gezerken profiterol yapmaya karar verdik. sonra bu tarifi sectim uygulandık. vallahi bayıldık. pastaneden almıs gibi oldu. kız arkadasım zor da degil dedi. cok tesekkur ederim elliniz dert gormesin. uzun uzun yazdım arkadasım cikolatayı cok seviyo buda guzel olunca cocuk gibi mutlu olduk :) ama fırında kalma suresini biz 10 dakika onceden kapattık yinede hafif kurulasma oldu ama hic onemli degil harikaydı valla.

alara dedi ki...

müge ablacım tariflerin süper fakat fırının derecesini düşürdügüm zman profiterol sönüyür ne yapmalıyım

Müge Hüner dedi ki...

Alaracığım;
Fırının kapağını acmadığın sürece sönmemesi gerekir :(
Cokmu düşürüyorsun ısıyı acaba?

Adsız dedi ki...

ilk defa bu siteye bugün girdim.güzel bir prefeterol tarifi arıyordum.saolun güzel tarif vermişssiniz.anlaşılır ve pratik.şu an da yaptım ve dolaba kaldırıyorum.ama sanırım güzel oldu...sayenizde.tesekkürler

Dilek dedi ki...

Mükemmel bir tarif, anlatımda süper fazla söze gerek yok!!! Bu tarifi paylaştığınız için teşekkürler...

Adsız dedi ki...

ayyy çok süper ben yaptım gerçekten tşkkr ederizz paylaştıgınız için...

moira dedi ki...

Tarifinizi okudum çok güzel görünüyor fakat yumurtaların hepsini mi yoksa sadece sarısını mı koyacağız anlayamadım. hemen denemek istiyorum bana cvp yazabilirmisiniz? Kolay gelsin

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Moira;
Yumurtaların tamamını kullanıyorsunuz.
Sadece sarısını değil.
Sevgilerimle.

etki alanı dedi ki...

Sevgili Müge,
Uzun zaman oldu,ama tesadüf bu ya,kızım tarifi bu blogdan almış.Ne kadar pratik ve çabuk yaptı anlatamam...
Bu sayede sana sevgilerimi gönderiyorum canım...
Uzun süredir hiç bir bloğu okuyamıyorum.Belki bu sayede göz gezdirebilirim....
Sevgiler,
TüTü

öznur dedi ki...

Müge'cim ellerine sağlık canım
şu an deneme aşamasındayın hamurunu hazırladım buzlukta soğuma modunda.
ilk denemem bakalım tadı nasıl olacak,
benden çok eşim merakla bekliyor.
eh bizede afiyet olsun
teşekkür ederiz öpüldün
Öznur.. ((:

neşe dedi ki...

aynen tarifinizi uyguladım ve tadına doyulmaz bi profiterol oldu. harika tarifleriniz için teşekkürlerrrr

Sinem dedi ki...

Sevgili Müge Hanım;

Tarifinizi dün aksam denedim çikolata parcacıkları ve dövülmüş fıstık eşliğinde enfess oldu. Bu kadar zor bir tatlıyı böyle güze anlattığınız için çook sevindim. Artık kendime rahatça güvenebileceğim bir site bulmus bulunmaktayım:)

SELDA dedi ki...

Margarin yerine sıvıyağ yada tereyağı koysak olur mu? 100 gr margarin yerine kaç gram tereyağı yada sıvıyağ tekabül eder?

not:Margarin sağlıksız:) O yüzden kullanamıyoruz:)

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Selda;
Margarin kullanmıyorsanız aynı ölçülerde tereyağ kullanabilirsiniz.
Ama sıvı yağ ile yapmayın, aynı sonucu alamazsınız.
Sevgilerimle...

SELDA dedi ki...

Sizin verdiğiniz bu tarifleri görünce hele de bu kadar açıklayıcı olunca yapıyoruz mis gibi oluyor,göze hoş geliyor,tadı zaten bir hoş ki anlatamam,o anı yaşamanız lazım.:)Çok teşekkür ederim...

Profiterrolleri hazır almayın benim gibi gençler.Eliniz alışsın,bizim fabrikadan ne farkımız var,biz de o hamuru öyle kabartırız ki bir daha sönmeye cesaret edemez.:) Elinin emeğiyle yapılan bir şeyin tadı da bir başka oluyor. Hele de güzel yapınca insanı mutlu ediyor.

Adsız dedi ki...

yaaa ben yaptım birazbüyük toplar oldu ikinci denememde özenerek yapıcam seninki gibi olur insallah

Adsız dedi ki...

Merhabalar herkese, özellikle de Müge hanıma....tarifinize uygun olarak bende denedim, hatta hızımı alamadım şu anda 3.kez yapıyorum (1 hafta içinde) bayıldı yiyen herkes. Bilgi paylaşımınız için çok çok teşekkürler.

Havva Kocbay dedi ki...

Ablam önceden denemis yapmaya ama olmamis ve bu kez yapamazsin diye durdu. Cünkü cok zor olarak argilaniyor. Ve elbetde zor, ama bismillah dedim ve: Alláhumma lá sahla illá má ja-´alahú sahlan, wa Anta taj´alu ´l-huzna idha shi´ta sahlan, dua edip ve verdiginiz tarife göre uyup HARIKA oldu.

Rabbim yüzümü kara cikarmadi elhamdulillahi Rabbil Alemin.

** dedi ki...

hayranıyız.

«En Eski ‹Eski   1 – 200 / 296   Yeni› En yeni»

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin