25 Ekim 2010

Akşam Yemeği Davet Sofrası

Akşam Yemeği Davet Sofrası (Dumanlı Ailesi)-9

CİCİ DUMANLI AİLESİ İÇİN…
Ramazan ayından beri, doğru dürüst akşam yemeği sofrası kurmadığımı fark ettim :)
Akrabaları ağırladığımız bir; çay daveti, bir de blog dostlarımı ağırladığım sofra ve her ikisi de, açık büfe…
Bunda, teras sezonunu bu kadar erken kapatmış olmayı, bünyemin kabul etmemesinin de etkisi büyük. Kış sofrası yani iç mekan sofrası kurmaya elim gitmiyor bir türlü :)
Zaman zaman arkadaşları çağırmışız yemeğe ama ya birlikte mutfağa girip, pratik bir şeyler hazırlamışız ya da “amanın, dizi başladı” deyip, salonda ellerine tutuşturmuşum tabakları :)
Hafta sonu, bu anlamda pasım gitmiş oldu.
Hem içeriye alıştım tekrar hem de sofra kurmaya…
Soframız; her zamanki Müge sofrası, mümkün olduğunca az çeşit ve mümkün olduğunca az risk :)

Akşam Yemeği Davet Sofrası (Dumanlı Ailesi)-10

Aslında ilk kez gelen misafire, bir tarifi ilk kez deneyip, yaptığım da çok olmuştur ama bu sefer onu çok göze alamadım, sadece safranlı pilav ve bruschetta var ilk kez yaptığım...
Her ne kadar, “yeni lezzetlere açığız” demiş olsalar bile, genellikle daha önce denediğim ve beni yanıltmayan tarifleri uyguladım.
Yemekte; “sanki önceden bizim için araştırma yapmış ve en sevdiğimiz şeyleri öğrenmişsiniz, bu kadar olur” denmesi ise keyfime keyif kattı :)

Akşam Yemeği Davet Sofrası (Dumanlı Ailesi)-12

Soframızda neler vardı?

Akşam Yemeği Davet Sofrası (Dumanlı Ailesi)-2

Soframızda ilk kez denediğim iki şeyden biri ; Bruschetta…
Son derece basit ama püf noktaları olan bir meze…
Tarifini ayrıca paylaşacağım ve “bir domates-ekmek için bile bu kadar uzun yazılır mı?” diyeceğiniz bir yazı olacak yine eminim :)

Akşam Yemeği Davet Sofrası (Dumanlı Ailesi)-3

Münevver Ablacığımda yediğimden beri, sürekli yaptığım, evden hiç eksik olmayan; Çeşnili Zeytinyağ
Hatta dün gece, kuzenlere yemeğe giderken bile yapıp götürdüm :)

Akşam Yemeği Davet Sofrası (Dumanlı Ailesi)-5

Kızarmış kabak dilimleri, kiraz domates ve kapari ile süslediğim yeşil salata…

Akşam Yemeği Davet Sofrası (Dumanlı Ailesi)-4

Actifry ile kızarttığım havuç ve kabak
Kırmızı Biber Sarması

Akşam Yemeği Davet Sofrası (Dumanlı Ailesi)-1

Bruschetta’yı, ekmekleri yumuşamasın diye, son anda hazırladığım için bazı fotoğraflarda yeri boş kaldı :)
Siz oraları dolu hayal edin ve şöyle keyifle seyreyleyin. :)

Akşam Yemeği Davet Sofrası (Dumanlı Ailesi)-7

Sofrada kullanılan; yemek takımı; Karaca....
Kadehler, sürahi ve tüm servis tabakları; Paşabahçe....
Çatal-kaşık takımı; Jumbo (2000 modeli)....
Kedili çatal bıçak aparatı; Bernardo....
Keten masa örtüsü; Çarşaf-iş...
Peçeteler; Ikea...
Peçete halkaları ve papatyalı tül masa örtüsü; Lsi Agency (0212-231 61 23)

30 yorum:

Selin Ergeçer dedi ki...

Canım süper gözüküyor sofra, ellerine sağlık :)

kiraz çiçeği dedi ki...

yine çok şık bir sofra değerli yiyecekler ellerinize sağlık...

**sema** dedi ki...

ne kadar hoş ve şık bir sofra.. akşam yemeğini az önce yemiş olmama rağmen iştahımı kabarttı.. ellerinize sağlık..

umutluhayat dedi ki...

enfes bir sofra harika tarifler.ellerinize sağlık.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

çeşnili zeytinyağın servis tabağına bayıldım bu defa. sofra çok sade ve ama şık, yemekler de her zamanki gibi. eline sağlık

aysimanın mutafğı dedi ki...

Müge hanım, ellerinize sağlık.sofra muhteşem görünüyor.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

çok şık bir sofra
lezzetler de ayrı güzel
ellerine sağlık

Eya dedi ki...

Oh be...özlemistim Mügecigim senin sahane sofralarini...ellerine saglik, yine döktürmüssün...sevgilerimle

zehra

Adsız dedi ki...

Cok guzel bir sofra. Sevdikleriniz icin kurdugunuz sofralar eksik olmasin hayatinizdan. Ellerinize saglik...

Esma Ercengiz dedi ki...

Hepsi çok güzel.. ama çeşnili zeytinyağa bayıldım..

sibelyalcincom dedi ki...

Ellerinize sağlık çok şık bir sofra olmuş:)

mügepolat dedi ki...

herşey şahane görünüyor elinize sağlık

Urfa Tutkunu dedi ki...

Yine şık bir masa. Ellerine sağlık Sevgili Müge. (Uzun süredir sesli ya da sessiz takip ettiğim için, artık böyle hitap etmek geliyor içimden. İnş bir sakıncası yoktur). Sevgiler.

yasemin dedi ki...

Allah sizi blog dünyasından eksik etmesin süpersiniz şu hımmm adı her neyse domatesli ekmekleri koyduğunuz tabağı nerden aldınızı yazabilir misiniz o da mı paşabahçe

Seni Keşfettim dedi ki...

köy biberi kızartması,
kırmızı biber sarmalar,
çeri domatesler ,
Müge'nin sofralarını nerde görsem tanırım:) Harikalar

Online Decoration dedi ki...

Sevgili Adaşım,
o kadar tertipli ve dekoratif sunumu olan safralar hazırlıyorsunuz ki, bu sofrada herkes yer almak ve keyifle bu harika lezzetlerin tadına varmak ister. Bloğunuzda bizim en çok ilgimizi çeken tadamasak da:( lezzetinden şüphe duymadığımız yemeklerinizden ziyade bu güzelim sofralar:)
Not: Yakında "adı Müge olan blog yazarları" diye bir topluluk mu oluşturulacak acaba? Ne çok Müge varmış blog dünyasında:)
Dekor Guru'nun Müge'si

memolininannesi dedi ki...

sofra super elıne saglık vallahı..nedense senın sofraların cok ıc acıcı sevıyorum....

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Sofra herzamanki gibi cok guzel ve duzenli. Hazirlamis oldugun herseyde birbirinden guzel gorunuyor, ellerine saglik!

NlyStyle dedi ki...

yine titiz düzenli ve harika bir sofra ve leziz olduğuna şüphe olmayan muhteşem mamalar..ellerine sağlık.

LaMa dedi ki...

yazim hatasi olmusss, "mümkün olduğunca az çeşit" yani bu soz Muge'ye soylenir mi! On yuz bin cesit yapar Bayan Huner masAllah :)))

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Mügecigim, Bruschettaya bayilirim ben, çokça da değişik versiyonda tarifim vardır hatta, seninkini de acayip merak ettim, hadi hadi hadi tarif bekliyoruz:))

Sevgiler,

Nazan dedi ki...

Özlemişiz senin sofralarını Müge'ciğim.Her açıdan mükemmel olmuş.Düzenli,zarif ve eminim çok lezzetli.Ama asıl beni cezbeden sebzelerle dolu olması.Bayılıyorum sebzelere.Menüdeki kremalı mantarlı bonfileyi geçen akşam denedim.Gerçektende harika bir lezzet oldu. Ellerine sağlık...

Sydnedyen Sevgiler
Nazan

Güloanne mutfakta dedi ki...

Çok şık bir sofra yüreğinize sağlık.
Arkadaşım Milföylü Lezzetler etkinliği için o güzel tariflerinizle katılımınızı bekliyorum svgiler

stilperisi dedi ki...

ne kadar zevkli ne kadar marifetlisiniz.her şey öyle zevkli sunulmuşki yarım saat kaldım sitenizde bayıldım tebrikler

lavantalimon dedi ki...

Actifry ben de kualnmaya başladım:) kızartasını zevkle yiyoruz bolyağda kızarmışından hiç farkıl yok gerçekten:) sofra çok şık elerien saplık.

Adsız dedi ki...

Müge Hanım en kısa zamnda kiş tarifide yayınlayabilirmisiniz lütfen ......Şimdiden teşekkür ederim.
Kucak dolusu sevgiler...
İrem.

cigdem dedi ki...

Öncelikle muhtesem bir blog aynen devam.Ikincisi ise size e-mail atmistim misir ekmegi tarifi ile ilgili almadinizmi acaba
Yada bakmaya vaktiniz mi olmadi bilemiyorum ama hala yanit alamadim

Sevgiler

Müge Hüner dedi ki...

Çiğdem Hanım;
Güzel sözleriniz için teşekkürler.
Mailiniz bana ulaşmadı, rica etsem tekrar gönderirmisiniz.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Müge hanım iyi günler sitenizi ilgiyle izliyorum, sofralarınız her biri birbirinden güzel şık ve lezzetli. Benim dikkatimi çeken şey, yemekler tabi ki ayrı bir tarafa tartışılmaz ama sofranızda kullandığınız eşyalar bunları bizimle paylaşmanız çok hoşuma gitti ve masa örtünüz gerçekten dikaktimi çekti papatyalı tül örtü, onun tlf ve ismini vermişsiniz tşkler. Yalnız altındaki keten örtüyü de nerden aldığınızı açıkça yazarsanız sevinirim :)bende almayı düşünüyorum papatyalı tül örtüyle beraber :).Şimdiden tşkler,bize hep böyle güzel sofralar kurmanız dileğiyle:).

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Adsız;
Öncelikle bu güzel sözler için çok teşekkür ederim.
Lsi Agency'nin henüz internette sayfası olmadığı telefonunu veriyorum.

Çarşaf-iş mağazası ise Şişli'de.
Bilgilerini sizin için internetten buldum.
Halaskargazi Cad. No: 324 Şişli, İstanbul.
0212 2467314

Şimdiden iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.
Her zaman beklerim.
Sevgiler...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin