03 Ekim 2007

Kırmızı Biber Sarması

Kırmızı Biber Sarması

HER SOFRAYA YAKIŞAN BİR MEZE...
Bu güzel meze tarifini ilk kez
Yasemin'ciğim de gördüm ve hemen yapmalıyım dedim. Hatta aynı gün sevgili Burçin'in blogunda ve yazımı hazırlarkenden de Kevgir'in Ekim sayısında gördüm. Şu anda blog dünyasının gözde bir tarifi kendileri :)
Geçen cuma akşamı
üç kişilik iftar soframızı ve kayınvalidemin iftar sofrasını süsledi bu şık rulolar, biz çok beğendik hatta arkadaşımız iç malzemesini çok beğenip; "bu malzeme ile harika ravioli olur" dedi. İşte bana bir fikir daha ! Benim aklıma da bu tarifin içine patlıcan salatası hazırlayıp sarmak geldi, sanırım müthiş olur. İlk fırsatta yapacağım ama her iki şekilde de sizlere gönül rahatlığı ile önerebilirim.

Malzemeler
  • 6 Adet (İri) Kırmızı Biber
  • 6 Adet Yeşil Soğan
  • 2 Çay Bardağı (Ezilmiş) Beyaz Peynir (Orta Yağlı)
  • 7-8 Dal Maydanoz
  • 1 Yemek Kaşığı (iri kırılmış) Ceviz
  • Tuz - Karabiber
  • Zeytinyağ
  • Limon

Yapılışı

  • Biberleri közleyin ve kabuklarını soyun, bir taraftan keserek açın ve içini temizleyin.
  • Beyaz peynir, kıyılmış maydanoz, ceviz, tuz, karabiber ve çok az zeytinyağını karıştırın.
  • Biberlerin geniş tarafına 1 yemek kaşığı kadar peynirli karışımdan koyun ve sigara böreği sarar gibi sarın.
  • Taze soğanın yeşil kısımlarını kesin, (uzunluğu yaklaşık 20 cm. olsun) ve üzerine kaynar su dökün, 3-4 sn. suda bırakıp süzün. Bu işlem ile sarmalarınızı rahatlıkla fiyonk yapabileceksiniz.
  • Sarma işlemi bitince üzerine az miktarda zeytinyağ ve limon suyu gezdirin.

34 yorum:

Bocuruk dedi ki...

Fotoğraf bir harika. İçine patlıcan salatası koyma fikrini de çok tuttum. Eline sağlık Müge'ciğim:)
Sevgilerimle...

melda dedi ki...

fotoğrafa bayıldım! tarif de çok pratik görünüyor, ellerine sağlık.. :)

Adsız dedi ki...

Çok lezzetli oldu dimi can can..Ben yaparken lezzetinden biraz şüphe duymuştum ama sonra da daha önce denemediğime pişman oldum:)
Ellerine kollarına resimlerine sağlık..
Öpüldünüüsssssssss

Adsız dedi ki...

merhaba,
Ne yalan söyleyeyim seninkinin görüntüsünü daha çok beğendim.Daha bir iştah açıyor.Bende bu hafta sonundaki davetimde yapmayı düşünüyorum..Ayrıca patlıcanında yakışacağı kesin ama patlıcan erbabı olarak ilk denemeyi senin yapmanı bekleyeceğim.Sevgiler..Kevser A.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Mmmmmmm fotoğrafa bakınca içim açıldı çok güzell ama tarif de bir o kadar lezzetli. Ellerine sağlık Müge'ciğim.
Sevgiler,

cekirdeksizuzum dedi ki...

fotoğrafa bayıldım. renkler ne kadar canlı, acaip iştah açıyor.
bu tarifin azıcık farklı versiyonunu ben de yapıyorum.kırmızı biber ve peynir uyumu süper. sevgiler...

Neslihan dedi ki...

Mügecim, közlenmiş biberi çok seviyorum, Yasemin'de çok hoşuma gitmişti görüntü, şimdi de seninkine bayıldım, ayrıca balkon sefalarınız kıskandırıyor:)
Ellerine sağlık
Sevgiler

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Mügeciğim,
Kırmızı biber o kadar çok severim ki elma gibi kıtır kıtır terim gün içinde:)

Özlem dedi ki...

Müge'cim,

Ne kadar leziz bir tarif... yeme de yanında yat :) Közlenmiş biberi zaten severim... hele böylesini hiç düşünemiyorum...

Bu arada fotoğraf da bir harika.

Ellerine sağlık,
sevgiler

Unknown dedi ki...

Merhaba Mügecim.Bende herkes gibi fotoğrafa bayıldım,yaptıkların hepsi birbirinden şahane,ellerine sağlık canım.
Hayırlı ramazanlar diliyorum.
Sevgiler..

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Bocuruk;
Çok teşekkür ederim, patlıcan salata ile nefis olacak eminim, mutlaka deneyeceğim en kısa zamanda. Sevgiler.

Sevgili Melda;
Gerçekten çok pratik ama çok şık bir tarif. Öneririm, sevgiler.

Burçi ciğim;
Aynen bende hazırlarken görüntü güzel ama tadı nasıl olur acaba diye çok düşündüm ama sonuç mükemmel gerçekten. Hepimizin ellerine sağlık. Bende öptüm.

Kevserciğim;
Çok teşekkür ederim, güzel bir yemeği asıl güzel kılan sunumdur diye düşünürüm her zaman. Beğenmene çok sevindim.

Burçinciğim;
Sen beğendiysen resmi tamam dır o zaman:) Herşeyi ile mükemel bir tarif oldu gerçekten. Öperim canım.

Sevgili Çekirdeksizüzüm;
Sanırım bende farklı şekillerini deneyeceğim artık biber ve peynirin. Beğenmene çok sevindim.

Neslihancım;
Beğendiğine çok mutlu oldum canım, sorma balkon bize hala sürpriz yapıyor bu gidişle kışın bile oturacağız galiba:) Öperim canım.

Papatyacığım;
Kırmızı biberi çiğ yemeyi aklımdan bile geçirmemiştim, şimdi çok merak ettim ilk aldığımda tadına bakacağım hatta salataya da koyabiliriz o zaman değilmi? Fikir için çok teşekkürler. Sevgiler canım.

Özlemcim;
Közlenmiş biberi seviyorsan bu tarife bayılacaksın derim, ben biber bitmeden bir kaç kez daha yapmayı düşünüyorum.Sevgiler canım.

Sevgili Nazlı;
Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için, beğendiğin için... Çok mutlu oldum. Sevgiler canım.


SEVGİLİ HERKES;
TEK TEK HER YORUMA YAZMAKTANSA FOTOĞRAF İLE İLGİLİ GÜZEL SÖZLERİNİZ İÇİN TOPLU BİR TEŞEKKÜR ETMEK İSTEDİM. FOTOĞRAFLARI HER ZAMAN SEVGİLİ EŞİM ÇEKİYOR, BU SEFER KENDİSİ GİBİ FOTOĞRAF ÇEKMEYE MERAKLI BİR ARKADAŞIMIZ İLE ORTAK BİE ÇALIŞMA YAPTILAR. SONUÇ İKİ KATI GÜZEL OLDU TABİKİ.
HEM EŞİM HEMDE ARKADAŞLARIMIZ RESİM ÇEKMEYİ SEVİNCE, HALİYLE BENİM SIRTIM YERE GELMEZ.:)
HER İKİSİ ADINA TEŞEKKÜRLERİNİZİ ALIYOR VE İLETİYORUM, ÇOK SAĞOLUN.

Yasemin dedi ki...

efet bu biber sarma isinde seni sampiyon ilan ediyorum canim :) hepsinin kurdelasi birbirinden guzel! ellerine saglik!!!!!

Selen dedi ki...

Kırmızı ve yeşilin uyumu çok güzel Mügecim, Sinan'ın ve senin ellerinize sağlık. Tarif için de sana, Yasemin ve Hatice'ye teşekkür edelim :)
Öpüyorum çok

Müge Hüner dedi ki...

Yasemin şekerim;
Çok teşekkür ederim, ilham kaynağım sensin minik kuşum. Nacizane sardım ben sadece :) Öperim seni çok.

Şirinem;
Bu kadar yoğunluğun arasında gelirmiş de bana yorum bırakırmış, ellerin dert görmesin, öperim seni çok. Teşekkürler bu arada :)

Yayla Sakızı dedi ki...

Ben her zaman sizlerden güzel şeyler öğrendiğimi söylüyorum.Sana çok teşekkür ederim sevgili Müge.Ellerine sağlık.Közlenmiş kırmızı biber tadını,içine sardıklarınla düşündüm.Harika bir lezzet olmuştur.Hemen yapacağım.Sevgiler.

Müge Hüner dedi ki...

Ah Fatoş Ablacığım;
Senin marifetlerinin yanında bu ne ki?? Lütfen böyle güzel sözlerle şımartma beni. Ben sana hayranım her anlamda.

sessiz dedi ki...

elinize sağlık iftar için meze araken burasi ile karşılaştım

çok sık ziyaret edeceğim

Adsız dedi ki...

sevgili müge

tarifini misafirlime yaptim. ve cok övgü aldi tarifinide istediler. ne yazikki ben tadina bakmak istedigimde bir tane bile kalmamisti:( neyeski ev sahibi olarak, yemesekte bitmis olan yemeklerden bile ayri bir lezzet aliyoruz.

sevgiyler, umut

Adsız dedi ki...

Tarifinizi ben de misafirlerime yaptım. Çok beğendiler. Gerek lezzeti gerekse de görünümü çok güzeldi. Teşekkürler

Adsız dedi ki...

aynı mezeyi,içi farklı olarak yedım ve denedım oylede gayet lezzetlı oldu,içi ceviz, kese yoğurdu ve mayonez karışımından oluşuyor.ilk fırsatta sızın tarifinızıde deneyeceğim.

gülşah dedi ki...

müge hanım,çok öenmli iki arkadaşım gelicek bu yüzden şimdiden menü oluşturmaya başladım,güveçte köteli patates yapıcam sizce onun yanında bu meze olurmu?yani daha çok çay saatinemi yakışır acaba bu meze?
birde konserve biber alarak yapsam nasıl olur?
son sorum acaba bu tarifte sizin kullandığınız peynir tulum tarzı bir peynirmi?sevgilerimle...

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Gülşah;
Meze, çay saatine de yemek sofrasına da yakışıyor.
Bende ilk yaptığımda akşam yemeği davetinde salçalı biftek yanına yapmıştım. Size kalmış :)

Konserve biberle de yapabilirsiniz ama ben beceremiyorum, çok kalın ve sert oluyor konserve, zor sarılıyor, içinden hem sayıca az çıkıyor hem de boyutları küçük oluyor.
Kendiniz közlemeniz ve biberleri büyük büyük seçmeniz, bütün bu sorunları ortadan kaldırıyor.

Kullandığım peynir; ezine peyniri. Lor ya da tulum peyniri kullanmayın derim, en güzel beyaz peynir ile oluyor.
Şimdiden afiyet olsun :)

Adsız dedi ki...

konserve biberi dusunmustum bende ama ,dediginiz gibi cok sert.ama biberi kozleyip yaptim,herseyi guzel ama sizin resimdeki gibi net bir kirmizi olmadi,bu resim yanilgisimi yoksa bu kadar guzel kirmiziyi nasil yapicaz

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Adsız;
Evet, bu tarif en güzel biberi kendiniz közlediğinizde oluyor.
Rengi için; sanırım çok pişirmemek lazım biberi.
Yani ölmesin çok.
Kabuğu soyulacak kadar yumuşasın yeter.

Not: Fotoğrafta herhangi bir oynama yok :)

Adsız dedi ki...

ben bu sayfaya bayildim,cok pratik salatalar hemen denicem cok sagol

Unknown dedi ki...

sevgili müge ,
siteni çok yeni farkettim ve bu tarifindeki resmi görünce evet işte budur dedim :) paylaşmış olduğun bu tarifi bu akşam ki iftar'a davet ettiğim misafirlerim için özenle hazırladım ve gelen eşsiz yorumlar ve tabakta tek bir tane bile kalmamış olmasını sana borçlu olduğumu hissettim.
çok teşekkür ederim , beni ve misafirlerimi tanıştırdığın bu tat ve leziz görünüm için...

Adsız dedi ki...

ben ilkkez deniycem..eminim güzel olacak

Ş. dedi ki...

Sevgili Müge,

Tariflerin nefis gerçekten, öncelikle teşekkür ediyorum. Ben mantar soslu bonfileyi arada mantar soslu tavuk olarak yapıyorum, aynı tarifle, o da nefis oluyor tavsiye ederim.

Sana iki sorum olacak;
1- Bu kırmızı biber sarmalarını bir gün önce hazırlasam olur mu sence? Öğle yemeğine misafirlerim gelecek, sabahtan zaten yapacağım çok şey var, bir de onu sıkıştırmam çok zor. ama yapmak da istiyorum:)
2- Kremalı mantarlı bonfilede, soslar için mantarları önceden haşlayıp süzüp dolaba koyacağım (sen zaten olur demişsin), ertesi gün bir problem olmaz değil mi? limonlamak falan gerekir mi bu mantarları ekstradan?

çok teşekkür ediyorum şimdiden.

sevgiler,
Şükran

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Şükran;
Öncelikle güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.
Her zaman beklerim :)

Sorulara gelince;
Kırmızı biber sarmasını bir gece önceden yapıp, üzerini örterek buzdolabında saklayabilirsin. Servis edeceğin zaman üzerine limonlu zeytinyağ gezdirip, parlamasını sağlarsın.
Mantarları zaten bol limonlu suda haşladığımız için kararma küçülme vs. olmuyor.
İyice süzüldükten sonra poşete koyup, buzdolabında saklayabilirsin.
Bu arada bende tavukla çok yapıyorum ama aynı tarif olmasın diye eklememiştim bloga, eklesem mi acaba :)

Sevgilerimle.

merve=) dedi ki...

merhaba Müge hanım,
bende sitenizi çok yeni keşfettim. Ama o kadar çok tarif yazdım ki anlatamam hepsini birden yapmak istiyorum =). resmen bayılıyorum sitenize,fotoğraflarınız çok canlı,tarifleriniz çok net. bu akşam erkek arkadaşıma kırmızı biberli sarmanızı yapacağım denemelik, eğer becerebilirsem haftasonu erkek arkadaşımın ailesi ve arkadaşlarımızı iftara davet ettim , sosyetik patlıcan ve mantar dolmanızın yanına ekleyeceğim.Umarım beceririm (biraz yemek konusunda yeniyimde =) ) bu arada çilek reçeli tarifinize göre geçen gün ilk defa çilek reçeli yaptım.Kavanozun dibi göründü bile teşekkürler =)

nuray dedi ki...

tarif için teşekkürler iftar için yaptım ve misafirlerim çok beğendi

Merve dedi ki...

Kozlenmis biber salatasi gercekten guzel gözüküyor .
Biber ikiye kesilecek mı yosa bütün haliyle mı sarılacak sanki butun haliyle olursa kalın olurmuş gibi geldi de

Müge Hüner dedi ki...

Merve hanımcım;
Biberi ikiye kesmeden bütün halde sarıyoruz, kalın olmuyor gayet güzel oluyor :)
Sevgiler...

Gülten Bostancı dedi ki...

herşeyınız harika dokunduğunuz herşey güzelleşmiş maşallah tebrik ederim çok çok çok beğendim

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin