14 Ağustos 2009

Ramazan Hazırlıkları

Ahmed-Pınar Akşam Yemeği Sofrası

2009 İFTAR SOFRALARI İÇİN GERİ SAYIM BAŞLADI :)
Ramazan ayına gerçekten sayılı günler kaldı. Beni de bir heyecan sardı ki sormayın gitsin :)
Bu yıl, geçen yılın acısını çıkartıp, şöyle layıkı ile bir Ramazan yaşamak istiyorum, nasip olursa.
Bir önceki yıl, yeni gelin olmanın verdiği heyecan mı denir?, bloga sürekli birşeyler ekleme hevesi mi denir, evli olarak ilk Ramazan ayı heyecanı mı denir? artık ne denir bilemiyorum ama pek çoşkulu, bol misafirli bir yıl olmuştu.
Geçen yıl ise -bana göre- çok sönüktü, pek bir tembeldim misafir ağırlama konusunda, genelliklere davetlere icabet edip, işin kolayına kaçtım yani...
Bu yıl; Müge dedim kendime; "silkelen ve kendine gel" :)

HAZIRLIKLARA ŞİMDİDEN BAŞLADIM...
Bu yıl işi ciddiye aldığım için, aynı eşimin doğum günlerinde olduğu gibi erkenden ve çok sıkı şekilde hazırlıklara başladım.
Öncelikle bilgisayarımda takvimli bir liste hazırladım. Tarihleri ile, hangi gün kimleri davet edeceğim, kim hafta içi kim hafta sonu olacak ve en önemlisi bir biri ile uyumlu gruplar oluşturdum. Böylelikle bizim davet edildiğimiz günlerde, takvime bakarak, hemen yanıt verebileceğim. Hatta davet edeceğim kişilerin çoğunu arayıp, teyit ettim bile :)
Dün ve bu günde, misafirlerin sevdiği-sevmediği yemekleri dikkate alarak, uygun yemek listeleri hazırlıyorum.
Yarın ise, Eminönü, Mısır çarşısı ziyareti yapmayı, iftariyelik; kuru meyve, kuru yemiş, kahvaltılık, baharat ve Mehmet efendi'den kahve alışverişi yapmayı planlıyorum.

Peçete-Detay

Bu yıl havalar nedeniyle, iftarlarımızın çoğunu balkonda yapacağız gibi görünüyor. Bu pek çok açıdan güzel bir durum :)
Özellikle yemek hazırlıkları konusunda tam bir artı !
İftar da sıcak sıcak servis etmek için pek çok hazırlığı son ana bırakmamız gerekebiliyor normalde. Ama yaz yemeklerinin güzelliği soğuk ve dinlenmiş olmasında :)
Bu yüzden ben çoğu iftar sofrasında; bir kaç saat önce hazırlayabileceğim, domates soslu ve yoğurtlu kızartmalara, patatesli, kabaklı veya havuçlu salatalara, bir gece önceden hazırlayabileceğim, zeytinyağlı yemeklere ve bol bol cacığa yer vereceğim.
Hatta çoğu zaman soğuk, ayranlı çorba'ya.
Yemeklerin çoğu hazır, sofra kurulmuş ve iftariyeliklerin de yerleştirilmiş olması ise; çorbayı, yemekleri ısıtırken ya da son anda yapacağım pişirme işlemlerin de panik olmamamı sağlayacak.
Balkon iftarlarının, benim için, tek eksi yanı ise; ışık yetersizliğinden dolayı fotoğrafların karanlık olması. Pek çok sofrayı, sizlerle paylaşamayacağım bu nedenle :(

Mangalda Mısır Keyfi

Bu yıl iftarlar da, zaman zaman, eşim mangal yapacak. Kendi deyimi ile üzerimdeki yükü alarak, beni rahatlatacak !
Mangal yapılacak etlerin marine edilmesi, salatanın, kızartmaların ve pilavın yapılması, bunlar yapılırken sürekli, "maşa, ızgara, bez, tabak istenmesi" nedeniyle bölünmek, mangal sonrası ızgaranın temizliği sayılmıyor.
Yemek sonunda, söylenen söz hep aynı; "nasıl, mangal yaptım bu akşam, sende yorulmadın değil mi? çok iyi oldu" :))
Birde ateşi hep fazla fazla hazırladığı için ziyan etmeme çabaları var ki o ayrı bir alem :) Yemek bitmiş, tam biraz dinleneceğim derken;
-Müge, ateş süper, patlıcan, biber filan közlenecekse yarın için, getir.
-Yok canım sağol
-Domates filan?
-Gerek yok.
-Kahve bile yapar bu ateş bak !
-Hayır canım, haşlarız diye aldığın, 10 kg. kadar mısır var istersen getireyim mi?
-Aaa süper, ne duruyorsun, getir getir...

Sofra Dekorasyonu

Yukarıdaki sofra geçen haftadan, hava aydınlıkken ne olur ne olmaz diye çekilen bir kare. Gerçektende yemekler yerleştiğinde hava kararmış ve fotoğrafı imkansız hale getirmişti.

Bu arada, annemin çeyizime koyduğu ya da kayınvalidemin hediye ettiği ve "nerede kullanılır ki" diye bir yerlerde unuttuğum tüm el emeği örtüler, Pınar'cığım sayesinde bir bir ortaya çıkıyor. O'nun hediye ettiği zarif peçeteler, benim bu paha biçilemez örtüleri tekrar hatırlamamı sağladı.
Siz söylemeden ben söyliyeyim, en yakın zamanda peçete halkası edineceğim ya da yapacağım, söz :)

Ve son olarak, o akşamın yemekleri.
2009 iftar sofraları için, hünerlibayanlar'dan ilk öneri :)

29 yorum:

bahar dedi ki...

henüz ayağınıza dolanan bir ufaklık yokken doya doya sofralar hazırlayıp hevesinizi alın zaten, bende çok severdim güzel sofralar hazırlamayı evlendikten sonra 2-3 yıl doya doya yaptım, ama şimdi inanın 1,5 yaşında oğlum sürekli kucağımda olmak istediği için değil sofra hazırlamak oturup yemek bile yiyemiyorum:)

karamel mutfak dedi ki...

okurken nasıl gözlerim doldu anlatamam bende memleketimdeyken coşkuyla senin gibi günler öncesinden hazırlıklara başlar davat listemi hazırlardım ama malesef bu ikinci ramazanım burada o coşkuyu okdar çok özlüyurumki anlatamam doya doya tadını çık layıkıyla yaşa kim bilir belkide senide bir rüzgar savuruverir uzaklara en azından benim gibi iyiki yapmışım iyiki yaşamışım dersin.şimdiden hayırlı ramazanlar.

Ayça dedi ki...

Aaaa ne gusel, ramazan size gelmiş bile. Çok hoşuma gitti. Ayrıdır Ramazan bizde de. Severim Ramazan ı, sofralarını... Bu yıl benim sönük olacak. Hamileyim. Hiç de mutlu değilim, Ramazan ı istediğim gibi yaşayamayacağım için. Sofraları ve sizi takipteyim. Çok güzel ramazan sofralarınız olması dileği ile...

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

O eşsiz manzara eşliğinde hazırladığım güzellik ötesi sofralarını epeydir büyük bir keyifle takip ediyorum. Özellikle kare yemek takımına her baktığımda içim gidiyor :) (AMan nazarım değip eksilmesin; maşallah :) )
Peçete halkaları konusunda belki fikir verebilirim diye sessizliğimi bozdum :) Bir bak istersen sipariş ile istediğin renk ve modelde yaptırabilirsin hem de uygun fiyata...
http://papatya.kizkulesi.net/category/dekarasyon

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım benim bende ramazanda ayrı bir özenle hevesle hazırlarım masamı:))
Hayırlı cumalar mutlu hafta sonları:)

boncuk mutfakta dedi ki...

Bu nefiss balkonda ne güzel iftarlar açılır şimdi.Şimdiden hayırlı ramazanlar.

benden, bizden... dedi ki...

bu sene bana ramazan yok ama yazınızı okuyunca çok heveslendim, şimdiden hayırlı ramazanlar hepimize... menülerinizi hevesle bekliyorum :)

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

müge abla manzarınız süpeeeer. o manzara varken insan içerde durabilirmi hiç. bir boğaz hayranı olarak içim gidiyor sizin balkona. bende bu sene senin gibi erkenciyim. davetli listemi çıkadım ve her grup için menülerimi hazırladım. tek iş gün belirleyip çağırmak ve listedeki yemekleri hazırlamak. böyle yapmak işimi çok kolaylaştırdı. her sene böyle yapmayı düşünüyorum artık.
sevgilerimle,

müjde dedi ki...

Ne mutlu sana Mügeciğim.Ben de Bahar gibi 2.5 yaşındaki oğluyla beraber mutfakta çalışmak zorunda olan bir anneyim.İnan ki çok zor ve yıpratıcı.Bugünlerinin tadını çıkar.Hepinize bol keyifli sofralar diliyorum.Sevgiler...

nesrin dedi ki...

Müge'cim valla inanın imrenerek bakıyorum yaptığınız her yemeğe, her sofraya candan tebrik ediyorum bizler için de hergün acaba neler yapmış diye merakla beklediğimiz blog oluyor. Candan kutluyorum seni.Tüm kalbimle, hepimiz için hayırlı, bereketli, güleryüzlü bir ramazan olsun dilerim... sevgilerimle

Betül... dedi ki...

bayılıyorum ben sizin sofralarınıza nasıl özenli tek kelimeyle hünerli bayanlarkolik oldum her gün ziyaret ediyorum herseferinde değişik birşeyler kapıyorum Ramazan ayı hazırlıkları harika ellerinize sağlık sevgiler... :D

Adsız dedi ki...

Bende bu ramazan için şimdiden menü ve hatta kimleri davet edeceğimi listeledim.cumartesi pazarda alışverişimi yapmayı düşünüyorum...
ramazan bereketiyle geliyor hayırlara vesile olur inşallah...

Gamzelim dedi ki...

Ya demi bogle geriye dogru saymak ramazani hevesle beklemek misafir agirlamak ALLAHim tum musluman alemine nasip etsin insallah bu sene oruc tutmayi..

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

dediğiniz gibi soğuk zeytinyağlılar bu sene iftar sofralarını süsleyecek...
hepimize hayırlı ramazanlar diliyorum...
manzarada süpeeer...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sizin bu balkon sofralarınıza bayılıyorum! :)
İnşallah umduğunuzdan daha güzel sofralar kurar, ağız tadıyla fotoğraflar ve ikram edersiniz:)

Erkeklerin mangal muhabbetleri hep aynı galiba, pek güldüm:)

Peçetelik satayım size :)) Hihih:)

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım ramazan sofrası için ne kadar itinalı bir çalışma olmuş. Tavsiyelerin süper. Ama mangal muhabettine bayıldım:)))).
Çevrene verdiğin özen ve ilgi çok güzel. Gerçektende ramazan sofraları bu duyguları gösterebilmenin en güzel yolu. Sana şimdiden kolay gelsin diyorum. Ama çok zorlanacağını da sanmıyorum :))
Bu arada o balkon manzarası olsun isterse iftarda sadece kahvaltı olsun:))))))
sevgilerimle

Cafe Gusto dedi ki...

Tümünü göremesek de o sofraların şık,zarif ve leziz olduğunu bileceğiz..Sevgiler..

dexter_fernando dedi ki...

Trash Sineması, Giallo filmleri, Dünyadan Fantastik, Korku sineması, B filmleri,Anime,Bilimkurgu,istismar sineması Post Apokaliptik ve zombi kültürü üzerine açtığımız blogumuz http://beneaththeground.blogspot.com destek olursanız seviniriz. Arkadaşlarınıza bizi tavsiye ediniz.

Eya dedi ki...

Mügecigim...hayirli Ramazanlar, bol misafirli, bereketli ve tüm dualarimizin kabul görmesini diliyorum.Merakla da o güzel fotograflarini ve menü önerilerini takipe hazirim, sevgilerimle

zehra

Ilker Erdem dedi ki...

Sevgili Muge, blogunla ilk bugun tanistim ve inan tum pazar gunumu senin blogunda gecirdim. Anlatimlarin, fotograflarin, tariflerin ve o guzel sofralarin cok guzel. Seni tebrik ediyorum. Hem kendi becerilerin icin hem boyle guzel ve lezzetli seyler hazirlayan tum yakinlarin ve ailen icin. Ben de cok severim boyle guzel sofralar hazirlamayi. Sevgilerimi sunuyorum.

tubanıntarifleri dedi ki...

Rabbim hayırlı bir Ramazan geçirmemizi nasip etsin inşallah, yine çok özel fikirler sunmuşsunuz. teşekkür etmeden geçmeyim dedim.
Antalya'dan selamlar

Limonlu Kek dedi ki...

Mügeciğim fotoğraflara baktım baktım içim açıldı, ne harika balkon manzarası ve sofra. Yazdıklarını okudukça da enerjim tükendi hani, bu harika coşkunun bana da bulaşmasını diliyorum, ben eve gidince sadece diziport'ta dizi izlemek istiyorum sürekli :( Sevgiler...

umut dedi ki...

sofra düzenine ve balkonun manzarasina bayildim. ne kadar hos bir ortam.
bende ramazan listemi yapip, yemek planlari yapiyorum. memleketten binlerce kilometre uzakta, bir nebze ramazanin o essiz atmosferini yasamaya calisiyoruz.

ama istanbul'un ramazanlari burnumuda tütüyor.....

selam ve muhabbetle

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Mügecim harika anlatmışsın valla, ben de bu yıl silkelenmek ve aynen dediğin gibi yemeğe fazlaca misafir almak istiyorum ama bakalım kısmet. bu arada mangal repliğine bayıldım:)))

canikom dedi ki...

saatlerdir sitenizi geziyorum.Elleriniz dert görmesin,internetteki engüzel yemek sitesi.tebriklerrrrrrrrr....

birsence dedi ki...

iftarda bir akşamda boşsanız ben geliyorum:))) mügeciğim bende aynı şeyleri yaptım senin gibi misafir listem ve yapack listem hhazır ama bu sıcakta mutfağa nasıl gireceğim onu bilemiyorum işte:)))

Canan dedi ki...

Müge Abla'cım ben de seni tanıdığıma çok mutlu oldum. Çok içten ve samimisin. Siteni zaten severek takip ediyorum. Yaptığın yemekler ve çektiğiniz resimler zaten on numara. Birkaç siteyle beraber bu konuda üstadsınız.

Her daim takipçinim.

Güzel yanaklarından öpüldün,
Canan

birsence dedi ki...

Ramazanı-ı şerifiniz mübarek olsun.Yüce Allahım yaptığınız duaları ve hayırlarınızı geri çevirmesin..dualarda buluşmak üzere....

zerrin-misss dedi ki...

ayol sen insan çatlatırsın. O mısır çarşısına gitmeler yapılan plalar.. Resmen kıskandım :)


öperim yanaklarından mügem.. Bu arada o mangal yapıp bütün akşam yemeğini kendi hazırladığını düşünenlerden bi tanede ben de var :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin