06 Ocak 2011

Mantarlı Üç Biberli Omlet

Mantarlı Üç Biberli Omlet

BİR BASİT DAHA…
Hazır, yayınlayıp yayınlamamakta bile kararsız kaldığım; Patates Topları’nın rüzgarı yelkenleri şişirmişken, tam yol devam edelim derim :)
Çünkü araya zaman girerse, bu basit tarifte yayınlanmadan arşivin tozlu sayfalarında kaybolup gider :)

Kahvaltı Sofrası için; yaptığım bu omlet benim uzun zamandır favorim. Sadece kahvaltıda değil, kendime akşam yemeği olarak da sık sık yapıyorum.
Biberleri illa üç çeşit olmak zorunda değil, sadece yeşil biber ile de gayet lezzetli olur. Ben Sebzeli Bonfile Kulesi’nde kullanmak üzere yazın buzluğa bolca; jülyen doğranmış biber stoku yaptım.
Şimdilerde sadece bonfile kulesi için değil, tüm yemeklerde kaşık kaşık alıp kullanıyorum.
Mantar olarak konserve mantarda kullanabilirsiniz, o zaman ön pişirme yapmanıza gerek yok, direk biberler ile birlikte kavurabilirsiniz.
Biberleri ekledikten sonra mümkün olduğunca az pişiriyorum. Biberler biraz diri kalınca daha lezzetli oluyor, kabukları ayrılmadığı için görüntüsü de hoş oluyor.
Yumurtayı; “ekmek banabilme kıvamında” sevdiğim için :) biraz sulu bırakıyorum. Pizza gibi dilim dilim kesilen bir omlet yapmak isterseniz; bir yüzünü iyice pişirdikten sonra, bir tencere kapağı yardımı ile ters çevirip pişirebilirsiniz.

Malzemeler (4 kişilik)

  • ½ Paket (200 gr.) Mantar
  • 2 Yemek Kaşığı (ince-uzun doğranmış) Yeşil Biber
  • 1 Yemek Kaşığı (ince-uzun doğranmış) Kırmızı Biber
  • 1 Yemek Kaşığı (ince-uzun doğranmış) Sarı Biber
  • 3 Yemek Kaşığı Sıvıyağ
  • 3 Adet Yumurta (yumurtalar minik ise 4 de olabilir)
  • Tuz ve Karabiber

Yapılışı

  • Mantarları yıkayıp, kurulayın. İnce ince dilimleyin.
  • Orta boy bir tavaya; 1 yemek kaşığı sıvıyağ ve mantarları koyun. Orta ateşte, arada karıştırarak, mantarlar suyunu salıp, tekrar çekinceye kadar pişirin.
  • Mantarlar suyunu çekince, 2 yemek kaşığı sıvıyağ ve biberleri ekleyin. Sürekli karıştırarak, 2-3 dk. kavurun.
  • Bir kasede yumurtaları, tuz ve karabiber ile iyice çırpın.
  • Yumurtaları, mantarlı biberli karışımın üzerine yayın ve üzerinde çizikler yapa yapa pişirin.
  • Yumurtalar pişip, fazla katılaşmadan ateşten alın.
  • Hiç bekletmeden sıcak servis edin.

19 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor..süper bi siteniz var..

gulbahcesi dedi ki...

çok lezzetli görünüyor elinize sağlık! profiterol tarifinizi de denedim.Tarifi bloğumda paylaştım,umarım sakıncası yoktur. Videolu anlatım çok başarı olmuş,çok yararlı oldu,adım adım takip ettim,çok lezzetli profiterollerim oldu.Çok teşekkürler,elinize sağlık!

yüksell dedi ki...

merhaba müge hnm biberleri buzluğa direk çiğmi koyuyorsunuz Teşekkürler...

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Yüksell;
Evet; doğrayıp, buzdolabı poşetine koyuyorum. Çiğ olarak donduruyorum.
Kullanacağım zaman buzunun çözülmesini beklemeden, direk pişiriyorum.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

hemen hafta sonu kahvaltısına yapacağım. yeliz gültekin

Sayın KARACA dedi ki...

bu tarifinizi aldıktan sonra pazar kahvaltısını iple cekiyorum :)

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Müge'm, eline sağlık. Bu basit tarifleri de paylaşmamız gerekir ya. Yeni evlenen hanımlar, öğrenciler, acemiler böyle lezzeti basitliğinden gelen tarifleri yapıp keyif alsınlar değil mi?

Öcal-Mutfak-Esra dedi ki...

ellerine sağlık müge ablacım çok lezzetli ve iştah açıcı görünüyor . :) yeni bir blog açtım senide beklerim güzel yorumlarından mahrum bırakma bizi ama :) sevgiler..

Adsız dedi ki...

çok beğendim ya :D acıktım :p

Defne Kızın Anası dedi ki...

çok severim ve yaparım ellerinize sağlık

Ballı Cimcime dedi ki...

Ohhh kokusu buralara kadar geldi sanki.. Ellerine sağlık Mügeciğim, pek leziz gözüküyor. Mutlaka denemeliyim, ben de banarak yemeği sevenlerdenirim:)) Yanında miss gibi çay eşliğinde:) Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Misss gibi görünüyor Müge Hanım
ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

müge hanım;
sitenizi büyük bir zevkle takip ediyorum.tariflerinize özellikle de sunum şekillerinize bayılıyorum tek kelimeyle harikalar!!:)

sofra dergisinde de çok hoş görünüyordunuz...:)
ben sizden yaptığınız kış hazırlıklarını fotoğraflarla(buzluğa koyduğunuz şekilleriyle) anlatan bir post yapmanızı istiyorum?mesela biberleri közleyip mi buzluğa koyuyorsunuz?ben hiçbir şey yapmadan koydum kırmızı ve yeşil biberleri bozuldular bir iki hafta sonra...:(

ceylo

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Ceylo;
Öncelikle tüm güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum.
Aslında böyle bir yazı hazırlamayı her yaz planlıyorum ama her seferinde bir bakıyorum kış gelmiş.
İnşallah seneye diyelim.
Kısaca söz etmek gerekirse;
Biberleri doğrayıp, buzdolabı poşetine koyuyorum. Çiğ olarak donduruyorum.
Kullanacağım zaman buzunun çözülmesini beklemeden, direk pişiriyorum.
Patlıcan ve kırmızıbiberi közleyip, koyuyorum.
Köfteleri hazırlayıp, çiğ olarak koyuyorum.
Sarımsakları da ayıklayıp, tuz serpip, plastik bir kapta koyuyorum.
Domates rendesini de yine buzdolabı poşetine koyup, çiğ olarak koyuyorum. Bazen de (üşenmez isem) buz küpleri şeklinde donduruyorum, o zaman yemeklerde kullanmak için çok pratik oluyor.
Domatesleri dörde bölüp, çiğ koyduğumda oluyor, o zamanda; kullanacağım zaman çıkarıp, kaynar suya batırıp çıkarıyorum, hemen çözülüyor.
Eskiden maydanoz, dereotu da koyardım ama çıkartınca yosun gibi oluyor artık koymuyorum.
Tüm bu yazdığım şekillerde kısa süre içinde bozulma, çürüme gibi bir sorun hiç yaşamadım.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Çok sevgilerimle.

nil dedi ki...

mugecım papates topları,matarlı omlet bunları denedım sonuç her zamankı gıbı çok guzel,senden yardım ıstıyorum hafta sonu günüm var salata ne yapacığıma karar veremedım bır tanesı patates topları dığerı ıçın fıkır sunabılırmısın yapacağım tuzlular peynırlı ve kıymalı olacak şimdien teşekkurler nohut salatasını duşunuyorum ama

Müge Hüner dedi ki...

Nilcim;
Nohut salatasını öneririm evet.
Hem rengarek şık oluyor hemde doyurucu.
Daha oyuncaklı bir şey olsun dersen, közlenmiş patlıcan salatalı kırmızı biber sarma ya da beyaz peynirli kırmızı biber sarma yapabilirsin.
Kabak ve havuç salatasıda olabilir.

Şimdiden kolay gelsin.

Sevgilerimle.

NİL dedi ki...

TEŞEKUR EDERİM MUGECİM SEVGILERIMLE....

Sevde dedi ki...

Merhaba, ben de denedim bu tarifinizi. Şahsen mantara bayılırım, omlet şekliyle de gayet güzel oldu. Bir dahaki sefere kaşar peyniri rendesi de eklemeyi düşünüyorum. Ellerinize sağlık! :)

esref.saati dedi ki...

Kahvaltıya gelen misafirlerim için omletinizi ve çeşnili zeytinyağını denedim, her ikisi de çok beğenildi, övgüler çok geldi sizinle paylaşayım dedim : )
Teşekkür ederim..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin