31 Ağustos 2010

İftar Sofrası - 2010 (2)

İftar Sofrası - 2010 (2)

RENGARENK BİR İFTAR SOFRASI...
Bu yıl; Ramazan ayı çok sakin geçiyor Hünerli Bayanlar’da…
Ama böyle olacağını ben size ilk iftar sofrasında uzun uzun anlatmıştım, “dediği farklı, yaptığı farklı” gibi bir durum yok yani :)
Kendimde arka arkaya misafir ağırlayacak gücü bulamadığım için, bu yıl iki ya da üç kez iftar daveti vermeyi planlıyorum, demiştim, takvime bakılırsa aksi olmayacak gibi görünüyor.
Hadi iftar daveti vermiyorum, bari yan tarafa menü örnekleri yazayım değil mi?
Yok, vallahi halim yok :) idare edin beni bu yıl.
Hasta değilim çok şükür ve başka bir sebepte yok, sadece sıcaklardan tembelleşmiş durumdayım :)
Geçtiğimiz hafta sonu; yani bu iftar sofrasında rüzgarın öyle bir azizliğine uğradım ki, sormayın :(
Eşimin göz yaşartan azmi olmasa tek bir fotoğraf bile olmayacaktı…
Sofrayı önce balkona kurdum, içeri girer girmez; “şangır” diye bir ses!
Kadehleri devirmiş rüzgar, o kadar şiddetli…
Tüm masayı toplayıp, içeriye kurdum aynı şekilde ama eşimle düşündük, ne kadar rüzgarlıda olsa hala yaz akşamı, içeride oturmak çok bunaltıcı olabilir.
Hop, masayı tekrar topla, tekrar dışarı kur. Bu arada bendeki stresi hayal edebilirsiniz, bir yandan son anda taze hazırlanması gereken şeyleri hazırla, bir yandan üç kez sofra kur!
Eşim fotoğraf çekmeye çalışırken, sürekli havada uçan peçeteleri, en sonunda toplamak zorunda kaldım, siz tüm sofranın; en alt fotoğraftaki gibi olduğunu varsayın olur mu? :)
İftar sofrasını; biricik Yaso’m ve değerli ailesi, Beyza, Ayşenur ve eşi için hazırladım.
Yaso ne zamandır; “bana hep pratik pratik sofralar kuruyorsun, hiç böyle blogdakiler gibi sofra hazırlamadın” deyince, elimden geldiğince çok özendim canım dostuma…

İftar Sofrası - 2010 (2)

Soframızda neler vardı?
  • Köfteli Çorba
  • Kremalı Mantarlı Bonfile
  • Domatesli Pilav
  • İmam Bayıldı
  • Baklava Yufkası ile Makarnalı Börek
  • Közlenmiş Kırmızı Biber
  • Antep Salatası
  • Çeşnili Zeytinyağ
  • Üzümlü Peynirler
  • Haydari
  • İftariyelikler (Kuru yemiş, kuru meyve, zeytinler)
  • Pelit'ten Güllaç (Yaso'dan)

İftar Sofrası - 2010 (2)

İmam Bayıldı, Kremalı Mantarlı Bonfile gibi ilk kez denediğim yemeklerde vardı soframızda, tariflerini en kısa zamanda ekleyeceğim…

İftar Sofrası - 2010 (2)

Közlenmiş Kırmızı Biber, Cevizli Kuru Kayısı ve Üzümlü Peynirleri; “Fikrim Geldi!” ye ekledim :)
“Çeşnili Zeytinyağı”nı Pratik Lezzetler’e ekleyeceğim.

İftar Sofrası - 2010 (2) -Hazırlıklar

Eşim; ben sofrayı üçüncü kez tekrar kurarken! hem yardım etti, hem sakinleştirdi sağ olsun…
Hem de fotoğraf çekti… Eee ne de olsa Hünerli Bay :)

Peçete Halkaları

Sofrada kullanılan;
Yemek takımı, çay tabakları ve ahşap servis; Mudo Concept....
Kadehler, çay bardakları, salata kaseleri ve renkli servis tabakları; Paşabahçe....
Çatal-kaşık takımı; Jumbo (2000 modeli)....
Kedili çatal bıçak aparatı; Bernardo....
Keten masa örtüsü; Çarşaf-iş... Pul işlemeli runner; Kilis'te bir mağaza...
Renkli tabureler; Koçtaş...
Peçeteler; Papia...
Peçete halkaları; Lsi Agency (0212-231 61 23)

35 yorum:

Burcu Çalışkan dedi ki...

hep mamalar hep mamalar bu postta asıl sen ne kadar hoş çıkmışsın canım

SÜRPRİZ MUTFAK dedi ki...

Evet katılıyorum Burcu arkadaşa çok hoş çıkmışsın seni görmek çok güzel. Emeğine sağlık herşey yine her zamanki gibi çok güzel.Bu arada hurma dolmaların fıstıklısını denedim bloguma koydum bile süper bişi oldu çok teşekürler sana...

Sevil Şahin dedi ki...

mügecim bende burcu gibi önce senin resmine iltifat etmek istiyorum canım çok hoş çıkmışsın.
Azmin sonu selamettir bak rüzgar bile engel olamamış sana :)
canım herşey sahane olmuş sana yaseminciğime ve tüm misafirlerine afiyet bal olsun
sevgilerimle

reyyan dedi ki...

Selam mügecim uzun zamandır yoktum sofran her zamanki gibi çok şık ve güzel ellerine sağlık.
SEVGİLER...

Bayram Kombesi dedi ki...

Ufff insan 1 iftar sofrasi kurarken ne kadar telas yasiyor, 3 kez kur boz. Gecmis olsun. Misafirleriniz kiymetlerini bilsinler cok emek harcamissiniz onlar icin.

Peritozu dedi ki...

Bir sekilde tellerin arasindan gecip iftar masasi uzerine isinlanmak istiyorum suanda.Aklima tuhaf tuhaf seyler geliyor oruclu oruclu.Olmazki ama :)

Adsız dedi ki...

çok şık bir masa olmuş arkadaşlarınızla allah muhabetinizi artırsın ellerine saglık mügecim özellikle haydarinin ve Kremalı Mantarlı Bonfilenin tarifini bekliyorum öptüm canım handan

ebru dedi ki...

Mügecim her zaman ki gibi her şey mükemmelve harika. Diyecek hiç bir şey yok. Ellerine sağlık canım.

Demet / Demetoloji dedi ki...

Tarifleriniz ayrı masa dekorasyonlarınız ayrı güzel, ayrı iştah açıcı :) Tebrik ederim, herşey harika gözüküyor :) Bu arada, peçetelerimiz kardeş :))

Nazan dedi ki...

Kesinlikle Ramazan Mügenin sofralarıyla daha güzel...İçim kıpır kıpır oldu sofraya bakınca.Ellerine sağlık Mügeciğim.Bende diğer arkadaşlara katılıyorum resmin harika.Özlemişiz seni...
Sydneyden sevgiler
Nazan

fuat gencal dedi ki...

Tek kelime ile MUHTEŞEM. Ellerinize, emeklerinize sağlık. Çok güzel olmuş. Çok şık bir masa Leziz ve iştah açıcı bir menü ve görüntü.
Hayırlı iftarlar.

Saygılar

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik canim manzarada harika afiyetler olsun.

Yemekbahane dedi ki...

Adaş,
Yasogiller ailecek bayram etmiş gözüküyor ... Yılmadan 3 kere sofra kuran , bu güzellikleri pişiren ellerin dert görmesin.

Eya dedi ki...

Bayiliyorum senin sofralarinla ilgili yazilari okumaya...oku oku doyamiyorum...hel bir de kapanista senin fotografina rastlayinca degme keyfime...hersey mükemmel...sen cok seker...sevgier

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Müge'ciğim,
Biz senin ne zevkli sofralar kurduğunu, sofrandaki ahengi, şıklığı zaten biliyoruz.
Sen hiç dert etme.
Çok zengin ve lezzetli bu sofrada misafirlerin gönlü de doymuştur, midesi de.Yasemininki de!
Çok yorulmuşsun ama herşey mükemmel olmuş Müge.
Ellerine, emeklerine sağlık.
Eşine de çabalarından ötürü teşekkür ederiz.
Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

mügecim her zamanki gibi süper sofran biraz zor stresli geçmiş günün ama şanslısın bak en azından eşin sana yardımcı olmuş:)
sonunda güzel bir masa çıkmış ortaya ellerine sağlık fikirler gene süper teşekkürler...

gülşen(uğurböceğim mutfağı) dedi ki...

Müge Hanım harika bir sofra,rengarenk cıvıl cıvıl bir sofra,ve bu yemek takımlarınıza bayılıyorum zaten mutfakta sarı yeşil turuncu favorim,benim mutfağımdada herşey bu renklerden oluşuyor:)
ben imambayıldı ve salatalıklı haydarive şehriyeli patates tarifini dört gözle bekliyorum.
ayrıcada hasan paşa köfte yapıyorsanız eğer onun tarifinide yayınlarmısınız,çok yaygın bir tarif ama köftelerin kurumaması vs gibi püf noktaları var,ve ben aradığım tarifi daha bulamadım,size güvenebilirim:)
sitenizi bu kadar çok sevmemin sebeplerinden biriside şıklığa sunuma bu kadar önem vermeniz tariflere bakarken resimleri gördüğümde hemen yapasım geliyor görünümden dolayı:)bende resim öğretmeniyim ve görüntü benim için çok önemli.
blogun görüntüsü ferah iç açıcı ve düzenli,blog açmaya giriştiğim zaman en önce örnek alacaklarımdansınız:)
sevgiler...

Yasemin dedi ki...

eline emeğine yüreğine sağlık bitaneemmm!
10 numara bi sofra, 11 numara lezzetler, ama hepsinden öte 1000000000000........ numara muhabbet ve dostluk! çoook öptüüüüüüüüm!

İlkay dedi ki...

3 kere sofra kurulmuş azminize hayranım.
Yasemin hanımın yerinde olmak isterdim. Allah dostluğunuzu daim etsin. Ellerinize sağlık çok şık sofra süper bir menü süper yemekler.

Adsız dedi ki...

Muge Hanim merhaba,

Oylamaya katilip sizin blogunuza oy vermek istedim ama oylama kismini sitede bulamadim bir turlu. Yardimci olabilirseniz sevinirim.

Adsız dedi ki...

megecim bende oylama yapamadımç ünkü bulamadım handan

Devastator Usta dedi ki...

ellerinize sağlık. çok güzel herşey

minik dedi ki...

Ama bu manzarada yemeğe gerek yokmuşki:)))))

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Müge cimm sofra çok güzel olmus bayıldım! Ellerine saglık, renklere ayrıca bayıldım. O manzara hele harika."Hünerli Bay" da pek guzel oturmus:) Sana yemege gelmek varmıs:)
Operimmm,

Figen Karavaş

Adsız dedi ki...

Müge Hanım size yazdım ama iletilemedi heralde çünkü yayınlanmamış gördüm mesajımı:(Tekrar yazıyorum-Sofrada kullandığınız her ürün-obje o kadar güzelki en ufak bir servis tabağı bile inanılmaz hoş duruyor masanızda..İşte bunlardan biride bu sofrada kullandığınız ve hatta daha önce bize çilek soslu muhallebi yapıp sunduğunuz salata kasesi.Tek kişilik sunumlar için harika:) Burda paşabahçe dükkanı var ama küçük inanırmısınız tavuk göğsü tarifinizin çıktısını aldım ve gidip gösterdim bu ürün sizde bulunurmu diye yok dedi bana:(Başka paşabahçe ürünleri satan züccaciyelerde var ama bulamadım:(Temin etmek istiyorum Müge Hanım bana yardımcı olabilirmisiniz lütfen... Bana bu ürünü aldığınız yerin telefonunu verebilseniz en azından bide telefonda görüştüğüm kişiye bu ürünü nasıl izah edebilirim yani ne diye geçiyo bu ürün?Başınızı ağrıttım ama inanın kullandığınız her ürün o kadar güzelki hepsinden alasım geliyor ama Trabzon'da bulamıyorum :( Cevabınızı ve yardımlarını beklicem Müge Hanım şimdiden teşekkür ederim.... Çok öpüyorum sizi....
Sevggiyle Kalın ----ELİF---

Seda dedi ki...

müge hanım haydari tarifi istiyorum lütfeen :(

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Elif;
Bir önceki yorumunuz neden gelmedi, anlayamadım :(

Kaseleri, Bağdat Caddesi (İstanbul) Paşabahçe'den almıştım.
Evimizdeki yani blogdaki Paşabahçe ürünleri; genellikle ya Nautilus'deki Paşabahçe den ya da Bağdat Caddesindeki…
İnternette var mı bilemiyorum:(
Trabzon da olmamasına da üzüldüm açıkçası.
Gerçi buradaki Paşabahçelerde her ürün her zaman bulunmuyor, bir parti geliyor, bitince yenisi gelmiyor çoğu zaman 
Güzel sözlerin için tekrar teşekkür ederim.

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhaba, sizi beğenerek takip ediyorum yemek bloglarının en güzel tarafı misafir ağırlama gibi güzel bir geleneği yaşattırıyor biz blogu olmayanlar bu sofraları görünce misafir ağırlamanın ne kadar güzel bir şey olduğunu görüyoruz yani Türkler bu işi biliyor. Eğer kırılmazsanız ufak bir eleştiri yapacağım örtü masaya uyumsuz olmuş bordo renkli işlemeli runner klasik bir yemek takımıyla kendini daha güzel gösterir sanki ayrıca peçeteler ve runner da birbiriyle uyumsuz sadece sizden güzel sofralar görmeye alışınca umarım sizi kırmam bu yorumla. Sevgiler Kadriye

Adsız dedi ki...

Müge Hanım Elif ben tekrar. Öncelikle mesajıma hemen karşılık verdiğiniz için teşekkür ederim. Sizin sayenizde bağdat caddesindeki Gülay Hanım'la mail yoluyla hemen irtibata geçtim. Sağolsun kendileride benim mailime hemen karşılık verdi:) ürünün ismini-fiyatını hemen bildirdi ve kargo aracılığıyla ürünü bana gönderebileceklerini söyledi-Hesap numarasıda verdi. Benden sadece kaç adet istediğimi bildirmem gerektiğini söyledi. Şimdi bende ya 6 yada 8 diye düşündüm ama sizede sormadan edemedim:)Sizde bu üründen kaç tane var Müge Hanım...Bu mesajı bloğunuzda yayınlamasanız bile bana mail atabilirseniz çok sevinirim... Sipariş istesinde altı tombul olan sirahiniz var-bilginize:):) Yardımlarınız için çok teşekkür ederim... Şimdiden Hayırlı Bayramlar Müge Hanım.....
Sevgiyle kalın... ELİF

Adsız dedi ki...

Müge Hanım pardon mail adresimi yazmayı unuttum:(

elif61_trb@hotmail.com

ELİF-TRABZON

Adsız dedi ki...

Müge Hanım bu sofranızda kullandığınız salata kaselerinden sizde kaç adet bulunmaktadır acaba? 8'mi - 12'mi ?

Sevgiler
ELİF

Müge Hüner dedi ki...

Elif Hanım;
Bayram tatili nedeni ile geciken yanıtım için özür diliyorum.
Bağdat caddesi Paşabahçe ile iletişim kurmanıza sevindim :)
Bende kaselerden 12 adet var.
Tüm ürünlerinizi iyi günlerde kullanmanızı dilerim.

Sevgilerimle...

tuba dedi ki...

mügecim merhaba.yazdığım soruma cevap verdiğin için teşekkürler.güzel yuvanızın manzarası çok güzelmiş.sofra düzenine de bayıldım.bende kendimce güzel sofralar hazırlamaya bayılıyorum.hele o güzel mutfak malzemelerini görünce resmen dayanamıyorum.güzel sofralarını ve güzel yemeklerini görmek dileğiyle.çok öpüyorum.

Aişe Şebnem dedi ki...

Müge Hanımcım.. Yine ben.. :) Valla ben anlamam, ramazan ay'ı yaklaştı.. Misafir ağırlayacağım.. Siz olmazsanız ben ne hazırlarım ? Zaten çiçeğim burnumda yeni evliyim.. Lütfen, Lütfen En az hergüne ayrı ayrı lezzetlerle 15 günlük iftar sofraları istirham ediyorum.. Abarttım mı :) Yok canım.. Siz aslansınız, yaparsınız :) 15 Günlük iftar sofrası yeter :) Diğer 15 günde de ilk yapmaya başladığımı yapıp çevirir çevirir hazırlarım :)

Latife ediyorum, Haddimi aştıysam kusura bakmayın ama gerçekten tariflerinize muhtacım..

Her şakanın altında bir ciddiyetinde varlığını hissetmenizi temenni ederek, Kolaylıklar diliyorum size :)

Hürmetler ...

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Aişe Şebnem;
Öncelikle kocaman bir "İlahi!!" demek istiyorum :)
Sağ olasın güldürdün beni.
İnan bende blogumu bir şeyler deneyip paylaşmayı çok özledim.
Taşınma telaşım hala had safhada meğer ne zormuş taşınmak!
Beni biraz daha idare edin ne olur:)

Çok çok sevgilerimle...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin