30 Aralık 2008

Kahvaltı Sofrası

Ahmed-Pınar Bayram Kahvaltısı

YENİ YILIN İLK KAHVALTISI İÇİN...
Aslında bu kahvaltı sofrası, uzun kurban bayramı tatilinde, arkadaşlarımız için bayram kahvaltısı niyetiyle kuruldu. Ama yayınlanması bu günlere denk geldiği için, yılbaşı gecesinin ardından yapılacak kahvaltılar içinde bir seçenek olabilir diye düşündüm.
Malum bu hafta içi bir gün fazladan, pazar kahvaltısı yapacağız :)
Kahvaltı soframızda; klasik kahvaltı çeşitleri, börek ile kek vardı diyeceğim ama kendi bahçemizden toplayıp babacığımın elleri ile yaptığı zeytinlere ve zeytinyağına haksızlık etmiş olmak istemem:)
Birde bu yazıyı yazarken, bir fotoğrafın yaşattıkları ile anlam kazandığını farkettim, mesela siz fotoğrafa baktığınızda, "sıradan kahvaltılıklar işte" diyebilirsiniz ama ben baktığımda, zeytinleri, zeytinyağını ve kelle (mihaliç) peynirini görüyorum, eşimin sıktığı portakal suyunu, arkadaşlarımızın getirdiği nefis lezzetleri, o gün sofrada konuşulanları, kahkahalarımızı...
Evet, bir fotoğraf herkese farklı duygular yaşatabilir öyle değil mi ?...

Soframızdakiler;

Ahmed-Pınar Bayram Kahvaltısı

Sofranın benim için en güzel yanlarından biride, arkadaşlarımızın gelirken hediye olarak, blogumdan seçtikleri tarifleri kendi elleriyle yapıp getirmeleri oldu :)

Cici, klasik yoğurtlu kek'e ceviz eklemiş. Ahmed ise Browni yapmıştı ve servis edeceği tabağı bile kendi elleriyle süsledi :) Üstelik, bu nefis tarifin fotoğrafını beğenmediğimi bildiği için yeni bir fotoğrafını da çekip getirmiş bana :) Hemen değiştirdim tabi :) Ahmed'in blogumda sayısız fotoğrafı var zaten, hatta nefis bir Mantarlı Dereotlu Pilav ve Tavuklu Spagetti tarifi de var... Hünerli Bayanlar, Ahmed ve eşim sayesinde Hünerli Baylar ve Bayanlar'a mı dönüşecek nedir ?:)

Mantarlı Sosisli Börek

Mantarlı, sosisli börek en sevdiğim börek çeşitlerinden biri. Genellikle milföy hamuru ile yapıyorum ama evdeki baklava yufkalarını tüketmek ve yeni lezzetler keşfetmek için, bu kez baklava yufkası ile yaptım. Hepimiz bu şekilde de çok beğendik ama yufkalar çok ince olduğu için ben pek börek yiyormuş gibi hissetmedim, daha çok sote gibi geldi bana. İlk fırsatta milföy hamuru ile de yapıp, fotoğraflayarak tarifi sizlerle paylaşacağım. Çok beğenileceğine eminim çünkü...

Bu yazı ile de tüm sevdiklerimin, blogcu dostlarımın ve siz sevgili okuyucularımın yeni yılını kutlarım. İnşallah 2009 hepimize tüm hayallerimizi getirir, en başta da hepimizin ortak dileği olan sağlık ve ülkemiz için huzur ve refahı tabiki...

21 yorum:

Unknown dedi ki...

mügecim sofran çok güzel görünüyor ellerine sağlık.yeni yılın barış ve huzur içinde geçsin.

Adsız dedi ki...

sofraya bakınca aslında ne kadar güzel geçtiğini anlayabiliyor insan. Ellerinize sağlık, harika..

yasemin dedi ki...

merhabalar sizi sürekli takip ediyorumm çok beceriklisiniz maşşallah..böreği biraz daha ayrıntılı anlatabilirmiyiz acaba ben çok fazla yemek yapmayı beceremdiğimden dolayıı..şimdiden teşekkür ederimm

Aybike Ceylan dedi ki...

Yeni yilin hepimize, oncelikle, saglik, mutluluk ve basari, ulkemiz icin de aydinlik yarinlar getirmesi dileklerimle, sevgilerimi gonderiyorum.


Ellerine saglik Muge'cigim, harika seyler hazirlamissin.

HÜLYA dedi ki...

365 sayfalık bir öykü daha başlıyor. Her güne bir yaprak sakla , her yaprağa bir öykü sığdır. Mutluluk de adına. Nice güzel öykülerin olsun. MUTLU YILLAR CANIM..

dilek deryasi dedi ki...

Her yeniyıl bir başka güzel.. 2009 yeniyıl sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyılınız kutlu olsun

Cafe Gusto dedi ki...

Mügeciğim mutlu huzurlu yıllar dilerim..sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

2009 yılının sağlıklı,mutlu,huzurlu,bereketli,bol kazançlı,sevgi dolu geçmesini dilerim canım. Herşey gönlünce olsun.

Sevgiler...

beyaz mendil dedi ki...

Yeni yılınız kutlu olsun.

Naile dedi ki...

mutlu yıllar mügecim

lezzetyolculugu dedi ki...

Yeni yılda size ve eşinize mutluluklar dilerim.Her şey gönlünüzce olsun.Dilerim yeni çekirdek ailenize yeni fertler katılır.Mutlu kalın.İyi seneler.

Baharcicegi dedi ki...

Her yeni yil,
tazelenen umutlarin,
cogalan sevgilerin habercisidir.
2009 yili da böyle olsun,
ama
hep güzel olsun baris olsun kardeslik olsun
NICE GÜZEL YILLARA

Püstüklü Mama dedi ki...

Müge, yılbaşı için klasik pandispanya tarifini denedim. Tek kelimeyle harika oldu. Süpersin :)

İyi seneler.

şeker pasta dedi ki...

Şeker gibi tatlı, masal gibi güzel bir yıl diliyorum..
2009 yılında istediğin her şeyin gerçekleşmesi dileğiyle, iyi seneler!

FİLİZ'CE dedi ki...

MERHABA YAKLAŞIK ÜÇ AYDIR BLOGLARA İLGİ DUYUYORUM.BUNUN NEDENİDE SİZSİNİZ.İLK SİZİN TARİFLERİNİZİ GÖRDÜM VE BAYILDIM.SİZE ÖZENDİM BENDE BLOG AÇTIM.BİR ÇOK ARKADAŞIMA YAPTIKLARINIZI GÖSTERİYORUM HERKES HAYRAN KALIYOR..YENİ TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM..BU ARADA ELLERİNİZE SAĞLIK..

Bir Dilim Düş dedi ki...

2009 tüm güzellikleriyle hepimizi sarsın!!

Sevgiler,
Evren

birsence dedi ki...

hünerli bayan dedğin böyle olur zaten...ellerinize sağlık müge hanım...sağlıkla kalın iyi yıllar...

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Müge,

Nefis görünüyor kahvaltı sofrası. Üstelik cıvıl cıvıl:) Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Harika bir sofra. Sunumu da pek lezzetli olmuş. Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Kahvalti sofrasiniz muhtesem olmus...Ellerinize saglik. Tabaklariniz nerden aldiniz acaba cok güzeller ...

Müge Hüner dedi ki...

Adsız;
İlginize çok teşekkür ederim.
Tabaklar; Mudo Concept ve Paşabahçe'den...

Sevgilerimle...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin