04 Şubat 2013

Kremalı Mantar Çorbası

Kremalı Mantar Çorbası

AZICIK! KALORİLİ AMA OLSUN VARSIN... :)
Her zaman, her yazımda olduğu gibi alt başlık; bir cümle ile, bütün duygularımı anlattı size. :)
Bu çorba uzun zamandır aklımda olan, denemek ve sizlerle paylaşmak istediğim bir tarif ve aslında sıfırdan bir deneme demek çok doğru olmaz.
Çünkü daha önce defalarca yaptığım Kremalı Mantarlı Bonfile sosunun, deyim yerinde ise su eklenmiş hali :)
www.mugehuner.com u takip edenler ve hatta kurabiye ya da pasta kursuma katılmış olanlar çok iyi biliyor, kursumuzun öğle yemeği klasiği; kremalı mantarlı makarna... :)
Bu yemek her kurs günü mutfakta piştiğinde benim aklımdan geçen cümle; "aslında bu sosla şahane çorba olur" :) ama gel gör ki neredeyse iki yıldır sadece aklımdan geçiyordu...
Zamansızlık, yoğunluk, ayda yılda bir davet sofrası hazırlama, sadece eşimle birlikte koca tencereyi bitiremeyecek olmak gibi sebepler, ilk aklıma gelenler :)
Neyse ki, geçen hafta cici komşularıma bir balık sofrası hazırladım da bana bu çorbayı pişirmek için gün doğdu.
Çorba; hem eşimden -ki bu kısım son derece önemli- hem de Selen ve Cenk'ten tam not aldı, ertesi gün annemde tattı ve o da beğendi.
Yani sizlerle paylaşmaya hak kazandı, umarım sizler de dener ve seversiniz. :)

Çorba ile ilgili aklımdaki tek soru işareti; ne yazık ki biraz yağlı olması. Yani mantarları pişirme aşamasında zeytinyağı, sonrasında tereyağ ve son olarak da krema giriyor içine! :)
Tamam hepsi de sağlıklı yağlar ama işte birazcık yağlı. :)
Lezzeti konusunda kesinlikle tavsiye ediyorum ama kalorisi konusunda uyarıyorum yani sonra yorumlarınızda beni üzmeyin :)
Bu çorbanın en kısa zamanda -gerçekten en kısa zamanda- :) çok daha hafif bir versiyonunu paylaşmayı hayal ediyorum, aklımdaki tarif; mantarı haşlayıp, kendi suyu içinde bırakarak, yoğurt, un ve limon suyu ile bir terbiye hazırlayıp, pişirmek.
Ölçüleri yakalayıp, deneyip, bir de fotoğraflandı mı tamamdır. :)

Malzemeler
  • 1 Paket (400 gr.) Mantar
  • 3-4 Adet Arpacık Soğan
  • 2 Diş Sarımsak
  • 4-5 Adet Defne Yaprağı
  • 4-5 Yemek Kaşığı Zeytinyağı
  • 1 Yemek Kaşığı Tereyağ
  • 2 Yemek Kaşığı (silme) Un
  • 1 Lt. Su
  • Tuz
  • 1 Çay Kaşığı (kuru) Fesleğen
  • 1 Paket (200 ml.) Krema

Yapılışı
  • Arpacık soğanı, hafifçe çıtlattığınız sarımsağı ve defne yaprağını zeytinyağı ile 2-3 dk. hafifçe pembeleşene kadar kavurun.
  • Yıkayıp, ince ince dilimlediğiniz mantarları, soğanlara ekleyin ve çok yüksek ateşte (mantarların çok su bırakmaması için) 5-10 dk. mantarlar pişinceye kadar kavurun.
  • Mantarların içinden soğanı ve sarımsakları alın ama defne yapraklarını bırakın.
  • Ayrı bir tencerede, tereyağı eritin ve unu ekleyip, topaklanmasına izin vermeden çok az kavurun.
  • Kaynar suyu ekleyin ve 1-2 dk. bu şekilde kaynatın.
  • Kaynayan yağlı suya mantarları ekleyin ve kısık ateşte 10 dk. kadar pişirin.
  • Karışımın içinden defne yapraklarını alın ve krema ile fesleğeni ekleyin.
  • Damak zevkinize göre tuz ekleyin.
  • 10-15 dk. daha kısık ateşte pişirin.
  • Mümkünse en az bir 45 dk. kadar dinlendirin ve öyle servis edin.

Kremalı Mantar Çorbası


22 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık, kısa aralıklarla iki yazı, mest oldum.
Sevgilerimle

Funda KOC dedi ki...

Sevgili Müge Hanım;sessiz takipçinizim.Sizi ve blogunuzu çok başarılı buluyorum.Farklı kategoride birçok tarifinizi denedim,sonuç mükemmeldi,mantarlı çorba tarifinizide denemek istiyorum.Krema yoksa 1 bardak süt kullanabilirmiyim.

Müge Hüner dedi ki...

Pınar hanımcım;
Çok teşekkürler :)

Funda Hanımcım;
Süt aynı lezzeti vermeyecektir, çünkü kremanın büyük kısmı yağ biliyorsunuz. Süt hafif kalır ve çok da yakışmaz.
Ben sadece krema gözüme az göründüğünde sosu arttırmak için azıcık süt ekliyorum bazen :)
Çok sevgiler...

Nurşen Aksoy dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK NEFİS BİR ÇORBA OLMUŞ..SEVGİLER.

sedeff dedi ki...

Ellerinize sağlık burnuma mis gibi kokusu geliyor :)

LaMa dedi ki...

hic halimi hatirimi sormuyorsun, ugramyorsun diye kirgin Lama sekerin sana ama ben de bugun mantar corbasi tarifi bakacaktim yeni yazin da denk gelmis, bir selam edeyim dedim...

Melislicious dedi ki...

ben bu çorbayı hep hazır toz olarak alırdım, hatta yemek fabrikasında çalıştığım zaman bile her usta yapamazdı bunu toz karışım isterlerdi:)))
tarifini vermeniz ne kadar iyi oldu sosa da bakıyorum şimdi kremayla mantarın uyumunu çok seviyorum.
ellerinize sağlık

yasemin gazioglu dedi ki...

Ah nasilda nefis gözüküyor, eminim tadida öyledir... ellerinize saglik

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerinize sağlık müge hanım..sevgiler

seren dedi ki...

elinize sağlık, tarif için teşekkürler :)

Bak Bu Harika dedi ki...

eşimin favori çorbası:) Ellerine sağlık

mutfakkimyası dedi ki...

Hiç denemediğim bir çorba türü. Harika görünüyor Müge abla. İlk denemem de senin tarifinle olacak sanırım. Paylaşımın için teşekkürler. Olsun yağlı ve bol kalorili olsun. Hatta mümkünse bana kilo olarak geri dönsün :)

Unknown dedi ki...

eLLERİNİZE SAĞLIK...Yine harikalar yaratmışsınız...Bende hep sütle yapıyorum bu çorbayı..Kremayla hiç denememiştim.

Unknown dedi ki...

içine mantar gıren her tur yemeği severim. Çok leziz duruyor, ellerinize sağlık... Buarada ben de sizi bloguma beklerim. Görüşmek üzere...

Asyadan Esintiler dedi ki...

Ellerinize sağlık Hüner hanımcım.Ben çok severim mantarlı çorbayı.Ev yapımı doğal ürünlere çok önem veririm ve bloğumda da şimdilerde ev yapımı peynirlerimi yayınlıyorum.buyrun misafirim olun.sevgiler.

YELDA dedi ki...

Tek kelimeyle nefissss bir çorba, ellerinize sağlık Müge Hanım...

TUBA'NIN SOFRASI dedi ki...

Müge hanım merhaba
Öncelikle blogunuz resimleriniz sunumunuz yemekleriniz harika görünüyor.Sizi takdir ediyor ve kendime örnek alıyorum. Ben 9 aylık evliyim yemek yapmak, yapıp ta insanlara sunma merakım çok fazla..Tariflerini de internetten bakarım hep.Ne zaman açsam karşımda sizin o güzel resimleriniz oluyor.Uzun zamandır istediğim blogu siz ve sizin gibi güzel blog sahibi insanlardan cesaret alarak bende oluşturdum.Umarım bende sizin gibi başarılı olabilirim. Bazı takıldığım konularda fikrinizi almayı gerçek den çok isterim.Tatlı güzel günlere

Harikalar Atölyesi dedi ki...

içimden sadece" allafummm ölmeycöz müüü" demek geldi. Muhteşem görünüyor. İlk iş bu çorba pişirilip bloğa da fotosu eklenecek. Tabii ki sizin tarifiniz ile...

Dilek'le Mutfakta dedi ki...

En sevdiğim çorbalardan..harika olmuş elinize sağlık

SaRiKaBaGiM dedi ki...

selam Muge hanim, mantar çorbasini ikinci kez pi$irdim dun, çok lezzetli ; kivami, mantarin tadi muhte$em ! ne zamandir hazir çorba kullanmiyorum, çorbalarimi kendim pi$iriyorum ; bu tarifi gorunce "hemen denemeliyim" demi$tim. e$im hayran kaldi ;))bu guzel tarif için size te$ekkur ediyorum.

Adsız dedi ki...

Bir arkadasımdan gordugum kadarıyla, daha az kalorili kremalı mantar çorbası icin bir onerim olabilir. Mantarları once yagla kavurmak yerine kaynayan suya direk çiğ atılabilir. O şekilde yapıldıgında da guzel oldu. Sizin tarifiniz de benim icin guzel bir alternatif oldu. Denemek istiyorum. Ellerinize sağlık.

mustafa kibarlı dedi ki...

paylaşım için tşk arkadaşıma söyleyecem hemen tarifi alsın :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin