02 Ocak 2011

Fondü'de Sucuk

Ülkü&Aytaç Kahvaltı Sofrası 7

İşte bu fikri çok sevdim!
Fondü alışkanlığımız pek olmadığı için, uzun zamandır dolapta kutusunun içinde bekleyip duruyordu garibim. Bu fikirle kendisini aktif olarak mutfağa kattım :)
Çocukken, Pazar kahvaltılarında babamın en çok uyarı yaptığı konuydu bu; yağı donan sucuk konusu…
Çatalı, tavanın kenarına sertçe vurarak; “önce sucuk yiyin, yağı donuyor” der dururdu :)
Şimdi gülerek anlatıyorum ama o zaman gayet ciddiye aldığımız, hafiften korku ile sucuğu yediğimiz bir uyarı idi bizim için :)
Bu fikirle kahvaltı boyunca canımız ne zaman isterse o zaman bir dilim sucuk attık ağzımıza :)
Sizlere de öneririm efendim…

Sorular üzerine küçük bir not; sucukları önce, bakır tavada ocakta -hiç yağ eklemeden- kızarttım. Sıcak kalması için, tavayı fondünün üzerine yerleştirdim. Mum alevinde sucukların pişmesi tahminimce çok uzun sürer :)

16 yorum:

mine dedi ki...

harika bir fikirmiş gerçekten teşekkürler : )

Mia Wallace dedi ki...

muhteşem bir fikir!

Büyümeyen Çocuk dedi ki...

ilk defa duyuyorum fondü de ne derken yazını okuyunca anladım güzel bir fikirmiş benim babam değil ama eşim bu konuda hassas doğrusu

Meyra dedi ki...

çok ilginç yeni duyuyorum..hünerli bayan olmak bu galiba:))

neval dedi ki...

ama ama kurabiyeler de pek yakışmış yanına ,hele ayçekirdekli olan pek nefis duruyor

Zeynep'in Evi dedi ki...

harika bir fikir..hiç denemedim ama o donmuş yağlar gerçekten ciddi bir husus..baban haklı canım:)

Hayattan Azıcık dedi ki...

2 Ocak - 2 Subat tarihleri arasinda yapacagim ``Ben Buldum`` etkinligime davetlisiniz..

Hepimiz mutfağımız da bir sürü tarif uretiyoruz. Bir etkinlik yapma fikri benim sürekli bir şeyler üretme isteğim ile başladı. Sizlerden de kendi tariflerinizi gondermenizi bekliyorum. Bol katilimli olur umuyorum.

Sevgiyle Kalin...

arzulanan tatlar dedi ki...

Ben de bu hafta sonu fondü almıştım ve çikolata delisi çocuklarıma çikolata fondü yaparak meyve, gofret ve kek ile sunmuştum. Başka neler için kullanabilirim diye düşünürken bu süper fikir ile karşılaştım. Süpersiniz, fikrinize sağlık.
Sevgilerimle.
not: Bu arada uzun süredir sessiz takipçilerinizdenim :)

semforever dedi ki...

sabah sabah çok güzel oldu bu postu görmem :D acilen denemek istiyorum

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ohhh afiyetler olsun mügeciğim
çok öpüyorum:)

ÇokBilmiş dedi ki...

Aman bizim evde de sorun yaratır o donmuş sucuk yağları :) Bizim evdeki canavar müsaade etmez gerçi şimdilik, fondü mondü anlamaz ama ilerisi için not alayım bu fikri. Teşekkürler...

NİLGUN dedi ki...

SOFRA HARIKA,ÖRTÜLER ÇOK ŞIK ELLERINE SAĞLIK MUGECIM,PATATES TOPLARININ TARIFI NE ZAMAN GELECEK....... SEVGILERIMLE

Unknown dedi ki...

Merhabalar,

Bu siteye başka bir site aracılığıyla sadece bir kurabiye tarifi almak için girdim. Ancak iyiki de girmişim. Hazırlamış olduğunuz kahvaltı sofrasındaki ince zevkinize hayran kaldım.

Gerçekten keyifsiz olduğum bir anda böyle cici bir zevkle hazırlanmış bir sofra içimi açtı.
Sizinde eşinizin de ve hatta size böyle bir sofra hazırlamanıza sebep olan arkadaşlarınızında yüreğine, ellerinize sağlık.
Sevgiler,

Pınar

Hayattan Azıcık dedi ki...

Tarifi yayinladim katilim icin tesekkur ederim.

Adsız dedi ki...

yemek konusunda tecrübesizlerden biriyim. bu ara nette bu konuda zaman harcamakla meşgulüm. ve şimdiye kadar gördüğüm en hünerli blog ;) ahhh ben neden böyle geç kalmışım. of. çok çalışmam gerek çoookkk.

Unknown dedi ki...

Sizi çok beğenerek takip ediyorum. Sofranız çok güzel ve keyifli gözüküyor. Ben size döndüğü nerden aldığınızı sormak istiyorum . Küçük Sinan'ın doğum gününü kutluyorum. Sevgilerimle

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin