28 Aralık 2009

Pazar Günü Kahvaltı Sofrası

Pazar Kahvaltısı (27.12.09)

YILIN SON PAZAR KAHVALTISI...
Bu hafta sonu; misafir anlamında çok bereketli idi, evimiz dolup dolup boşaldı :)
Özellikle pazar günü; hem kahvaltıda hem de akşam çayında misafir ağırladım.
Kahvaltıya gelen arkadaşlar, saat yedi gibi film keyfimiz bittiğinde; "e hadi biz kalkalım, sen ortalığı havalandır, yerlere dökülen mısırları falan temizle, saat sekiz seansı için hazırla salonu" dediler :))
Hatta sekizde gelen akrabaları karşılarken; "diğer misafirler saat yedide bitti" demişim, bütün gece bu iki laf aklımıza geldikçe güldük :)
Kahvaltı sofrası -her zamanki gibi- sade. Sofralarına yedi sekiz çeşit döktüren hanımlara hayranım gerçekten ama bende öyle bir cesaret yok, klasik kahvaltı çeşitlerinin yanında bir tatlı, bir tuzlu. Bitti gitti :)
Arşivimde bulunsun diye, paçanga böreği yapmıştım ama arkadaşlar iki çeşit börek getirince, çok olur diye kızartmadım. Krem peynirli yumurta ve baharatlı tereyağ var bir tek söz edebileceğim :)
Bir de; son anda evde hazır çikolata sosu kalmadığını farkedince, deneme yanılma yolu ile yaptığım, pek beğenilen bir çikolata sosu ve ayçekirdekli tam buğday unlu ekmek var.
Onların tarifini de üzerinde biraz daha çalıştıktan sonra veririm ilerleyen günlerde :)

Pazar Kahvaltısı (27.12.09)

Zeytin ezmeli, paprikalı, krem peynirli mini kanapeler...

Krem Peynirli Yumurta

KREM PEYNİRLİ YUMURTA...
Blog komşularımda görüp, ne zamandır yapmak istediğim tarifti bu. Yapılışıda çok kolay;

  • 4 Yumurtayı, 7-8 dk. haşlayın. Kabuklarını soyup, ikiye bölün. Sarılarını çıkarıp, 1 yemek kaşığı krem peynir (ben otlu sarımsaklı krem peynir kullandım) bir tatlı kaşığı süt ve birer tutam, tuz, karabiber, pul biber ile birlikte çatalla ezin.
  • Karışımı; krema sıkma aparatı ile yumurta aklarının yuvasını doldurun.

Baharatlı Tereyağ

BAHARATLI TEREYAĞ...
Baharatlı tereyağ fikrini, bu sofradaki erimiş baharatlı tereyağı gören arkadaşım Aysun, "bak birde böyle yap, erimişten çok daha güzel oluyor" diye önermişti.
Hatta o önerdikten bir kaç gün sonra, sevgili GIA'da taze otlar ile yapılmış olanını gördüm, o da eminim çok güzel olur.
Benim tarifim, üzülerek söylüyorum, göz kararı :(

  • 150 gr. kadar tereyağını oda sıcaklığında bekleterek yumuşatın.
  • Birer tatlı kaşığı kadar pul biber ve kekik, bir tutam biberiye, taze çekilmiş karabiber ve beyazbiber, bir tutam tuz ekleyin.
  • Tüm malzemeleri çatalla ezerek, birbirine yedirin. Strech filme sararak, rulo yapın ve buzlukta dondurun.

Baharatlı tereyağı sadece kahvaltıda değil yemeklerinizde de kullanabilirsiniz. Kızarmış yada fırından yeni çıkmış, kırmızı etin üzerine, et henüz sıcakken ince bir dilim koyarsanız, şahane bir lezzet veriyor.
Yada garnitür olarak, patates haşlayıp, dilimledikten sonra her dilimin üzerine, patates sıcakken birer parça baharatlı tereyağ koyabilirsiniz.
Benden ve Aysun'dan önermesi :)

Pazar Kahvaltısı (27.12.09)

***

Sofrada kullanılan, yemek takımı ve kırmızı kadehler; Mudo Concept.... Çatal-kaşık takımı; Jumbo (2000 modeli).... Masa örtüsü; Alaçatı pazarı.... Ekmek sepeti, sürahi, servis takımları ve şekerlik; Paşabahçe.... Çay bardakları; Koleksiyon Mobilya - Faruk Malhan İstanbul tasarımı.... Tepsi; Tantitoni (yılbaşı koleksiyonu)....

33 yorum:

Nur... dedi ki...

Gerçekten süpersiniz. Gene harika şeyler hazırlamışsınız misafirlerinize. Lütfen peçete halkalarının yapılışlarını bize de gösterebilir misiniz..Nur...
nur_10100@hotmail.com

birsence dedi ki...

herzamanki gibi çok şık tatlım ellerine sağlık..kanepelerden bende pazar kahvaltım için yapmıştım aylarrr önce ama sofrada göründüğü halde tek resimlemeyi unutmuşum:)) görünce aklıma geldiler çok şirin oluyorlar çünkü...afiyetler olsun hünerli hatun....

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık...

burcuu dedi ki...

Harikasınız, yine çok şık bir sofra olmuş..Eviniz de, sofralarınız da, sunumunuz da pırıl pırıl, o kadar iç açıcı ki, değil klasik kahvaltılıklara bir tatlı bir tuzlu ek, peynir zeytin ikram etseniz, bal gibi tatlı görünüyor :) içtenlikle söylüyorum..

Sevgiler

Burcu/Pastatika

... dedi ki...

insanın sanal ortamda da olsa bunları yiyesi geliyor.
ellerine sağlk.
Sevgiler

Ayşe gül dedi ki...

bende bu kahvaltı sofrasında olmak isterdim ellerine sağlık hepsi çok güzel görünüyor sizin sunumunuz bir harika zaten herşeyden önce

durutarifler dedi ki...

Bence çok şık bir sofra olmuş. Her şey çok güzel görünüyor.
Bol bol misafirleriniz olsun inşallah.

Adsız dedi ki...

YA MAŞALLAH DİYEYİMDE NAZAR DEĞMESİN, BÜYÜK Bİ LEZZETLE TAKIP EDİORUM BLOGUNUZU,SUNUMLAR,ÇEŞİTLER Bİ HARİKA,ÇOK İMRENİYORUM YEMEK YAPAMAYAN BİRİSİ OLARAK:)SİZİNDEN DE ÖNCEDEN TECRÜBENİZİN OLMAYIP KISA SÜREDE GELİŞTİRMENİZ UMUT VERİCİ AMA KENDİM ADINA:)TESEKKÜR EDERİM ELLERINIZE SAĞLIK
TUĞBA

Unknown dedi ki...

Müge'cim her zamanki gibi çok şık bir masa ve harika lezzetler ellerine sağlık.Mutlu haftalar
öpüyorum...

Betül... dedi ki...

yine süper süper! ellerinize sağlık sevgiler!

Adsız dedi ki...

size özel, sizi yansıtan ,herzamanki gibi rafine bir masa.masalarınızda hep size ait bi düzen görüyorum ve çok hoşuma gidiyor.elinize sağlık....sevgiler.....damla

sakizliturkkahvesi.blogcu.com

Şehnaz dedi ki...

süpersin arkadaşım...hele baharatlı tereyağına hayran oldum..çok güzel bir fikir...ellerine sağlık...sofranda çok şık....

makbule dedi ki...

harika görünüyor ellerinize sağlık...
kahvaltı denen şey kısa zamana sıkışmamalı geniş geniş sohbet ede ede tadı çıkarılmalı :)

Adsız dedi ki...

Mini Ekmekler cok güzel olmuslar..-cok iyi bir fikir...
Yumurtada harika ya..cok begendim...

Ellerinize saglik...
Sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım yine süper bir sofra ve süper bir zarafet.
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Pembe Tatlar dedi ki...

ooo canım herşey harika ellerine sağlık....
Aldım bir kaç not:D

Ordanburdanhayattan dedi ki...

senin masalarını bitiyorum her zaman. yine özenli ve iştah kabartıcı olmuş. ellerine sağlık Mügecim

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

harka olmuş kahvaltılara bayılırım

HUYSUZBALIK dedi ki...

Yine çok güzel bir kahvaltı masası olmuş ellerine sağlık. Ben de çok çeşit yaptım geçenlerde ama yenmedi bundan sonra bende de bir tatlı bir tuzlu olacak. Yumurtalar ve baharatlı tereyağı benim de favorim. Sevgiler...

Ben dedi ki...

Müge,

Tek kelimeyle harikasın. Yemek sunumlarına bayılıyorum ve senden çok şey öğreniyorum.

Hazırlanışı basit bir kanepeyi öyle ustalıkla sunuyorsun ki hayran kalıyorum.

Çok teşekkür ederim kendime adıma bu güzel bilgileri paylaştığın için.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Muge'cigim,

Harika olmus hersey ama hersey, nefis...

Saglikli, mutlu, huzurlu guzel bir sene diliyorum.

Adsız dedi ki...

kahavaltı masası her zaman ki gibi muhtesem ellerine sağlık canım Bembeyaz yağan kar, ne yaşanırsa yaşansın örter geçmişteki hataları Yeni bir gelecek yeni bir başlangıç sunar sana Mutluluk bankasının sevgi şubesinin , 2010 no’lu hesabına , senin adına 365 gün daha yatırılmıştır. Mutlu bir şekilde harcaman dileğiyle.. MUTLU YILLAR MÜGECİM handan

ŞIKELLA dedi ki...

olmayan iştahımı açtınız yine :)
elinize sağlık. en güzel öğün kahvaltıdır benim içinde
sevgiler :)

Adsız dedi ki...

müge hanım merhabalar,
sofranız tek kelime ile harika.sürahiniz çok şık.paşabahçeye her gidişimde aklım kalıyor bunlarda fakat temizliğini becerememekten çekindiğim için alamadan dönüyorum.merak ettiğim nasıl temizliyorsunuz bunu.makinede mi yıkıyorsunuz yoksa köpüklü suyla çalkalamak yeterli oluyor mu

sevgiler,
defne

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Defne;
Güzel sözlerin için çok teşekkürler :)
Sürahiyi bulaşık makinesine koymuyorum.
Dediğin gibi deterjanlı su sonra duru su ile iyice çalkalıyorum.

Adsız dedi ki...

cvp için çok tşk.sizi seviyorum yaa.sorumun cevapsız kalmayacağını biliyordum.çok çok incesiniz.paylaşımlarınız için tekrar teşekkürler.
defne

Nilgün dedi ki...

Sitenizi yeni kesfettim cok basarili.yazilarinizi zevkle okuyorum. Henüz denemedim ama perde pilavini cok merak ediyorum en yakin zamanda sizin tarifinizi deniyecegim.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ben ilk kez girdim bu siteye ve nereye baksam ağzım açık kaldı çok hoşsunuz insanın aklına gelmicek şeyler yapmışsınız sitenin adına yaraşır bi hanımsınız tebrik ederim

Adsız dedi ki...

sitenizi yeni kesfettim,cok guzel tarifler var..Yemek yapmayi yeni goreniyorum ve sizden cok sey ogrenecegimi dusunuyorum..Sofralariniz cok şık,buyuk bir ozveri ile hazirlanmis..
emeginize saglik..

Adsız dedi ki...

Ben yeni keşfettim .Emeğinize ve ellerinize sağlık .Sayenizde yavrularıma ve misafirlerime neler neler yapacağım.Çok teşekkür ederim,bizlerle paylaştığınız için.

Deniz Çoban dedi ki...

hersey mukemmel gozukuyor ellerinize saglik muge hanim...

Adsız dedi ki...

Ben Amerika`dan yaziyorum. Blog`dan zaman zaman faydalaniyorum. Tesekkur ediyorum. Tarifteki ``krem peynirli yumurta`` nin orijinal adi ``Deviled Egg`` Yani baharatli ve acili yumurta. Bu geleneksel bir Amerikan tarifi.

Selamlar

Aysenur

Adsız dedi ki...

merhaba müge hanım,hafta sonu üniversiden arkadaşlarım geliyor ve yine ben sizin sayfanızdan modeller çalmaya çalışıyorum:)hem farklı ne yapabilirime bakıyorum hemde sofra sunumuna dikkat ediyorum,hepsinde süpersiniz,ellerinize sağlık
elif

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin