23 Şubat 2009

Mısır Ekmeği (2)

selencenk-5

BENİM İÇİN MISIR EKMEĞİNDE SON NOKTA :)
Bir yıl öncesine kadar hiç sevmediğim, deyim yerindeyse boğazıma takıldığı için yutamadığım, mısır ekmeğini artık çok seviyorum. Sevgili Papatya'nın nefis anlatımı ile cesaretlenip yaptığım ve çok severek yediğimiz ilk mısır ekmeğim hala ilk göz ağrım ve favorim :)
Bu hafta sonu yaptığım mısır ekmeği ise tek kelime ile mükemmel !
Harcını hazırlayıp kalıba dökerken, çiğ çiğ yememek için kendimi zor tuttum inanın :) Kek harcının kasede kalan son kısmını, ziyan olmasın diye :) mideye indirmeyi seviyorsanız, bu ekmekte de kendinizi zor tutacaksınız.
Normalde kendi yaptıklarıma hep bir kusur bulan, "şurası şöyle olsaymış, daha iyi olurmuş" diyen ben, bu ekmeğe bayıldım!
Üstelik hafta sonu, farklı zamanlarda bir araya geldiğimiz bazı arkadaşlara bu ekmekten yanımda götürerek ikram ettim ve herkesin ortak sorusu; "ne zaman yayınlanacak?" oldu :)
Tadına bakan arkadaşlardan, benim için, görüşü en değerli olan, (Trabzon'lu olduğu için) Ahmed'di ve o da "tadı tek kelime ile mükemmel ama un gibi çekilmiş, mıhlama'lık mısır unu ile değil, daha iri taneli mısır unu ile yapılsa, şöyle yerken ağızda çıt çıt etse, daha iyi olur" dedi:)
Bu dip notu da atlamak istemedim.
Sonuç olarak, hem akşam yemeklerinizde hemde çayın yanına nefis bir seçenek bu mısır ekmeği.

Malzemeler
  • 1 Adet Yumurta
  • 1 Su Bardağı (200 ml.) Süt
  • 1 Su Bardağı (200 ml) Sıvı Yağ
  • 1 Yemek Kaşığı (tepeleme) Toz Şeker
  • 1 Tatlı Kaşığı (silme) Tuz
  • 1/2 (yarım) Su Bardağı Un
  • 4 Su Bardağı Mısır Unu
  • 1,5 Su Bardağı (kaynar) Su
  • 1 Paket Kabartma Tozu
Yapılışı
  • Derin bir kasede, yumurta, süt, yağ, şeker ve tuzu çırpma teli ile iyice çırpın.
  • Karışımın üzerine un, mısır unu ve kabartma tozunu birlikte eleyin ve karıştırın.
  • Son olarak, sıcak suyu ekleyin ve karıştırın. (Bu aşamalarda karışım oldukça kıvamlı oluyor, çırpma teli ile zorlanabilirsiniz, ben de iri bir kaşık ile karıştırdım)
  • 20x30 cm. ölçülerinde veya 24-26 cm. çapında bir kabı katı yağ ile yağlayıp, un serpin ve karışımı dökün.
  • 180 derecede önceden ısıtılmış fırında, 35-40 dk. üzeri iyice pembeleşip, batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
Benzer Tarifler;
& Papatya'nın Tarifi ile Mısır Ekmeği

50 yorum:

SEDEF dedi ki...

Çok severim, ben hiç denemedim. Ama bu tarini denenecekler listesine alıyorum.
Sevgiler...

Delfina ; dedi ki...

Müge aşkolsun,hangi tarifine öncelik vereceğimi şaşırıyorum bazen...Müge yaptıysa hemen yapmalıyım diye kendime motive ederken bir bakıyorum yeni ve farklı bir tarif daha...

Hem de en özendirici anlatımınla :)

Sen bitanesin Müge :)

HAYAT dedi ki...

denencek tarifler arasına aldım.
müge hanım size mail atmıştım ama henüz bir yanıt gelmedi....

Unknown dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık çok güzel
olmuş ekmeğin.Çocukluğum bu enfes ekmekle geçti sıcacıkken yoğurda
doğrayıp yemeyi çok severdim.Mutlu haftalar,sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Trabzonlu arkadaşlarıma ne zaman gitsem yerdim..Ahh o nefis Trabzon tereyağı ve köyden gelen mısır unu ile off off..ellerine sağlık.

sevgiler

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Ellerine sağlık Mügecigim canım çekti:)

beyaz mendil dedi ki...

Ben de mısır ekmeğini ilk yediğimde çok kuru gelmişti ama daha sonra yoğurtla yedim ve sevdim.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Hiç mısır ekmeği yemedim.Senin nefis anlatımın ve fotoğrafından sonra yapıp tadına bakmak farz oldu.Sevgiler...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

karadenizli olup da sevmeyen var mıdır acep?
ellerine sağlık

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

HAFTA SONU MERKETTEN MISIR EKMEĞİ ALDIM AY BEN BUNU YAPABİLİR MİYİM DERKEN SİZ YETİŞTİNİZ YARDIMIMA EN KISA ZAMANDA DENEMEK İSTİYORUM .ELLERİNİZE SAĞLIK

Seda dedi ki...

bayılırım mısır ekmeğine en kısa zamanda denemek istiyorum ellerine sağlık sevgiler....

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

annem çok yapardı..bizde bitirinceye kadar rahat etmezdik...mısır ekmeğini ben hiç denemedim...deneyebilirim artık...ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

giresunlu olarak benim de bayıla bayıla yediğim bir ekmektir bu, ama ben tavada kızartılmışını daha çok severim, bir ara ben de benim tarifimi yayınlarım,onu da denemenizi isterim, gerçi bu da çok güzel gönüyor, ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

annanemler bunu yoğurtla yerlerdi, bizlerde simdi pek yapılmıyo ama özlenen bi taddır :)

Adsız dedi ki...

mügecim ellerine saglık mısır ekmegine bayılırım senden bir ricam olucak gerçek çerkez tavugu tarifi yazabilirmisin kendine iyi bak tatlım

Feyza Fidan dedi ki...

Bayıldım bu görüntüye Mügecim. Bende senin gibi boğazına takılanlardan olduğum için hiç denemedim ama bende senden aldığım cesaretle deneyeceğim..
Ellerine sağlık,
Sevgiler..

amati dedi ki...

Yaw Müge ne yaptın.Hiç bir "OF"luya Trabzon'lu denir mi? Yıktın beni vallahi :)

Nalan Kaplan dedi ki...

Ellerine sağlık Mügeciğim sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

mügecim ellerine saglık harika olmuş bende mısır ekmegini çok seviyorum bende daha önceden hiç bilmezdim ne zaman karadenizli bir eşe sahip oldum o zamandan beri yiyorum hele birde yogurda dogruyorum hımm yemede yanında yat :))
sevgiler

Adsız dedi ki...

Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim

MERHABALAR CANIM ;ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 4 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 7 MART 2009 SAAT 14:30 DA İ ÜSKÜDARDA YÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZİ (ADRES:Ahmediye Meydanı (Katlı Otopark Yanı) Üsküdar / İstanbul )‘DA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

Naile dedi ki...

Mısır ekmeğini Antep'de unlu mamül satan yerlerde tatlımsı olarak yapıyorlar. Onla birlikte tahin-pekmez yemesini çok severim. Bir kere evde denedim yiyemedik maalesef bir daha denemeyi düşünmüyordum. O kadar iddialı yazmışsın ki tekrar denesem mi ki dedim.

Bu arada bloguma bıraktığın yorum için teşekkür ederim. Ben de senin için aynılarını düşünüyorum.

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Merhaba Müge hanım,
Mısır ekmeğini dün akşam denedim; süper,harika oldu.
tarifi paylaştığınız için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Mügecim tarifini denedim. Gerçekten de çok güzel oldu. Sadece bana çabuk pişti gibi geldi 40dk. falan beklemedim sanki. Bu nedenle arada kontrol etmekte fayda var. Yanına bir de tava yogurdu koydunmu 2si birlikte süper oluyorlar :) Herkese tavsiye ederim :) (Ayşenur Baştürk)

Adsız dedi ki...

Tek kelime ile muhteşem oldu. Tarif için teşekkür ederim. Nilgün

rumma dedi ki...

Merhaba ..:)

Şu ekmek yapmasını bir türlü beceremedim...:(

görüp özeniyorum sonuç kötü..

Adsız dedi ki...

Harika bir tarif. Şimdi gidip bir daha yapacağım.TEŞEKKÜRLER

Beril dedi ki...

Merhaba,
Mısır ekmeğini bugün denedim. Çok güzel oldu.Tarif için çok teşekkürler. Siteme fotoğrafını koydum :)

www.berilinmutfagi.com

mutfakteyze dedi ki...

En sevdiğim ev yapımı ekmeklerinden ;) Ben içerisine biberiye de ekliyorum farklı bir rehası oluyor ;)

kirazzade dedi ki...

Müge, mısır ununu nerden alıyorsun? Markette satılan paketlilerden mi? Onların tadı bi tuhaf geliyor bana. Başka mısır unu da bulamadım. Hlabuki çok severim mısır ekmeğini :( En iyisi sen bana yapıp gönderir misin :D

Müge Hüner dedi ki...

Kirazzade;
Mısır ununu genellikle Samsun ya da Trabzonlu olan arkadaşlarım memlekete gittiğinde getiriyor.
Bazende doğal ürünler satan dükkanlardan alıyorum.
Marketten hiç almadım.

Sana gönderirmiyim?
Elbette :)

kirazzade dedi ki...

Hmm burada tavsiye edebileceğin neresi var peki güzel mısır unu satan :) Kadıköy Ümraniye Üsküdar Eminönü civarı oalbilir :) Olmazsa, adresimi verir ve kargo beklerim :P

Müge Hüner dedi ki...

Şekercim;
Libadiye tarafında bir baharatçı var, ürünleri süper.
Bana bir mail atabilirsen, sana tarif etmeye çalışırım :)
Ya da ikinci yolu deneriz :)

kirazzade dedi ki...

email adresim: kirazzade@gmail.com

www.pemberehber.com dedi ki...

Mügeciğim, ben de 6-7 ay önce bir mısır ekmeği-keki arası bir tarif uyguladım. Amanın ne lezzetli birşeymiş şu mısır ekmeği oldum :) Önceden denemediğim için çok pişmanım.

Fatma dedi ki...

Merhabalar,
Su bardagi olcusu tam olarak ne kadara tekabul ediyor acaba. Yurtdisinda yasadigim icin burada cup olcusu kullaniliyor. Basarilarinizin devamini dilerim.

Müge Hüner dedi ki...

Fatma Hanım;
Su Bardağı ölçüsü 1Cup. 200 ml.
125 gr. un alıyor.

Sevgilerimle...

selma dedi ki...

denedim ve bir Rizeli olarak gayet başarılı buldum.evde süt ılmadığından yoğurt koydum ve yumuşacık oldu. yalnız yaağ ölçüsü sanki biraz fazla gibi . bi dahakine biraz azaltıcam

Hayatın Tatları dedi ki...

İftar sofranıza yorum yaptığımda mısır ekmeğini deniycem demiştim ama ben zaten bu tarifi daha önce denedim.. Ve bayıldımm. Bir kaç kez yaptım hatta.. Kayınvalidem rizeli o ve büyük annanemiz bile çok beğendiler.. Ellerinize sağlıkkk...

Ceren dedi ki...

Müge Hanım,
Ben hiç bir süt ürünü yumurta ve maya tüketemiyorum. Geçen gün mısır ekmeği yapmaya çalıştım ama taş gibi birşey oldu. Glutensiz beslenmem gerektiği için tüketebileceğim tek ekmek de mısır ekmeği. Bana bir öneriniz olur mu, yoksa umutsuz bri durumda mıyım? :(

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Ceren Hanım;
Öncelikle çok geçmiş olsun.
Süt, yumurta yumuşaklık veriyor bildiğiniz gibi.
Belki zeytinyağını ve kaynar suyu arttırsanız daha yumuşak olabilir.

Sevgilerimle...

zezo dedi ki...

Selamlar,
benim de Ceren Hanım gibi süt ve maya ile ilgili problemlerim var. farklı arayışlarım varken sitenizdeki tarifi farkettim Müge hanım. keçi sütü tüketebildiğim için verdiğiniz tarifi bu şekilde deneyebileceğim. yorumlarımı paylaşırım.
not: Ceren hanım bir süredir yiyemediğim gıdalarla ilgili arayışlarım var ve bunları paylaşıyorum, ilgilenirseniz www.mutfakterapisi.blogspot.com adresini ziyaret edebilirsiniz,

Adsız dedi ki...

Denedim,gayet beğenildi..tesekkurler!

Melike - Habibe dedi ki...

dün yaptık afiyetle yendi bitti nefis oldu yine yapıcam yine yapıcam başlangıçta korktum hamuru kek hamurundan biraz cıvıktı ama yine de sürdüm fırına miss misss sayfama gelirseniz göreceksiniz tarifinizi :) ellerinize sağlıkk Müge hanım :)

Adsız dedi ki...

Merhaba müge hanım ben şuanda bir tarif deniyorum umarım olur olmazsa sizin tarifinizi uygulamaya koyacağım benimkinde yumurta yok üstü kızarırmı bekliyorum olup olmadığını bile nasıl anlayacağım bilmiyorum eğer olursa şayet blogumada koyacağım sizide beklerim her zaman yemek köşem var yeniyim yemek köşesinde ama inş tarifleri çoğaltacağım hayatkitap.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Ben beceremedim sanırım hamuru çoook katı oldu kaynar suyu ekleyince biraz yumuşadı ama suyu çektikten sonra yine katı oldu o şekilde pişirdim içi çok zor pişti. Sanırım yumurtam küçük geldi bilemiyorum mısır unum pişirilip un haline getirilmiş mısırdandı ve çok lezzetliydi. Sert bir mısır ekmeğim oldu yani resimdeki süngerimsi kek gibi değil. Keşke yapılış aşamaları da olsaydı. Mısır ununu mu azaltmalıyım yoksa yumurtayı mı arttırmalıyım kıvamı yakalamak için? Teşekkür ederim.
ZÜlal

Müge Hüner dedi ki...

Zülal hanım;
Bu tarif benim çok sıklıkla yaptığım, hatta artık ölçülere bile bakmadan gözüm kapalı yaptığım bir tarif.
Hiç bir sorun yaşamadım bugüne kadar.
Yani size şu malzemeyi azaltın ya da arttırın diyemiyorum.
Belki kıvamı için kaynar suyu biraz arttırabilirsiniz.
Çok fazla da pişirmemenizi öneririm.
Çok sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

:) Bir kaç kere daha deneyip kendi ölçümü bulacağım ama yaptığım da biraz sert olmasına rağmen çok lezzetli oldu tarif için ve cevap için teşekkürler.

ZÜlal

Adsız dedi ki...

Merhabalar Müge Hn. Tarifinizi tesadüfen buldum ve hemen denedim.. Şu an itibarı ile 3 dilim yedim bile.. Öyle lezzetli oldu ki.. Bir kez daha anladım "tarif verebilmek" ayrı bir yetenek istiyor. Siz bu işi biliyorsunuz ;)
Teşekkür ederim..
Rabia...

Adsız dedi ki...

Bende dün akşam balık sofrası için denedim tarifi hepimiz beğendik.Yalnız benim hamurum kabarmadı fırına vermeden önce nasılsa miktar olarak öyle çıktı.acaba kek yapar gibi yumurta ve şekeri köpürtmediğimiz için mi kabarmadı anlamadım

Cemre Yıldız dedi ki...

Elinize sağlık resimde çok güzel görünüyor :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin