05 Eylül 2007

Mısır Ekmeği

Mısır Ekmeği

BANA GÖRE MISIR UNLU KEK...
"
Balık Sofrası'nda ekmek olarak en güzel ne gider?" diye düşününce uzun zaman önce sevgili Papatya'nın sayfasında görüp de defterime not aldığım Mısır Ekmeği aklıma geldi.
Yazısında en çok dikkatimi çeken ekmeğin kuru olmaması idi, ben de daha önce bir kaç kez dışarıda mısır ekmeği yemiş ancak tadını çok kuru bulmuş ve hatta itiraf ediyorum yutmakta zorlanmıştım.
Papatya da benim gibi düşünmüş olacak ki bu tarifi bizimle paylaşmış, çok da iyi etmiş. Tarifi bana yeniden mısır ekmeğini sevdirdi ve soframızda tam not aldı.
İçindeki beyaz peynir ve beyaz un çok güzel bir yumuşaklık veriyor ve ekmeğin kek kıvamında olmasını sağlıyor.
Orjinal tarifte dereotu da var ama ben evde olmadığı için eklemedim, eminim o şekilde de çok güzel oluyordur.

Malzemeler
  • 2 Su Bardağı Mısır Unu
  • 1 Su Bardağı Beyaz Un
  • 1/2 Su Bardağı Sızma Zeytinyağı
  • 1,5 Su Bardağı Süt
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 tatlı kaşığı Tuz
  • 100 Gr. Beyaz Peynir

Yapılışı

  • Malzemeleri karıştırıp, koyu kıvamlı bir kek hamuru elde edin.
  • Yağlayıp, unladığınız kalıba dökün. (Ben tart kalıbımı kullandım)
  • 180 derece de ısınmış olan fırında, yaklaşık 40-45 dk. kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.

Benzer Tarifler;

30 yorum:

Adsız dedi ki...

Günaydınlarrrrrrrrrr !! Sabah şekeriniz geldiiii !!!
Mısır ekmeği konusunda hem fikiriz seninle..Sanırım 1-2 kereden sonra hiç ağzıma sürmedim..Doğru değişik bir lezzeti var ama yutkunma aşamasında gerçekten insana işkence çektiriyor.
Bende diğer blogcu arkadaşlardan mısır unlu kek denemiştim ve kesinlikle çok memnun kalmıştım..Sanırsam senin tarifinle hemen hemen aynı..
Sende iyiki denemişsin.

Oyy çenem düştü yine :)

AAAaaa bu arada 27 Ekimde bir davet düzenlemeye çalışıyoruz..Katılmanı çok çok isterim..Sende katılmak istersen bloğuma msj bırakman yeterli can can Mügecannnn..

Öpüldünnnn

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Müge'ciğimmmmm,
Harika olmuş. Nasıl canım istedi şimdi. Uzun zamandır yemedim mısır ekmeği. Ben her türlüsünü çok severim. Özellikle yoğurtla birlikte harika olur.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Günaydın.
Uzun zaman oldu yazmayalı ama yaklaşık her gün giriyom sitene.
Bugün mısır ekmeğini görünce dayanamadım yazdım. Bende aynısı Pazar yaptım, bizdede balık vardı çünkü. Evet bende aynı tarifi yaptım bol dereotu ile ama peynirsiz. Nefisti. Önceden yaptıklarım biraz daha sert ve kuruydu, içine yoğurt koyurdum ama bu tam dediğin gibi, keke benziyor. Nefisssss! Ellerine sağlık, Papatya'nın da :)

Adsız dedi ki...

mrb.hiç yemedim ama annemden çok güzel olduğunu duymuştum.bu tariften yararlanıp ben de en kısa zamanda yapıcam.ellerine sağlık canım.

GANNE dedi ki...

Mügeciğim ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor mısır ekmeğin. Ben evde yapabileceğimi hiç düşünmemiştim. Mısır unu alıp hemen ben de deneyeceğim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Müge'cim mısır ekmeğini bende çok severim ve seninki çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler..

Papatya dedi ki...

Sevgili Muge,
ilginç bir tesadüf, tuhaf da bir karışıklık oldu aklımda :) Yazının başında "Papatya'nın mısır ekmeği tarifini denedim" dediğinde beni ve bir süre önce mısır unuyla yaptığım tarifi kasteddiğini sanıp -boşuna :)- sevindim :)) Gerçi benimki mısır unlu ekmek değildi ve otluydu, aynı tarifi peynirli denediğini sandım. Sonra baktım ki tarif de bir başka :)
Benimki yalnızca mısır unundan,içinde de süt değil yoğurt var. Sonra aklıma geldi de, Papatya yazan yerin üstüne gidince baktım ki papatyadünya'ya link var :) Demek ki Papatyalar ve onların mısırunlu tarifleri karıştı :))
Neyse hoş bir karışıklık oldu, ben de onun tarifini okumuş oldum. Merak edersen benimki de şurada

http://komsudapiser.blogspot.com/2007/06/sapsar-msrlarn-bambaka-bir-anlam-var.html

sevgiler,
Papatya (Giritteki :)
komsudapiser.blogspot

Adsız dedi ki...

muge cım, herkesın ortak derdı mısır ekmeğını yutamamak sanırım:)) bıraz önce hast.den geldım cok uykum var, pekı ben delımııyım bu saatte sende ısım ne?? özlemısım napıımm:)) elıne sağlık cnm. denemek ısterım...

bu arada burcın ın dedıpı gıbı 27 ekım de gelıyormusun?

sevgıler
fıdan

Müge Hüner dedi ki...

Burçi ciğim;
Mısır ekmeği ve yutma konusunda aynı düşünüyorsak, bu tarifi denemeni öneririm, yinede beyaz ekmek kadar değil ama mısır ekmeği olduğunu düşünürsek kek gibi.
Davetin için çok teşekkür ederim, ama inan şimdiden gelirim demem çok zor. Malum 29 Ekim haftası, bir yerlere kaçmak gündeme gelebilir. Bunu sana ancak ekim ayı başında bildirebilirim. Yer olarak ben anadolu yakasında oturuyorum ama eger gelecek olursam çoğunluğa uyarım.Sevgiler canım.

Burçinciğim;
Beğenmene çok sevindim. Annemde bayılır, mısır ekmeğini yoğurtla yemeye, ilk fırsatta onada yapıp götüreceğim bu ekmekten.Sevgiler canım.

Sevgili Defne Zeynep;
Evler farklı, menuler aynı oluyor işte bazen böyle, afiyet olsun sizede. Senin önerinle mahlepli kurabiyeyi mısır unlu deneyeceğim o günden beri aklımda, ama bir türlü fırsat olmadı. Sevgiler.

Sevgili Sarimutfak;
İlk denemeni bu tarifle yapman iyi olur, hem mısır ekmeğine önyargılı bir başlangıç yapmamış olursun:) Sevgiler.

Ganneciğim;
Umarım denediğinde beğenirsinde bende mahcup olmam.Sevgiler canım.

Ebrulitatlım;
Çok teşekkür ederim, hala tatildemisin sen?? Öpüyorum canım.

Sevgili Papatya;
Ben senin sitene çok sık olmasa da geliyorum, fotografların ve güzel kızını görmek çok hoşuma gidiyor. Ama senden bir tarif henüz yapmadım ne yazıkki. Şimdi verdiğin link ile sana geliyorum.Her zaman beklerim, çok sevindim ziyaretine.Sevgiler.

Sevgili Fidan;
Hayırdır, neden hastaneden geliyorsun? Önemli bir şey değildir umarım, çok geçmiş olsun. Mısır ekmeğini, bir de böyle dene umarım beğenirsin.
(Davet ile ilgili yukarıda yazdım) Sevgiler canım.

yemek dedi ki...

Sevgili Müge, mısır ekmeği çok güzel görünüyor. Ben satılanları kuru buluyorum ama küçük lokmalarla da olsa yemek hoşuma gidiyor.
Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Müge'ciğim,
Ekmeğin tıpkı Trabzon'da ki mısır ekmeklerine benzemiş canım.Bizde ya balık yanında ya da yoğurdun içine 1-2 dilim ufalayarak yerler.
Bende diğer arkadaşlara katılıyorum yutkunma konusunda..))Size önerim bir elinizde ekmek diğer elinizde çayınız veya suyunuz olmalı yerken..))

Tatlı Müge'ciğim,sana ve yaptıklarına hayranım canım.Ayrıca seni çok da seviyorum..))Sık sık gelemediğim ve seni takip edemediğim için özürler!!

Tekrar elleirne ve gönlüne sağlık dünya güzelim.

Sevgilerin en güzelleri ile kal.

Yasemin dedi ki...

bak simdii bu ekmegi dilimliyecen isitican, uzerine tereyag ve karabiber ekicen, sonrda afiyetle yiyecen! amaninn!! ellerine kollarina saglik mugecim sahaneeeee!!!

Neslihan dedi ki...

Mügecim, acıktım, canım çekti gerçekten, ayrıca gözüm sıcak tahin helvasında kaldı, ben de yaparım her ikisini de ama senin tarifleri deneyeceğim ilk seferlerde, özellikle balık sonrası sıcak helva için sabırsızlanıyorum:)
Sevgiler

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Lavantin;
Bende dışarıda satılanları çok kuru bulduğum için, önyargılı bakıyordum mısır ekmeğine, ama şimdi değişti fikirlerim. Tavsiye ederim.

Gül'cüğüm;
Güzel sözlerine çok teşekkür ederim, senin yorumların karşısında ben ne diyeceğimi şaşırıyorum, teşekkür çok kuru kalıyor. Çok ince ve çok tatlısın canım, sevgiler...

Yasemin şekerim;
Bir sonraki yapışımda ertesi sabah kahvaltıda dediğiniz fikir denenecektir efenim, öpücükler.

Neslihancım;
Sıcak tahin helvası tahminimin üstünde rating aldı:), sitenin yan tarafına bir anket mi koysam acaba? Deneyip de memnun kalanlar için:) İnşallah sende dener ve beğenirsin canım, sevgiler...

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Sevgili Mügeciğim,

Mısır ekmeğin çok güzel olmuş ellerine sağlık! Dereotsuz da güzel oluyor haklısın, o zaman tam balıkçılardaki tarife benziyor bu tarif.

Sevgiler,

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Papatya;
Davete icabet etmekte çok hızlısın, teşekkür ederim, baktım senin geleceğin yok ben gidip çağırayım dedim, iyi etmişim değilmi? Sayende mısır ekmeği ile ilgili bütün önyargılarım gitti. Çok teşekkür ederim, tekrar ellerine sağlık.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

süper bir mısır ekmeği tarifi.
ve çok pratik.2 sefer yaptım.resmen kapışıldı.teşekkürler

HARUCON dedi ki...

Selam,
Misir ekmegi veya keklerinin hepsinde katki olarak bugday unu bulunuyor. Glutensiz olan misir ununa karsi agir miktarda gluten bulunan bugday ununu baska bir unla degistirmek mümkünmü. Tabiyatiyla gluten icermeyen bir un olmali. Glute allerjisi cok yaygin yasadigim norvecte cözümleri ise cok pahali.
Alternatif misir ekmeyi veya keki rica edecem bilenlerden.

Ayhan

Adsız dedi ki...

Arkamda iz birakmadim galiba bana ulasmak icin...

Ayhan

yeşim dedi ki...

merhaba, mısır ekmeğini iki gün önce okudum ve bugün yaptım. Tarif için çok teşekkür ederim. Yumuşak, mis kokulu kek gibi bir ekmek oldu.Sadece kabartma tozu fazla geldi diye düşünüyorum. Ağızda acı bir tat bıraktı. Birdaha ki sefer kuru maya koyarak deniyeceğim.

Derya dedi ki...

Merhaba bir mısır ekmeği tutkunu olarak verdiğiniz tarifi derhal deneyeceğim. Peynirli hiç denemedim ama köy mısır unu ile yapılmışını yedim içinde iri mısır parçaları var bu unun. Kendim yapmayı hiç denememiştim bu tarif çok iyi oldu umarım benim ekmeğimde güzel olur.

Unknown dedi ki...

müge hanım ;

çok kısa süre önce işimden istifa ederek ev hanımlığına yeni evli biri olarak geçiş yaptım ve evde kaldığım sürelerde mutfakta çeşitli denemelerde bulunuyorum. tabi sizin sayfanızı keşfettiğimden beri keyifle yaptığım denemelerim daha bi başarılı olmaya başladı. mısır ekmeğinin tarifini okur okumaz denedim...gerçekten de neresinden başlasam anlatmaya bilemiyorum. kokusu ayrı bir keyif veriyor görüntüsü ayrı. tadı da tüm bunları destekliyor.gerçekten tarifleriniz ve anlatımınızla çok başarılı ve faydalı bir blog. tarifinizi denedikten sonra size teşekkür etmeden geçemedim. başarılı blogunuzu takip etmeye devam edicem.
syg...

nanci dedi ki...

müge hanım;

tarifinizi okur okumaz denedim ve gerçekten de anlattığınız kadar başarılı bir ekmek oldu. tadı da görüntüsü de kokusu da çok keyif verici. blogunuzu takip etmeye devam edeceğim. başarılarınızın devamını dilerim.
syg...

Adsız dedi ki...

her zaman sitenizi takip ediyorum.hergün bakıyorum mutlaka mısır ekmeği harika oldu pasta gibi oldu teşekkürler

Adsız dedi ki...

karadeniz yemeklerinin benim damak tadına hiç uymadını düşünürdüm.ilk defa denedigim bu mısır ekmegı tarifi fikrimi degiştirdi.ve artık cok sık yapıyorum.ikl defe yapacak olan bayanlara tavsiye ederim.sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Gluten intoleransım olduğu için, buğday, arpa,çavdar ve yulaf unlarından yapılma hiçbir şey yiyemiyorum.Geçen gün glutensiz un satın alıp, ekmek yapmayı denedim.Gayet güzel oldu.Bugün de, sizin tarifinizle, mısır ekmeği pişirdim.Hem çok lezzetli oldu, hem de, maya katmadan yapıldığı için, bu benim için, glutensiz ekmekten bile iyi çünkü mayanın fazlası da dokunuyor.
Yutma problemi de yaşamadığım için, bu tarif benim için ideal oldu.Teşekkür ederim.Sayenizde, piyasada hazır satılan glutensiz ekmeklere mecbur kalmayacağım, ki onlar hem çok lezzetli değiller, hem de pahalılar...

yasemin dedi ki...

çok güzel yumuşacık bir ekmek oluyor gerçekten. sayenizde yine çok iltifat aldım annem maşallah benim kızıma mısır ekmeği bile yapmış dedi. çok teşekkür ederim.

plndrkn dedi ki...

Bu gün büyük aile yemeğinde bir cesaret ilk defa yapıp çıktım karşılarına ve bir sürü övgü aldım... Ölçüler, tarif süper herkese tavsiyem olsun :) çok tesekkurler...

asu dedi ki...

MERHABALAR BLOĞUNUZU YENİ KEŞFETTİM.DOĞAL OLARAK BAYILDIM. MISIR EKMEĞİ/KEKİ ANNEMİN SIKÇA YAPTIĞI BİR TARİFTİR. KAHVALTIDA YERİZ.ÇOK SEVDİĞİMDEN VEVERDİĞİNİZ TARİFLERE ÇOK BENZEDİĞİNDEN KATKIDA BULUNMAK İSTEDİM.ANNEM KEKİ FIRINA KOYMADAN YUMURTA SARISI VE DUT PEKMEZİNİ (MALATYA'LIYIZ) KARIŞTIRIP ÜZERİNE SÜRER.ÜSTÜ NAR GİBİ KIZARIR.KEKE HAFİF TATLI BİR TAT EKLER TAVSİYE EDERİM.

Çileksuyu Sibel dedi ki...

denedim,bayildim,yine yaparim.cok guzeldi.tarifini defterime kayit edip,cektigim fotograflari ve sizin linkinizi yayinladim blogda herkes faydalansin diye...sevgiyle.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin