08 Eylül 2008

Humus

Humus

İFTAR SOFRASI İÇİN ARA SICAK SEÇENEĞİ...
Humus aslında bir meze. Ama ben onu her sofraya yakıştırıyorum, özellikle kırmızı ve beyaz etin yemek olarak değilde, ızgara veya mangal gibi sade olarak yeneceği sofralarda yada sıcak yenecek bir ana yemeğin fırından çıkmasını beklerken atıştırmalık olarak ikram edilebilecek, aynı zamanda iftar sofralarımızda çorbadan sonra pide ile birlikte yemek için nefis bir seçenek.
Humus tek başına yendiğinde aslında çokda baskın bir tadı olmayan biraz nötr bir yemek, bir kaç servis önerisi var, pastırmalı, sucuklu veya kavurmalı gibi...
Yazarın önerisi, kıyılmış maydanoz ve dilimlenmiş domates ile servis edilmesi. Benim favorim ne diye sorarsanız, kesinlikle pastırmalı ! Aşağıda detaylı olarak da belirttim bu şekli ile.
Tarif; annemin bana çeyiz olarak hediye ettiği; Sn.Abdurrahman Cerrahoğlu'nun, Sofra Nimetleri kitabından. Başka yemek kitaplarım ve sürekli sayısı artan aylık dergilerime karşın, bu kitap benim her zaman başucu kitabımdır.

Malzemeler
  • 1 Su Bardağı Nohut
  • 1/2 Su Bardağı Tahin
  • 2 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
  • 1/2 Adet Limon'un Suyu
  • 2 Çay Kaşığı Kimyon
  • 1 Çay Kaşığı Toz Kırmızıbiber
  • Tuz

Yapılışı

  • Nohutları bir gece önceden hafif tuzlu bir suda ıslatın. Ertesi gün suyunu süzüp, bol suda yumuşayıncaya kadar haşlayın. Ilınınca kabuklarını soyun ve robottan geçirerek püre haline getirin.
  • Ayrı bir kapta, tahin, limon suyu, kimyon, kırmızı biber, zeytinyağ ve tuzu iyice karıştırın.
  • Karışımı, nohut ezmesine ekleyip iyice karıştırın. Bu aşamada, kendi damak zevkinize göre tuzunu yada ekşisini arttırabilirsiniz.
  • Bir servis tabağına incecik olacak şekilde yayın. Humus'u gün içinde yapıp, akşam servis edecekseniz, oda sıcaklığında bırakabilirsiniz ama ertesi gün servis edeceksiniz mutlaka buzdolabına kaldırın.

Servis Önerileri;

  • 5-6 dilim pastırmayı ince ince doğrayın. 1 Yemek kaşığı tereyağ veya 2 yemek kaşığı zeytinyağ ile kavurun. Ocağın altını kapatır kapatmaz, humusun üzerine dökün ve sıcak servis yapın.
  • Aynı şekilde kavurmayı veya ince ince dilimlediğiniz 6-7 dilim sucuğu da kavurup üzerine ekleyebilirsiniz.

21 yorum:

şeker pasta dedi ki...

Humusu çok severim.
Ben Adana'lıyım, benim memleketimin seçkin lezzetlerinden biridir.
Dediğin gibi her sofraya yakışır.
Ellerine sağlık...

Hülya dedi ki...

PASTIRMALI HUMUSA BAYILIRIM.
ELLERİNE SAĞLIK

Adsız dedi ki...

mugecim ben hiç humus yapmadım ama mutlaka iftar soframda olucak öpüyorum canım

zarpandit dedi ki...

bacım sobelendin galiba diğer postta demeyi unutmusum :) hatırlamadım tekrar yazdım..
sevgiler..

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Müge'ciğim,
Çok sevdiğim mezelerdendir humus.
Pastırmalısını hiç yemedim ama senin tarifin üzerine bir kez de öyle deneyeyim.

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.

Sevgilerimle,

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

hep duyarım ama hiç tatmadım sanırım.Elinize sağlık,hayırlı Ramazanlar:)

Selcen Şenocak dedi ki...

Müge ciğim humus nefis görünüyor ellerine sağlık,
Perde pilavını senin tarifin ile yaptım. Çok güzel oldu tarif için teşekkürler tekrar ellerine sağlık canım sevgiler...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Müge'ciğimmm,

Çok severim meze çeşitlerini, yemek aramam üstüne:))

Ellerine sağlık canım, çok leziz görünüyor,

Sımsıcak sevgiler.....

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

MÜGEciğim:
çok sevdiğim bir lezzettir.
hele antakyada yediğim humusu hiç unutamıyacağım.üzeri bol nar ekşili ve sızma zeytinyağlıydı.
ellerine sağlık canım..
svglrrr

Melek* dedi ki...

canım humusu duydum ama hiç denemedim ellerine sağlık güzel olmuş

Adsız dedi ki...

Merhaba Müge Hanım,

Yaptığınız humusun resmini Devletşah hanımın yemeknamesinde kasım 2007 sayısında gördüm. Sitenize koyduğunuz resmin altına nereden alındığını yazarsanız sevinirim. Çünkü başkasının eserini bu anlamda sahiplenmek hoş olmayabilir. Sevgilerimle. Nesrin

Müge Hüner dedi ki...

Nesrin Hanım;
Öncelikle ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.

Yorumunuzdan anladığım kadarı ile çok dikkatli bir okuyucusunuz.
Yemekname dergisinin, künyesine ve tariflerin başlığına biraz daha dikkatli bakarsanız,ilk sayısından itibaren 8 ay boyunca ve bahsettiğiniz sayısında derginin daimi yazarı olarak görev yaptığımı göreceksiniz.

Dergideki, başlığında ismim yazılı olan tarifler bana ait ve fotoğraf çekimleride eşim tarafından yapılmıştır. Künyede kendisininde ismi yer almaktadır.

Tarifler ve fotoğrafların dergide yayınlanmasının üzerinden yaklaşık bir yıl geçtiği ve bazı temel tariflerin kendi blogumda da yer almasını arzu ettiğim için gönül rahatlığı ile yayınlıyorum.

Sizi de bir daha bir konu hakkında tam olarak bir inceleme yapmadan, kişileri "ağır suçlamalar ile itham etmek" konusunda daha dikkatli olmanız konusunda uyarırım.

Sevgi ve saygılarımla...

Adsız dedi ki...

Müge Hanımcığım,
Yazdığım yorumu yayınladığınız için öncelikle teşekkür ederim. Yaptığınız humusun resmini bir arkadaşım bana mail yolu ile çeşitli yemekler başlığı altında göndermişti, sizin olduğunu söylediğinizde çok sevindim çünkü yemek bloglarında bu çokça yapılan birşey, çok sıkı bir takipçiniz olarak böyle birşeyi yapmamanızı istemiştim. Ama tabi yanılmak insanlara mahsustur Özür diliyorum, Sevgilerimle.... Nesrin

Müge Hüner dedi ki...

Nesrin Hanım;
Estağfurullah, ne demek yorumu yayınlamamak.

İçi boş hakaretler dışında her türlü yoruma ve eleştiriye açığım.

Samimi olduğu her halinden belli olan bu özürü büyük bir içtenlik ile kabul ediyorum.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Müge Hanım,
Doğma büyüme bir Çukurovalı olarak tarifinize bir iki ekleme ve düzeltme yapmak istiyorum.
Humusun makbul olanı nohutunun kemik yada et ile haşlanmış olanıdır. Nohutları ezerken,mümkünse el blender'ı ile, içine biraz ılık et suyu yoksa normal ılık su katılmalıdır. Sarımsaklar da bu esnada katılır. İçine konacak tahin ve limon suyu ezme işleminin sonunda ilave edilir. Sarımsak,tahin,limon suyu ve tuz ile iyici karıştırılan nohut servis kabına alınır. Üzerine mutlaka SUMAK(Humusun olmazsa olmazıdır),kimyon,kırmızı biber ince doğranmış maydanoz serpilir. Mevsim kış ise turp dilimleri ile süslenir. Ve üzerine zeytinyağı gezdirilir. Zeytinyağının yemeğin içerisine sızabilmesi için süslemeden önce kaşık ile humusun yüzeyine yarıklar açılması tavsiye edilir.
Bir de böyle deneyin. Afiyet olsun. Defne

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Defne Hanım;
Öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
Ne güzel zahmet edip uzun uzun yazmışsınız. Sayenizde yepyeni bilgiler öğrendim.
En kısa zamanda sizin söylediğiniz şekildede deneyeceğim, eminim nefis olacak.
Çok çok teşekkürler, sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Sevgili Müge Hanım,
Rica ederim !
Çok sevdiğim, yemeğe doyamadığım ve lezzetli yaptığıma inanılan bir yemeğin tarifine kendimce katkıda bulunmuşum, bundan daha büyük zevk mi olur?
Kolay gelsin.
Sevgiler, Defne

reyyan dedi ki...

Müge'cim şimdi humus tarifini yapıyorum.Umarım güzel olur.Daha önce hiç tatmadım, tadınıda bilmiyorum:(
SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bir lezzette ben katayım dedim umarım işinize yarar.
lezzetli humus için bence ;nohutunuzu karbonat ile haşlayın,süzgec yardımıyla iyice süzün,derin bir kaba alıp çırpma teli veya mikser yardımı ile üzerine tahin,sarımsak,limon suyu,dere otu,zeytin yağı,kırmızı(acı)toz biber ve kesinlikle kemik suyu ekleyinkarıştırın ve kalın düşer ise biraz suyundan,ince düşer ise biras daha tahin ekleyin,üzerine tere yagı yakıp ekleyin ve karıştırın,humusa lezzet veren kemik suyudur,renk veren kırmızı toz biber,afiyet olsun bu tarif sadece antepde humuscularda uygulanmaktadır tavsiye derim.

sabriye GÜVEN dedi ki...

Ben Antakya dan sabriye biz nohut unu(humus unu) üretimi ve satışını yapıyoruz. Humusu 5 dakika gibi kısa ve zahmetsiz bir şekilde hazırlayabilirsiniz denemenizi tavsiye ediyorum.Ayrıca ÇÖLYAK hastalarıda GLUTEN içermediğinden gönül rahatlığıyla tüketebilir.

Adsız dedi ki...

Merhaba Hüner Hanım,

Humus tarifinizi aynen uyguladım ancak humusta nohuttan çok tahin tadı baskın çıktı ve rengi koyu oldu :( Sanırım yarım bardak yerine 1/3 bardak ölçüsü daha uygun olacaktı. En azından ben bundan sonraki denemelerimde o şekilde yapacağım :)
Yorumunuzu merak ettim.

Sevgiler,
Pınar

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin