25 Ocak 2008

Limonlu Haşhaş Tohumlu Kek

Limonlu Haşhaş Tohumlu Kek

ÇAY SAATİ İÇİN ÇOK PRATİK BİR ÖNERİ...
Bu kek ne zamandır denemek için aklımın bir köşesinde olan bir tarifti. Tatlı yerken bile hafif ekşi tatları sevdiğim için, limon kabuğunu bir çok şekilde kullanıyorum. Bazen pasta kremasının içine, bazen krem şantiye, çoğu kek hamurlarında hatta kısır ve salataların içine mutlaka limon kabuğuda rendeliyorum. Limonlu keki sevgili Neslihan'ın ve Cafe Fernando'nun bloglarında gördüğümden beri hep yapacağım diyorum ama bir türlü fırsat olmadı, sonunda geçen akşam, evdeki Söke Un Hazır Kek karışımı ile yapmaya karar verdim. İlk fırsatta Neslihan ve Cenk'in tariflerinide deneyeceğim mutlaka ama şimdilik işin kolayına kaçtım diyebilirim :)
Söke Un karışımlarından Çavdar Unlu Ekmek yazımda bahsetmiştim. Ekmek çeşitlerinin tamamını denedim, gerçekten çok lezzetli. Özellikle yedi tahıllı ekmeği bir harika, uzun zamandır haftada iki kez yapıyorum ve eşimle çok severek tüketiyoruz.
Limonlu Kek karışımıda bence çok başarılı, ben tarifte olmadığı halde içine limon kabuğuda rendeledim ve haşhaş ekledim. Tadı ekşi olur diye korktum ama kesinlikle olmadı, hatta sizede mutlaka eklemenizi öneririm. İçindeki haşhaş tohumları kekin tadını etkilemiyor ama yerken Cenk'in deyimi ile ağzınızda patlıyor ve bu kısım inanılmaz keyifli. Birde kutunun arkasında margarin diyordu, ben sızma zeytinyağ kullandım ve bu şekilde sanki daha yumuşak ve lezzetli oldu. Siz isterseniz margarin yada sıvı yağ ile yapabilirsiniz. Unutmadan söyleyeyim, kutunun içinden tek kullanımlık kek kalıbıda çıkıyor, bu kısımda benim çok hoşuma gitti.

Malzemeler
  • 1 Paket Söke Un Limonlu Kek Karışımı
  • 3 Adet Yumurta
  • 1 Limon Kabuğu Rendesi
  • 1 Çay Bardağı Zeytinyağ
  • 1/2 Çay Bardağı Süt
  • 1 Yemek Kaşığı Haşhaş Tohumu

Yapılışı

  • Yumurtaları süt ve yağ ile çırpın. Toz karışımı, limon kabuğu rendesini ve haşhaş tohumunu ekleyin.
  • Hamuru kendi kalıbına, kalıbı yağlamadan dökün ve 175 derecede 35-40 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
  • Keki fırına verdikten 20 dk. sonra, fırının içinden tam çıkarmadan bıçakla üzerine bir çizik yapın, hem görüntüsü hoş oluyor hemde içi daha güzel pişiyor.

14 yorum:

Yemekbahane dedi ki...

Adaş,

Harikasın.. Fotoğraf yine harika..
Eline sağlık şekerim

Müge

Unknown dedi ki...

Mügecim merhaba
Bende yaparım haşhaşlı kek ama içine limon kabuğu rendesi koymak güzel bir fikir deneyeceğim ellerine sağlık...

Damak Tadı dedi ki...

Bende çok severim haşhaşlı pasta ve çörekleri canım.Ramazan ayında bende Cenk'in tarifini denemiştim ve çok hoşumuza gitmişti..)

Seninkide çok nefis olmuş Müge'ciğim,ellerine sağlık canım..

Güzel bir hafta sonu tatili diliyorum..

Sevgiler

Neslihan dedi ki...

Mügecim, bu kek çok lezzetlidir, biz yazımda da belirttiğim gibi çok severiz, haşhaşın yatıştırıcılığındandır belki:)
Tarifin benimkine çok yakın eminim çok güzel olmuştur, ellerine sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Harika olmuş Mügecim, hele haşhaşların görüntüsüne bayıldım,
Ellerine sağlık canımcım...

Hatice dedi ki...

merhaba Müge, kek nefis görünüyor, görüntü o kadar albeniliki elimi uzanıp alasım geldi:)
ben de muffin kalıplarında yapmıştım bu kekten, limonun ekşiliği haşhaş taneleriyle buluşunca ortaya nefis bir tat çıkıyor..
sevgilerimle...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik,cok guzel olmus Muge'cigim. Guzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Canım Mügem,

haşhaşlı herşeyi pek severim. Ama kekin içinde haşhaş bambaşka güzellikte.

Ellerine sağlık hayatım.

Sıcacık sevgilerimle..

www.misssgibi.com

ebrulitatlar dedi ki...

Müge'cim kekin nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler, güzel bir hafta sonu dilerim..

Adsız dedi ki...

Nefis gözüküyor,elinize sağlık.En kısa zamanda bizde deniyeceğiz.

Adsız dedi ki...

Hem limon hem haş haş öff ne yenir o kek.Ellerinize sağlık

Gönül dedi ki...

off bayıldım ben bunaa ellerine sağlık harika olmuş..sevgilerimle

♥ Suzi ♥ dedi ki...

Ellerine sağlık ve afiyet olsun...Banada beklerim :)))

Müge Hüner dedi ki...

Adaşım;
Senden de harika alıyorum ya bana bravo ne diyeyim. Hocamsın, teşekkürler. Fotoğraf içinde eşim adına teşekkürler:) Öperim.

Zerrinciğim;
Limon kabuğunu mutlaka öneririm, yazıda da söylediğim gibi sadece keke değil herşeye yakışıyor mübarek, şimdiden afiyet olsun. Sevgiler.

Gülcüğüm;
Çok teşekkür ederim, bende en kısa zamanda deneyeceğin Cenk'in tarifini ama şimdilik tembellik had safhada:) Bende sevgilerimi yolluyorum sana canım.

Neslihancım;
Haşhaşı sırf sende gördüğüm Limonlu Keki yapmak için almıştım ne zamandır duruyordu, bari hazır karışımla bir adım atayım dedim. Gerçekten çok güzel oluyor, en kısa zamanda yeni denemeler yapacağım kendisi ile :) Öperim canım.

Feyzacım;
Çok teşekkür ederim canım, umarım dener ve tadınıda beğenirsin. Sevgiler.

Haticeciğim;
Senin gibi hamarat bir komşumun kekimi beğenmesi beni ayrıca mutlu etti, çok teşekkür ederim canım.Sevgiler.

Aybikeciğim;
Çok teşekkür ederim canım, bende seni öpüyor ve sevgilerimi gönderiyorum.

Şekerim misss;
Haşhaşı seviyorsan bu keki çok seversin, ben ilk kez kullandım ama çok sevdim, ağızda çıtır çıtır yapmasını:) Çok öperim seni cicim.

Ebruli tatlım;
Çok teşekkür ederim canım, bende sana sevgilerimi gönderiyorum, iyi haftalar diliyorum.

Sevgili Çağlar ve Burcu;
Çok teşekkür ederim, umarım dener beğenir ve kulaklarımı çınlatırsınız. Sevgiler.

Sevgili Ayşe;
Çok teşekkür ederim, gerçekten nefisti. Denemenizi öneririm:)

Gönülcüğüm;
Aman dur bayılma, sen termal termal rejimini yap, sonra yapar yersin bu kekten:) Sevgiler.

Suziş;
Bekle geliyorum:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin