29 Ocak 2008

Pirinç Unu ile Sütlü Kek

Sütlü Kek

GLUTEN İÇERMEYEN KEK...
Bu güne kadar kaç kez kek yaptığımı doğal olarak hatırlamıyorum:) Ama pirinç unu ile hiç yapmamıştım, hatta pirinç unu görmemiştim bile. Markette bir iki kez gözüme çarpmıştı ama üzerinde bebek resmi olduğu için sadece bebeklerin tükettiği bir gıda sanırdım hep:)
Bu nefis tarif sayesinde tanışmış olduk.
Sevgili Neşe, İsviçre'de yaşayan bir okurum (bu kelimeyi yazmak inanılmaz keyif verdi bana bu arada:) Beni düzenli takip ettiğini, beğendiğini söyleyen ve Alaçatı tatilimiz ile ilgili bazı sorular sorduğu sıcacık maili ile tanıdım kendisini. Kısa kısa güzel sohbetler yaptık, hatta bir gün Alaçatı'da karşılaşmayı bile hayal ettik, kısmet bakalım.

Neşe, her zaman yaptığı ve çok beğenilen bir kek tarifini bana göndermiş, "Senin Sütlü Kek'i okuyunca bu tür kekleri sevdiğini anladım" demiş. Ben de hemen denedim ve sonuçtan çok memnun kaldım. Kek çok lezzetli ve özellikle bir iki gün sonra çok daha güzelleşiyor. Beni en çok mutlu eden yanı ise; Sütlü Kek'e göre çok kaprissiz olması ve sıvı yağ ile yapılması. Sütlü Kek, yazısında da anlattığım gibi sadece margarin ile yapıldığında güzel olan, nişastayı farklı kullandığınızda yada pişmiş göründüğü halde, kürdanı batırdığınız anda ortası çöken, lezzetli ama problemli bir kek:) Neşe'nin keki bu anlamda beni çok mutlu etti. İster pirinç unu ile isterseniz normal unla yapın, her şekilde güzel oluyor. Kek olarak da, pandispanya olarak da ideal. Sadece şeker miktarı bana biraz az geldi, bir dahaki sefer 1,5 bardak şeker kullanmayı yada orjinal hali ile yapıp üzerine çikolata sos dökerek servis yapmayı düşünüyorum.
Tarif için Sevgili Neşe'ye bir kez daha teşekkür ediyorum ve yeni tarifler bekliyorum:)

Malzemeler
  • 250 Gr. (1 Paket) Pirinç Unu
  • 3 Adet Yumurta
  • 1 Su Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Su Bardağı Yoğurt
  • 1 Su Bardağı Toz Şeker
  • 4 Yemek Kaşığı Kakao
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya

Üzeri için;

  • 1/2 Su Bardağı Soğuk Süt
  • 2 Yemek Kaşığı Hindistan Cevizi

Yapılışı

  • Yumurtaları ve şekeri, krema kıvamına gelinceye kadar çırpın. Yoğurt ve sıvı yağı ekleyerek çırpmaya devam edin.
  • Bir kaba pirinç unu, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı birlikte eleyin. Sıvı karışımı da ekleyip, karıştırın.
  • 24 cm'lik kalıbı, yağlayıp unlayın ve kek karışımını dökün. 175 derecede 35-40 dk. pişirin. Batırdığınız kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
  • Kek fırından çıkar çıkmaz, sıcak iken üzerine kaşıkla soğuk sütü yedirerek dökün ve hindistan cevizi serpin. En az 1 gün dinlendirip servis yapın.

29 yorum:

Leziz Tarifler dedi ki...

Müge'cim,

Blogumu ziyaret ettiğin için teşekkür ederim. Belle şarkısını beğendine çok sevindim. Şarkı ile ilgili yazdıkların beni çok duygulandırdı. Umarım ruh ikizinle bir ömür boyu, sevgi ve muhabbet dolu, romantik, güzel günleriniz olur. :-)))
Sevgiler...

etki alanı dedi ki...

Hazırladığın masaların güzelliğine ve alaçatının o güzel görüntülerine ses çıkarmıyorum diye,seni ziyaret etmiyorum sanıyorsun ama hata ettiğimi de kabul ediyorum...Bütün blogları ziyaret ediyorum...Bundan sonra herkes bir "ceee"diyeceğim....Unutulmamak çok güzel..Çok teşekkür ederim ziyaretin için..
Sevgilerrr...

Adsız dedi ki...

Çok leziz görünüyor ellerine sağlık.sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Müge'ciğim,
Kek çok nefis görünüyor ellerine sağlık.Neşe hanımında gönlüne sağlık..Umarım bir gün Alacatı hayaliniz gerçek olur canım.
Sanırım sende kuru kekleri seviyorsun benim gibi..))

Sevgilerle canım..

Bocuruk dedi ki...

Bu tarifin aynısını bir doktor arkadaşım vermişti bana da. Onun da iki kızı var. Miniklerimiz yaşıt. Bebe bisküvisi yerine kahvaltıya bu keki kullandığını söyleyerek 3 yıl önce vermişti tarifini. O zamandan beri ben de arada sırada yapıyorum. Epeydir yapmamıştım. İyi hatırlattın:) Ellerine sağlık tatlım.
Sevgilerimle...

Tuğba dedi ki...

Sütlü kek başlığını okuyunca tebessüm ettim:)çünkü az önce yediğim kek yaptığım ilk sütsüz kek.Kek yaparken dikkat ettim,bu kadar 2 bardak unu yiyen kek böyle katı olmamalı diye:)fırından çıktığında hatırladım ki keke süt koymayı unutmuşum.Ama ilginçtir ki görüntü ve lezzet olarak pek fark olmadı..şans işte:)
ellerine sağlık mügecim,
sevgiler..
http://www.keyiflimutfagim.com/

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Bu sıcak ve samimi anlatımına ba-yı-lı-yo-rummmm...
Çok hafif ve lezetli bir keke benziyor gerçekten. Neşe iyi ki göndermiş tarifi, .
Ellerine sağlık Müge şekerim !
Öpüyorum.

Devletsah dedi ki...

Ben de bu keki sık sık yaparım. Çok beğenilerek yenir. Yaparken en sevdiğim an sütü kekin içtiği saniyeler. İlk yaptığımda bu kadar hızlı sütün yok olacağını düşünmemiştim bile....

♥ Suzi ♥ dedi ki...

Okullar tatilken,muhakkak denemeliyim.Evde inanılmaz bir tüketim var :))

Yemekbahane dedi ki...

Adaş kek her zamanki gibi nefis... Yaso'dan ses çıktı mı ? Ne oldu bebişin işi?

Öptüm seni

Feyza Fidan dedi ki...

Mügecim nefis bir görüntüsü var kekin..Kimbilir tadı nasıldır :)))
Eline sağlık,
Sevgiler...

emineninemekleri dedi ki...

Merhaba Müge hanim
Sitenisi uzun zamandir izliyorum ama yorumsus. Herseyinis süper kutlarim sizi. Pastada öyle ellerinise saglik.
Birgün bende beklerim http://www.defne-yapragi.blogspot.com/

Sevgilerimle Emine

ayseyaman dedi ki...

Mugecim bu kekin de digerleri gibi cok guzel kabarmis, islak islak bol kakao tadini hissedebiliyorum, rengine bakinca icinde cikolatada oldugunu sandim, guzel ellerine saglik, harika olmus.
canim askolsun, kizlar toplanmissiniz benim haberim yok...;)
Biraraya gelen arkadaslari gorunce cok seviniyorum, keske resimlerinide ekleseydiler goruverseydim ekrandan diyorum...:)
canim optm seni
ellerine saglik
sevgilerle

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Muge'cigim, eminim cok guzel olmustur. Yiyenlere afiyet seker olsun,sevgilerimi gonderiyorum.

Alacati'ya bende bu yaz ilk kez gittim ve kalbimi biraktim cok begendim.

Müge Hüner dedi ki...

Feyhan Hn;
Çok teşekkür ederim, bu güzel dilekleriniz için. Amin diyorum. Her zaman ziyaretinize geleceğim. Sevgiler.

Tütücüğüm;
Her yazıya olmasa bile, arada sırada ce demek lazım:) en azından ben öyle yapıyorum:) Seni unutmak asla mümkün değil, tatlı ablacım. Sevgiler.

Sevgili Ayşe;
Çok teşekkürler, sevgiler.

Gülcüğüm;
Çok teşekkürler güzel dileklerin için, inşallah canım. Valla kuru yaş fark etmez, kek olsunda :) diyenlerdenim. Sevgiler canım.

Elvancım;
İşte insan anne olunca her zaman bir adım önde oluyor bu konularda, neyse bende geç olmadan tanışmış oldum pirinç unu ile:) Sanada hatırlatmış oldum. Öperim canım.

Sevgili Tuğba;
Sıvı yağ koydun sanırım keke o vermiştir yumuşaklığını, mutlaka seninkide çok farklı ve güzel olmuştur. Sende sütsüz kek diye yayınlayabilirsin onu:) sevgiler..

Burçin şekerim;
Karşılıklı bayılıyoruz birbirimize ne güzel:) Ben senin hayranınım apla:) Öperim.

Üstadım;
Şimdi aynen bende öyle diyeceğim, inanmayacaksın:) Bende o sütü hüüp diye çekmesine bayılıyorum, bir yandanda korkuyorum pişmiş keki tekrar çiğ gibi bir halemi getiriyorum acaba diye:) ama her seferinde güzel oluyor. Öperim.

Suzi;
Ne kadar şanslısın! Tüketim olunca üretim zevkli zaten, yoksa insanın içinden gelmiyorki bir şey yapmak.

Adaş;
Çok teşekkürler, gelişmeleri mail ile bildirdim:) Öperim.

Feyzacım;
Valla tadı görüntüsünden daha güzel desem:) sanırım yeterince açıklamış olurum. Sevgiler canım.

Sevgili Emine;
Çok ama çok teşekkür ederim bu güzel yorum için. Seni iade-i ziyarete geldim. Hayırlı olsun blogun tekrar canım.

Ayşecim, Yamanım;
Resimlerimizi yayınlamıyoruz, sen gelipte kendin görene kadar merak et diye:))İnşallah bu yaz geldiğinde görüşmek kısmet olur. Kek için söylediklerinede çok teşekkürler cicim.

Aybikeciğim;
Çok teşekkür ederim canım. ahh Alaçatı sorma, benim ikinci vatanım oldu orası:) Öperim canım.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Merhaba mügecim;

bugün seni ayşemin yanında oktay ustada görünce şöyle bir google'a hünerli bayanlar yazayım dedim ve seni buldum...Tv2de harika açıklamalar yaptın cnm...Bloğun çok güzel.bende yeni katıldım bu aleme :)Sütlü kek tarifini bende daha önceden uygulamıştım benim tarifimde yoğurt yerine süt pirinçunu yerine ise nişasta bulunmakta...bide böylesini dene istersen tadı pasta gibi oluyor yiyen herkes beğendi :)
görüşmek üzere arkadaşım...
İyi Mutfaklar :)

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Müge'ciğim,
Dün Oktay Usta'nın programında seni gördüğüme çok sevindim. Çok işim olmasına rağmen tamamını izleyemesem de kulağım sen de ve anlattıklarındaydı hep. Blog sahibi olmak, onun sorumluluğunu taşımak üzerine anlattıkların çok güzeldi.

Sanırım sevgili Ayşem'in daveti üzerine programa katıldın. Ne kadar iyi düşünmüş Ayşem. Ona ve sana paylaşımlarınızdan ve katkılarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.

Pirinç unlu kek ise enfes duruyor. Daha önceleri ben de sıklıklada pandispanya yaparken pirinç unu kullanırdım ve o kekler gerçekten de çok güzel, daha bulgur bulgur kekler olurlardı. İyi ki hatırlattın, ellerine sağlık, yüreğine sağlık.

Daha çooook programlarda izlenmeniz dileklerimle...

Sevgiler,

ayseyaman dedi ki...

Mugecim daha kesin degil ama sanirim ben bu yaz da Turkiyeye gelemiyecegim..:( cok uzgunum bu yuzden..Gecen yaz gelecek sene gorusuruz umidi tasiyordum ama simdi o da yok..
Insallah annemler geliyorlar Martta onlar gelince haberini paylasirim blogumda, simdilik tesellim onlar..
Sizi ben daha cok merak edecegim bu gidisle.:)
opuyorum canim
sevgilerle

Müge Hüner dedi ki...

Mehtapcım;
Yorumun ve güzel sözlerin için çok çok teşekkürler. Çok mutlu oldum. Ben heyecandan bir dakikasını bile hatırlamıyorum inanırmısın.:)
Senin önerin ilede deneyeceğim keki, eminim çok güzel olacak. Sevgiler canım.

Sevgili Işıl;
Ben programa katılmak için değil, Ayşemi çok özlediğimden sadece onu görmek için gittim. Birde baktımki yayındayım:) Benim içinde çok heyecanlı bir gün ve güzel bir anı oldu. Beğenmenede ayrıca sevindim, heyecandan ne dediğimi hatırlamıyorum çünkü.
Çok teşekkür ederim ziyaretin için. Sevgiler.

Yaman Ayşem;
Üzüldüm cidden bu yazda gelemeyecek olmana, bari programı youtube a ekliyimde sen ordan izle beni:) Annenlerin gelecek olmasına da çok sevindim. Ne güzel şimdiden yapılacakların hayallerini kurmaya başlamışsındır. Öperim seni çok.

Adsız dedi ki...

müge'cigim
henüz ugrayabildim ve tanidik bir kek ile karsilasinca cok mutlu oldum:-))birde deneyip begenmene ayrica mutlu oldum. ve bir baktim'ki sikca adim geciyor o da baska bir sevinc'ti benim icim. önce sana, sonra yorum birakib bana tesekkür edenlere ben cok tesekkür ederim:-)) bence'de böyle hem kolay hemde lezziz olan tarifleri paylasmak lazim.

bu arada müge'cigim yorumlari okuyunca ayri bir heycanlandim, bende o günü oktay usta'nin programini mutlaka izlemek isterdim. önceden haberim olsaydi programi kesin kayit ederdim. sen programi youtube'a mutlaka ekle:-))

hoscakal
nese

Adsız dedi ki...

BEN PASTA VE KEKLERİN YAPILIŞ AŞAMALARINI GÖRMEK İSTİYORUM BLOG ADRESLERİ VEREBİLİRMİSİNİZ TEŞEKKÜRLER

Müge Hüner dedi ki...

Merhabalar;
Benim ilk aklıma gelenler;

http://gunebakantarlalari.blogspot.com

http://damak-tad.blogspot.com/

http://eldaninannesi.blogspot.com/

http://pastaci.blogspot.com/

bu siteler, umarım istediğin gibidir.

Ebruli dedi ki...

Tarifler super, bayildim. Kek olcularinde genelinde hep 1,5 su bardagi seker gordum. Ben ne zaman bu olcuyu kullansam kekim asiri sekerli olmustur. Yillardir 1 su bardagi seker olcusu ile yapiyorum. Aslinda "beyaz seker" sagligimiz icin cok zararli. Bu kadar cok sekerli tatlar yerine hic olmazsa az sekerli yapip da; biraz daha tatlilarimi az zararli hale getirsek diyorum.
Bu kadar da damakci olmasak ne olur acaba? Yapabildigimiz kadar az sekerli-az yagli tarifler yapalim. Sagligimizi koruyalim...
Sevgiyle kalin...

özlem dedi ki...

Merhaba Müge han;
yaklaşık 1 aydır blogunuzu takip ediyorum tariflerinizden bir kaçını denedim hepsi çok güzel oldu fakat bu sütlü keki neden en az 1 gün bekletiyoruz onu anlayamadım biz yemek için sabırsızlanırız bekleyemeyiz:))

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Özlem hanım;
Kek bir gün bekleyince sütü içine tamamen çekiyor, dinleniyor ve tadı inanılmaz oluyor.
Ama sabredemezseniz hemen de yiyebilirsiniz tabi ki :)

Sevgili Ebruli;
Biraz geç oldu ama yanıt yazmak istedim. Sözlerinize aynen katılıyorum şekeri ne kadar azaltsak o kadar iyi her anlamda.
Bende uzun zamandır kekleri bir bardak şeker ile yapıyorum.
Çok sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

imdaat müge hanııımmm ! benim kelepceli kek kalıplarıma ilk kullanımdan sonra bi haller oldu!! pandispanya yaptım cıkardım yıkadım falan. ondan sonra bir araya getirdiğimde tabanıyla cemberi birbirine uymadı!! neden oldu acaba sizce !?ne yapıcam şimdi nasıl kek pandispanya tart yapıcam lutfen yardımcı olun bi careyimmmm :(

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba;
Bulaşık makinesine koyduysanız esneme yapmış, deforme olmuş olabilir ya da çok sıcak su ile yıkadıysanız...
Hiç başıma gelmedi o yüzden çok fazla yorum yapamıyorum kusura bakmayın.

Sevgiler.

scanan dedi ki...

Müge Hanım merhaba,

bugün çok sordum kusura bakmayın.

1- haftasonu bu kekten yapmak istiyorum, sade yapsam sizce en güzel süsleme nasıl olur? hazır çikolata soslarını servisten önce mi yapıp döküyoruz, yoksa hazırlayıp tüm kekin üzerine mi döküyoruz?

2-pasta gibi yapmak istesem ne tavsiye edersiniz. pasta tariflerinizdeki kremayı araya sürüp 1 kat çilek koysam yeter mi? yoksa üzerine krem şanti sürmek şart mıdır.

krem ole demiştiniz, pişirip arasına mı sürüyoruz sadece?

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Canan Hanım;
Estağfurullah :)
süsleme şekli olarak; çok fazla seçeneğimiz var aslında :)
Hazır sos kullanacaksanız sosun iyice soğumuş olmasına dikkat edin ve servisten hemen önce kekin üzerine gezdirin.
Bekleyince sosu içine çeker kekler çünkü.
Pasta gibi yaparsanız şart değil, araya cremole ve çilekler yeterli nefis olur:)
Afiyet olsun

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin