29 Ağustos 2007

Patlıcan Salatası

Patlıcan Salatası

YAZ GÜZELİ...
Balık Sofrası'nda yer alan salata ve mezeleri ayrı ayrı yayınlayacağımı söylemiştim, Patlıcan Salata'sı ile başlamaya karar verdim. Araştırmalar patlıcanın az miktarda da olsa nikotin içerdiğini söylüyor, ben hayatım boyunca sigarayı değil içmek, elime bile almadığım halde tam bir patlıcan sever olarak, bedenimden peşin peşin özür diliyorum. :)
Patlıcan salata'sını tüm yaz boyunca sık sık yaparım ve bu güne kadar patlıcan salatası yaptığımı sanırdım,
Piknik'te, sevgili Münevver Abla'nın, Patlıcan Salatası'nı yiyene kadar. Kendisinden aldığım tarif ile geçenlerde denemiş ama misafirlerin soğan ve sarımsak ile arasının nasıl olduğunu bilmediğimden koymamıştım. Balık Sofrası'na orjinal haliyle yaptım ve inanılmaz bir lezzet ile karşılaştım. Sizlerede yaz bitmeden denemenizi öneririm.

Malzemeler
  • 4 Adet (Orta Boy) Patlıcan
  • 2 Adet Sivri Biber
  • 1 Adet (Orta Boy) Domates
  • 2 Adet Kırmızı Biber
  • 1 Adet Kuru Soğan
  • 2 Diş Sarımsak veya 2 Çay Kaşığı Sarımsak Tozu
  • 3 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
  • 1/2 Limon Suyu
  • 1 Yemek Kaşığı Sirke
  • 3-4 Dal Maydanoz

Yapılışı

  • Patlıcanları, kırmızı biberleri ve sivri biberleri üzerine bir kaç kesik atarak, domatesleri ikiye bölerek közleyin. (Ben bu işlem için, fırının ızgarasını kullanıyorum)
  • Fırından çıkar çıkmaz, hepsinin kabuklarını soyun ve bir kaba küçük küçük doğrayın.
  • Ayrı bir kapta küçük kare şeklinde doğradığınız soğanları, fazla öldürmeden 1 çay kaşığı tuz ile ovun, durulamayın.
  • Patlıcan, domates ve biberlerin olduğu kaba, soğan, sarımsak, zeytinyağ, limon suyu, doğranmış maydanoz ve sirkeyi ekleyin, tüm malzemeleri karıştırın.
  • Buzdolabında 1 saat kadar dinlendirdikten sonra servis yapın.

16 yorum:

Adsız dedi ki...

Mügeciğim, nefis görünüyor. Bir sofrada Patlıcan salatası varsa benim için başka hiçbirşeye gerek yok :)))

Ellerine sağlık

sevgiler...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Ben Münevver Abla'nın salatasını yedikten sonra ertesi gün pazardan 2 kg patlıcan almıştım, tarif için de uzun süre bekledim, ama patlıcanlarım bekleyemedi çürüdüler:) Neyse ki 1 kgsundan yemek yapabilmiştim:) Şimdide üşengeciz közlemek zor geliyor, ama ilk fırsat deyip yapacağım inşallah...
Senin de ellerine sağlık,

serinmavi dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım,tarifte çok güzel .Bir kaç ufak değişiklikle ben de sıkça yaparım bu salatayı,mutlaka bu şekilde deneyeceğim ben de....


Selamlar.....

Adsız dedi ki...

Közlenmiş patlıcan harika bir tat, hele salatası yapılınca çok güzel oluyor. Münevver ablanın püf noktalarına dikkat ederek yapacağım ben de birdahaki patlıcan salatasını

munevver dedi ki...

Eline sağlık, yiyenlere afiyet olsun Müge'ciğim. Sen soğan ve sarımsaktan çekindin ama, galiba esas tadı veren de onlar. Beğenilmesinden ben de mutlu oldum.
Sevgiyle, Nane Limon

Cafe Gusto dedi ki...

Merhaba Mügeciğim
Öncelikle yardım mailini aldım fakat o esnada başka görüşmelerim devam ettiği için sana da dönemedim.Ama çok çok teşekkür ederim.Sonunda halloldu.Keşke bu mezeleri etkinliğe saklasaydın ama sanırım katılabiliyorsun değil mi?
Malum acemiyim ya.pek bilemiyorum.Ama hepsi harika olmuş ellerine sağlık.
sevgiler

Müge Hüner dedi ki...

Zerrinciğim;
Benim içinde öyle, piknikte de 62 çeşidin içinden patlıcan salatası ve kısır yemiştim düşün. Teşekkür ederim, Sevgiler...

Pınarcım, şekerim;
Hiç üşenme yaz bitmeden mutlaka yap, nefis oluyor.Öperim CAN'ım...

Oyacım;
Aslında tarifler benzer ama işte ufak tefek farklar oluyor, benimki de Münevver Abla ile birebir aynı değil, ama en yakını. Sende dene şekerim mutlaka. Sevgiler...

Nailecim;
Evet, patlıcanın her türlüsünü seviyorsun sende biliyorum, birde böyle dene, çok beğeneceksin. Sen nasıl oldun, birazcık daha iyileştinmi? Sevgiler canım.

Münevver Ablacım;
Evet, kesinlikle soğan ve sarımsak ile harika oldu. Dün oturup bütün blogunu okudum, sen tam bir deryasın. Çok seviniyorum tanıştığımıza.

Sevgili Serpil;
Sorunu halletmene çok sevindim. Etkinliğe mutlaka katılacağım, sofrada 8 çeşit meze var, merak etme en güzelini etkinliğe saklıyorum:) sevgiler canım.

Yemekbahane dedi ki...

Adaşım görüntü ve sunum harika.
Ellerine sağlık.
Münevver Ablanın tarifi zaten tartışılmaz harikaydı.
Sevgiler

yaban mersini dedi ki...

ben de senin gibi,hayatım boyunca sigarayı elime almışlığım yoktur ama patlıcan vazgeçilmez bir yiyecek benim için..salatası da şahane olur,gecenin bu saatinde bile yiyebilirim..slmlar.

Aybike Ceylan dedi ki...

Muge'cigim,
Harika, harika, harika....

Bayilirim bu salataya ben. Ellerine saglik.
Sevgilerimi gonderiyorum.

Müge Hüner dedi ki...

Adaşım;
Kesinlikle haklısın, Münevver abla bu konuda pirimiz. Teşekkürler canım.

Süheylacım;
Ne olacak bizim bu iştahın sonu? :) Zaten iştahlıyız,birde böyle böyle blogları gezdikçe, durum kötü valla:)) Sevgiler canım.

Aybikeciğim;
Canım, çok teşekkür ederim, güzel yorumun ve beğenin için..Sevgiler canım.

Adsız dedi ki...

Merhaba ,
Bugün ben ilk kez senin tarifinden yola çıkarak yapmaya çalıştım yalnız patlıcanları küçük dogradıgımda resimdeki görüntü çıkmadı bende ezmeye çalıştım ama patlıcanlar çok karardı:(
nerede yanlış yaptım acaba bu konuda yardımcı olursn sevinirim

Müge Hüner dedi ki...

Merhabalar;
Patlıcanın kararmaması için, kabuklarını soyar soymaz, ya bol limonlu bir suyun içine atıp o şekilde bekletin yada yarım limon ile ovun, bu şekilde kararmaz.
Ayrıca ezmenize gerek yok, minik minik doğradığınızda diğer malzemeleri de ekleyip iyice karıştırınca, fotoğraftaki püre görüntüsünü alıyor.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Görüntü çök güzel.Deneyeceğim.Teşekkürler.

Taliha AKBULAK dedi ki...

Az önce yaptım inanılmaz güzel oldu.Bilgileriniz için teşekkürler.Çokda zor değil.Herkese tavsiye ederim.

Serap Akpınar dedi ki...

Şık ve lezeetli bir salata çok beğendim ve beğenildi teşekkürler:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin