23 Temmuz 2007

Milföylü Patatesli Börek

Milföylü Börek

REŞADİYE'DE BEŞ ÇAYI KEYFİ...
Geçtiğimiz hafta sonu, arkadaşımızın evinde geçirdiğimiz keyifli saatlerden,
frambuazlı pasta yazımda bahsetmiştim. Patatesli Börek'te, pasta ile birlikte yediğimiz lezzetlerden biri.
Böreğin özellikle iç harcı o kadar lezzetli oluyorki, sadece börekte değil, ızgara et veya köftenin yanında rahatlıkla püre olarak ikram edilebilir.
Üzerine kaplanan milföy ise ekstra bir çıtırlık katıyor, denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler

Patatesli Harç için;
  • 5 (orta boy) Haşlanmış Patates
  • 2 Yemek Kaşığı Krem Peynir
  • 2 Yemek Kaşığı Süt
  • 1/2 Çay Bardağı Sıvı Yağ
  • Tuz, Karabiber, PulBiber
İç Harcı için;
  • 3 Yumurta
  • 1,5 Çay Bardağı Süt
  • 1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
  • Tuz
Yapılışı
  • Patatesleri haşlayıp, rendeleyin. bir tavada kızdırdığınız sıvı yağ ile bir süre kavurun. Altını kapatınca, süt, krem peynir ve baharatları ekleyin.
  • Yufkayı tepsiye yayıp, kaşıkla iç harçtan bol miktarda sürün, ikinci yufkayı serip, önce iç harçtan daha sonra patatesli karışımın tamamını yayıp, yufka ile kapatın.
  • 4 Adet milföy hamurunu, unladığınız bir zeminde oklava ile açın ve böreklerin üzerine kapatın. Kalan harcı üzerine sürerek, çörek otu, susam veya haşhaş ile süsleyin.

Milföylü Börek

15 yorum:

gülriz dedi ki...

Mügeciğim, börek çok güzel görünüyor; hamuru az, patatesi bol. Yapanın ellerine kollarına sağlık. Anladığım kadarıyla 2 yufka ve 4 kare milföy kullanılıyor değil mi? Bu arada görüşüp tanışıp kaynaşmaya 4 gün kaldı sadece. Çok mutluyum çok :) Sevgiler kocaman

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Müge. Çok lezzetli görünüyor.
Sevgiler,

Kıskandırma Gülriz ben de tanışıp kaynaşmak istiyorum yaaaaaa. ühhüüüü :((

ayseyaman dedi ki...

Börek bahane sohbet şahane! :)

Burçin bacım ben ne yapayım? Ben de tanışıp kaynaşmak istiyom sizle! Baktım olacak gibi değil bu yaz, bende kendi kendime etkinleşeyim dedim! Belki elin turistine de faydam donunur, fikir olur. Seneye bakarsın kafile halinde geliriz "2. Türk yemekleri blog pikniğine"
he he he!
öptm
Sevgilerle

ayseyaman dedi ki...

pardon dokunur :)

Adsız dedi ki...

Tatlı tarifler yapsamda tatlılar aram pek yoktur. Bu yüzden tuzlu tarifler özellikle de börekler ilgimi çok çekiyor. Patatesli iç farklı olmuş ve eminim ki hoş bir tat yaratmıştır.
Buarada piknikte olmayı çok isterdim ama arada çok mesafe var. Size iyi eğlenceler.

Sevgilerle...

Adsız dedi ki...

Gülrizciğim;
Börekte aynen dediğin gibi 2 yufka, 4 kare milföy var.Gerçekten nefis oldu, sadece yumurta miktarı bana biraz fazla geldi, seninde pek aran yoksa benim gibi,2 tane yumurta ile yap derim.
Bende çok heyecanlıyım sorma, çığ gibi büyüdü pikniğimiz, saatler yetmeyecek o gün bize diye düşünüyorum, aynı zevklerde bir sürü bayan, düşünüyorumda..Süper..Süperr..

Sevgili Burçin;
Çok teşekkür ederim.
E sende gel ağlama, İstanbulda değilmisin yoksa, bak ağlama sırası bana geçer bu kez :(

Ayşecim, Yamanım,
keşke sende olsaydın ne iyi olurdu, belki sende ağustosta geldiğinde bizi toparlarsın Tuba gibi, hem biz bir kere görüşünce kesin ikinci yi de planlarız o gün gibi geliyor.Seninlede en kısa zamana sarılacağız bence, öyle hissediyorum.

Işılcım,
Böreği beğenmene çok sevindim, iç harcını özellikle tavsiye ederim. Kendi börek tarifin ile de yapabilirsin.
Aslında bize bir sürpriz yapıp, atlayıp gelsen ne iyi olurdu, yapsana:)!!

Selen dedi ki...

Mügeciğim,
Burçin belki bir süpriz yapar da gelir diye düşünmekteyim halen. Valla benim gibi tuzlu seven ve diyette olan birine bu yapılır mı be güzelim :)
ellerine sağlık nefis görünüyor. benim sakli lezzetin borek hali gibi bu tarif de.
Öperim

Müge dedi ki...

Şirineciğim;
Bende şimdi Burçini ziyaret ettim, inşallah gelirde tanışırız.
Senin diyette olduğunu unutmuşum canım benim.Sen şimdilik sadece resimlerine bak, ben sana ne zaman istersen aynısından yaparım bi denem.Senin saklı lezzete benziyor evet sen söyleyince şimdi aklıma geldi.Öperim çok.

Adsız dedi ki...

Müge'cim börek tek kelimeyle nefis görünüyor, ellerine sağlık canım, afiyet şeker olsun, sevgiler..

Neslihan dedi ki...

Mügecim, börek tarifini çok beğendim, yufka üstü milflöy orjinal olmuş, eminim tadı da güzeldir, ilk fırsatta deneyeceğim, ellerinize sağlık
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Ebrucum,
Beğenmene çok sevindim, yorumun için teşekkürler canım.

Neslihancım,
Bende ilk kez tattım, hem yumuşak hemde kıtır bir tat veriyor milföy, mutlaka dene.Özellikle iç harcını (çok tekrarladım ama) dene çok lezzetli oluyor canım.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Müge biliyorsun bu aralar börek yapımı konusunda çalışıyorum. İkinci deneme olarak da milföylü bu börekler denenecek gibi görünüyor. Milföy ile kapatmak çok güzel fikir
ellerinize sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

Pınarcım,
İlk fırsatta dene derim, milföy gerçekten farklı bir yumuşaklık veriyor böreğe.Hatta senin gül şeklinde böreğinde de deneyebilirsin,çok hoş olur bence.

Müge Hüner dedi ki...

Nilgüncüm;
Bu börek mini fırın tepsisinde yapıldı ve 2 tane yufka bol bol yetti.
Davul fırın daha büyük olduğu için 3 yufka daha iyi olur bence.
Üzerini kaplamak içinde 6 milföy gerekebilir.
Milföyleri un ile biraz inceltmeyi de ihmal etme :)

Şimdiden afiyet olsun.

nilgün dedi ki...

tahmın ettığım gıbı sayende bende bu işlerden anlamaya başladım,senı çok sevıyorum...teşekkurler

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin