12 Mayıs 2010

Çilek Soslu Muhallebi

Çilek Soslu Muhallebi

ÇİLEĞE DEVAM :)
Çilek ile ilgili bilgileri yayınladıktan sonraki planım; arka arkaya çilekli tarifler yayınlamaktı aslında.
Ama her zamanki gibi evdeki hesap çarşıya uymadı :) Ya benim tembelliğim tuttu ya da “şimdi yapsam koca şeyi tek başıma nasıl bitireceğim?” korkusu. O yüzden misafir gelsin ya da ben bir yerlere götüreyim diye bekledim.

Bu arada araya iki gün, iki gece süren doğum günü kutlamaları girdi :)
Pazartesi doğum günümdü, ayıptır söylemesi :)
Beni tanıyanlar bilir; doğum günlerimde hep çok heyecanlanırım, sabah kalkar kalkmaz süslenirim, gözüm hep telefonda olur, bütün gün bir heyecan bir heyecan sormayın gitsin :)
Bu yıl ilk defa kendime dedim ki; “Müge artık otuz beş oldun, bir sakin ol bakalım, ne oluyor, çocuk musun sen? Ne bu heyecan, bugün senin için normal bir gün, beklenti içine girme ve bugünü sıradan bir gün olarak tamamla”
Üstelik bir gün önce anneler günü olduğu için, eşimin ailesi ve benim ailem, anneannem hep beraberdik ve bol bol sarılıp, karşılıklı hediyeleşmiştik :)
İşte kendime verdiğim bu sert direktif ve “dün kutladık nasılsa” duygusu ile geldim işe, tam bilgisayarımı açıyordum, kapı çaldı, Kıbrıs’ta okuyan canım kardeşim Gizem’in –öz kardeşim olsa daha farklı sevemezdim- kocaman kolisini getirdi kargo görevlisi :)
Tam çığlık çığlığa hediyelerimi açıp, teşekkür telefonu açmaya hazırlanırken, kapı çaldı ve kocaman gülümsemesi ile Yaso’m geldi! Sonra Ayşenur, sonra Selahattin Abi…
Bu arada sürekli telefonum çaldı ve sevdiklerim aradı hep, konuşurken bir ara mutluluktan ağzımı toparlayamadığımı fark ettim :)
Sonuç olarak yaş itibariyle beklentilerimi en alt seviyede tuttuğum ama bugüne kadar ki en neşeli, en cıvıl cıvıl doğum günümü yaşadığım, bir gün oldu diyebilirim bu yıl için.
Ne mutlu bana, sevilmek ne kadar güzel, ne kadar paha biçilemez değerde…

Tatlımıza dönecek olursak; bugüne kadar yaptığım kremalardan farklı olarak, yumurtasız denedim ilk defa, çok da hoşuma gitti, rengi daha bir beyaz oldu :)
Yumurta ile arası iyi olmayanlar için, farklı bir seçenek olabilir.
Hindistan cevizi ise hoş bir aroma verdi ama illa olacak diye bir şey yok, evde yoksa eklemeyebilirsiniz.
Diğer tüm açıklamaları, servis önerileri kısmına yazdım. Yazıya başlarken doğum günüm ile ilgili bu kadar uzun yazacağımı hesap etmemiştim çünkü :)

Malzemeler (6 Kişilik)

Muhallebi için;
  • 3 Su Bardağı (600 ml.) Süt
  • 2 Çay Bardağı (150 gr.) Şeker
  • 1 Çay Bardağı (45 gr.) Un
  • 2 Tatlı Kaşığı (tepeleme) Mısır Nişastası
  • 1 Çay Bardağı Hindistan Cevizi
  • 1 Adet Limon Kabuğu Rendesi

Çilek Sosu için;

  • 600-700 Gr. Çilek (Püre halinde 2 su bardağı olacak)
  • 3 Yemek Kaşığı (tepeleme) Şeker
  • 1 Yemek Kaşığı (tepeleme) Mısır Nişastası
  • 1/2 Su Bardağı (100 ml.) Su

Yapılışı

  • Muhallebi malzemelerini bir tencereye koyun ve orta ateşte, çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin.
  • Karışım kaynamaya başlayınca, ocağı kapatın.
  • Ara ara karıştırarak ılınmasını bekleyin.
  • Ilınınca, üzerinde bir parmak kadar, boşluk kalacak şekilde kaselere paylaştırın.
  • Çilekleri yıkayıp, irice doğrayın ve rondoda çekerek püre haline getirin.
  • Küçük bir tencereye, çilek püresini, suyu, şekeri ve nişastayı koyun.
  • Orta ateşte karışım kaynayıncaya kadar ara ara karıştırarak pişirin.
  • Sos kaynamaya başlayınca, ateşi kısın ve 10 dk. pişirip, ocağı kapatın.
  • Arada karıştırarak ılınmasını sağlayın.
  • Ilınan sosu muhallebilerin üzerine ekleyin.
  • Soğuyunca üzerlerini strechfilm ile kapatarak buzdolabına kaldırın ve servis etmeden önce en az bir gece bekletin.

Çilek Soslu Muhallebi

NOTLAR ve SERVİS ÖNERİLERİ;

  • Muhallebiniz puding kıvamında olsun, kaşıkla yensin isterseniz, yukarıdaki tarif ile yapabilirsiniz.
  • Bir Borcam’a ya da kalıba döküp dilim dilim servis etmek istiyorsanız, krema piştikten sonra, mikserle 6-7 dk. –krema soğuyana kadar- çırpın.
    Hafifçe ıslattığınız küçük bir kalıba ya da kare Borcam’a dökün. Üzerini örterek bir gece buzdolabında bekletin. Bu şekilde hazırlarsanız YALANCI TAVUK GÖĞSÜ yapmış oluyorsunuz. İsterseniz çırpma aşamasında bir yemek kaşığı yumuşak margarinde ekleyebilirsiniz ama şart değil, ben eklemiyorum.
  • Aynı şekilde çilek sosunuzda muhallebinin üzerinde dilim dilim kesilsin, sert olsun isterseniz, yukarıdaki tarifte 1 yemek kaşığı (tepeleme) olan nişastayı; 2 yemek kaşığı (silme) yapabilirsiniz.
  • Akışkan bir çilek sosu isterseniz; 1 su bardağı (200 ml.) su ve 1 yemek kaşığı nişasta kullanın.
  • Muhallebi olarak, vanilyalı pastacı kreması, sade krem şantili pastacı kreması ve beyaz çikolatalı pastacı kreması da kullanabilirsiniz, hepsi şahane olur. Yalancı tavuk göğsü için, mikser ile çırpma işlemi bu kremalar için de geçerli.
  • Çilek sosunu yukarıdaki ölçüler ile hazırlarsanız, oldukça fazla çıkıyor. Muhallebiyi iki ölçü pişirerek, 10-12 adet tatlı hazırlayabilirsiniz ya da yarım ölçü sos pişirebilirsiniz.
  • Tatlıyı kalıba döküp, dilimleyerek servis edecekseniz, çilek sosun ölçülerini değiştirmenize gerek yok, tam gelir.
  • Artan çilek sosunu, "Sütlü İrmik Tatlısı" hazırlayıp, üzerinde servis edebilirsiniz.

PÜF NOKTA;

  • Çilekleri rondo da çekerken, kısa aralıklar ile çalıştırın. Uzun süre elinizi basılı tutup tek seferde, püre haline getirirseniz, aletin bıçağı ısınır; sosunuz acılaşır ve rengi koyu olur. (Bu püre yapacağınız hemen her şey için geçerli, örneğin; ıspanak gibi.)

Çilek Soslu Muhallebi


61 yorum:

Unknown dedi ki...

hünerli bayanım...
İşte budur...
senden haberler almak ne güzel...
ellerine emeklerine sağlık...
süper görünüyor...

Unknown dedi ki...

mügem hünerli bayanım,

iyiki doğmuşsun, iyiki bizlere tanıtmışsın kendini nice mutlu senelere...
eşin, ailen, tüm sevdiklerin, (vakti geldiğinde gelmesini can'ı gönülden istediğim minik yavrun)inşallah mutlu sağlıklı huzurlu bereketli nice mutlu yaşlar geçirmen dileklerimle...
birebir tanışmasakta seni gerçekten seviyorum ayrıca beni tatlıyla barıştırdığın için dahada seviyorum :))
sevgiler
sevinç

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık tam bir görsel şölen hem
göze hem damağa hitap ediyor öpüyorum...

Gizem dedi ki...

Canım applammm :)))

Allah'ın izniyle, "bir ömür boyu" beraber nice doğum günleri kutlarız inşallah...

Ayrıca tarife de bir şey yazamadan geçemeyeceğim, "BANA DA BUNDAN YAPSANA GELİNCE" :))) Hem çileklisinden hem vişnelisinden :)

Ellerine emeğine sağlık bidenem...

Kocaman öptüm...

Ana dedi ki...

please a widget for the translation! thank you. very beautiful blog and recipes

Sevil Şahin dedi ki...

hımm çok severim çok da güzel olmuş ellerine sağlık şekerim...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Gerek görüntü gerek se sunum harıka..
Ellerınıze sağlık afiyetler olsun bereketi ile..


Sevgiler..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Mügecim nice nice sağlıklı yaşların olsun arkadaşım. Allah hep böyle sevdiklerinle kutlamanı nasip etsin. sevgiler canım. muhallebiye ise diyecek yok, çok şık görünüyor. ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Doğum gününüz mutlu olsun.
Sevdiklerinizle beraber sağlıklı ve huzurlu bir ömür geçirmenizi dilerim.
Hoşçakalın, aşklakalın. (GÜL)

aytence dedi ki...

cok guzel gorunuyor arkadasim ellerine saglik;)sevgilerimi yolluyorum...

nehircce dedi ki...

Nefissss :)

Unknown dedi ki...

MÜGECİM DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN CANIM:)SEVGİLER...

Burcu Çalışkan dedi ki...

mügeciğim nice güzel yaşların olsun, iyi ki doğdun :))

Burcu dedi ki...

Muge Hanim,

Dogum gununuz kutlu, mutlu olsun:) Benim de pazartesi dogum gunumdu, ve sizinle ayni duygulari paylastim...

Kim bilir belki de sizi bu kadar sevmemin ve yakin bulmamin nedeni ayni gun dogmamizdir...

Sevgiler

Londra'dan Burcu

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Müge'ciğim,
Doğum gününü kutlar, tüm sevdiklerinle sağlıklı, mutlu ve başarılı seneler dilerim.
Nefis bir yaz tatlısı olmuş. Mevsim meyveleri ve sütle yapılan her şey kabulümdür. Bu püf noktasını bilmiyordum, ayrıca teşekkürler...
Sımsıcak sevgiler,

Tülin dedi ki...

Mutlu yas günlerin olsun, Mügecim. Ellerine saglik muhallebi cok güzel görünüyor.

Adsız dedi ki...

Müge abla her zamanki gibi sunumun 1 numara...
Ellerine saglik cok lezziz görünüyor...

boncuk mutfakta dedi ki...

Müge doğum günün kutlu olsun canım. Tüm sevdiklerinle beraber geçireceğin , bol kahkahalı,başarılı ,sağlıklı ,güzel bir hayat diliyorum .

Unknown dedi ki...

Mutlu ve sağlıklı yıllar dilerim nice senelere çilek sosun rengi muhteşem

Aysultan... dedi ki...

Mutlu yıllar :) nice güzel doğum günleri senin olsun inşallah:)
tatlı nefis olmuş,ellerine sağlık :)

ayşe betül dedi ki...

çok güzel bir tesadüf oldu
cuma günü kızımın doğum günü için bu tarifi,sizinki gibi aynı şekilde bardakta yapacaktım
sayfada ne var ne yok diye açtığımda foto ile karşılaştım :)
peki çilek sosunu pişirmeden ve nişasta katmadan yapsak nasıl olur müge hanım?

SÜRPRİZ MUTFAK dedi ki...

Sevdiklerinle beraber hayırlı uzun ömürler diliyorum. Yakında minik prensesimin 1 yaş partisi olucak daha önce senın tabirinle Yasonda görmüştüm ve menüme eklemiştim. Sanırım bu tarif doğumgünlerin vazgeçilmezleri arasına yer almaya hazırlanıyor (;

İlkay dedi ki...

Allah hayırlı uzun ömürler versin. Doğum gününüz kutlu olsun. Sevdiklerinizle daha nice yaşlara.
İnsan doğum gününde bir farklı oluyor bende kim aricak kim sorcak diye merakla beklerim :)

munevver dedi ki...

Muge'ciğim,

Dün, seni bol bol andım, bu sabah yeni iletini akuyunca yazmak istedim.

Nedenine gelince. Bu yaşıma geldim, hep fotoğraflarından, yapmalarından, yaptığım nakiş işlemelerden bildiğim "Müge" çiçeğinin gerçeğine sahip oldum dun. O ne zarif bir çiçekmiş, bir kez daha hayran oldum. Özenle bakacağım, seneye de açtırmayı başarırım inşallah.

Bu vesileyle yeni ve bence en güzel yaşını candan kutlar, güzel gözlerinden sevgiyle öperim.

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Arkadaşlarım;
Hepinize doğum günü mesajlarınız için çok ama çok teşekkür ediyorum, biraz çekinerek yazdım aslında, sanki kutlama bekler gibi olurmu diye :) ama şimdi iyiki yazmışım diyorum, özellikle de ettiğiniz samimi dualar ve güzel dilekleriniz için...
Sağolun, varolun, iyiki varsınız...

Sevgili Burcu;
Seninde doğum günün kutlu olsun şekercim, bende tüm hayallerinin gerçek olduğu bir yıl dilerim senin için, öperim :)

Münevver Ablacığım;
Senden gelen bu güzel satırlar, blogunu, tariflerini ne kadar özlediğimi bir kez daha hatırlattı bana..
İnan sen çok başkasın.
Hafta sonu tahinli patlıcan salatandan yiyemeyeceğim için de yastayım :(
Tatlı yanaklarından öpüyorum...

Sevgili Ayşe Betül;
Nişasta ve su eklemez isek, toz şeker yerine pudra şekeri koyup, iyice çırparsak, pişirmeye gerek olmayabilir.
Denemedim ama mantıklı geliyor kulağıma :)
Sevgiler.

Dear Ana;
Translation system was added to the side.
Many thanks for your nice words.
Are always welcome :)

Unknown dedi ki...

Mügecim benim bu tatlıya ufak bir eklemem var :) ben de muhallebi yaptıgım zaman düz borcama yapıyorum ve bir kat muhallebi bir kat bisküvi sonra bir kat daha muhallebi sonra sos. pasta gibi oluyor :) bardaktki versiyonunda ara kattaki bisküviyi kırıpta koyabiliriz. Bu arada bu tatlıdan hala ofiste var mı? :) hani bende gelsem yesem dedim :) (aysenur)

Fatma dedi ki...

sevgili muge hanim ellerinize saglik,ayrica yeni yasiniz hayirli olsun rabbim hayirli ve saglikli omurler nasip etsin.sizlere ve sevdiklerinize.....


Lonradan Fatma

CERENDER'in annesi dedi ki...

MÜGE'CİM
YENİ YAŞIN SANA SAĞLIK,MUTLULUK VE HUZUR GETİRSİN. DAHA NİCE GÜZEL DOĞUM GÜNLERİ KUTLAMAN DİLEĞİYLE.KIRMIZI VE BEYAZ ÇOK UYUMLU RENKLER.GÜN BOYU BIKMADAN BAKABİLİRİM.AMA YENİ TARİFLERİNİDE MERAKLA VE SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM.HER GÜN İLK İŞİM SENİN SAYFANI ZİYARET ETMEK. TÜM GÜZELLİKLER SENİNLE OLSUN.

ebru dedi ki...

Canım iyiki doğdun bir tanem. İyi ki seni tanıdım. Doğum günün kutlu olsun bir tanem.Ellerine sağlık muhallebi harika görünüyor. Hele ki kup bardakları düz çok hoşuma gitti. Öpüyorum canım seni.

Nazan dedi ki...

Sevgili Müge,
Sevdiklerinle sağlık,afiyet ve huzur dolu nice seneler dilerim.Bugün gözlerinde hangi anın hayali,kulaklarında hangi sesin hasreti,kalbinde hangi sevginin özlemi varsa hepsine kavuşman dileğiyle...Ellerine sağlık nefis görünüyor muhallebiler...
Sydneyden sevgiler
nazan

Cigdem dedi ki...

Sevgili Muge ,
Oncelikle sevdiklerinizle mutlu ve huzurlu yaslar diliyorum :))
Muhallebiye misir nisastasi yerine bugdag nisastasi ya da pirinc unu koyabilir miyiz ?? Lezzet ve kivamda fark yaratir mi ? Tesekkur ederim ..

Unknown dedi ki...

Çok şahane görünüyor ellerinize sağlık. Doğum gününüz kutlu olsun bu arada(biraz geç oldu ama). Yazınızı okuyunca öğrendim :)

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
muhallebiler nefes otesi gorunuyor

benim bir sorum olacak...malzemede acaba un yerine nisasta kullansak olurmu cunku ben unlu muhallebileri cok sevmiyorum veya sizin bana onerebileceginiz nisastali bir muhallebili tarif varmi?

simdiden tesekkurler...
selamlar...

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

müge hanım ellerinize sağlık tatlınız şahane gözüküyor bu konu haricinde takipciniz olarak sizden bir ricam var klasik ana yemek tarif miktarını çeşitlendirebilirmisiniz sizin tarifler dışında tarif deneyince tariflere güvenemiyorum sizinkiler şahane..

Unknown dedi ki...

bu resimde ki tatlının son kalan porsiyonu da bana nasip oldu. gerçekten tam bir yaz tatlısı. mügeye giderken sıcak bunaltmıştı beni ama bu tatlı çok iyi geldi. limonun verdiği ferahlik çilek sosu ve muhallebi uyumu hmmm gerçekten güzeldi.denemenizi tavsiye ederim. (aysenur)

Tülin dedi ki...

Merhaba sevgili Müge,
dün aksam birdenbire canim muhallebi cekti. Aldigim cilekler maalesef alinir alinmaz tüketildigi icin bende muhallebilerin üzerine tarcin ektim. Cok nefis oldu. Ben böyle ufak porsiyonlu tarifleri cok seviyorum. Birde illa asure yapmak istiyorum ama cok yapamam. Yoksa hepsini tek basima yerim. O yüzden miktarlari nasil ayarlayim tam bilmiyorum. Bana bir tip verebilirsen cok sevinirim. Sayfani ve Deniz manzarali balkonunu cok begeniyorum. Sevgiyle kal. Canim Istanbul'uma selam söylüyorum.

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Atlas;
Mısır nişastası yerine buğdayda olur ama pirinç unu ile hiç denemedim, kıvamını kestiremiyorum şu anda.

Sevgili Yenitadlar;
Un yerine nişasta da olur, nişasta miktarını bir çay bardağı kadar kullanırsak gayet iyi olur diye düşünüyorum.
Evde nişasta kalmadığı bir gün, un miktarını arttırıp, sadece un ile yapmıştım güzel olmuştu, aynı şey nişasta için de geçerli olabilir :)

Sevgili Adsız;
Ana yemek konusunda haklısınız.
Mesaj alınmıştır :)

Sevgili Tülin;
Aşure olarak genellikle Dr.Oetker yapıyorum ben :) çok nefis oluyor.
Biraz değiştirip yapıyorum ama. Aşağıdaki linke bakabilirsin detaylıca anlatmıştım.
Cesaretimi toplayıp orjinalini yaptığımda mutlaka paylaşacağım :)

http://hunerlibayanlar.blogspot.com/2008/11/pratik-akam-yemei-sofras.html


Ayşenur;
Blogda yeni bir akım başlayacak sayende, yorum yazıpi "bende isterim" isteyip, ikinci yorumda "yedim güzeldi..." çok komik oldu :))

Herkese kocaman sevgiler...

Egeden Tarifler dedi ki...

Canım harika görünüyor eline sağlık, çilek, böğürtlen, vişne gibi ekşili meyveleri sütlü tatlılara çok yakıştırıyorum.

Pınar Günay dedi ki...

süpersin!nacizane bir ödül verdim sana, çok tatlısın çünkü;)

Gamze Konuk dedi ki...

Hünerli bayanım, büyüdüm de ödül verdim sana :) ehe he :) blogumda...

esra dedi ki...

MERHABA MÜGE HNM ÖNCELİKLE GEÇMİŞ DOĞUM GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN BEN MUHALLABİYİ DENEDİM VE BİREBİR TARİFE GÖRE YAPTIM TADI COK GÜZEL OLDU FAKAT MUHALLABİYE GÖRE BİRAZ SERT OLDU TEPSİYE DÖKÜP SERVİS EDİLEBİLCEK Bİ KIVAM OLDU SEBEBİ NE OLABİLİR?

asmabahce dedi ki...

Bunu da deniycem, ellerinize sağlık

öykü dedi ki...

Çilegı cok severım ama bu guzel tarıflerınızle emınım daha bı sevecegım:)
Cok teşekkurler

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Esra;
Nişastası biraz fazla gelmiş olabilir.
Zaten çok sulu bir muhallebide olmuyor.
İstersek çırpmadanda borcama döküp servis edebiliriz.

gülşen dedi ki...

bu tarifi bende denedim,benimkide biraz koyu kıvamlı oldu yani kuplardan yenecek puding kıvamında olmadı,sütünü 3.5 bardak koyduğum halde kesilebicelek kıvamda oldu,ama tadı çok güzeldi limon ve hindistan ceviziyle harika bir tat.
Bu ölçülerden 6 kup çıkmıştı,ve çilek sosunun 4te 3 ünü kullanınca tam denk geldi.
Birdahakine tepsiye dökecek olursam bu muhallebi tarifini,cuplarda yapacak olursam başka bir muhallebi tarifi kullanacağım.
ayrıca dediğiniz gibi tepsiye dökülecek olursa çilek sosunu tam ölçü yapılmalı,ama kuplara dağıtılacaksa 4 te 3 ü yeterli geliyor.
ben çilek sosunu pişirmeyeceğim zaman pudra şekeriyle robottan çekip döküyorum.
tarif için teşekkürler:)

gülşen dedi ki...

Müge Hanım çileklerin olmadığı bir zaman misafir geldiğinde bu cuplardan hazırlayabilmek için:)acaba dondurucuda nasıl ve nekadar süre saklayabiliriz çilekleri,püre halindemi yoksa bütün bütünmü koyalım ?

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Gülşen Hanım;
Ben hiç çilek koymadım buzluğa, ama vişne çok koyarım.
Vişneyi bütün halde ya da püre halde koyabiliyorsunuz.
İnternetteki bilgilere göre çilek de aynı şekilde, bütün ya da püre halinde konabiliyormuş.
Bu yıl ben de deneyeceğim :)

Çok sevgiler.

gülşen dedi ki...

müge hanım vişneyi bütün halde çekirdeklimi koyuyorsunuz,yıkayıp süzdürüp?
püre yada bütün halde tatlarında değişiklik oldumu acaba?
çilekleri bütün halde koyunca çözüldüğünde tadı değişiyor diye okudum bende,ama püre halindse koyunca sorun olmuyormuş,yinede en son sizin açıklamanıza güvenirim:)
çilekleri 2 şer su bardağı püre halinde koymayı düşündüm şimdi bende,yukarıdaki çilek sosu tam ideal ölçülerde çünkü.

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Gülşen;
Vişneleri çekirdeklerini çıkarıp, bütün halde koyuyorum dondurucuya, püre şeklinde hiç denemedim.
Bu yıl çilek deneyeceğim püre halinde.
Kendim denemeden sizi yanlış yönlendirmek istemem.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

merhaba müge hanım blogunuzu keşfedeli çok zaman olmadı artık daimi takipçisi oldum diyebilirim:)benim sorum şu kuplarınızı nerden aldınız tatlı servisi için harika sevgiler **arzu**

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Arzu;
Çok teşekkür ederim, her zaman beklerim.
Kupları Paşabahçe'den aldım.

Sevgilerimle...

YelizMesut dedi ki...

Bune benzeyen bir tatlıyı isveçte yemiştim ve adının ne old bilmiyordum görünce çok sevindim çünkü tatlı harikaydı hem hafif hem leziz..

İREM dedi ki...

MÜGE HANIM MERHABA...BU YAPTIĞINIZ TATLIDAKİ ÇİLEK SOSUNU HAZIR DR.OETKER ÇİLEK SOS KULLANARAK YAPABİLİRMİYİZ ACABA NASIL OLUR ?
SEVGİLER....

Müge Hüner dedi ki...

İrem Hanım;
Hazır çilek sosu ile yapabilirsiniz tabi, harika olur.
Bende kışın canım istediğinde öyle yapıyorum :)

Sevgilerimle...

Özge dedi ki...

Yayınladığınız bütün tarifler harika...Hiç tereddüt etmeden yapıyorum ve herkes bayılıyor...Az önce de bu tarifinizi denedim sonuç tabiki muhteşem oldu...ELLERİNİZE FİKİRLERİNİZE SAĞLIK...

Adsız dedi ki...

ımm.. ellerinize sağlık,harika bi görünümü var..benim aklıma yorumları okuyunca muhallebiye krem şanti koyduktan sonra bardakta sosla birleştirmek geldi,sizce nasıl olur? birde ben hiç ev yapımı çilek sosu yapmadım,sizce tat olarak ev yapımımı yoksa hazır sos mu yakışır tarifinize,çileğin muhteşem kokusu,aroması kendini ev yapımı sosta da hissetttiriyor mu?bi de son olarak şunu paylaşmak istiyorum sizin kuru meyveli irmik tatlısı tarifnizin sunumu bi harika eminim tadı da öyledir,kıvamı yoğun oldu diyen arkadaşlar o şekilde servis yapabilirler,,,tekrar ellerinize sağlık,paylaşımnız için kocaman bi teşekkür yolluyorum..

Müge Hüner dedi ki...

Adsız;
Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.
Ev yapımı çilek sosu da oldukça lezzetli, aromalı oluyor.
Tabi dışarıda satılanların oldukça keskin bir aroması var o ayrı :)
Krema önerisi için de teşekkürler :)

Sevgilerimle...

mine dedi ki...

denedim çok güzel oldu, teşekkürler

insomnia_dd dedi ki...

tarifleriniz harika oluyor, hiç tereddüt etmiyorum birebir tutuyor :)

yalnızca şu malum bardaklarınızın markasını merak ediyorum. Çok kullanışlı ve edinmek istiyorum ben de. Çünkü bildiğimiz kaselerde porsiyonlar çok fazla oluyor. Bunlar gayet makul ölçülerde porsiyonlar çıkarıyor gibi gözüküyor.

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili insomnia_dd;
Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.
Servis kaselerimi Paşabahçe'den almıştım ama epey oluyor.
Umarım hala vardır.
Çok sevgiler...

Adsız dedi ki...

Denedim, harika oldu.Çok teşekkürler...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin