08 Nisan 2008

Kuru Meyveli ve Cevizli Kek

Kuru Meyveli Cevizli Kek

İÇİNDE NE ARARSAN VAR KEKİ :)
Geçen akşam, arkadaşlar ile maç izlerken yemek için; "Havuçlu kek yapayım, üzerinede çikolata eritip dökerim, olur sana pasta" :) diye düşünüp, mutfağa girdim. Gel gelelim evdeki hesap çarşıya uymadı, havuç sadece bir tane kalmış ve tarçında bitmişti. Bu olumsuzluklar beni kek yapmaktan tabiki alıkoymadı :) Hemen, klasik kek malzemelerinin içine o anda aklıma gelen ne varsa koydum ve kocaman bir borcamda kek pişirdim.
Üzerine çikolata sos dökmekten vazgeçip, hafif nemli bir kek olmasına karar verdim ve hazırlayıp soğuttuğum, bir fincan neskafe ile ıslattım.
Bu noktada size mutlaka belirtmem gereken püf noktası şu; keki benim yaptığım gibi, fırından çıkar çıkmaz çok sıcakken ıslatmayın, soğumasını bekleyin. Tiramisu yapar gibi hem kek hemde neskafe soğuk olacak şekilde ıslatın, her tarafı eşit nemli bir kek elde edersiniz. Eğer kek çok sıcakken ıslatırsanız (fotoğrafta görüldüğü gibi) neskafe en üstte tabaka halinde kalıyor ve sadece üstü çok ıslak, altı kuru bir kek oluyor. Son tavsiye; hiç bir şekilde ıslatmayın, kek orjinal hali ile gayet güzel :)

Malzemeler

  • 3 Adet (iri) Yumurta
  • 1,5 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Su Bardağı Süt
  • 3 Tatlı Kaşığı Kakao
  • 2,5 Su Bardağı Un
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Çay Bardağı Kuş Üzümü
  • 1 Çay Bardağı Kuru Kayısı (tavla zarı gibi doğranmış)
  • 1 Çay Bardağı Kuru İncir (tavla zarı gibi doğranmış)
  • 1 Çay Bardağı Ceviz (irice kırılmış)

Yapılışı

  • Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Yarım bardak şeker ekleyin ve şeker eriyene kadar 2-3 dk. daha çırpın.
  • Yumurta sarılarını bir bardak şeker ile birlikte, şeker eriyene kadar çırpın. Sıvı yağ ve süt ekleyip, çok az daha çırpın.
  • Bir kaba, kuru meyveleri koyun ve üzerine kaynar su dökerek 5 dk. bekletin. Suyunu süzüp, bir peçetenin üzerine koyarak, kurumasını sağlayın.
  • Büyükçe bir kaseye, unu, kakaoyu, kabartma tozu ve vanilyayı eleyin. Cevizi ve kuru meyveleri ekleyip, harmanlayın.
  • Yumurtalı karışımlarıda ekleyip, hepsini tahta bir kaşık ile karıştırın.
  • Büyük boy bir kek kalıbına yada yaklaşık 25x35 cm. ölçülerinde bir tepsiye yayın. (Kalıba ya yağlı kağıt serin yada katı yağ ile yağlayıp, unlayın)
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 1 saat, batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.

Benzer Tarifler;

Kuru Meyveli Kek ile Truf

KURU MEYVELİ KEK İLE TRUF...

Kekin büyük bir kısmı aynı gece tüketildi, kalan 3-4 parçada her zamanki gibi truf oldu :) Yanlız, diyebilirimki bu truflar bu güne kadar yaptıklarım içinde en güzeli oldular. Sanki içinde kuru meyveler olan bir çikolata yiyormuşsunuz gibi. Bir sonraki yapışımda kekin tamamını truf haline getirip, misafirliğe giderken koca bir kutu hediye götürmeyi planlıyorum. Eminim çok iltifat alır:) Trufları ofiste yaptığım, kakao ve hindistan cevizinide evden getirmeyi unuttuğum için, 2-3 tane pötibör biskiviyi toz haline getirip, yarım çay kaşığı tarçın ekledim ve buladım. Şahane oldu:)

Malzemeler

  • 3-4 Dilim Kuru Meyveli Kek
  • 40 Gr. (yarım paket) Bitter Çikolata
  • 1/2 Çay Bardağı Süt

Yapılışı

  • Çikolata ve sütü birlikte eritin. (Ben mikrodalga fırında eritiyorum)
  • Kekleri robotta çekin yada çatalla ezin.
  • Erittiğiniz süt ve çikolatayı ekleyip yoğurun.
  • Buzdolabında 1 saat kadar bekleterek dondurun.
  • Karışımdan, cevizden biraz küçük parçalar koparın ve yuvarlayın.
  • Kakao, hindistan cevizi, renkli şeker veya kurabiye yada bisküvi tozlarına bulayın.

17 yorum:

antepası dedi ki...

truflarda kekte harika görünüyor.Eline sağlık.

annesininoglusu dedi ki...

valla te kelimeyle süper görünüyor
ellerine sağlık

ebruli pastalar dedi ki...

Müge'ciğim,
Zengin bir kek olmuş, ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Müge;
merhaba kekin ve trufun harika gözüküyor, bu arada havuçlu kekini denedim, süper oldu. Artık benim vazgeçilmez tariflerim arasına girdi.
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Müegecim havuçlu keke niyet ederek girmişsin mutfağa ama güzel iki tarif çıkmış ortaya.Canım ellerine sağlık.

Ceylan dedi ki...

Mugecigim cok ozeniyorum yaptiklarina valla ! Hem fotograflar hem de tarifler istahimi arttiriyor ki bu cok tehlikeli. Ben cidden rejimdeyim artik ve boyle guzel seyleri ancak bloglardan bakiyorum. Aslinda pek blog da bakmiyorum sadece komsulara giriyorum, vakit hic ama hic yok !!! Cook sevgiler canim !

Adsız dedi ki...

Cancanım Mügecanımmm , bunun diyet olanı yoooğğkkk muuwwwwwwww

Yemekbahane dedi ki...

Yaratıcı adaş şekerim !

Seni durdurmak ne mümkün ...
Kopardın beni yine...Bak bak bak ..bakakal...:)

Öpüyorum

gülriz dedi ki...

Buna yok yok keki mi desek????? Ellerine sağlık :)))

Adsız dedi ki...

Merhaba Müge, ben Pınar'da ki yorumun okuyup buraya geldim ben Nazife...Senin patatesli çöreğini meşhur eden :) şaka bi yana bi sabah kahvaltı etkinliği arşivinden tuzlu bişey bakıyordum senin patatesli çöreğine takıldım ve hemen denedim o akşam arkadaşlar o kadar beğendi ki tarifler alındı ve bende sana teşekkür etmek için yorum yazmıştım ama başka bi sayfada yorumum.Ben patatesli sevmediğim için onu peynirli yapmayı düşünmüştüm ama başta eşim olmak üzere patates istendiği için hep patatesli yaptım yani çok kez yaptım.Pınar'ın tarifini görünce o aklıma geldi aynısı mı bilmiyorum ama,onu da deneyeceğim. Neyse çok uzattım bilgi vermek istedim.İkinize de çok teşekkürler...Nazife

Adsız dedi ki...

yoksa bu bize yara olacak Tiramisumuydu yazıda bahsettiğin bebek :) Mail attım ancak baktım da umarım plan son olur cumaya bir aksilik çıkmaz yani. Öperim

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

böyle içinde ne araasan var keklere bayılıyorum.ellerine sağlık cnm.

nagehan dedi ki...

Mügecim merhaba, kaç zamandır yazışamadık...Bugün yine sitenden kek tarifi almaya geldim...Bu kek tam benlik olmuş,,,ellerine sağlık canım....

Sevgiler
Nagehan

Begüm dedi ki...

Ellerine saglik. Süper olmus bu kek. Kokusunu sanki hissedebiliyorum :) Truflarda cok güzel görünüyor.

Yasemin dedi ki...

himmm guzel gorunen lezzetler yapmissin mugecim canim! ama artik sadece gormekten sıkıldım bi arada getirsende bu lezzetlerden yesek beaaaa!!!

bu arada seni bi mimde sobeledim.. detaylar sayfamda optummmmm...

Aybike Ceylan dedi ki...

Muge'cigim,
Hersey her zamanki gibi cok istah acici gorunuyor, sana komsu oturmak lazimmis.

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta sonu diliyorum.

Müge Hüner dedi ki...

Hem ziyaret edip, hemde zaman ayırarak yorum bıraktığınız için, hepinize, tek tek, çok ama çok teşekkür ederim.
Elleriniz dert görmesin, hepinizi çok öpüyorum.
Sevgilerimle.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin