14 Şubat 2015

Balık Sofrası

Balık Sofrası 3

BALIKLA BALIK YENİR :)
Bu sözü çok seviyorum. Kim icat etmiş ise ağzına, fikrine sağlık. :)
Ve tam da bu söz nedeniyle balık sofrası kurmayı da çok seviyorum.
Bu sezon balığın hakkını veriyoruz çok şükür, neredeyse hafta da iki kez yiyoruz.
Arkadaşlarımızı da davet ediyoruz sık sık.
Çünkü balık sofrası kurmak çok zevkli benim için.
Ortaya bir salata, yanına söğüş soğan bitti gitti. :)

Bu sofrada o şekilde kurduğum sofralardan biri, hafta içi toplam bir saatte hazırlanan bir sofra oldu kendisi.
Salatanın yanına tost makinesinde ızgara yaptığım renkli biberler ve kabak vardı.
Birde maydanozlu peynir ile hazırladığım minik kanapeler.
Hepsi bu :)
Ama ne demiştik, yavaş yavaş bloga dönüyoruz, basitte olsa tarifsiz de olsa sofralara devam :)

Balık Sofrası 1

Balık olarak genellikle levrek tercih ediyoruz ama ne balık yaparsak yapalım fırında yapıyoruz, kızartma neredeyse hiç olmuyor bizim evde.
Balıkları hafif yağlanmış tepsiye dizip, içine üzerine defne yaprakları serpiyorum.
Patates, havuç ve halka soğanları dizip, üzerlerine tuz ve zeytinyağ gezdiriyorum.
200 derecede 30-40 dk. kadar fırınlıyorum.
Balık bir yana balığın suyu lezzeti ile pişen patateslere inanamayacaksınız :)
Biz patates için kavga ediyoruz beyimle :)

Balık Sofrası 2

Bu da soframızdan detaylar...
Kendi yaptığım patatesli ekmek hep baş köşede...
Birde kanapeler ile ilgili küçük bir not; ne kadar basit bir malzeme ile hazırlarsam hazırlayayım, ekmekleri önce iyice kızartıyorum sonra sıcakken üzerlerini sarımsak ile ovup öyle malzemeyi koyuyorum, yani bruschetta tarzı.
Bu küçük detayı sakın atlamayın :)

Şimdilik bu kadar, sırada (inanmayacaksınız ama) bir kahvaltı sofrası var :))

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Sofra harika gorunuyor, hem kolay hem de besleyici :) Ellerinize saglik.. Sizi tekrar burda gormek cok guzel :) Oglusunuzu allah bagislasin, saglikla mutlulukla buyutun :)
Sevgiler

ozlem canım dedi ki...

ellerinize sağlık cok güzel olmuş.sizden birşey rica edbilirmiyim peçete halkalarınız çok güzel.nasıl yaptığınızı anlatabilirmisiniz.şimdiden teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Müge Hanım, "de" ve "da" içinde anlamındaysa bitişik yazılır."Sofra da" değil yani "sofrada". "Arkadaşlarımızı da" yazarken doğru yazmışsınız. İçinde anlamında değil. Ayrı yazılmış.

SEDA dedi ki...

COK TATLI BLOG YAKINDAN TAKIP EDIYORUM :)

Kurumsal Catering dedi ki...

Güzel görünüyor, ellerinize sağlık..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin