09 Nisan 2010

Altın Günü :) - Nisan 2010

sofra4-y

ŞÜKÜR KAVUŞTURANA :)
Şimdi...
Buradaki; "şükür kavuşturana" iki anlamda kullanıldı.
Birincisi malumunuz; fazla kilolar, tarif sıkıntısı, özleme isteği, vb. konular nedeniyle bir süre yazamadığım için blogum yani sizler ile olan ayrılık.
İkincisi ve bu yazının konusu olan ayrılık ise; kızlar ile yaptığımız daha doğrusu "her ay yapacağız" diye kararlaştırdığımız günün, tam bir yıl ! sonra bende gerçekleşmesi :)
En son Yasocan'ımda bir araya gelmiş, yemiş içmiş ve bir sonraki buluşmanın bende yapılması konusunda anlaşarak günü bitirmiştik.
Ama evdeki hesap çarşıya uymadı, her buluşmak istediğimizde bir mani çıktı, aylar hatta mevsimler geçti, biz bir türlü buluşamadık :(
Üstüne bir de adaş şekerim trafik kazası geçirdi, haftalarca evinde yatmak zorunda kaldı, neyseki yavaş yavaş iyileşiyor artık, hala koltuk değneği ile de olsa pıtır pıtır gezmeye başladı...

sofra1-y

Geçtiğimiz hafta sonu -aylar önceden adını koyduğumuz üzere- bende toplandık.
Ben bu buluşma için zaten heyecanlı idim ama çok sevdiğim iki insanın uzun bir aradan sonra bana geliyor olması ve bu iki bayanın nefis lezzetler içeren blogları olması heyecanımı daha da arttırıyordu :)
Bir de geçen buluşmada biraz rahatsız olup, bazı şeylerde kolaya kaçtığım için -profiterol için hazır sos kullanmak gibi- epey bir dillerine düşmüştüm :)
Geçmişin izlerini silip, hafızalarında "hünerli bayan" izlenimini tekrar oturtmak adına, bu buluşma önemli bir sınav olacaktı benim için :))
İşte bu stres :) ile girdim mutfağa, hem onlar için, hem sizin için hazırlandım, işimi garantiye alıp, arşivden tarifler yapabilirdim ama yapmadım, sizlere yeni tarifler sunmak istiyordum çünkü.
Neyse çok uzattım sözü, her zamanki gibi...
Ara verince çenesine vuruyormuş insanın :)
Sizleri Yasemin ve Müge'nin çektiği muhteşem fotoğraflar ile baş başa bırakıyorum, tarifleri de sırasıyla ayrı yazılarda ekleyeceğim.

sofra3-y

Soframızdakiler;
  • Nohut Salatası
  • Patlıcan Beğendili Börek
  • Sosisli Mantarlı Kol Böreği (milföy hamuru ile)
  • Elmalı Üzümlü Rulo Çörek
  • Nişastalı Kalp Kurabiye
  • Profiterol

kolaj3

Nohut salatasının hazırlanması ve profiterolün sosunun eklenmesini onların yanında yaptım, bu arada harıl harıl fotoğraf çektiklerini de görüyordum ama masayı çekiyorlar sanıyordum, beni değil :)

kolaj2

Soframızın minik detayları...

kolaj1b

"mutfaktan uzak kaldığım günlerde kendimi el işine verdim" demiştim ya işte bu kareler de bunun ispatı :)

kolaj4

Çok çalıştılar çook :)

mangolucay-m

Ama muhteşem kareler yakaladılar...

bostabak-m

Önce içeride başlayıp, son iki saat aynı sofranın, terastaki masaya kurulması ile devam eden günümüzün sonunda, tüm yiyeceklerin hakkı teslim edilmişti :)
ve sanırım, daha doğrusu umarım, ben hafızalarında tekrar iyi bir yere gelmiştim :))
Giderken adaş'ın karnını tutarak; "acı çekiyorum !" demesi aradan günler geçmesine rağmen hala kendi kendime gülmemi sağlıyor :))

Hünerdeydik

Adaş şekerim kendi blogunda günümüzü muhteşem kelimeler ile anlatmış, hatta beni mahçup etti çok...
Okumak için tıklayınız...

Ve çektiği birbirinden güzel fotoğraflar için bir galeri oluşturmuş.
Galeri için tıklayınız...

Bende hem adaş'ın hem de Yaso'cuğumun karelerini bir araya toplayarak bir galeri hazırladım.
Galeri için tıklayınız...

***

Sofrada kullanılan yemek takımı; Mudo Concept.... Sürahi, yeşil kadehler, ayaklı kek standları; Paşabahçe.... Çatal-kaşık takımı; Jumbo (2000 modeli).... Masa örtüsü ve papatyalı tül masa örtüsü; Lsi Agency (0212-231 61 23).... Taşlı servis tabağı ve salata servis tabağı; Yağmur Züccaciye.... Çay bardakları; Koleksiyon Mobilya - Faruk Malhan İstanbul tasarımı.... Kedili çatal bıçak aparatı; Bernardo.... Peçetelikler; Ben....

41 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Arkadaşlarda okumuştum. Resimler, yemekler, yaptığın el işleri hepsi çok güzel. Ellerine sağlık Müge. İyi hafta sonları dilerim...

Sevil Şahin dedi ki...

mügecim hoşgeldin sefalar getirdin harikasın gerçekten herşey yine süper ellerine sağlık
hele papatya masa örtüsüne bayıldım bende istiyorum nerden alıcam gördüm markasını yazmışsın ama nerden alıcam :((
patlıcanlı böreğinide merakla bekliyorum

otomatikkepce dedi ki...

Herşey nefis görünüyor. Emeğinize değmiş. Masanın hakkı verilmiş boş tabaktan anlaşılıyor:) elinize sağlık. Yiyenlere yarasın:)
Hülya

Tülin dedi ki...

Sevgili Müge,
ama bak spora devam ediyorsun degil mi? Ben cünkü tesadüfen senin bloga ara verme konusundaki yazini okudugum zaman bu konuda yalniz olmadigima cok sevinmistim. Lütfen ne blog'undan nede sporundan vazgec. ;-)

Unknown dedi ki...

Bizimde bu hafta sonu akraba günümüz var.Ve çok kalabalık olacağız (çocuklarla 3o kişi kadar) daha ne yapacağıma karar veremedim inşallah hayırlısı ile atlatırım kalabalık olunca biraz telaş oluyor..
fikir anlamında iyi oldu
ellerine sağlık..

Fatma dedi ki...

yine harikalar yaratmissiniz muge hanim inanamiyorum su masanin guzelligine bakin masallah.muge ve yasemin hanimda cok sekerler ya cok calismislar gercekten harika kareler yakalamislar tebrikler hanimlar.

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ay çok güldüm yazını okurken :)

hani kızlar olur ya kendilerini kaynanalarına yada kaynana adaylarına beğendirmeye çalışırlar:)

çok stres yaptırmış yaso ve adaş şekerin :) o kadar da olmaz ama değilmi:))


herşey harika görünüyor ellere sağlık.

sevgiler.......

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

herşey nefis görünüyor,ellerine sağlık mügeciğim
sevgi dolu öpücükler

Unknown dedi ki...

Müge Hanım,
Bloğunuz bir harika, fotolara bayıldım,yaptıklarınız da nefissss görünüyorlar,ellerinize sağlık. Sizin bloğunuzdan uyguladığım bir çok tarifle ben de buralarda şımartılıyorum, haberiniz olsun:))) Ama tabi tarifi nerden aldığımı mutlaka söylüyorum:))) Bu arada ben de şu çay tabaklarının yanındaki papatya mandallara takıldım kaldım. Harikalarrr!!! Nereden bulabileceğimi söylerseniz çok sevinirim. İzmir'den sevgilerrr.

Unknown dedi ki...

peçetelikler hakkındada bilgi alabilir miyizz :) kendilerine hayran kaldım :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ne güzel..
Dostlarla her bir kare kendi içinde ayrı ayrı güzelleşiyor böyle ve insan zaman geçmesin diyor
sonrada bir bakıyorsunuz aaa akşam olmuş:)
tekrarlarını nasib etsin ALlah azğır tadıylaa..
Ve hoşgeldiniz!

Unknown dedi ki...

Canım hoşgeldin gerçekten harika kareler enfes bir
gün olmuş çok öpüyorum...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Mügecim Allah hep böyle devam ettirsin inşallah canım, herşey çok güzel görünüyor. ben zaten masa örtüne bittim, üzerindekileri lafım bile yok. hepsi cok lezzetli görünüyor. ellerine sağlık. Hoşgeldin diyelim mi artık:)

Ege dedi ki...

Mügecim, öncelikle hoşgeldin her zamanki gibi harika bir masa... Papatyalı örtüye bayıldım, bahar konseptine çok uygun. Tarifleri merakla bekliyorum, bol fotoğraf olması çok güzel her detayı görüyoruz :) Ellerine sağlık canım. Bu arada blogundaki değişiklikler de çok iyi olmuş çok ferah, iç açıcı :)

Yasemin dedi ki...

eh fena değil :P
ahahahahahhah!
sanırım metrobüsle geldiğim detayını atlamışsın beaa.. neyse bende yazem bari bi yazıda orda anlatem :D:D:D:D
can kuzum her zamanki gibi harika bir gün geçirdim seninle ve ölümüne doydum! hakikaten acı çektim bahanemle beraber! ellerin dert görmesin o güzel yüzün heeeep gülsüünn! muuccckks!

Adsız dedi ki...

mügecim hoş geldinnnnnnnn her zaman ki gibi muhteşem bir masa hazırlamışsın herşey harika gözüküyor mügecimin elleri sihirli gibi dokundugu herşeyi güzelleştiriyor adaş şekerinede büyük geçmiş olsun dileklerimi iletirsin kendine iyi bak öpüyorum handan

ümmühan dedi ki...

Hoşgeldin, herşey her zamanki gibi harika görünüyor, minik detaylar da çok hoş

Nur... dedi ki...

Müge Hanım hoş geldiniz. Gene herşey her zamanki gibi süpper ötesi. Umarım tarifleri tek tek yazarsınız. Bi de yaptıklarınızı gösterebilseniz ne güzel olucak :) Nur...

Selma dedi ki...

muge ablacim donusun gercekten muhtesem olmus:) hem sayfani yenilemissin hem yeni tariflerle donmussun.. harika bir sofra olmus! ellerine saglik.
bu arada su bardak altlarina bayildim!
Selma

... dedi ki...

Ay Muge Hanim,
Boyle bir sofra kurup da, diyeti bozmadiysaniz, sizi kutlamak isterim!

Zuhal'in Müzesi dedi ki...

o masada olmak için neler vermezdim...herşey iştah açıcı...gelsin kilolar...yaşasın balık etli kadın cumhuriyeti... :))

www.mutfakonlugu.com dedi ki...

Sizin yuzunuzden bu bardaklardan edinmeden duramadik :)
Muhtesem bir sofra olmus ellerinize saglik :)
Fotograflar da muhtesem, belli ki sohbet de sahane :)
Daha ne olsun :)

Tümay Öztürk dedi ki...

Merhabaaa) Dönüşün muhteşem oldu:) Her zamanki gibi yine herşey süper ve yine iştah açıcı:) Ellerine sağlık. Hepsi çok güzel gözüküyor. Fotoğraflar da süper. Çok öptüm...

Unknown dedi ki...

canim arkadasim, hosgeldin.... Bu muhtesem blogu fazla sensiz birakma.... Sofran muhtesem görünüyor.... Tariflerini sabirsizlikla beklyecegim.... Bilhassa patlican begendili böregini.... Sevgilerimle,,,,

Eya dedi ki...

Amaaaaaaaan Hünerlim gelmis....ne güzel..hemde ferah ferah bembeyaz bir sayfa ile...harika fotograflar ile...cok sevindim yazini görünce...Hosgeldin, sefalar getirdin Mügecigim...keyifle okumaya devam ediyoruz....yeni sayfa düzenini cok begendim...kucak dolusu sevgilerimle

zehra

canikom dedi ki...

hoşgeldiniz,gene herşey mükemmel.çaytabaklarına takılan papatyaları nereden aldığınızı soracaktım

Adsız dedi ki...

HOŞGELDİN MÜGECİM.DOSTLARINI GÜZEL AĞIRLAMIŞSIN ELLERİNE SAĞLIK .SOYADININ HAKKINI VERMİŞSİN.TARİFLERİNİ ÇOK GECİKTİRMESSEN SEVİNİRİZ.SEVGİLER CANSEN

Kübra dedi ki...

Ohh ohhh fotolar harika, masa dizayn harika, tabaktakiler enfes duruyor, ellerinize sağlık, bundan sonra ayrılık uzun sürmesin lütfen, sevgiler

boncuk mutfakta dedi ki...

Güzel yazılarını,şık sofralarını özledik.Hoşgeldin Mügeciğim.

İlkay dedi ki...

Süper bir masa süper sunumlar dönüşünüz muhteşem oldu. Peçetelikler zati insanı bitiriyo çok zarif. Keçeden papatyalar çok güzel sizmi yaptınız. Kırlentleriniz çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Bu güne bizlerde katılabilirmiyiz eheh :)
Tariflerinizi bekliyoruz.

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Mügecim herşey çok güzel görünüyor ellerine sağlık

peçeteliklerine bayıldım

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Arkadaşlarım;
Harikasınız...
Hep yazın bana olur mu ?:)

Sevilciğim;
Masa örtüsünü temin edebileceğiniz yerin, telefonunu öğrendim, yazıya ekledim canım :)

Sevgili Tülin;
Spora devam !
Zayıflasam bile spor benim hayatımın vazgeçilmez bir parçası artık...

Sevgili Derya Öz ve Canikom;
Mandallar Eya'cığımın hediyesi.
Tahminimce; Paşabahçe ya da büyük züccaciyelerde bulunabilir.

Yaso'm;
Metrobüsle gelmek, insanlık için küçük ama senin için büyük bir adım evet :))
Atlamışım ben onu...

Sisko Patata :)
Diyet yok, dolayısı ile bozulan bir şey de yok :)
Herşeyden yemek ama az az yemek var...

İçimdeki Ekip;
Söyleme öyle, gelmesin kilolar uzak dursun bizden, yaşasın az yiyen sağlıklı kadınlar cumhuriyeti :)

Eya;
Kucaklıyorum seni, şeker hatun..
Nasıl mandallar çok yakışmış değilmi masaya :)
Sen kırmızı kadehlere düşünmüştün ama böyle de çok güzel oldu.
Tekrar teşekkürler...

Sevgili İlkay;
Her zaman beklerim :)

Sevgiler...

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Mügecim;

Harika bir sofra ve sizin için harika bir gün olmuş :)) Yanii ben şimdi herkese gün yaparımda yemek bloglarına beğendirmekte zordur diye çekinirdim herhalde :)
Öptüm

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Bende bu aralar peçete halkası ve keçeciklere merak sardım. Bakalım sonu ne olacak, umarım işe yarar birşeyler çıkarırım :))

Adsız dedi ki...

meraba,önceden son eklenen yazılar oluodu şimdi nie ole bişi yok acaba ,olesi daha iiydi sanki

feyko dedi ki...

merhaba,hersey cok güzel gözüküyor elinize sağlık:)ama benım ılgımı o etamın yastıklar cok cektı.acaba o pattern i nerden buldunuz.yanı ınternettensen sıtesını verebılırmısınız bayıldım cunku cok sıcak gozukuo.bide yastık halınde nerde dıktırdınız modelı super olmus ,belkı yakın bı yerdedır bana.cok tsekkurler sımdıden..

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Feyko;
Bu güzel sözler için çook teşekkürler.

Ev modelini internetten buldum, işledim, daha sonra salondaki mevcut yastıkların üzerine diktim, kenarınıda boncuklar ile süsledim.
Bana mail atarsanız, size modeli gönderebilirim.

Şimdiden kolay gelsin :)

CERENDER'in annesi dedi ki...

MÜGE HANIM,
Sizi beğeniyle takip ediyorum.Yemek Masanız çok şık. menüdekiler de ayrı güzellikte tabii ki. Ben yapmadan her gün bakarak doyuyorum. Çünkü yiyip kilo almaktan korkuyorum. Muhasebeciyim ve sabahtan akşama kadar oturuyorum. Size İki şey sormak istiyorum. Cevaplarsanız çok sevinirim.Elmalı rulo kurabiye kesilirken dağılmıyor mu? Birde çay bardağınız,çay tabağınız ve yemek takımınız çok güzel .nereden aldığınızı söylermisiniz. Mudo Consept' baktım göremedim.teşekkürler.

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba;
Güzel sözleriniz için çok teşekkürler.

Elmalı rulo kurabiyeyi kesmek için; "keskin ve tırtıklı bir bıçak kullanın, yoksa dağılabilir" demiştim tarifte.
Nazik oluyor ama kesiliyor merak etmeyin.

Yemek takımını aldıktan sonra bizde göremedik bir daha Mudo'da :(
Onlar dönemsel ürün getiriyor biliyorsunuz, o yüzden sık sık dolaşmak lazım, yeni ne var diye :)

Çay takımı ise; yazıda belirttiğim gibi; Faruk Malhan tasarımı. Paşabahçe, Tantitoni gibi mağazalarda ya da büyük züccaciyelerde bulabilirsiniz.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

müge hanım gerçekten çok müthiş bir blog çok harika herşeyi çok beğendim tarifler çok güzel hele masalar muhteşem çok hamarat ve yaratıcı bir hanımsınız sizi tebrik ediyorum bu blogu keşfettiğimden beri bilgisayarın başından kalkamıyorum harikasınız ben uzun mezeleri ve zeytinleri koyduğunuz tabakların markasını ve peçetelikleri nasıl yaptığınızı rica etsem yayınlayabilirmisiniz ben bursadan hediye...

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Hediye Hanım;
Çok teşekkür ederim bu güzel sözler için, mahçup oldum inanın.
Servis tabakları Paşabahçe.
Peçetelikleri ise inşallah birgün fotoğraflı olarak anlatacağım.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin