19 Mart 2008

Zeytinyağlı Kereviz

Zeytinyağlı Kereviz

KEREVİZ BİTMEDEN...
Ben kış mevsiminin tüm sebzelerini çok severim, helede zeytinyağlı yapılırsa. Kereviz, pırasa, ıspanak ilk aklıma gelenler. Meyvelerini sevmem ama...
Bütün kış toplasanız bir elma, iki portakal girmemiştir bünyeme :( Portakalı eşim yer bende kabuklarını rendeleyip, kek ve pasta yaparım, ne kadar sağlıklı değilmi? :(
Kış olsun yaz olsun sebzeleri zeytinyağlı, beyaz renkte ve buz gibi soğutulmuş severim. Yanında da bir dilim taze, çıtır ekmek daha ne olsun.
Zeytinyağlı kerevizi; akşam yemeği daveti'ne gelen misafirlerimiz için pişirmiştim. Bu tarz yemekler ile eşimin arası hiç iyi olmadığından, misafir geldiğinde fırsatı kaçırmayıp iki çeşit zeytinyağlı hazırlamıştım:) Kereviz, mutfakla arası iyi olan bayanların gözü kapalı yaptığı bir yemektir eminim, benim amacım yapmak isteyipte basit bir tarif arayanlar ile paylaşmak.
Üstelik, "benim kereviz ile hiç aram yok ama tadına bakayım sadece" diyen bir arkadaşımızın, tabağına üç kez aldığını düşünürsek :) arşivde yer almayı haketti diyebilirim.

Malzemeler
  • 1 Kg. Kereviz
  • 1 Çay Bardağı Zeytinyağ
  • 1 Adet Havuç (minik minik doğranmış hali ile 1/2 su bardağı)
  • 1 Adet Orta Boy Soğan
  • 1 Su Bardağı Bezelye
  • 1 Adet Limon (suyu kullanılacak)
  • 1,5 Tatlı Kaşığı Şeker
  • Tuz
  • 4-5 Dal Kereviz Yaprağı

Yapılışı

  • Öncelikle kerevizin kabuklarını soyup, iri iri yada elma dilimi şeklinde doğrayın. Bir kabın içine bir miktar su koyun ve içine yarım limon suyu sıkın. Kerevizleri doğradıkça bu suyun içine atın. (Kararmaması için)
  • Bezelyeleri ayrı bir yerde 5-6 dk. biraz yumuşayıncaya kadar haşlayın ve süzün.
  • Soğanları yarım ay şeklinde (piyazlık) ince ince doğrayın, zeytinyağ ile havuçları ekleyin ve orta ateşte soğanlar yumuşayıncaya kadar 3-4 dk. kavurun.
  • Bezelyeyi, suyunu süzdüğünüz kerevizleri soğanlı havuçlu karışıma ekleyin, beklemeden bir limon suyunu, şekeri, tuzu, yarım su bardağı suyu ve kereviz yapraklarınıda ekleyin. Çok az (malzemeler karışacak kadar) karıştırın ve kısık ateşte kerevizler yumuşayıncaya kadar pişirin.
  • Soğuduktan sonra en alta kerevizleri, üstüne bezelye, soğan ve havuçları, en üstede kereviz yapraklarını dizerek servis yapın.

NOT 1: Zeytinyağlı yemekler buzdolabında en 3-4 saat dinlenince çok daha güzel oluyor.

NOT 2: Ben tüm zeytinyağlı yemekleri, biraz tatlı sevdiğim için şekeri bol tutuyorum, siz kendi damak tadınıza göre ayarlama yapabilirsiniz.

NOT 3: Kerevizi aynı aşamaları kullanarak, limon suyu yerine bir adet portakalın suyu ilede pişirebilirsiniz, nefis oluyor. Ben bu sefer klasik usulde yaptım.

15 yorum:

Unknown dedi ki...

Ne yalan söyliyim karnıbahar ıspanak bunları çocukluğumda yemesemde sonradan yemeye başladım ama gel görki kerevizi bir türlü sevemedim Müge'cim :(((
Sunumu çok şık olmuş ellerine sağlık canımcım

Tüm dualarınızın kabul olması dileğiyle.. Hayırlı kandiller..

emineninemekleri dedi ki...

yusuf-un kuyuda,musa-nın nur dağında yakup-un göz yaşlarında HZ MUHAMMEDİN hıra dağında yaptığı tüm dualar size rehber olsun..hayırlı kandiller

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis olmuş canım,elleirne sağlık..

Mübarek Mevlid kandilini kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim.


Sevgiler

Gönül dedi ki...

mügemmmm canım benim davet menüsü yayınla yayınla bitmedi he maşallah hepside birbirinden güzel kerevizde harika olmuş kuzucum....ellerine sağlık...sevgilerimle öpüyorum
bebişim mevlüd kandiliniz mübarek olsun hayırlı kandiller sevgilerimle öpüyorum

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Mügecigim ben de kış sebzelerini cok seviyorum, ne çok sey var kışın pişirilecek, hele kereviz... Seninki de pek guzel ellerine sağlık

ebruli pastalar dedi ki...

Kereviz ile aram hiç olmadı şimdiye kadar. Annem küçükken bizi patates diye kandırıp yedirirdi :(
Ama görüntü nefis, ellerine sağlık.
Hayırlı kandiller..

Adsız dedi ki...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.

Adsız dedi ki...

ımmm sağlık kokan bir salata ellerinize sağlıkk

Yasemin dedi ki...

ayyyyyy siteye bahar gelmis :) ay super olmus super!

ama kerevize bisey diyemem cunku ben kerevizi hic sevmem :D resim sahane ama seven yesin afiyet olsun :)

Tuğba dedi ki...

Kerevizin hep salatasını yapıyorum,bir defa yemeğini yapmıştım ama resmi görünce bir kere daha yapmaya karar verdim:)
ellerine sağlık..
sevgiler..
www.keyiflimutfagim.com

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim kandilini kutlarim

Müge Hüner dedi ki...

Zerrincim;
Genellikle pek sevilmiyor kereviz, eşimde ağzına sürmez. Ama çok faydalı, keşke yeseniz :( Öperim seni.

Eminecim;
Çok teşekkürler. Amin.

Gülcüm;
Çok teşekkür ederim canım, amin diyorum, sağolasın.

Gönülcüm;
Bende hep böyle, bir sofra kurarım, altı ay idare eder beni:)
Çok teşekkür ederim canım, amin. Sevgilerimle.

Papatyacım;
Yaz kış sebzeler çok güzel, helede zeytinyağlı. Ne güzel aynıymış damak zevkimiz. Öperim canım.

Ebrucum;
Sende böyle güzel bir görüntü ile pişirip, kendini kandır ye :) olurmu. Çok sevinirim, sayemde birazcık kereviz yemiş olursan:) Sevgilerimle.

Hi wireless;
Thank you visiting.

Beti;
Çok teşekkürler.

Minik kuşum;
Öyle yemem filan yok, herşeyi yiyeceksin ki sütün vitaminli olsun, hem sen yemezsen ilerde oğlunda yemez:( Duymamış olayım. Öperim seni.

Sevgili Tuğba;
Ne mutlu bana, sende bir kez daha yapma isteği uyandırdıysam. Şimdiden afiyet olsun. Sevgiler.

Ninocum;
Çok teşekkür ederim, bende senin kutlarım canım.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

nefis bir masa afiyet olsun size.yapanların ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Merhabalar kucuk yaslarda bende kereviz sevmeyenlerdendim, kendim yemek pisirmeye basladiktan sonra nedense sevmedigim yemekleri sevmeye basladim. Zeytinyagli kereviz konusunda size ufak bir tavsiyem olucak (ufak ama gercekten mucizevi bir lezzet cikiyor ortaya) kerevizin tum malzemesini ekledikten sonra en son olarak icine 1 adet portakalin suyunu ekleyin, tadina doyamayacaginiza eminim. Ozelliklede kaliteli zeytinyagi ile pisirdiyseniz suyu bi harika oluyor ve kerevizin keskin tadi kayboluyor. Kolay gelsin...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Çok güzel bir blog ve çok faydalandığımı belirtmek isterim.Özellikle özenle hazırlanmış şık ve sade sofralarınızı çok beğeniyorum.Naçizane kerevizi yaparken 1 adet portakalın suyunuda eklemenizi öneririm.Biz kereviz sevmeyen ama portakal sayesinde kerevizi evimizden eksik etmeyen aile üyeleri olarak söylüyorum:)sevgiler

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin