08 Şubat 2008

Makarnalı Börek

Makarnalı Börek

YALANCI SU BÖREĞİ :)
Böreği geçtiğimiz pazar günü kahvaltı soframız için yaptım. Ne zamandır aklımda olan, denemek istediğim bir tarifti. Zaten bir tarifin içinde yalancı kelimesi geçmesi bile benim o tarifi yapmam için yeterli bir sebep :)
Yalancı tavuk göğsü, yalancı işkembe çorbası (bu tarifler
Yemek.Name'de) benim sıklıkla yaptığım lezzetler. Makarnalı börek içinde yalancı su böreği gibi oluyor denince denemek kaçınılmazdı :)
Börek benden ve arkadaşlarımdan tam not alarak yayınlanmayı da haketti:) Gerçekten su böreği kıvamında yumuşacık bir börek oluyor. Geçenlerde Filiz Yenge; bu böreğin aynı zamanda üzerini milföy kaplayarak da yapıldığını söyledi. Daha önce
milföy mantolu patatesli börek denemiştim ve çok güzel oluyor, bu böreğide o şekilde yapacağım bir dahaki sefere, sizlere her iki hali ile de öneririm.
Benim fırınım ve tepsilerim büyük boy olduğu için, aşağıdaki ölçüler ile resimde gördüğünüz gibi ince bir börek oldu. Siz mini fırın tepsisi ile yapacaksanız aynı ölçüleri kullanarak daha kalın ve daha yumuşak bir börek yapabilirsiniz. Benim gibi ince ve çıtır çıtır börek seviyorsanız ve tepsinizde küçük boy ise makarna ölçüsünü azaltmanızı öneririm.

Malzemeler
  • 1/2 Paket Kelebek Makarna
  • 3 Adet Yufka
  • 1 Su Bardağı Ezilmiş Beyaz Peynir
  • 1 Çay Bardağı İzmir Tulum Peyniri
  • 7-8 Dal Maydanoz

İç Harcı için;

  • 1 Adet Yumurta
  • 1 Çay Bardağı Yoğurt
  • 1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Çay Bardağı Su

Yapılışı

  • Öncelikle makarnanızı 1 yemek kaşığı sıvı yağ ve 2 tatlı kaşığı tuz eklediğiniz bol suda haşlayın. Süzün ve 1/2 çay bardağı kadar sıvı yağ ile 3-4 dk. karıştırarak pişirin.
  • Tepsiyi hafifçe yağlayın ve yufkayı serin. Bir fırça yardımıyla hazırladığınız iç harcı sürün. İkinci yufkayıda üzerine serin ve aynı şekilde iç harçtan sürün. Makarnayı eşit şekilde yayın. Peynirleri ve maydanozu serpin. (Ben beyaz peynir eriyeceği için biraz tulum peyniride ekledim ama o da eridi:) siz beyaz peynire ek olarak lor gibi, erimeyecek bir peynir de eklerseniz iyi olur, ama mutlaka beyaz peynir koyun, içinde eriyor ama lezzet veriyor)
  • Son yufkayıda harcın üzerine yayın ve diğer yufkaların kenarlardan sarkan kısımlarınıda üzerine kapatın. Üzerine kalan yoğurtlu harcı bolca sürün.
  • 180 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 35-40 dk.pişirin.
  • Börekler fırından çıkınca hemen yemeyecekseniz üzerini mutlaka örtün ve fırının içinde bekletmeyin, kuruyup sertleşiyor. Tecrübe ile sabittir:)

Baklava Yufkası ile Makarnalı Börek

BAKLAVA YUFKASI İLE MAKARNALI BÖREK
Makarnalı böreği son zamanlardaki favori malzemem olan, baklava yufkası ile denedim. Özellikle eşimden, beni şaşırtacak kadar :) çok iltifat alan bir börek oldu. Üst tabakası milföy hamuru gibi hışır hışır :) içi yumuşacık şahane bir börek oluyor.
Malzemeler ve yapılışı da diğer böreğe göre çok pratik. Ben geçtiğimiz hafta bir kaç kez sabah kahvaltısı için, bir kez arkadaşlar geleceği zaman hatta birde akşam yemeği olarak yaptım, karpuz ile pek bir güzel gitti :) İçim dışım makarnalı börek oldu anlayacağınız.
Börek en güzel kelebek makarna ile oluyor ama ben dediğim gibi sürekli yaptığım ve evdeki kelebek makarna stoklarını tükettiğim için, yassı spagetti ile de yaptım, yine çok güzel oldu. Yufka olarak -Yuka- marka yufka kullanmanızı öneririm, bu yufkanın tadı tereyağlı gibi, bu yüzden böreklere inanılmaz güzel bir lezzet veriyor.

Malzemeler
  • 1/2 Paket Kelebek Makarna
  • 5 Adet Baklava Yufkası
  • 1 Su Bardağı (ezilmiş) Beyaz Peynir
  • 7-8 Dal Maydanoz

İç harcı için;

  • 1/2 (yarım) Çay Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Çay Bardağı Su

Yapılışı

  • Öncelikle makarnanızı 1 yemek kaşığı sıvı yağ ve 2 tatlı kaşığı tuz (yada 1 paket bulyon) eklediğiniz bol suda haşlayın. Süzün ve yarım çay bardağı kadar sıvı yağ ile 1-2 dk. karıştırarak pişirin.
  • Yaklaşık 30 cm. çapında fırına dayanıklı bir kabı, hafifçe yağlayın ve 1.yufkayı serin. Bir fırça yardımıyla, karıştırdığınız yağlı suyu sürün. 2.yufkayı da üzerine serin ve aynı şekilde yağlı su sürün. 3.yufkayı da serin ve yağlı su sürmeden makarnanın tamamını yayın. Peynirleri ve maydanozu serpin.
  • 4.yufkayı makarnalı harcın üzerine yayın ve ve yağlı su sürün, 5.yufkayı serin ve diğer yufkaların kenarlardan sarkan kısımlarınıda üzerine kapatın. Üzerine kalan yağlı suyu bolca sürün. (yağlı su bittiyse sadece sıvı yağ da sürebilirsiniz)
  • 180 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 35-40 dk.pişirin.

15 yorum:

Tuğba dedi ki...

Ellerine sağlık..
sevgiler..

Ayşegül dedi ki...

daha dün işyerindekilerle bu börekten bahsettik :)) bir an önce yapıcam ben de harika görünüyor çünkü ellerine sağlık canım..

bu arada sofra görüntülerini paylaşmaya devam et ben çok seviyorum :))
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Cok sahane görünüyor,ellerinize saglik.

emineninemekleri dedi ki...

hmmmm.... kokusu ta buralara geliyor canim ellerine saglik.

Görüsmek umuduyla....
Emine

NiNo dedi ki...

ay super bir sey bu yedigim icin tadini bile aldim ellerine saglik :)

Cafe Gusto dedi ki...

Mügeciğim yalancı malancı boşver nefis görünüyor.Sanırım tadı da öyledir.Ellerine sağlık.sevgiler...

Adsız dedi ki...

Yalancıları pek severim.. :))

Canım Müge, nefis olmuş. Bende yapmak istiyorum bu börekten.

Ellerine sğalık hayatım..

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Leziz Tarifler dedi ki...

Müge cim, tariflerin birbirinden güzel. Hepsi enfes görünüyor. Sofralar da muhteşem. Ağız tadınızın devamını dilerim...

Adsız dedi ki...

görüntüsü süper gözüküyor tadıda eminim süperdir ellerinize sağlık.


http://akidelermutfakda.blogspot.com/

Feyza Fidan dedi ki...

Bayılırım bu böreğe..Ellerine sağlık harika olmuş..
Sevgiler...

Müge Hüner dedi ki...

Tuğba;
Çok teşekkür ederim.

Ayşegül;
Yapmanı tavsiye ederim, gerçekten güzel oluyor. Sofra görüntüleri içinde görüşüne çok sevindim. Yayınlamaya devam:) Sevgiler.

Kızılcık Şurubu;
Çok teşekkür ederim.

Emine;
Çok teşekkür ederim, sevgiler canım.

Nino;
Ben ilk kez denedim ve ilk kez tattım, gerçekten çok güzel oluyormuş. Sevgiler canım.

Serpilcim;
Yalancı olsun, bizim olsun dimi:) Bencede canım. Çok teşekkürler.

Zerrincim;
Yalancıları sadece mutfakta seviyoruz ama değilmi:)) Çok teşekkür ederim bitanem, öperim.

Feyhan;
Çok ama çok teşekkür ederim, beni hem mutlu eden hemde motive eden bu güzel sözler için. Sevgiler.

Akide kardeşler:)
Çok teşekkür ederim.

Feyzacım;
Çok teşekkürler canım.

Haydi mutfağa dedi ki...

elinize sağlık,nefis..
bu börek kaç kişilik
ben 25 kişiye yapmak istiyorum.

ysl dedi ki...

Vee bu tarifi de denedim ve harika oldu. ölçüler tam yerinde ellerine sağlık :)

ayşe doğanalp dedi ki...

tarifler çok güzel çok faydalandım sitenizden emeğinize sağlık

aygüzel dedi ki...

Saygıdeğer Müge abla;
ben Aygüzel daha önce mail atmıştım size.makarnalı börek tarifinizi dün yaptım başta biraz endişe ettim yanlarddan sarkan yufka kalın olmadımı ya kuru olursa hamur gibi olursa diye düşündüm .yaptım yiyen on numara börek dedi ellerine sağlık dediklerinde aslında müge ablanın ellerine sağlık:)ben alüminyum teside yaptım tavsiye ederim.çok güzel börek herkes yapsın.bu arada mercimek köftesi istiyorum müge abla güzell ellerinden saygılarımla...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin