11 Ocak 2008

Yoğurt Çorbası

Yoğurt Çorbası

ÇOK PRATİK ve ÇOK LEZZETLİ BİR ÇORBA...
Kış geldiğinde sofralarımızın baş tacı çorbalar oluyor öyle değilmi? Aklınıza gelebilecek tüm sebzeler ile yapılan, hem pratik hemde doyurucu bir yemek çorba. Hasta iken ilk aklımıza gelen, yemek menülerinde ilk karar verdiğimiz çeşit olur hep.
Bayramda Filiz yengeler'e gittiğimizde, onun blogum için Keşkek yaptığından bahsetmiştim, bir de nefis bir çorba yapmıştıki ben dolu dolu iki tabak içtim ve hemen sizlerle paylaşmak için tarifini aldım.
Filiz yenge çorbayı sade olarak sunmuştu, ben üzerine kızarmış kıtır ekmek ve birer tutam kırmızı biber ve nane attığım kızgın zeytinyağ gezdirdim. Her iki şekilde de nefis oluyor.

Malzemeler
  • 6 Su Bardağı Tavuk Suyu veya Et Suyu
  • 4 Su Bardağı Yoğurt
  • 4 Yemek Kaşığı Un
  • 1 Yumurta
Yapılışı
  • Öncelikle haşlamış olduğunuz et yada tavukları ayrı bir tabağa alın. Haşlama suyunuz önceden yapılmış ve soğuk ise kaynatın.
  • Ayrı bir kapta yoğurt, un ve yumurta'yı blender yardımı ile karıştırıp, pürüzsüz bir kıvama getirin.
  • Kaynayan et suyundan bir bardak kadar alın, karışıma ekleyin ve çırpma teli ile çırpın. Kaynamakta olan et suyuna karışımı azar azar yedirin (Bu işlemi yaparak, yoğurdun kesilmesini önlemiş oluyoruz.) ve kısık ateşte 20 dk. kadar karıştırarak pişirin.

13 yorum:

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Müge'cim rahmet dedem (nur içinde yatsın)çok severdi bu çorbayı.Midesi rahatsız olduğu için sık tüketirdi.Ne zaman yapsam ve görsem aklıma dedecim gelir.ellerine sağlık cnm.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Muge'cigim, corban harika gorunuyor.

Guzel bir hafta sonu diliyorum ve sevgilerimi gonderiyorum.

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Mügeciğim hava soğumaya başladğında ilk canımın istediği şey çorba oluyor hele yoğurt çorbası nefisss ellerine sağlık
Sevgiler

Neslihan dedi ki...

Mügecim, bizim de yöresel bir yoğurt çorbamız var ama içinde yok yok, anneme yaptırınca yazıcam, çok lezzetlidir aynı bu çorba gibi nane, biber, salça yağ yakılır üzerine isteğe göre, bu da çok pratikmiş, ellerinize sağlık
Sevgiler

Bocuruk dedi ki...

Müge'ciğim,
Bu benim favori çorbam. Evdekiler de çok beğeniyorlar. Ben de aynen senin gibi yapıyorum. Tavuksuyu yada etsuyu olduğu için ekstra yağa da ihtiyaç kalmıyor. Harika bir çorba:) Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Saliha dedi ki...

NE SEVERIM BEN BU CORBAYI YA:))TAMDA ZAMANI...ELLERINES SAGLIK..AYNI SENIN GIBI YAPIYORUM:))

Selen dedi ki...

Mügeşko,
Ellerine sağlık. Ben de yoğurt çorbasını üzerine sosuyla severim. Biz içine pirinç de koyarız bazen. Tavuk/et suyu da kullanmayız ama eminim çok lezzet katmıştır çorbaya. Öpüyorum kocaman şekerim...

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Semra;
Allah rahmet eylesin canım. Büyükler bu işi biliyor, babamda hep içimi tamir ediyor çorbalar der.

Aybikeciğim;
Çok teşekkür ederim canım, bende sana sevgilerimi gönderiyorum.

Sedacığım;
Kesinlikle haklısın, adı bile yetiyor psikolojik olarak ısıtmaya değimi:) Evler ne kadar sıcak da olsa kışın en aranan şey çorba. Sevgiler canım.

Neslihancım;
Benimde kayınvalidemin yoğurt çorbası çok zengin. İçinde nohut ve et de oluyor. Sitede da var hatta. Tabi zengin olanlar ayrı bir güzel ama bu şekliyle biz çalışan bayanlar için ideal derim ben:) Sevgiler canım.

Elvancım;
Evet, sen söyleyince şimdi dikkatimi çekti, yazıya eklemeyi unutmuşum, bu çorbaya yağ konmuyor, zaten tavuk suyu yağlı olduğu için. Neyse en azından yorumlara yazmış oldum senin hatırlatman ile. Sevgiler canım.

Salihacım;
Teşekkür ederim canım, yapalım yapalım içelim o halde:)) Sevgiler.

Şirineciğim;
Pirinçlide süper olur evett! Ama et suyu ile de deneyin derim, hemşeri olarak damak tatlarımız aynı, onu bildiğimden gönül rahatlığı ile öneriyorum. Öperim çok çok.

Adsız dedi ki...

cok nefis görüntüsü var. Fakat ben antep yöresine göre bayram corbasini ariyorum. Ekleyebilirmisiniz?

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba;
Yanıt vermekte geciktiğim için özür dilerim.
Konuyu yengelere ilettim :) en kısa zamanda nefis bir yuvalama çorbası yayınlayacağım.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

selamlar bende bir antepli olarak derim ki bayramda yapılacak en güzel corba lebeniye yanında da nohutlu bulgur pilavı offf yemede yanında yat şimdiden herkese iyi bayramlar

elifinmutfagi dedi ki...

çok nefis görünüyor,ellerinize sağlık,benimde favori çorbamdır..bloguma beklerim:))

Tuğba G. dedi ki...

Merhaba Müge Hanım,ben henuz 1.5 yıllık evliyim mutfak konusunda hiç tecrubem yok ama sayenızde güzel şeyler yapıyorum:) Bugun bu corbayı yaptım tarıflerınız çok guvenılır tam denk gelıyor hepsi,emeğiniz ve paylaşımlarınız için tesekkurler,Ankara'dan sevgilerle:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin