17 Ocak 2008

Menemen

Menemen

HEM KAHVALTI HEM ANA YEMEK :)
Menemen benim en sevdiğim yiyecekler arasında yer alıyor.
Yazın mümkün olduğunca yemeye çalışırım, hatta sevgili kayınvalidem yazın domates ve biberleri doğrayarak, buzlukta saklar. Ne zaman canımız isterse taze taze yaz domates ve biberleri ile menemen yapabilelim diye.
Annemin yöntemi ise çok daha pratiktir. Domates ve biberleri pişirip, soğuduktan sonra buzdolabı poşetine koyar, hem buzlukta daha az yer kaplasın hemde çözülmesi kolay olsun diye yassı bir şekilde saklar.
Bu şekilde benim çok daha işime geliyor, çünkü sahanda yumurta yapma süresinde menemen yemiş oluyorum :)
Her iki saklama şeklini ve ne kadar basitde olsa menemen yapılışını bilmeyenler de olabilir düşüncesi ile paylaşmak istedim.

Malzemeler (2 kişilik)

  • 1 Adet Domates
  • 2 Adet Sivri Biber
  • 3 Adet Yumurta
  • 2-3 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ

Yapılışı

  • Sivri biberleri çekirdeklerini ayıklayıp, ince ince doğrayın. Sıvı yağ ile 1-2 dk. orta ateşte kavurun. Biberleri çok öldürmeyin, hafif diri daha güzel oluyor.
  • Kabuklarını soyup, doğradığınız domatesleri ekleyin ve domatesin çiğ tadı gidene kadar 3-4 dk. daha kavurun ve karışımın üzerine yumurtaları kırın.
  • Yumurtaları bütün halde yemekten hoşlanıyorsanız, tavanın üzerine bir kapak kapatarak, yumurtanın şeffaf olan akları beyazlaşana kadar pişirin. Menemeni karıştırılmış şekilde seviyorsanız, yumurtaları kırdıktan sonra hafifçe karıştırın ve aralıklar ile karıştırarak pişirin.

Menemen

21 yorum:

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
yine harika bir sofra hazirlamissin, o menemen var o menemen beni ekranin karsisina hapsetti diyebilirim, hersey icin ellerine saglik canim.

Bu arada, dün aksam senin güzelim havuclu kekinden yaptim, sonuc mükemmel oldu, sana da bir haber vereyim dedim ve tekrar tesekkür etmek istedim bu güzel paylasimin icin.

Selamlar canim ve öpüyorum..

sarımutfak-hande dedi ki...

slm
harika bir sofra olmuş.menemenede bayılırım.ellerine sağlık.
sevgilerimle....

Ateş Mutfakta... dedi ki...

Hayatım iki kahvaltı masanı da çok beğendim..Masa düzenlemen, tabacıkların hepsii çok güzeller..Ellerine sağlık..Sana bir şarkıyla veda etmek istiyorum: "Bir PAZAR ansızın gelebilirim"...:))
Sevgiler..

melda dedi ki...

iyi ki yayınlamışsın sofranı mügecim, ilham açısından iyi oluyor ;) ben de kahvaltı sofrasını rengarenk seviyorum. sofran çok özenli ve hoş görünüyor. ellerine kollarına sağlık. bilmem sen de öyle yapıyor musun? ben güzel bir sofra hazırlayınca/görünce durup bir süre izliyorum :) ama sofralar öyle güzel oluyor ki.. tablo gibi.. :)
ayrıca ortadaki servis tabakların çok hoşuma gidiyorrr :) ramazanda uzun tabaklarda kuruyemişleri servis etmen çok hoşuma gitmişti, sonra ben de hep öyle yaptım. ama senin tabaklardan ben de almalıyım kesinlikle, çok beğendim. maşallah diyeyim de nazar değmesin. güle güle kullan sen de :)
hoşçakal..

Unknown dedi ki...

Merhaba Mügeciğim harika bir kahvaltı sofrası hazırlamışsın. Menemen nefis görünüyor,çok severim.
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle..

banu kırmızıgül dedi ki...

canım merhaba,
nefis leziz bir sofra afiyet olusn cok severim kahvaltı sofrasını.ellerine sağlık. sevgilermle...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

aaaaaa ama olmazki gecenin bir yarısı böyle bir menemenle karşılaşmaktan daha kötü ne olabilir.çoooook cnm çekti,nefis bir görüntü.Ellerine sağlık cnm.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Aaaaa gecenin bu saatinde bir insan kahvaltı ve menemene bu kadar özendirilmez ki canım. Bu nefis sofraların devamı gelecek diye korkar oldum. Ellerinize sağlık Müge şekerim. Özenli arkadaşım.

Tijen dedi ki...

Müge'ciğim,
Çok sağol paylaştıkların için. Evet iki yılı geçti galiba Lezzet'e yazmaya başladığım. Bu ayki dergiyi göremedim daha ama güzel şeyler yapıyor Lezzet ekibi, haklısın.

Eya dedi ki...

Merhaba Müge...

İnan gece gece canım çekti.Çok leziz...ellerine sağlık

zehra

Hülya dedi ki...

Birgün böyle bir masaya konuk olabilmek ümidimle;)

İlker Ergin dedi ki...

sofra nefis olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

Neslihan dedi ki...

Mügecim, sofraları benim gibi seven arkadaşım, ellerine sağlık, masalar çok güzel görünüyor, benim de denemek istediğim şeylerden biridir, patates ve peynir topları, artık ilk davete...
Sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Harika bir masa hazırlamışsın yine Müge'ciğim,ellerine sağlık..Ayrıca eşininde ellerine sağlık,katkılarından dolayı..))

Sevgilerle

Gönül dedi ki...

yinez harika bir masa aaaaa tabiki yayınlıcaksın ya tereddüt etme:))) menemen benimde vazgeçilmezlerim arasındadır akşam bile kurtarıcı olabiliyor bazen yemek yapmak istemediğimde...afiyetler olsun ....ellerine sağlık sevgilerimle

uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmmmmmmmmm hiç yemeğe değişmem kahvaltıyı, kahvaltı sofralarının tadı bir başka, onun başında yapılan muhabbetler herşey harika, sofranızda muhteşem görünüyor, Allah ağzınızın tadını hiç bozmasın, eşinizinde zevkine diyecek yok :)))

Müge Hüner dedi ki...

Kevsercim;
Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. Havuçlu keki de beğenmenize çok sevindim. Afiyet olsun canım.

Sevgili Sarımutfak;
Çok teşekkür ederim canım.

Kevsercim;
Çok teşekkür ederim canım. Her zaman beklerim, çok da mutlu olurum biliyorsun.

Meldacım;
Bu her kelimesi beni ayrı ayrı memnun eden uzun yorumun için çok ama çok teşekkürler. Ne mutlu bana, sizlere fikir verebiliyorsam. Ben sadece izlemekle kalmam eşime baskı yaparım birde resim çek diye:) Blogum yokkende böyleydim. Resim isterdim mutlaka. Tabaklarıma maşallah dediğin içinde çok teşekkürler, kırmızı kadehlerimden biri kırıldı mesela:( Çok öperim canım.

Sevgili Nazlı;
Çok teşekkür ederim canım. Sevgiler.

Banucum;
Bende en çok kahvaltı sofrası hazırlamayı ve sevdiklerimle uzun kahvaltı sohbetlerini seviyorum. Sevgiler canım.

Sevgili Semra;
Normalde canım çekti yorumları beni üzer ama Allahtan menemen çok kolay birşey. Hemen yapıverirsin değilmi? Sevgiler canım.

Burçin şekerim;
Bana kalsa sadece sofra bile yayınlayabilirim bundan sonra. En sevdiğim şey çünkü. Sizlerde bu durumdan memnun iseniz mesele yok, süper bir durum:)Birde unutmadan sen gece gece niye ayaktasın yine sanat eseri bir pastamı yapıyorsun bakıyım? :) Öperim canım.

Tijencim;
Mutlaka görmelisin, hatta geç kalmışsın bile diyebilirim. Ben çok beğendim Lezzet dergisini, sanırım Sofra'nın yerine onu alacağım artık. Hem tarifleri, hemde bilgi içeren yazıları bir harika. Senin yazında çok güzel. Ellerine sağlık.

Sevgili Zehra;
Söylemeyin böyle üzülüyorum, umarım en kısa zamanda yapar ve afiyetle yersin. Sevgiler.

Gönül dostum;
Sen atla gel İstanbul'a, ben seni bütün gün böyle sofralarda pamuklara sarayım. Hadi bekliyorum:)

Sevgili İlker;
Çok teşekkür ederim, ziyaretin ve yorumun için. Sevgiler.

Neslihancım;
İkimiz aynıyız bu konuda bize sofra desinler akan sular duruyor öyle değilmi? En kısa zamanda dene, hem sofrada şık duruyor hemde tadı beğeniliyor canım. Sevgiler.

Gülcüğüm;
Çok teşekkür ederim. Eşim adına da teşekkür ederim, ileteceğim. Öperim canım.

Gönülcüğüm;
Bu iki sofranın gördüğü ilgiden sonra kimse tutamaz beni artık. Yumurta kırsam yayınlarım bundan sonra :)) Öperim canım.

Sevgili Uğurböceğimleafiyetle;
Çok çok teşekkür ederim güzel yorumun için. Amin diyorum bu güzel sözlerine. Sevgiler canım.

Adsız dedi ki...

Uf ya çok güzel görünüyo hele ilk resim yumurtaların dağılmamış olduğu yani ellerinize sağlık.Domatesleri buzluğa çiğ olarak mı koyuyorsun merak ettim.Sevgiyle kal...

Müge Hüner dedi ki...

Evet, çiğ olarak, rende halde, ya da bir domatesi dörde bölerek koyuyorum.

Adsız dedi ki...

bu menemene 1 adet küp doğranmış patlıcanda ilave edin harika oluyor

Burcu Usulü dedi ki...

Harika sofralar, harika sunumlar elinize sağlık :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin