27 Haziran 2007

Reçelli Mini Tart

Reçelli Mini Turta

BÖĞÜRTLEN REÇELLİ MİNİ TARTLAR...
Uzun zamandır tart yapmayı denemek istiyordum, dolabımda geçen yaz sevgili kayınvalidemin sırf ben seviyorum diye yaptığı iki büyük kavanoz böğürtlen reçeli vardı ve kahvaltıda yemekle bitecek gibi görünmüyordu :)
Sofra dergisinde nefis bir turta resmi gözüme ilişti, onlar taze vişne ile yapmışlardı, benim aklıma böğürtlen reçeli ile yapmak geldi, ikisinin de tadı mayhoş olduğundan uyumlu olur diye düşündüm.
Aslında dergi ve kitaplarda yer alan tariflere mümkün olduğunca mesafeli duruyorum, çevremde denediğim, beğendiğim yada blog komşularımda denenmiş lezzetleri yapmaya çalışıyorum.
Sofra dergisi bu konuda benden olumlu not alan tek dergi, daha önce
Kabaklı Havuçlu Salata, Tiramisu ve Cevizli Çıkın denedim ve sonuç gerçekten mükemmeldi. Bu yüzden ilk turta denememi gönül rahatlığı ile yaptım ve sizlerede mutlaka tavsiye ediyorum.

Malzemeler
  • 250 Gr. (1 Paket) Margarin yada Tereyağ
  • 2 Adet Yumurta
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 3 Su Bardağı Un
  • 1 Yumurta Sarısı (Üzeri için)

Yapılışı

  • Malzemeler ile biraz sert bir hamur yoğurun. 10 - 15 dk. dinlendirin.
  • Turtayı tek bir kapta yapacaksanız, hamurdan portakal büyüklüğünde bir parçayı ayırın, gerisini yağlamış olduğunuz kaba yayın. Üzerine kenarlara taşmayacak şekilde reçeli sürün.
  • Ayırdığınız hamur ile çubuklar yapıp, üzerine kafes şekli verin. Üzerine yumurta sarısı sürüp, 175 derecede ön ısıtılma yapılmış fırında yaklaşık 30 dk. pişirin.

Reçelli Mini Turta

Ben tartları yapmaya başladıktan sonra unumun çok az olduğunu farkettim ve bu nedenle yukardaki ölçüleri yarı yarıya azaltarak yaptım. Yarım ölçü ile yaklaşık 10 cm çapında 6 adet turtam oldu.

8 yorum:

Pınarın Kulubesi dedi ki...

canım
super turtaların, meyveli tatları sevdiğimi biliyorsun:)
seni yalnız bırakmaya gelmiyor hiç..
geliyorum bekle beni:)

Adsız dedi ki...

bizde hunerli bayanlariz

Adsız dedi ki...

evde bitiremediğimiz bir böğürtlen reçeli vardı.onu değerlendirmek istedim bende.bu tarif tam bana göre.çok güzel görünüyo.bende yapıcam şimdi.eminim çok güzel olacaktır.ellerinize asğlık..

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyor...ama Böğürtlen yerine başka bir reçel kullanabilir miyiz? Mesela şeftali ya da vişne... Bir de tart kalıbında mı yapılıyor yoksa farketmez mi?

Müge Hüner dedi ki...

Adsız;
Vişne olabilir. Şeftali pek olmayabilir. Ekşi orman meyvesi tarzı reçeller daha iyi oluyor.
Büyük ya da küçük mutlaka tart kalıbında yapsanız iyi olur. Kenarlarından akma yapmasın.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

tartları reçelsiz pişiriyoruz galiba? yada reçelli mi? acemi öğrenci evi:)

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba;
Tartları reçelli pişiriyoruz. Tarifte de belirtiliyor, önce reçelleri sürün, sora kafes yapıp fırına verin diye:)
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba,tarifiniz yaptım çok güzel oldu,ben orta tart kalıbında yaptım biraz reçeli abartmışım tabi :)herkes bayıldı ...elinize sağlık teşekkürler...emine dmr

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin