31 Mayıs 2007

Çikolatalı Mermer Kek

Çikolatalı Mermer Kek

USTALARA KEK :)
Başlığı okuyunca, bu kekin kek yapmakta usta olan bir grup bayana yapıldığını düşündüyseniz, yanıldınız... :)
Annemin evinde hafta sonu tadilat vardı, bende geleceğim, belki bir yardımım dokunur deyince, annem; "Sen ustalara bir kek yapsan, çayla birlikte ikram ederiz, bana en büyük yardımın bu olur" dedi.
Bende ustalar için, bu keki ve
Mahlepli Tuzlu Kurabiye yaptım.
Daha önce yaptığım
Çok Çikolatalı Kek'e göre çok daha hafif oldu ve artık keklerimde; yumurta, şeker,süt, yağ ve un oranları sabitlendi :)
Sadece ilave malzemeler sürekli değişiyor. Bu seferde içine, fındıklı sütlü çikolata parçaları ve ceviz ile fındık ekledim.
Herkesin bildiği ve klasik bir kek olmasına rağmen blogumda mermer desenli kek yer almasını istediğim için yayınlamak istedim.

Malzemeler

  • 4 Adet Yumurta
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Su Bardağı Süt
  • 3 Su Bardağı Un
  • 1 Çay Bardağı (İri Çekilmiş) Ceviz
  • 1 Çay Bardağı (İnce Çekilmiş) Fındık
  • 80 Gr. (1 paket) Bütün Fındıklı Sütlü Çikolata
  • 1 Limon Kabuğu Rendesi
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya

Yapılışı

  • Yumurtaları ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
  • Sırayla sıvı yağı ve sütü ilave edin, çırpmaya devam edin.
  • Ayrı bir kasede unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyin. Cevizi, fındığı ve iri iri parçaladığınız çikolataları ekleyin.
  • Sıvı karışımı, toz karışıma ekleyip çırpma teli ile karıştırın.
  • Karışımdan 3-4 kaşık kadar ayırıp, 1 tatlı kaşığı kakao ve biraz süt ilave edin.
  • Beyaz karışımı, katı yağ ile yağlayıp, unladığınız kalıba dökün.
  • Kakaolu karışımı, beyaz karışım üzerine kaşıkla gezdirin ve bir bıçak ile hafifçe karıştırın.
  • 180 derecede ön ısıtma yapılmış fırında, yaklaşık 40-45 dk. (batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar) pişirin.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

kek harika görünüyor ellerine sağlık canım...
selamlar...
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

selam ablacigim,

yemeksenligi konusunda siz haklisiniz!!!
Oylamada manipulasyon yapildi.

bunu fark edince asil manipulasyonu da ben yaptim - öyle gerekiyordu ders vermek icin.

Acaba aycicegi niye öyle cok oy almisti...anormal bir oy yüzdesi???
ispati bende oylamayi sürekli izledim yakindan.

Bende en ilk on da en düsük oy oranina sahip olan sekerlemeli K. yi bir gecede birinci yaptim.

ispati :
simdiki oylamaya gidin bakin
cikolota secenegi su an 64 de - biraz daha yükseltirim birazdan.

IP mis cookie mis ne yazar!!!
Burasi internet.

amacim oylamanin dürüst olmadigini ve manipulasyon yapildigini ispatlamakti. Amma ve lakin uyanik gecinen ler sizi sucladi ve bu astronomik yükselisi bile fark etmediler.

Sizi kutlarim!!!

quod demonstrantum est.

hoscakalin

p.s. bilgilerinize sunulur - yayinlarsaniz ders tamam olur - tabiki böyle biseyi yayinlamazsaniz sizi anlayisla karsilarim

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Bakin bu yoruma cevab eklemem gerektigini dusunuyorum. Benim yaptigim kurabiyeler en basindan bu yana ilk siralardaydi zaten. Bu arada Amerikada yasamanin faydalarini zaten bu yarisma ile birinciligi elde ettigimizin farkinda olanlardan birisiyim. Sitem'e istatistiklerinden baktigim zaman gunde 2500 okuyucum oldugunu gordugum halde sitemde kendim icin degil baska bir kurabiye icin reklam verdigim halde benim yaptigim kurabiye birinci sirayi aldi. Hicbir sekilde ne ip ne cookies bunlar ile oynama ile birincilik elde edilemez..!!!

Vesselam, bu arada connecticut mail listesindeki yani "Yahoo group mail" listelerinde sadece 500 kisi var ve bunlar hepsi forward edilip herkese gonderildigini dusunurseniz bu yarismada hic bir sekilde haksizlik yapilmadigini analrsiniz.

Selamlar..

NOT: Anonim olarak degilde adam/kadin gibi ortaya cikip konusmak varken saklananlarin ne kadar kendilerine saygisi oldugu zaten belli oluyor..

Adsız dedi ki...

benim anlamadığım bisey var :))
oyu sadece biz vereceğiz değilmi birbirimize baskaları yani yarısmaya katılmayan kısıler bize oy vermeyecek ben öyle biliyorum :))
çunki vermek isteyen birçok kisi beni aradı mesaj cekti veremiyoriz sana kabul etmiyor dedi bende herhalde sadece yarısmaya katılanlar veriyor dedim?
yanlısım varmı :))))

Müge Hüner dedi ki...

Değerli arkadaşlar,
Sabah gelipte heyecanla yorumlarımı okumaya başladığımda açıkçası çok ama çok şaşırdım. Ben yemek şenliğine yazdığım,sadece düşüncelerimi belirttiğim ve kimseyi de hedef göstererek incitmek istemediğim bir yorumdan daha sonra bin kez pişman oldum. Keşke zamanı geri alsam ve o yorumu hiç yapmamış olsam diye düşündüm.
Üstelik orada çok üzülerek okuduğum tartışmaların kendi siteme taşınmış olması beni bir kez daha üzdü.
Sayın Anonim;
Yorumunuzu silmeyeceğim. Ama inanın bu tartışmanın içinde olmak ve fikrimi belirterek tartışmayı başlatmış olmak beni fazlasıyla üzüyor.
Sevgili Halecim;
1.liğini canı gönülden kutlarım, siten her gün ziyaret ettiğim harika bir site.Tüm yaptıkların benim gözümde 1. zaten. tekrar tebrikler.
Banu Gökşin;
Yorumunuzdaki ince alayı tam anlamadığım için size yanıt veremiyorum.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

muge hanım yanlıs anlasıldım
benim kötu niyetim veya alay ettiğim yok sadece oylama konusunu gerçekten anlamadım
aslında fazlada takip edemediğim için bilmiyorum
kırdıysam özur dilerim
aslında eğer gerçekten yapılmıssa bir haksızlık ayıp edilmis ama yinede bosverin uzmeyin alt tarafı tarıf yani
sevgiler.

Adsız dedi ki...

gerçekten harika oldu yeni öğrendiğim için göz kararı ölçü felan un az olmuş çok olmuş pek anlamıyorum ama tarif hem malzemesi dakkasıyla herşeyiyle birebir çok iyi oldu teşekkürler

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin