17 Nisan 2007

Bohça Poğaça

Bohça Poğaça

GÖRÜNTÜSÜ ŞİRİN, TADI KLASİK POĞAÇALAR...
Hafta sonu Sofra Dergisinde gördüğüm Fıstıklı Çıkınların görüntüsü çok şirindi. Ben bir kaç başarısız deneme yüzünden, tadına bakmadan sadece fotoğrafını beğendiğim tarifleri yapmaya biraz korkuyorum, bu nedenle bu görüntüyü bildiğimiz klasik poğaça ile denedim.
Benim çıkınlarımda çok şirin ve lezzetli oldular.

Malzemeler
  • 1 Su Bardağı (200 Gr.) Erimiş Margarin
  • 1 Su Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Su Bardağı Yoğurt
  • 1 Yumurta Akı
  • 1 Paket Kabartma Tozu (Dr.Oetker Çeşnili Mahlepli-Susamlı olanını kullandım.)
  • 1 Çay Kaşığı Tuz
  • Un (yaklaşık 4-5 Su Bardağı)

Yapılışı

  • Öncelikle sıvı malzemeleri iyice çırpın, kabartma tozu, tuz ve bir miktar unu birlikte eleyerek ilave edin. Azar azar un eklemeye devam ederek, kulak memesi kıvamında bir hamur yapın.
  • Buzdolabında yarım saat kadar dinlendirdikten sonra istediğiniz şekli verip, üzerine yumurta sarısı sürün.
  • 170 derecede ısınmış fırında renkleri turuncu olana kadar pişirin.

Hamuru yaklaşık 8 cm. çapında açıp, içine istediğiniz malzemeyi koyun. (Peynir, haşlanmış patates veya zeytin..) Yanlız özellikle belirteyim, peyniriniz yağlı kahvaltılık peynir olmasın, benimki öyleydi ve peynir içinde eriyerek kayboldu.

Hamuru yoğurduktan sonra limon büyüklüğünde bir parça ayırın ve toz kırmızı biber katarak renginin kırmızı olmasını sağlayın, hamurla minik çubuklar yaparak çıkınlarınızı süsleyin.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin