13 Nisan 2007

3 x 3 = Oyun

Sevgili Devletşah, sitesinde 3x3 oyununa katılmış ve banada bir ikramda bulunmuş. Bende uzun zamandır diğer bloglarda takip ettiğim ve zevkle okuduğum bu oyuna katılmış oldum. Bazı yanıtlarım biraz farklı oldu, umarım beğenirsiniz. Teşekkürler Devletşah üstad.

* Daha önce yaşadığım üc sehir?
Tüm hayatım boyunca yaşadığım tek şehir İstanbul, birde iş hayatım başlayıncaya kadar her yaz 3 ay boyunca yaşadığım, hayatımın en tatlı anılarının yaşandığı, şimdi düşündüğümde o zaman ağladığım dertlerimin bile ne kadar komik olduğunu anladığım, baba memleketim Erdek / Balıkesir var.

* Tatil icin gittiğiniz gördüğünüz ve önermek istediginiz üç yer?
Geçen yaz gittiğim ve kelimenin tam anlamı ile aşık olduğum Çeşme (Ilıca, Alaçatı, Mavikoy) , görür görmez evet burası gerçekten aşıklar şehri dediğim Paris, iyiki bizim ülkemizde diye gururlandığım dünya harikası Göcek koyları

* Yaşamak istediğiniz (görmediginiz de olur) 3 şehir?
İstanbul’dan başka bir yerde yaşamanın nasıl bir şey olduğunu bilmediğim için yaşamak istediğim ve hala doyamadığım yer İstanbul. Mutlaka görmek istediğim ve şimdiden gittiğimde gezmek için notlar tuttuğum, yerler ise 1. Mardin, 2. Newyork, 3. Budapeşte, Viyana, Prag üçlüsü

* Şu anda ki mesleginiz nedir?
3 yıl bankacılık, 3 yılda pazarlama yöneticiliği yaptıktan sonra, yaklaşık 3 yıldır eşimle birlikte onun firmasında, bilişim sektöründe çalışıyorum. (Çalışma yıllarımda tesadüfen oyunun temasına uygun oldu:)

* Dünyaya yeniden gelseydiniz, hangi meslegi yapmak isterdiniz?
Tv programcısı olmak yemek, moda, kültür, sanat üzerine kaliteli programlar hazırlamak isterdim.

* Kesinlikle ben yapamazdim" dediginiz meslek nedir?
Kesinlikle müşteri hizmetleri.. Telefonda yada birebir hiç farketmez, o günkü ruh halim ne olursa olsun, karşımdaki kişiye sürekli güleryüz ve nezaket gösterebilmek bence dünyanın en zor işi.

* Yasam felsefenizi oluşturan sözlerden biri?
Hayatta her şey zehirdir, önemli olan dozdur…

* Bir kitapdan alınma, cok sevdiginiz bir cümle veya paragraf veya bölüm?
Ne yazıkki bende kitaplarda çok etkilendiğim sözleri aklında tutamayanlardanım, beğendiğim paragrafları geri dönüp bir kaç kez okumama rağmen. Aklımda onlarca cümle uçuşuyor ama hiç biri yere konmuyor.

* Cok sevdiginiz bir siirin bir parcası ?
Bunun yerine bir anı anlatmak istiyorum, sevgili Devletşah bana sitesinde Bıldırcın yemeği ikram etmiş, buda beni alıp çook uzaklara 28 yıl öncesine götürdü.
Ben beş, kardeşim ise dört yaşındaydı. Bir gün babam işten elinde kocaman bir koli ile geldi. İçinde iki tane yumurta büyüklüğünde yavru bıldırcın vardı, bunlar sizin güzelce besleyip büyütün dedi, biz kardeşimle bütün günümüzü onların başında geçirmeye başladık, sabah uyanır uyanmaz yüzümüzü yıkamadan yanlarına koşuyor, bütün gün boyunca evde yiyecek ne varsa önlerine koyuyorduk, elimize alıp seviyorduk. Bu şekilde yaklaşık iki hafta geçti, bıldırcınlar kocaman birer portakal gibi oldular.
Bir sabah uyanıp, yanlarına gittiğimizde baktıkki kutu boş, evi aradık, bahçeyi aradık, yoklar…Sanki uçtular. Hemen annemi aradık, birşey söylemedi, sonra başka bir şey için buzdolabını açtığımda birde ne göreyim, tabakta babamın akşam gizlice kesip, pişirdiği, kızarmış iki tane bıldırcın !!!
O anki duygularımı aradan bunca yıl geçmesine rağmen aklıma geçtikçe aynı sıcaklıkta hatırlıyorum, nasıl vejeteryan olmadığıma hala şaşıyorum, ama o günden beri hiç bir hayvana yada tüylü oyuncağa dokunamıyorum.
Devletşah sakın yanlış anlama, bunu seni üzmek için yazmadım, sadece eskilerden bir anıyı hepinizle paylaşmak istedim.

GELELİM İKRAMLARA;

Bu kurabiyeler, doğum günü menusu icin araştırma yaparken Devletşah'ın sitesinde bulduğum ve yaptığım, hemde tanışmamıza vesile olan süslü kurabiyeler. Benim için çok anlamlı olduğu için ilk ikramımı Sevgili Devletşah'a yapmak istedim.


Bu pasta benim kekini kendim hazırladığım ilk pasta, görüntüsüde tadıda çok hoştu, bende bu pastayı blogum için yardımlarını esirgemeyen kendi blogu gibi özenle yardımcı olan, sevgili arkadaşım Özlem'e ikram etmek istiyorum.

Katmer poğaçayı Devletşahın sitesinde, Fatma Hanımın çay saatinde gördüm, orjinal tarif Mutfak güncesinde yer alıyor. Benim ilk mayalı hamur denemem ve çok başarılı oldu, o yüzden bu poğaçayı da blogcudaki sayfamı ilk yaptığım günden itibaren, yorumlarını ve desteklerini eksik etmeyen tüm arkadaşlara, özelliklede Dilekçe'ye, Emel'e (Yemek Günlüğüm) ve Burcu'ya (Gelincik Tarlası) ikram etmek istiyorum.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Pandispanya tarifiniz mükemmel, ilk defa gerçek bir yaşpasta yapabildim. Çok teşekkürler Eda

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin