27 Mart 2007

Zeytinyağlı Biber Dolması

Zeytinyağlı Dolma

MİDYE DOLMA SEVENLER İÇİN :)
Midye dolmayı kendimi bildim bileli çok severim, Erdek'te plajda arkadaşlar ile birlikte, midye dolma satıcısını önümüze oturtup, "biz dur diyene kadar sen açmaya devam et" dediğimiz ve patlayıncaya kadar yediğimiz günler çok olmuştur :)
Tüm zeytinyağlı yemekleri ve tüm sarma, dolma çeşitlerinide belki bu yüzden bol şekerli ve fıstıklı, üzümlü severim. Siz farklı düşünüyorsanız, aşağıdaki ölçülerde ve malzemelerde kendi damak tadınıza göre değişiklik yapabilirsiniz.

Malzemeler
  • 6-7 Adet Orta Boy Soğan
  • 2 Su Bardağı Pirinç
  • 1 Su Bardağı Zeytinyağ
  • 1 Yemek Kaşığı Kuş Üzümü
  • 1 Yemek Kaşığı Dolmalık Fıstık
  • 2 Tatlı Kaşığı Şeker
  • 1 Tatlı Kaşığı Tuz
  • 1/2 Çay Kaşığı Tarçın
  • 1 Tatlı Kaşığı Dolma Baharı
  • 1 Çay Kaşığı Nane
  • 1/2 Çay Kaşığı Karabiber
  • 1 Demet Dereotu

Yapılışı

  • Çok küçük doğradığınız soğanları, 1 çay bardağı su ile pişirin. (soğanları yağda öldürmek yerine suda pişirmek, soğanların daha sonra mideyi rahatsız etmemesini sağlıyor)
  • Yıkadığınız pirinci ve zeytinyağını ilave edip 1-2 dk. kavurun.
  • Kuş üzümü, fıstık, şeker, tuz ve 1 bardak su ilave edip, suyunu çekinceye kadar pişirin. (Suyunu çekince pirinçler hala diri, tam pişmemiş olmalı.)
  • Karışımın altını kapattıktan sonra tüm baharatları ve dereotu'nu ilave edin.
  • Biberleri doldurduktan sonra, (pirinçlerin bir miktar daha pişeceğini unutmayın, biberleri biraz gevşek doldurun.) karnıyarık tenceresine tek sıra olacak şekilde dizin, 1,5 bardak su ekleyip, kısık ateşte biberler yumuşayıncaya kadar pişirin.

8 yorum:

Yasemin dedi ki...

fusun hanim ne der? yemek karsima cok pismis gelmemeli :P
dolmalar bi aniyi hatirlatti da yazayim dedim :D:D

Adsız dedi ki...

Müge hn merhabalar,

tarifiniz çok güzel görünüyor. Bne sarma yaparken limon da ekliyorum hem içine hem de pişirirken üzerine,bu dolamya da koysam olur mu sizce?

teşekkür ederim,kolay gelsin

Müge Hüner dedi ki...

Merhabalar;
Limonu içine eklemek konusunda yorumsuzum :) Yerken üzerine sıkıyorum ama pişerken içine hiç eklemedim.

Yaprakların üzerine sıkmak ise çok iyi fikir, o şekilde bende yapıyorum.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Müge ablacığım yine harika bir tarif. Denedim dolmaları yemeye doyamadım-k-:))
Blogumdada paylaştım :) http://hunerlibayanlar.blogspot.com/2007/03/zeytinyal-dolma.html
Ellerine sağlık..
Kocaman Sevgilerr..

Adsız dedi ki...

yaptm cok sekerlı oldu zıyan olcak hepsi bi çözümü yok mudur acaba

Selen dedi ki...

Merhaba.3 aylık evliyim.İş hayatım nedeniyle Yemek pratigim hiç yoktu.İnternetten kopya bulmalıyım derken sizin sitenizle karşılaştım.Kendime bir tarif defteri oluşturdum ve tarifleri denemeye basladım.Ölcüleri o kadar iyi belirtmişsiniz ki yemeklerde hiç fire olmuyor:)Mükemmel yemekler yapıyorum sayenizde.Kimse inanmıyor daha önce mutfak becerim olmadıgına.Çok teşekkür ederim.Sitenize bayıldım.Bundan sonra sizinleyim.

Yemek tarifi dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor başarılar

Adsız dedi ki...

Müge Hanım merhaba, dolmalık biber miktarını paylaşmamışsınız sanırım göremedim. Onu da belirtebilirseniz sevinirim.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin