31 Mart 2007

Katmer Poğaça



KAHVALTI SOFRASI İÇİN ÇOK AMAÇLI POĞAÇALAR...
Bu poğaçayı ilk kez
Devletşah’ın sitesinde Fatma Hanımın şık sofrasında görüp çok beğenmiştim. Tarifini isteyince saolsun hemen yazdı, Devletşah’ta bu tarifin orjinalinin mutfakguncesi blogunda olduğunu söyledi. Tarif resimli olarak da anlatıldığı için çok güzel ve anlaşılır idi. Ben nasıl yaptığımı kısaca yazdım ama çok detaya girmedim, sevgili Şaziye zaten çok güzel anlatmış.
Ben bu poğaçayı bu sabah ofiste kahvaltıya yapmaya karar verdim, ama hamuru yoğurduktan sonra evde de, ofiste de bir oklavam olmadığını, daha da komik olanı hayatımda hiç hamur açmadığımı ve bilmediğimi de hatırladım. Ama bu iki gelişmede benim bu poğaçadan vazgeçmeme yetmedi. Ofiste boş bir plastik soda şişesi bulup, içine sıcak su doldurdum ve hamuru onunla açtım, o kadar yamuk yumuk oldular ki bir ara umutsuzluğa kapıldım, ama sonuçta fırından çıkınca mis gibi yumuşacık çok lezzetli poğaçalar oldular. Kolay kolay bir şey beğenmeyen eşim bile çok beğendi.

Malzemeler
  • 1 Su Bardağı Süt
  • 1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Yumurta (Akı içine, sarısı üstüne)
  • 1 Yemek Kaşığı instant Maya
  • 2 Çay Kaşığı Tuz
  • 3 Çay Kaşığı Şeker
  • 3,5 Su Bardağı Un
Yapılışı
  • Hamuru yoğurup, 8 parçaya ayırın, her birini tabak büyüklüğünde açıp, aralarına margarin yada tereyağ sürün, en üste yağ sürmeyin.
  • Üst üste dizilen hamurları fazla ezmeden, açabildiğiniz kadar açın.
  • 8 parçaya bölüp, sigara böreği sarar gibi sarın.
  • Tepside dizip, 45 dk. mayalanmaya bırakın.
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp, 180 derecede yaklaşık 30 dk pişirin.

Tarihtende anlaşılacağı üzere :) sonraki günlerde, bol bol katmer poğaça yaptım, her seferinde de büyük bir beğeni ile yendi. Ben gerçek bir mahlep sever olarak:) hamura mutlaka 1 tatlı kaşığı mahlepde ekliyorum, harika oluyor, sizlerede öneririm.

4 yorum:

NİLGUN dedi ki...

MUGECİM SELAM PATATESLI RULO POĞÇA KATMER POĞÇANIN AYNISI DEDİN AMA KATMER POĞAÇA ILIK SICAK ORTAMDA BEKLETILIYOR BU BUZDOLABINDA KAFAM KARIŞTI AYDINLATIRSAN SEVİNİRİM

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Nilgün;
Serpil ablanınkinden söz ederken bu ayrıntıyı da belirtmiştim.
İkisi arasındaki tek fark biri sıcak ortamda biri buzdolabında bekliyor diye :)
Birde serpil ablanınkinden daha fazla poğaça çıkıyor.

Sevgilerimle.

nilgun dedi ki...

mugecim katmer poğaçayı denedım gerçekten enfes oldu damak zevkın muhteşem en kısa zamanda patateslı rulo poğaçayıda denıcem emınımkı oda çok guzel olacaktır teşekkurler

lezzetliyemeklerperisi dedi ki...

BAYILDIM BU TARİFİ, ELİNİZE SAĞLIK

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin