07 Aralık 2009

Balık Sofrası - 2009

Balık Sofrası-2009

SİYAH - BEYAZ - ALTIN ŞIKLIĞI...
Bu balık sofrası diğerine göre çok ama çok sade :)
Arkadaşlarımız; "Müge, bak, balıkla balık yenir, istemiyoruz öyle çok çeşit" şeklinde direktif verdikleri ve aksini yaparsam bir daha gelmemekle tehdit ettikleri için ! sofrada yanlızca salata var :)
Birde çaktırmadan eklediğim, tavuk suyu çorba ve yoğurtlu patlıcan salatası :)
Hafta içi olduğu ve gün içinde karar verilmiş bir balık gecesi olduğu için, bu istek çokta işime geldi doğrusu :)

Bu yıl, ev ve sofra dekorasyonlarında siyah, beyaz ve altın çok revaçta.
E bende, her yıl evin dekorasyonunu baştan aşağı değiştiremeyeceğime göre, modayı sofralarım ile takip etmeye çalışıyorum :)
Davet sofralarınız da, her zaman, çeşit olarak fazla bir şey yapma şansınız olmayabilir, çalışıyorsunuzdur, zamanınız kısıtlıdır veya ilgilenmeniz gereken bir yumurcağınız olabilir.
Emin olun, detaylara özenilmiş, şık hazırlanmış, bir sofrada, iki çeşit salata ile, sanki mantı açmış, dolma sarmış gibi iltifat alıyorsunuz :)
Defalarca tecrübe ettim bunu, güvenin bana :)

Balık Sofrası-2009

SOFRADAKİ MİNİK DETAYLAR...
  • Yoğurtlu patlıcan salatası'nda, pratiklik anlamında zirve yaptım o akşam :) Buzluktaki közlenmiş patlıcanları çözdürdüm, yoğurt, sarımsak ve bir kaşık mayonez ile bir karışım yapıp, patlıcanı ekledim. İçinde közlenmiş biber, domates, yağ, limon olmamasına rağmen, mayonezin verdiği kıvam ile çok güzel olmuştu. Kesinlikle öneririm.
  • Benim blog açmaya karar verme maceram, nasıl başladı, biliyorsunuz. Google abiye; "mor lahana nasıl pembe yapılır" diye sormuş ve yemek blogları ile tanışmıştım böylece :) Artık biliyorum :) Lahanayı ince ince doğrayıp, tuz ile ovuyorsunuz biraz. Sonra yıkayıp, süzüyorsunuz. Göz kararı, zeytinyağ, limon, sirke ve tuz ekleyip güzelce karıştırıyorsunuz. Biraz bekleyince, aynı dışarda yediklerimiz gibi pembe pembe bir lahana salatamız oluyor :)
  • Yeşil salataların üzerine, kurutulmuş domates çok yakışıyor. Domatesleri, 10 dk. kadar kaynar suda bekletin önce. Sonrada kekikli zeytinyağının içinde. Misler gibi oluyor :) Salatayı hazırlarken, aynı zeytinyağını kullanabildiğiniz için ziyan da olmuyor.

Balık Sofrası-2009

Siyah ve beyazın fotoğrafını, hele de gün ışığı yoksa çekmek öyle zor ki. Ama eşim bu konuda artık, deyim yerinde ise, aşmış durumda :) Ne kadar iltifat etsem az... Sizce de öyle değil mi ?

***

Sofrada kullanılan, yemek ve servis takımı; Karaca.... Çatal-kaşık takımı; Jumbo (2000 modeli).... Keten masa örtüsü; Çarşaf-iş (Şişli).... Kadife runner; özel dikim.... Ekmek sepeti, sürahi ve yeşil kadehler; Paşabahçe....

26 yorum:

Unknown dedi ki...

çok güzel ,şık bir sofra elinize sağlık

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Çok güzel bir sofra. Afiyet olsun...

Betül... dedi ki...

müge hanım yine çok şık,çok güzel sofra...
masa örtüsü,bardaklar çok şık peçeteliklerde...
ben yine bayıldım.. :)
sevgiler!

Sevil Şahin dedi ki...

mügecim merhaba tatlım
şükür sizlere kavuşturana diyorum...canım ben yokken güzel yorumun için teşekkür ederim
şimdi iyiyim hala koltuk degneği ile yürüsemde gün güne dahada iyiye gidiyorum..
sofran yine cok hoş ellerine saglık tatlım
sevgiler

nohut oda dedi ki...

daha dün akşam sayfanızda balık menülerini arıyordum bende.harika bir tevafuk oldu.Sitenize bayıldım incelemekten gözlerim yoruldu.Ayrıca kıskançlıktan çatlayabilirim:))
süpersiniz...

boncuk mutfakta dedi ki...

Mügecim yemeklerin bir yana sofra düzenine bayılıyorum.Çok ince ve zevklisin ki bu bence bir yetenek.Sevgiler.

ceydabural dedi ki...

çok şık sofra :)

Adsız dedi ki...

mügecim her zamanki gibi çok şık bir masa hazırlamıssın artık seni kendime örnek alıp bende uyguluyorum bende iltifatlar alıyorum sana teşekkür ederim handan

Delfina ; dedi ki...

Bak ben bilmiyordum sofra modasının bu renklerde olduğunu.Siyah gerçekten asil bir hava katmış Müge'cim.Ve evet eşin gerçekten çok başarılı fotoğraf çekme konusunda...

Sevgiler,

Eya dedi ki...

Aman Mügeciiiim...vallahi süpersin...bu nasil bir şıklıktır,nasil bir zerafettir...harikasin, ellerin dert görmesin, iyi ki varsin, sevgiler

zehra

reyhan dedi ki...

müge süpersin bayılıyorum senin bu masalarına, mağazada görüp normalde beğenmediğim yemek takımını senin sayfada göre göre bayıldım desem yeri, artıkın almaya karar verdim, göz zevkimizi böylesine neşelendirdiğin için (halay çekiyoruz resimlere bakarken:)) ) bunun için teşekkür eder daha fazla resim bekleriz:)) birde bir şey sormak istiyorum kadife runner çok hoş ama nasıl temizliyorsun??
(çok mu uzun oldu:)?)

devletşah dedi ki...

Eee.. ne balığı yediniz??? Sen o kadar şey yaz onu yazma. merak ettim şimdi.

Adsız dedi ki...

Nasıl başlasam:)Blogunuza bayılıyorum. Herşeyi harika blogun. Anlatım diliniz çok güzel. Tarifleriniz sofralarınız herşey çok güzel. İlk kez yorum yazsamda ziyaretçi sayınız ben takibe başladığımda ellibin civarıydı. Şu an 160 binleri geçmiş durumda:)Tebrik ederim. Ellerinize sağlık.

Özlem dedi ki...

Bu arada adımı yazmamışım:)

Şenay- Doğam dedi ki...

Balık yemek ıcın artık sıze gelmeye karar verdım :)

Hem mıdem bayram eder..hemde masanın sıklıgı nedenı ıle gozlerım :)

Emeklerıne ellerıne saglık.. ınanılmaz sık.. zarıf.. emek verılmıs bır masa..

Enıstemızın de ellerıne saglık.. cok guzel kareler...

Allah masanıza da , yuvanıza da aydınlık versın Sevgılı Muge...

Şenay...

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

MERHABA MÜGE HANIM SADE FAKAT ÇOK ŞIK BİR MASA ELERİNE SAĞLIK PEÇETELİKLERİNE B AYILIYORUM


SEVGİLER

Filiz Morkoç dedi ki...

Merhaba Müge hanım, bloğunuzu kimbilir ne zaman bulup kaydetmişim, ancak gezebiliyorum. Tarzınız ve sadeliğiniz çok hoşuma gitti, diliniz çok samimi, resimler de süper..

Uğramışken bir merhaba diyeyim dedim. sevgiler.
filiz.(Eskiden yemek yapmaya ve fotoğraf çekmeye bayılan ama artık vakit bulamayan anne blog yazarı)

Unknown dedi ki...

herzamanki gibi süper görünüyor.tariflerinize vede sofralarınıza bayılıyorum. hergün sayfanıza girip bugün neler yakalayabilirim gözümden kaçanları diye tekrar takrar inceliyorum.ellerinize sağlık.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Bayıldım sofraya da mamalara da. Ama ne balığı yedinizzzz ben de merak ettim. Ellerinize sağlık. sevgiler...

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Dostlar;
İltifat dolu yorumlarınıza çoook teşekkürler, iyiki varsınız, iyiki bir blogum ve sizler gibi okuyucularım, komşularım var.
Ben hep aynı kelimeleri yazıyorum teşekkür olarak ama kusuruma bakmayın, duygularımı en iyi ifade eden kelimeler bunlar...

Gelelim sorulara :)

Sevgili Reyhan;
Çok şekersin, güldürdün beni :)
Kadife runner siyah olduğu için pek leke göstermiyor :) Bu gune kadar bir kez yıkadım, o da yünlü programında, yün şampuanı ile, bir sorun olmadı.

Sevgili Devletşah ve Esin;
Çinekop ve Sarıkanat yemişiz, benim için balıklar arasında bir fark olmadığı için (tavuk eti gibi, hepsi aynı geliyor bana) eşime sordum.
Nasıl pişirdiniz ? derseniz; balkonda, mangalda :)

Sevgili Özlem;
Güzel sözlerin için çok teşekkürler.
Ziyaretçi sayılarım çok şükür milyonlarla ifade ediliyor artık.
Sayfamdaki sayaç her 500.000 de yada sitelerinde bir çalışma olduğunda sıfırlanıyor :(
Kaç kere sıfırlandığını da hatırlamıyorum artık.
Ne diyebilirimki, bir blog yazarı ziyaretçiden, yorumdan, başka ne bekler ?
Çok mutluyum bu nedenle.

Sevgilerimle herkese...

Adsız dedi ki...

Sitenizi ilgiyle takip ediyorum. Özenle ve sevgiyle hazırlanmış sofralar kuruyorsunuz. Evinizin manzarasına da hayranım laf aramızda.Sevgilerimle... Gamze

DuruButik dedi ki...

Müge Hanım;

Blogunuzla ilk karşılaştığımda gece 3'e kadar inceledim. Yorgunluğum sebebiyle o zaman yorum bırakamamıştım. Zira bu kadar özenli bir sayfaya düşüncelerimi dile getirmemek olmazdı.
Fotoğraflar bir harika. Yemekler, sofralar ve tüm detaylar estetiği ne kadar önemsediğinizi gösteriyor. Ben bayıldım doğrusu. Tebrik ediyorum sizi.

Sevgiler...

kirazzade dedi ki...

Sizin postlarda şu Çarşaf-İş (Şişli) kelimelerini görünce pek seviniyorum:) Çünkü sattıkları kumaşların çoğunu bizim şirketten satın alıyorlar:) Sofra güzelmiş,darısı benim başıma:)

Esma Ercengiz dedi ki...

Müge Hanım tekrar Merhaba,
En az yemekler ve sunumlarınız kadar, fotoğraflarınızı da çok beğeniyorum. Eşiniz iltifatı hakediyor. Beni fotoğrafçılığa özendirdiniz. Fırsat bulsam gideceğim:)
Sevgiler, Esma (EsEr)

canikom dedi ki...

kekikli zeytinyağının içinde domatesler ne kadar dayanır ve çıkardığımızda direk yiyebilirmiyiz çok yağlı oluyor mu canım tşk ederim...........

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Canikom;
Kekikli zeytinyağının içinde ne kadar dayanır hiç test etmedim.
Benim aklıma hep son dakikada, salatanın üstüne kurutulmuş domates eklemek geldiği için :)
Yarım saat kadar bekletiyorum ben hep, yağın içinden çıkarıp salatanın üzerine diziyorum ve yağıda salatada kullanıyorum. Çok yağlı olmuyor gayet güzel oluyor.

Bu arada şimdi aklıma geldi, blogdaki çeşnili zeytinyağ tarifinde de kurutulmuş domates var ve içinde 3-4 gün bekliyor, hiç de bir şey olmuyor.
Aklınızda olsun.

Sevgilerimle.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin