02 Kasım 2007

Domatesli Makarna Sosu

Domatesli Makarna Sosu

SON BAHAR SOSU:)
Günlerdir blogunda sedece pasta ve tatlı görmekten içimiz bayıldı diyenleri duydum :)
İtiraf ediyorum kendim bildim bileli, mutfakta sadece kek, kurabiye ve pasta yapmaktan keyif alıyorum. Sağolsun canım annem evlenene kadar beni yorulmayayım diye pek mutfağa sokmayınca, evlendikten sonrada kayınvalidem yemek konusunda sürekli destek olunca, bana da gün doğmuş oldu:)
Ama bu halimden memnunmuyum? kesinlikle hayır...
Sürekli komşu blogları gezerek yemek konusunda kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Geriye dönüp baktığımda hiç bir konuda başarısız bir öğrenci olmadığım göz önüne alınırsa bu konudaki çabalarımda sonuçsuz kalmaz diye düşünmekteyim :)
Sevgili arkadaşlarım Fatoş ve Bahar, mutfakta benim tam tersim, yani kurabiye ve kek yapmayı sevmeyip ana yemek yapmayı çok seviyorlar ve bu konuda da inanılmaz başarılılar, kendilerini ana yemek öğretmenim ilan ettiğimden beri sağolsun desteklerini esirgemiyorlar benden:)
Geçen hafta sonu İlker ve Bahar ile otururken, Bahar; "Hadi, şöyle soslu bir makarna yapalım, hem de blogunda yayınlarsın" dedi ve ben kağıdı kalemi kapıp mutfakta yerimi aldım, hem yamaklık yaptım hemde onun göz kararı yaptığı sosu dikkatle inceleyerek ölçüleri not aldım.
Tarafımızdan test edilip, bilhassa eşim tarafından çok sevilmiş olan Bahar Sosunu umarım dener ve sizde seversiniz.

Malzemeler
  • 2 Adet (orta boy) Soğan
  • 2 Adet (orta boy) Domates
  • 4 Diş Sarımsak
  • 3 Tatlı Kaşığı Domates Salçası
  • 2 Tatlı Kaşığı Acı Biber Salçası
  • 1 Yemek Kaşığı Sirke
  • 2 Yemek Kaşığı Krema (Tepeleme)
  • 1/2 Çay Kaşığı Karabiber
Yapılışı
  • Soğanları minik minik yemeklik şeklinde doğrayın ve 1 çay bardağı sıvı yağda kavurun. Soğanlar pembeleşip, şeffaflaşınca salçaları ekleyin ve 1-2 dk. daha kavurun.
  • Kabuklarını soyup, küp küp doğradığınız domatesleri ve file badem şeklinde doğradığınız sarımsakları ekleyin ve karıştırın.
  • Makarnayı haşladığınız (yağlı, tuzlu hatta bulyonlu) sudan, indirmeye yakın 1 su bardağı alın ve sosunuza ekleyin.
  • Kremayı ve karabiberide ekleyip, arada karıştırarak, domatesin çiğ tadı gidinceye kadar yaklaşık 10-15 dk. kısık ateşte pişirin.

18 yorum:

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım makarnan harika görünüyor:)
sen istersen çok lezzetli ana yemekler de yaparsın ama sana bu işi bırakmıyorlar şanslısın!hiç üzülme bu duruma..
Fatoş

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Akşam akşam bu görüntü bana öyle şahane geldi ki...

NiNo dedi ki...

ayy canim makarna nasil guzel gorunuyor ellerine sglik tabii asagidakifotoda kaldim aslinda ben ondan bana kaldimi :D

gülriz dedi ki...

Ay ay ay ay, demek ki en kısa zamanda makarna pişirilip, üzerine bu sos denenecek. Acaba birazcık da çarliston biber kavursak mı ki soğanlarla???? Bahar'ın ellerine, senin de kalemine sağlık sevgili arkadaşım. Kocaman sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

ismi çok güzel olmuş!
evet tam domates mevsimi biterken(hoş artık yazında tam tadında domates yediğimiz söylenemez ya genede bunada şükür)çok iyi gitmiş ismi ve çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Müge'cim, makarna gercekten cok lezzetli görünüyor. Sosta harikadir eminim, ev yapimi sos gibisi varmi? Ellerine saglik diyorum ve hemen gidiyorum.

Sana ve esine güzel bir hafta sonu tatili diliyorum.

Selam ve sevgilerimle..

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Müge'cim ellerine sağlık .makarna dediğinde herşey biter benim için,bu sosta makarnayı daha lezzetli yapmış.

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba,

ben makarnsız duramam ama bu bu vakittede yapılmaz ki
yok yok oturayım yerimde sonra denerim
:):):)

ellerine sağlık canım

sevgiler

Adsız dedi ki...

mrh müge hnm
yaklaşık 2 aydır sitenizi takip edemiyorum çünkü geçen perşembe gününe kadar 2,5 aylık hamileydim ama malesef bebeğimi gelişme bozuklğu olduğu için aldılar oldukça yıprandım ve çok üzgünüm tarifleriniz sayesinde aldığım kiloların hepsi gitti.toparlanmaya çalışıyorum inşallah herşey daha iyi olur buarada makarna muhteşem
sevgiler gül

Unknown dedi ki...

Mügecim merhaba sos gerçekten değişik olmuş bende bir benzerini yapıyoruym ama kremasız, böylede demeyeceğim ellerinize sağlık...

Müge Hüner dedi ki...

Fatoşcuğum;
Arkamda siz olduğunuz sürece hiç şüphem yok zaten.Öperim:)

Burçinciğim;
Çok teşekkür ederim, senin pastalarda bana göz ziyafeti çekiyor her açtığımda. Sevgiler canım.

Ninocuğum;
Sen iste yeterki, geliyorum de fotolardan foto beğen:) Ne istiyorsan seve seve yaparım canım.

Gülrizcik;
Valla süper düşündün, biber de nefis olur bu sosa, dur ben yaptığımda da öyle yapayım, çırak ustayı geçmiş olsun:)

Sevgili Mutfak Havlusu;
Kesinlikle haklısın, hasret kaldık şöyle toprak kokan bir domatese. Ne yapalım bunada şükür diyoruz. Sevgilerimle.

Kevserciğim;
Çok teşekkür ederim sözlerin için, bende seni çok öperim canım.

Semracığım;
Makarna benim içinde ana yemektir her zaman. Her gün olsa bıkmam. Teşekkür ederim canım.

Esracım;
Makarna konusunda düşüncemiz aynı, benim için tv nin karşısında patlamış mısır yemek gibi.. Reklam arasında makarna yapmışlığım çoktur:))

Gül Hanım ve hatta Gülcüğüm;
Bende bana sorular sorarak beni şımartan tatlı hanım nerelerde diyordum.
Söylediklerin beni o kadar üzdüki, inan okuyunca ne düşüneceğimi ne hissedeceğimi ve ne yazacağımı bilemedim. Bebek sahibi olmayı hayal etmek bile güzel iken sahip olduğun bir bebekten ayrılmak çok ama çok acı olmalı. Ama dünyaya gelmemesi en çok onun üzülmemesi için iyi olmuş.
İnşallah en kısa zamanda sağlıklı nur topu gibi bir bebiş alırsın kucağına canım. Sana sabırlar diliyor ve sevgilerimi gönderiyorum.

Zerrinciğim;
En kısa zamanda dene, krema güzel bir yoğunluk veriyor. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

valla domatesli makarna sosunu denedim ve sonuç((((muhteşem))))

A. dedi ki...

ya aslında makarna sosu içinde soğanı hiç düşünmemişdim simdiye kadar ama aksam yorgun annem için değşiklik olabilir .insallah güzel olur ( gerci görüntü herseyı yeterınce gosterıyor ama olsun )

Ashley aus Hamburg

meri dedi ki...

süüüüüüpeeeeeeeeeeeeer

tuğba dedi ki...

emeği geçenlerin ALLAH RAZI OLSUN. YENİ KEŞFETTİM BU BLOG RABBİM YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN...

tuğba dedi ki...

emeği geçenler ALLAH RAZI OLSUN... bu blogu yeni keşfettim:D:D:D süper ben acemi olarak tatlı hamur işi bölümünde daha detaylı hamur işine yer verirseniz sevinirim...

Unknown dedi ki...

bende şimdi aldım tarifi iftarayapıcam

İZMİRLİ dedi ki...

MERHABA MÜGE HANIM SOĞUK BİR İZMİR SABAHINDA BU SOSUN GÖRÜNTÜSÜ İÇİMİ ISITTI YİNE ÜŞENMEDEN KALKIP YAPTIM TEK KELİMEYLE SÜPER:)))))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin