22 Ağustos 2007

Fındıklı Mahlepli Kurabiye

Mahlepli Kurabiye

100.YAZI ...
Hafta sonu kahvaltı etkinliği için
Patatesli Çörek yaparken, bir yandan da dergiyi karıştırmaya devam ediyordum, henüz kahvaltı da etmediğimden sanırım, hepsi gözüme çok güzel görünüyordu.
Hatta şekerpare,
revani gibi kurabiye ve kek şeklinde şerbetli tatlıları sevmediğim halde, onlar bile gözüme güzel gözüktü :)
Sonuçta, çörekler fırından çıkıncaya kadar birde kurabiye yapayımda, bir tatlı bir tuzlu çeşidim olsun diyerek mahlepli tatlı kurabiyeleri yapmaya karar verdim. Mahlepi hep tuzlu tariflerde denemiş ve neredeyse haftada bir
Mahlepli Tuzlu Kurabiye yapan biri olarak tatlı kurabiyedeki halinide çok merak ettim doğrusu. Tarifin orjinalinde ceviz vardı, ben evde hazır kavrulmuş fındık olduğu için fındık ile yaptım.
Hamurunda ise neyi eksik yada fazla yaptığımı bilmiyorum ama bir türlü toparlayamadım ve şekil vermeden koparıp, tepsiye dizdim. Kurabiyeler, inanılmaz lezzetli, kıyır kıyır ve sanki içinde tahin varmış gibi oldular. Tavsiye ederim.

Malzemeler

  • 3 Adet Yumurta Sarısı
  • 6 Yemek Kaşığı Toz Şeker
  • 100 Gr. (Yumuşamış) Margarin
  • 1/2 Çay Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Yemek Kaşığı Mahlep
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • Un (yaklaşık 4 su bardağı)
  • 1 Su Bardağı (iri çekilmiş) Fındık

Yapılışı

  • Yumurta sarısı ve şekeri, mikser ile şeker eriyene kadar çırpın.
  • Margarin, sıvı yağ, vanilya ve mahlep'i ekleyerek çırpmaya devam edin.
  • Fındığın 2/3'ünü ve azar azar un ekleyip, hamur haline getirin.
  • Hamurdan parçalar koparıp, fındığın geri kalanına batırın ve yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
  • Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında, 20-25 dk. kadar pişirin.

NOT: Aranızda benim gibi düşünen varmı bilmiyorum ama, Balküpü marka şeker, adı gibi gerçekten balküpü. Tariflerdeki ölçüleri bire bir uyguladığım zaman bana göre çok tatlı oluyor, bu nedenle ölçüleri biraz azaltıyorum. Kurabiyelerde, bunu unutarak dergideki ölçüyü uyguladım ama sonuçta çok tatlı kurabiyelerim oldu. Sizde balküpü kullanıyor ve benim gibi iç bayıltan tatları sevmiyorsanız, kurabiyeleri 5 yemek kaşığı şeker ile yapmanızı öneririm.

Mahlepli Kurabiye - Tatlı

MAHLEPLİ ŞEKERPARE
Yukarıda da uzun uzun anlattığım gibi, çok tatlı yiyecekleri sevmediğimden, bu kurabiyeler bana çok tatlı geldi.
Bende, bir cezvede bir su bardağı su ve bir esmer şeker ile ılık bir şerbet hazırladım. Kurabiyeler henüz sıcakken yedi sekiz tanesini alıp, ılık olarak üzerlerine gezdirdim. Tam tahmin ettiğim gibi mis kokulu, kıtır fındıklı şekerparelerim oldu :)

19 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba canım.kurabiyeler nefis gözüküyor.eline sağlık.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok güzel görünüyorlar....

GANNE dedi ki...

Mügecim ziyaretin için çok teşekkür ederim. Ben de Selen'in sayfasında hep goruyordum seni,ziyarete geliyordum. Bundan sonra sıkı takipçinim.:)
Kurabiyeler tam benlik gözüküyor. Evde mahlep yok, alınca ilk iş senin mahlepli kurabiyeler denenecek. Bayılırım kıtır kıtır kurabiyelere. Ellerine sağlık şekerim. Sevgiler...

Neslihan dedi ki...

Mügecim, hünerli bayan dediğin böyle olur dedirtiyorsun, sık sık yeni lezzetler denediğin yetmiyormuş gibi bir de, kendinden birşeyler eklemeden edemiyorsun canım, ellerine sağlık:)
Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Bu kurabiyelerin çok lezzetli oldukları her halinden belli. Ellerine sağlık Müge'ciğim.
Sevgiler,

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Sarı Mutfak;
Çok teşekkür ederim beğenilerin için.Sevgiler...

Sevgili Oya;
Çok teşekkür ederim, tadı da nefis oldu, tavsiye ederim.

Ganneciğim;
Ziyaret ediyormuşuz birbirimizi ama sessizce.:) Bundan sonra, ses ederiz artık.
Mahlep benim için evde, tuz, şeker gibi bir şey herşeyin içine katasım var:) Tatlısını da denedim, süper oldu, şu anda 2. gün ve bir tek kurabiye yok. Tavsiye ederim canım. Sevgiler.

Neslihan şekerim;
Bakma adımız Hüner ama ben daha kendimi hünerli bayan olarak görmüyorum, kolaycının biriyim, daha çok çalışmam lazım çok. Yinede teşekkürler canım.

Burçinciğim;
Aslında görüntüsü biraz şekilsiz, klasik anne kurabiyeleri oldular:) ama tadını gönül rahatlığı ile tavsiye ederim, hatta mızmız eşim bile yaptığın en iyi tatlı kurabiye dedi.

Adsız dedi ki...

merhabalar
kurabiyeleriniz nefis görünüyorlar.mümkünse başka birşey sormak istiyorum.profiterol yapmak istiyorum ve birkaç tarif denedim,zaten tarifler birbirinin aynı,tariflere aynen uymama rağmen kabarıyorlar ama içleri pişmiyor,fırında nerdeyse 1 saate yakın tuttuğum oldu ama sonuç aynı bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
gül

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Selam Müge'cigim, kurabiyeler hemen dikkatimi cekti. Findikli ve cevizli olan herseye bayilirim da o yüzden. En kisa zamanda denemek istiyorum. Ellerine saglik, mahlepte cok ayri bir aroma katmistir bundan eminim. Hoscakal, selamlar. Kevser

Adsız dedi ki...

Hünerli hatunum , Mügecanım..ne diyim daha ben sana...Mahlepi bende bir çok lezzete yakıştırıyorum..Şerbetli ve Çok şekerli tatlarla benimde hiç aram yok ama tarifin şeker miktarını biraz azaltıp deneyebiliriz dimi :)
Öpüorummm

ebrulitatlar dedi ki...

Müge'cim ben tatlı ve şekerpare seven biri olarak her iki tarifte tam bana göre olmuş. Ellerine sağlık. Uzaklardan sevgiler..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Kıyır kıyır olduğu fotoğrafından fazlasıyla belli oluyor zaten. Biliyormusun sanki tadını hissettim, tahinli gibi olduğunu. Mahlepli kurabiyelerini deneyeceğim,
sevgiler

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Gül;
Öncelikle teşekkür ederim, senin sorun bana ne zamandır yapmayı ertelediğim profiterolü yapmam gerektiğini hatırlattı. Yaptığım zaman aşamalarında detaylıca anlatırım ama pişmesi ile ilgili söyleyebileceğim;
öncelikle 200 derece fırında yaklaşık 20-25 dk. pişirmen, bu sırada kabarıp, pembeleşecekler ama aslında içi çiğ henüz, fırının ısısını 170 e düşürüp, 30-35 dk. daha pişir. Tatlıyı fırına verdikten sonra, pişerken ve fırını kapattığında soğuyana kadar kesinlikle kapağını açma. Bir de yuvarlakları mümkün olduğunca küçük sık tepsiye, 1 YTL kadar..
Aklıma gelenler bunlar, ben bu şekilde yapıyorum ve şimdiye kadar hiç üzülmedim. Umarım faydalı olmuşumdur.Sevgiler.

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Kevser;
Beğenilerin için çok teşekkür ederim, seninde pastaların çok güzel. Mahlep gerçekten çok güzel bir aroma kattı denemeni öneririm.

Burçi ciğim;
İç bayıltan tatlı ile hiç aram yok, hatta reçeli bile beyaz peynir ile yerim tadını kırsın diye biraz. Beğenmene çok sevindim.Sevgiler canım.

Ebrulitatlım;
Tatlı ile aran iyi ise aynı ölçüler ile yapabilirsin, benim dışımda herkes bayıldı kurabiyelere çünkü. Uzaklara öpücükler...

Pınarcım, şekerim;
E demekki annelik insana böyle güçlü hislerde bahşediyor, gerçekten tahinli gibi oldu, nasıl hissettin? Mutlaka dene şekerim, tatlısınıda tuzlusunuda, Çokça öperim CAN'ım...

Yemekbahane dedi ki...

Adaş,

Her zaman olduğu gibi harika gözüküyor.Çay yanına ne de güzel giderdi şimdi olsaydı..
Kendine iyi bak.

Sevgiler
Müge

Adsız dedi ki...

çok çok teşekkür ederim önerilerinizi hemen uygulayacağım
eğer gene olmazlarsa heralde bidaha denemem
sevgilerle gül

gülriz dedi ki...

Şekerim bir taşla iki kuş olmuş sanki. Hem kurabiye, hem şekerpare. Ellerine sağlık canım, çok güzel görünüyorlar. Ben mahlebin kurabiyelerde kullanılabileceğini bilmiyordum. Sayende yeni birşey daha öğrendim. Kocaman sevgiler

Yasemin dedi ki...

mugecim evde duran mahlepimi bu tarif icin saklamisim meger. sıkılmıstım vallahi heryer mahlepli tuzlu kurabiye gormekten simdi soyle guzelinden tatlisini yapayim :) ellerine saglik kuzum nefis gorunuyor!!!!!

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Gül;
İstersen benim yapmamı bekle birde sen bilirsin ama, tam olarak kaç dk. pişirdiğimide yazacağım.Uzun zamandır yapmadığım için çok net hatırlamıyorum çünkü.

Gülrizcim;
Hakketen bir taşla iki kuş oldu, mahlep kurabiyelerden başka nerelerde kullanılırki zaten?, sende onu söylede bende bir şey daha öğrenmiş olayım. Unutma kabın büyükse çok, küçükse az kullanıyorsun :))))

Yasemin şekerim;
Valla bende hep tuzluda kullanıyordum mahlepi, iyiki denemişim dedirtti bana bu tarif. İlk kurabiye krizinde dene olurmu:) Öperim çok.

Adsız dedi ki...

sabırsızlıkla bekleyeceğim müge hm,ayrıca yorum ve ricalarımıza bukadar çabuk cevap vermenizde gerçekten hoş,diğer sitelerde birtakım soru yada yorumların karşılığını genelde bukadar seri alamıyorum hatta bazen hiç alamıyorum sizi bu konuda da takdir ettim doğrusu.takip ettiğim zaten 3-4 tane blog var ama siz bu konuda daha duyarlısınız çok teşekkür ederim.ben bu konuda bayağı dolmuşum galiba:)eğer bir iş yapıyosanız biraz duyarlılık,titizlik gerekli bence.neyse tekrar sağolun
gül

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin