22 Nisan 2013

Kurutulmuş Domatesli Cevizli Çörek

Domatesli Çörek

NAMI DİĞER; CEVİZLİ DOMATESLİ POĞAÇA... :)
Selenciğimin "Hoşgelesin Cemre Partisi"ne, yılların Kısır döngüsünü kırarak :) domatesli çörek ile katıldığımı söylemiştim.
Ve tarifi yakın zamanda vereceğimi de söylemiştim. Ama bu kadar yakın olmasına, valla ben bile şaşıyorum. :)
Aslında uzun zamandır, blogu güncelleme konusunda tuhaf bir takıntım var. Denediğim her şeye, -şu meşhur reklamda ki gibi:)- "bu değil, bu olmaz, bu çok basit, bunun benzeri zaten blogda var" şeklinde yorumlar yapıyorum ve pek çok tarif fotoğrafı bile çekilmeden yenilip, unutuluyor.:)
Bu çörekler içinde; "muhtemelen yayınlamam, benzer tarifler var, hem de çok basit derler" diyordum ki...
Sevgili Adaşım beni kendime getirdi, "Adaş, niye öyle diyorsun, pek çok hanım, basit, yapılabilir tarifler arıyor internette" dedi. Aslında çok haklı...
Bende söz dinledim. :) Zaten bir Yasomdan, bir de Adaştan korkarım ben, kendileri çok farkında olmasalar bile gizli bir otoriteleri vardır üzerimde :)

Çöreklerin yapımı, inanılmaz kolay. Mayalı olmadığı için bir bekleme süresi yok. Vaktiniz varsa hamuru yarım saat kadar buzdolabında dinlendirin elbette güzel olur ama ben mesela, acelem olduğu ve sıcak sıcak götürmek istediğim için hiç bekletmeden hazırladım.
Açma, poğaça arası pufidik bir lezzet oluyor diyebilirim...
Tarif; Dr.Oetker'in paket arkası tariflerinden. Dr.Oetker'in tüm paketlerinin arkasındaki tariflere bayılıyorum, hatta temize çekene kadar ki sürede paketlerden çekmecemde mini bir çöp ev oluşuyor diyebilirim :)
Tarifte; 250 gr. margarin diyordu, ben margarin konusunda çok takıntılı değilim, gerektiğinde kullanırım ama lezzet açısından daha iyi olacağını düşündüğüm için; yarı yarıya margarin-tereyağ kullandım.
Siz damak zevkinize göre tamamen tereyağı ya da tamamen margarin ile de yapabilirsiniz...
Sıvı yağ olarak da -evde başka yağ bulundurmadığım için- zeytinyağ kullandım. :)
Kabartma tozu olarak; mahlepli kabartma tozu kullandım ve kesinlikle sizde öyle yapın derim ya da tarife bir tatlı kaşığı mahlep ekleyin.
Son önerim; üzerine çizikleri biraz daha derin yapın, ben korkudan ve nasılsa açılırlar diye :) çok az çizmişim, hayal ettiğim çörek görüntüsü yerine daha çok poğaçaya benzedi. :)

Malzemeler (ortalama 25 adet için)

Hamuru için;
  • 250 Gr. Margarin (125 gr. margarin / 125 gr. tereyağ kullandım)
  • 1 Su Bardağı Yoğurt (200 ml.lik su bardağı ile)
  • 1/2 Su Bardağı (100 ml.) Zeytinyağ
  • 1 Yumurta (akı içine, sarısı üzerine)
  • 1 Çay Kaşığı Tuz
  • 4-5 Su Bardağı (yaklaşık 600-700 gr.) Un
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Tatlı Kaşığı Mahlep (isteğe bağlı)
İç Harcı için;
  • 1,5 Su Bardağı (20-25 adet) Kurutulmuş Domates
  • 1 Çay Bardağı (iri kırılmış) Ceviz
  • 2-3 Diş Sarımsak
  • 2-3 Yemek Kaşığı Zeytinyağ

Yapılışı
  • Öncelikle, kurutulmuş domatesleri sıcak suda yarım saat kadar bekletin. Minik minik doğrayın.
  • İrice kırdığınız cevizleri, ezilmiş sarımsağı, zeytinyağı ve birazcık tuzu, domateslere ekleyip, karıştırın.
  • Margarin ve tereyağını iyice yumuşatın.
  • Oldukça yumuşak, margarin-tereyağ ile zeytinyağını çırpma teli ile iyice çırpın. (Karışım krema kıvamına gelinceye kadar)
  • Yoğurdu ve yumurta akını ekleyin ve homojen bir şekilde karışana kadar, biraz daha çırpın.
  • Ayrı bir kaba 2 su bardağı un, mahlep, tuz ve kabartma tozunu birlikte eleyin.
  • Unlu karışımı, yağlı karışıma ekleyin ve yoğurmaya başlayın.
  • Azar azar un eklemeye devam ederek, oldukça yumuşak bir hamur yoğurun.
  • Vaktiniz var ise hamuru buzdolabında yarım saat kadar dinlendirin.
  • Hamurdan, yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp, elinizde açın.
  • İç harçtan, 1 yemek kaşığı kadar koyup, kapatıp, yuvarlayın.
  • Yağlı kağıt serili tepsiye dizin. Üzerine elinizle hafifçe bastırıp, yassılaştırın.
  • Üzerlerini bir bıçak yardımı ile çarpı şeklinde kesin.
  • Yumurta sarısı sürün ve çörek otu ile susam serpin.
  • 180 derecede, önceden iyice ısınmış fırında, üzeri ve altı turuncu oluncaya kadar yaklaşık 30-35 dk. pişirin.

14 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Ellerine sağlık tatlım mmm nefis:))

gügüyle hersey dedi ki...

Merhaba,cok lezzetli görünüyorlar en kisa zamanda deneyecegim ellerine saglik
sevgilerimle gülcan

Banu dedi ki...

Uzaktan takipçilerinizden biri olarak (ilk kez yorum yazıyorum da:) arkadaşınız kesinlikle haklı diyorum. En basit tarifleri, hatta tarif sayılmayacak kendi küçük etkisi büyük değişiklikleri bile (patatesleri unlayıp kızartmak gibi) yazın lütfen. Çok işimize yarıyor. Teşekkürler&sevgiler.

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık bende sizi beklerim
www.kendimceseyler.blogspot.com

nesli yemeknesli dedi ki...

ellerinize sağlık, ayrıca anlatımınızı özlemişim :)sevgiler...

derin dedi ki...

Müge Hanım kurutulmuş domatesi nerden temin edebilirim acaba? Yardımcı olabilirmisiniz lütfen? Sevgiler....

LeylaK dedi ki...

kurutulmuş domatesin içine girdiği her tadı çok seviyorum. çok hoş Müge.

Yasemin dedi ki...

eferim söz dinle bakim :)))

Sedanın mutfağında dedi ki...

çok lezzetli görünüyor kurutulmuş domatese bayılıyorum mutlaka deneyeceğim:)

Müge Hüner dedi ki...

Derin Hanım;
Kurutulmuş domatesi; tüm aktarlarda, kuruyemişçilerde ve hatta marketlerde bulabilirsiniz.
Sevgiler...

tıp dersleri dedi ki...

Güzel blog !!! Kolay gelsin

Renkli Dünyam dedi ki...

Çok hoş bir çörek olmuş,ellerinize sağlık canım.Selamlar.

Adsız dedi ki...

Papirus poşetlerinin Ege güneşini içine alan zenginliği…
Ege ve Akdeniz ovalarında yaz güneşinin altında olgunlaşan domatesler doğanın bize sunduğu en harika tatlardan biridir. Güneşin altında kurutulan domatesler çabucak bozulabileceğinden hemen paketlenmesi gerekir. Ege güneşinin altında kurutulan domatesleri Papirus şeffaf poşetleriyle çürümez ve nem almaz. Papirus poşetleriyle paketlenen kurutulmuş domatesler sofralara harika lezzetiyle ulaşır.
Ayrıca şeffaf poşetlerimiz kurutulmuş domateslerin bol vitamin kaynağını da korur. Aromasını koruyarak, küflenmesini önler. Şeffaf poşetlerimiz dikdörtgen tabanı sayesinde dimdik ayakta durur, şıklığı ile de müşterilerinizi cezbeder.
Siz değerli müşterilerimizi, keyifli bir alışveriş deneyimi için Posetmarketi.com’a bekler, iyi çalışmalar dileriz.

Burcu Usulü dedi ki...

Sanki kokusu burnuma geldi :) harika gözüküyor !

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin