19 Ekim 2009

Fesleğenli Biberli Kurabiye

Fesleğenli Biberli Kurabiye

TUZLU PASTANE KURABİYESİ...
Filiz Yenge'nin Baby Shower'i için yaptığım ve malzemelerini yaparken uydurduğum bir kurabiye bu. Tadan herkes o kadar iltifat ettiki, yayınlamak farz oldu :)
Tadı; birebir pastane kurabiyesi, hani tuzlu kuru pasta diye satılanlardan.
O gün herkes, diğer hazırlıklar için çok yorulduğumdan, "tuzluyu da hazır almış, e haklı" diye düşünmüş :)
Kendi yaptığımı söylediğimde, inanmadılar önce, neyseki mutfağa merakım, bu blog sayesinde yazılı olarak tescilli, o yüzden inandılar :)
Kurabiyeleri, harf şeklinde kesmeyi planladığım için kabartma tozu yada karbonat eklemedim, pişerken şekilleri değişmesin diye. Son anda üşenip, kare kalıpla kestim. Bu kısım size kalmış :)
Biraz daha yüksek yani kalın kurabiyeleriniz olsun isterseniz, kabartma tozu ekleyebilirsiniz.
Evde yapılan ürünler ne kadar sağlıklı olsa da illaki paketleri cicili bicili topkekleri, bisküvileri almanız için tutturan minikleri kandırabilirsiniz bu kurabiyeler ile...
Gerçi; "bekara eş boşamak kolay" demişler, henüz anne olmadığım halde, "çocuğunuzu şöyle kandırabilir, şunu şöyle yedirebilirsiniz" diye ahkam kesmem de ne kadar doğru o kısım tartışılır :)
Sözün özü; pratik tuzlu bir kurabiye, deneyin pişman olmazsınız :)

Malzemeler
  • 125 Gr. (yarım paket) Margarin veya Tereyağ
  • 1 Çay Bardağı Yoğurt
  • 1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
  • 1/2 (yarım) Çay Bardağı Sirke
  • 1 Tatlı Kaşığı (tepeleme) Pudra Şekeri
  • 1 Çay Kaşığı Tuz
  • 1 Tatlı Kaşığı (silme) Kuru Fesleğen
  • 1 Tatlı Kaşığı (tepeleme) Pul Biber
  • 4-5 Su Bardağı (yaklaşık) Un
Yapılışı

  • Oda sıcaklığında beklettiğiniz, iyice yumuşamış margarin, yoğurt, sıvı yağ ve sirkeyi mikser ile 1-2 dk. çırpın. (tüm malzemeler iyice özleşip, krema kıvamına gelinceye kadar)
  • 3 Su Bardağı un, pudra şekeri ve tuz'u bir kaba birlikte eleyin.
  • Sıvı karışıma, unlu karışımı ekleyin ve yoğurmaya başlayın.
  • Hamur, toparlanıncaya kadar azar azar un eklemeye devam edin. Hamurunuz kurabiye hamuru kıvamında değil, poğaça hamuru kıvamında yani esnek bir hamur olacak.
  • Hamurun kıvamı, poğaça hamurundan biraz daha sert, tezgahta açıp, kesmeye uygun bir hale gelince un eklemeyi bırakın.
  • Fesleğen ve pul biberi de ekleyip, (baharatlar hamura karışacak kadar) çok az daha yoğurun.
  • Hafifçe un serptiğiniz tezgahta, hamuru yarım cm. kalınlığında açın ve istediğiniz bir kalıpla kesin.
  • Yağlı kağıt serili tepsiye dizin ve üzerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu, susam, haşhaş vs. serpin.
  • 180 derecede önceden ısıtımış fırında, 25-30 dk. üzeri ve altı turuncu olana kadar pişirin.

Fesleğenli Biberli Kurabiye

41 yorum:

Adsız dedi ki...

Mmm.... ellerin dert görmesin. Ilk firsatta bu tarifi degerlendirecegim insallah. Görüntüsü cok güzel tadi da denenim zaten.
Hayirli vakitler...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Merak ettim ve deneyeceğim. Ellerine sağlık. İyi haftalar geçirmeni dilerim. Sevgiler...

filiz dedi ki...

ellerinize sağlık fesleğenli hiç denemedim ilk fırsatta deneyeceğim inş.

filiz dedi ki...

bu arada inşallah rabbim sizede hayırlı bir evlat verirde sizde burda ahkamınızı kesersiniz:)

eldivenlerim dedi ki...

fesleğenli değişikmiş;)görüntüsünden harika bir tarife benziyor, ellerine sağlık arkadaşım....

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

merhaba hiç fesleğen kullanmadım kuru fesleğen hazır satılıyormu gerçekten hazır gibi duruyor
sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Fesleğeni çok severim ama kurabiye de hiç denemedim ellerine sağlık...

Yazar Çizer dedi ki...

çok lezzetli görünüyorlar. elinize sağlık...

birsence dedi ki...

tatlım ellerine sağlık fesleğenli değişik bir fikir olmuş..öpüyorum seni canım...

Nurten dedi ki...

Elinize sağlık... Nefis görünüyorlar..

Melahat Yıldız dedi ki...

Ellerinize sağlık,daha önce gördüğüm birçok tarifiniz gibi bu da nefis duruyor.En kısa zamanda denemek üzere.Bu arada bu hafta sonu tarifinizden faydalanarak baklava yufkasından ıspanaklı börek yaptım,pastaneden alınmış gibi ama ev lezzetinde oldular.Teşekkürler.İyi haftalar dilerim.
Melahat Yıldız/İzmir

Adsız dedi ki...

mügecim harika bir tarif canım ben mevlüt yapmak istitorum ama bizde genelde etli pilav ayran ve baklava yapılır bu sefer farklı bir menü istiyorum senin fikrlerin önemli pasta börek çörek yapsam çay daveti gibi olacak yardımına ihtiyacım var handan

Şehnaz dedi ki...

harika bir tarif canım...ellerine sağlık...iyiki şu blog var....ne çok tarif öğreniyorum sayenizde...harikasın...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİN ESAĞLIK GERÇEKTEN HAZIR KURABİYELERE BENZİYOR .
ANNELİK KONUSUDA BAŞA GELİNCE ANLAŞILIR AMA SİZ BENCE O İŞTEDE BAŞARILI OLURSUNUZ.:)

Müge Hüner dedi ki...

Ayşe Hanım;
Kuru fesleğen aktarda ve marketlerde satılıyor. Kolaylıkla bulabilirsiniz.

Handancım;
Bende evimizde mevlüt yaptığımda, sadece pilav-et olmasını istemediğim için, çay daveti şeklinde yapmıştım.
Açık büfe şeklinde, herkes istediği kadar almıştı herşeyden.
(http://hunerlibayanlar.blogspot.com/2008/05/ay-daveti-sofras.html)
Sen çay daveti şeklinde olsun istemiyorum dersen, yarı yemek yarı çay daveti gibi düşünebilirsin.
O zamanda eşimin 2007 ve 2008 deki doğum günü sofraları sana fikir verebilir.
Umarım yardımcı olmuşumdur canım, şimdiden Allah kabul etsin.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

merhabalar ben ayşe.öğretmen ayşe:) ramazanda bi tarif ararken sitenizi tesadüfün buldum ve saatlerce kaldım o gece.muhteşem ellerinize sağlık.her internete girdiğimde acaba yeni eklenen bişey var mı diye bakıyorum resimler ve sayfa renkli olduğu için de hiç sıkılmıyorum aksine içim açılıyor.
küçük bi ricam olacak sadece gerçi ben mat.öğretmeniyim hani çok da iyi Türkçe konuşamam ama en azından dikkat etmeye çalışıyorum diyeyim.türkçesini de kullanabileceğimiz kelimeler var ya baby shower mesela..nolur mümkün olduğunca Türkçe karşılığını kullanmaya çalışalım.beni anlayışla karşılayacağınıza yürekten inanıyorum ve tanımasam da sizi seviyorum :) sevgiyle...

Adsız dedi ki...

merhabalar, sirkenin elma yada üzüm sirkesi olması farkeder mi? zeynep

tubag dedi ki...

Oğluma kalıplar ile yapmak için böyle bir tarif arıyordum, en kısa zamanda inşaallah yapacağım, oğluma ve arkadaşlarına tattırdıktan sonra onların yorumlarını da yollayacağım.Ellerinize sağlık

ilker dedi ki...

Merhaba,
hersey cok guzel.

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

çok güzel olmuş kurabiyeler...günümde deneyeceğim...kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

canım çok teşekkür ederim hemde nasıl yardımcı oldun allah razı olsun handan

Tinker Bell dedi ki...

Fesleğen fikri çok güzel olmuş.Ellerine sağlık.Denenmesi gerekenler arasında yerini aldı bile :))
www.perilipasta.com

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım ahkam kesmek değil. Doğruyu söylüyorsun. Gerçek bu. O kadar çok katkı malzemeli ürünler varki. Üşenmemeli ve mutfağa girip yapmalıyız. Sağlık bu Şakaya gelmzez.
Ellerine sağlık canım
Kurabiyeler müthiş.
sevgilerimle

Aysultan... dedi ki...

Hepsini yiyesim geldi,çok severim tuzlu kurabiyeyi fesleğenli olarak denemek lazım:)ellerine sağlık:)
sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

TATLIM ELLERİNE SAGLIK
AFİYET BAL ŞEKER OLSUN

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

merhaba Müge hanım yorumlarıma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim ilginiz için teşekkür ederim bloğunuzu beğenerek takp ediyorum bloğunuzdaki tarifler yazılar bölümünün kodunu nerden bulabilirim acaba hem resimli hemde o bölümde kaç tarif var görünüyor başak sitelerde bulamadım

sevgiler

SEDEF dedi ki...

Ellerine sağlık. Küçük atıştırmalıklar gibi olmuş. Tarif listeme ekledim.
Sevgiler.

durutarifler dedi ki...

Oy oy oy ellerine sağlık. Nefis görüntü.
İyi hafta sonları sevgiler

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba herkese;
Sirkenin elma yada üzüm sirkesi olması farketmez sanırım.
Ama ben evde sadece elma sirkesi bulunduruyorum. Sirkeli ne yapacaksam onu kullanıyorum.

Sevgilerimle...

selma dedi ki...

Müge Hanım merhaba,
Sitenizi sık kullanılanlar arasına ekledim, her gün girip takip ettiğim yemek bloklarımdan birisiniz, tarifleriniz gerçekten çok güzel, daha önce denediğim tarifleriniz de olmuştu ama yorum bırakamamıştım, pastane kurabiyesini biraz sonra deneyeceğim inşallah, malum bugün pazar, eşim de ben de evdeyiz, ona hafta içi atıştırması için bir şeyler yapsam güzel olur diye düşündüm, fakat evde margarin bulundurmuyorum ben, sıvı yağla yapacağım tarifinizi. Umarım tadından bir şey kaybetmez, yapınca sonucu tekrar yazarım, sağlıcakla kalın...

nurşen dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım,çok güzel bir tarif paylaşmışsın bizlerle.
Sevgiler

aytul dedi ki...

müge hanım slm canım yine harikalar yaratmışınız ne güzel olmuş bunlar harikaaa muhteşemsiniz daha önce size bir yorum göndermiştim tariflerinizin cok güzel oldugunu sitemde izin verirseniz benda yazabilirmiyim size ait oldugunu söylerek diye izin istemiştim sizde izin vermiştiniz cok tşkler cok sevinmiştim önceki sitem papatyasofrasi.com idi bu isimden başka birinie ait oldugunu ögrenince isim degiştirmek zorunda kaldım şimdiki sitemin ismi bademcicegi.com size acıklama yapmak zorunda hiseetim tariflerinizi bademciceginde gördügünüz zaman izinsiz yazılmış olarak anlamayın bana yanıt yazarsanız sevinirim. sevgiler hoşcakalın

selma dedi ki...

Müge Hanım, hafta sonu fesleğenli kurabiyenizi sıvı yağ kullanarak yaptım, sonuç güzel oldu, dağılma v.s olmadı, gerçekten pastane kurabiyeleri gibiydi tadı..

L'atelier De Ronitte dedi ki...

mügecim ellerine sağlık
ben de denedim ve her yiyen pastaneden hazır aldığımı zannetti,kendim yaptığımı söyleyince çok şaşırdılarrr
tekrar teşekkürler
seni takibe devamm ediyorummm:)

Adsız dedi ki...

ben yaptım bu kurabiyeyi elma sirkesi kullandım tam dediğiniz ölçüde ama keskin bi sirke tadı geldi ağzıma acaba bunu yok etmek mümkün mü?kıvamda bi sorun yoktu ama o sirke tadı alışkın olmadığım bi tat idi.acaba sirke koymadan denesek nasıl olıur bi fikriniz var mı Müge Hanım?cevabınız için şimdiden teşekkürler

Müge Hüner dedi ki...

Adsız;
Bu kurabiyeyi tadan hiç kimse böyle bir geri dönüş yapmadı bana, belki siz çok hassassınız bazı koku ve tatlara karşı.
Sirke kurabiyeye gevreklik vermek için kullanılıyor.
İsterseniz eklemeyebilirsiniz.
Tadı yine güzel olur diye düşünüyorum.
Sevgilerimle.

canikom dedi ki...

selam bu kurabiyeler 1-2 gün dayanıyormu tazelik açısından yoksa aynı gün mü tüketmek mi gerekiyor....

Müge Hüner dedi ki...

Canikom;
Kurabiyeler hava almayan bir kavanozda ya da strech filmle sarılmış bir kabın içinde en bir hafta taze kalıyorlar.
Hatta derin dondurucuda aylarca saklayabilirsin.

Sevgilerimle.

canikom dedi ki...

tşk ederim deneyeceğim selamlar...........

hatice rana dedi ki...

bu kurabiyeyi dün yaptım ve çok güzel oldu,herkes tadına bayıldı,yapım aşamasıda hamurun açılmasıda çok kolay tarif içi teşekkürler,ellerinize sağlık.

deren dedi ki...

bu akşam eşim maç izlemeye gidince ben de bu tuzlu kurabıyeyi denedim.gercekten cok guzel oldu. evde kalplı cicekli kalıplarım vardı. onlarla yaptım. ama kalıplarım cok kucuk oldugu ıcın tadımlık oldu bıraz:)ama tatları süper

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin