06 Mart 2009

Akşam Yemeği Sofrası

Akşam Yemeği Sofrası

DOSTLUK SOFRASI...
Eşim ve ben dostlarımızla, arkadaşlarımızla zaman geçirmeyi, onları evimizde ağırlamayı yada birlikte gezmeyi çok severiz. Arkadaşlarla yapılan en basit aktiviteler bile yanlız olana göre daha zevklidir bizim için.
Çok lüks bir tatil yerinde yanlız olmaktansa, basit şirin bir pansiyonda arkadaşlarımız ile birlikte olmakta daha güzeldir...
Hele bu arkadaşlar artık hayatınızın bir parçası olmuş, size kardeşiniz kadar yakın dostlar ise.
Geçen akşam da bizim için böyle bir akşamdı.
"Hadi bu akşam bizde yemek yiyelim, yeni bir şeyler deneyelim" dediğimizde, bunun anlamı "ben herşeyi hazırlayana kadar siz salonda keyfinize bakın, ben sizi çağırırım" değildi;
- haydi, mutfağa giriyoruz.
- evet salatayı kim yapıyor?
- patlıcanları kim soyar?
- ben sofrayı kuruyorum.
- ekmek tahtası nerdee?
şeklindeki diyalogların mutfakta çınlaması, kahkahaların havada uçuşması demekti.
Bir saatte hazırlanan cici bir sofra, Of'lu bir beyefendinin :) usta elleri değmiş harika bir ana yemek ve pilav ile salatalar demekti.
Evimizde, hem güzel ve keyifli bir akşam daha yaşandı hemde el birliği ile herşey çabucak yapıldığından, üzerine film keyfi için bol bol zaman kaldı demekti :)

Soframızda nelermi vardı?
  • Hünkar Beğendi (o akşamki toplanma amacımız :)
  • Mısırlı Pirinç Pilavı
  • Kereviz Salatası
  • Mevsim Salata

Kereviz Salatası

KEREVİZ SALATASI
Yapımı çok çok basit olduğu için ayrı bir yazıda yazmaya gerek görmedim ama belki bilmeyenlerde olabilir diye arşivimde olsun istedim.
Kereviz salatasının yapımı çok kolay, tek püf noktası kerevizlerin kararmamasını sağlamak. Bunun için -benim bildiğim- iki yöntem var.

  1. Eğer salatayı yapar yapmaz hemen tüketecekseniz, direk yoğurtlu karışımın içine rendeleyin ve rendelerken de ara ara karıştırarak kararmasını önleyin.
  2. Eğer salatayı bir kaç saat sonra tüketecekseniz; derin bir kasede içine 1 limon suyu sıkılmış su hazırlayın. Kerevizleri bu suyun içine rendeleyin ve salatayı hazırlayacağınız zamana kadar suyun içinde bekletin. Daha sonra, suyunu iyice sıkarak yada salata kurutma aleti ile kurutarak, yoğurtlu karışıma ekleyin.

Malzemeler

  • 2 Adet (Orta Boy) Kereviz
  • 6-7 Yemek Kaşığı Yoğurt
  • 2 Yemek Kaşığı Mayonez
  • 2-3 Diş Sarımsak (ezilmiş)
  • Tuz

Yapılışı

  • Kereviz hariç, diğer malzemeleri çırpma teli ile iyice karıştırın.
  • İsteğinize göre 1. veya 2. yöntemdeki gibi hazırlayın.

26 yorum:

Adsız dedi ki...

bayılıyorum bu sofra fotoğraflarına. ellerinize sağlık :)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

aynen bende aynı fikirdeyim..sofralar çok şık beni cezbediyor:) ellerine sağlık mügecim.

Adsız dedi ki...

çok şık bir sofra Müge hanım,
herkesin ellerine sağlık.

Zehra Gürgen dedi ki...

İnsanın içi ferahlıyor sofranıza bakınca.

elinize sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

müge hanım merhabalar,
uzun süredir sessiz takipçilerinizdenim. sizi takdir ve tebrik ediyorum. birçok yemeğiniz de tarafımdan yapılmış ve herkse tarafından beğenilmiştir. bunun için çok teşekkür ediyorum size. runner'ınız çok güzel, acaba nereden aldığınızı veya markasını öğrenebilirmiyim? başarılarınızın devamını diliyorum.
derya/izmir

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Mügecim denedim demek beğendiyi,ben de geçen akşam dayanamadım denedim kabaklı beğendiyi.en güzel de dostlarla yenen yemektir,ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

merhaba Müge Hanım,
Sitenizde "tarif arama" bölümünden arama yaptığımda tariflere ulaşamıyorum.
İyi günler

Betül KAVAL dedi ki...

mügecim harika gözüküyor herşey emeği geçen herkesin ellerine sağlık ..

sevgiler

Adsız dedi ki...

Mügeciğim sofralarına bayılıyorum.Çok cici olmuş yine.Ellerine,yüreğine sağlık canım.Sevgiler...

pelince dedi ki...

Müge nasıl güzel bir sofra bu böyle,içim açıldı benimde...
Ellerine sağlık...

Güzel bir hafta sonu diliyorum...

Unknown dedi ki...

Mügecim çok şık bir sofra ellerine
sağlık sevgiler...

beyaz mendil dedi ki...

OFFFFF,kahvaltıdan sonra böyle bir akşam yemeği harka:) Ama adresinizi yazmamışınız:))

Iraz dedi ki...

tabaklar ve sürahiye bayıldım!! tabiki yemeklere de ..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yazına bayıldım, tebessümde ettim, sanki evimde şu an sevdiğim dostlarım varmış gibi :) Beraber hazırlanan sofraların tadı da başka oluyor gerçekten. Nice güzel dost sofraları kurman dileklerimle ...
Sevgiler

Hülya dedi ki...

Yine çok şık bir sofra olmuş.
İçinde zeytin olan küçük kayık tabakları çok beğendim.
Ellerine sağlık

SELVİN VARIŞ dedi ki...

mügecim harika gözüküyorr senin bu sorfa resimlerim beni kopartıyor...........
sevgilerr..................

durutarifler dedi ki...

Sofranız çok güzel. Keyifli sohbetleriniz olsun. Tabaklarada bayıldım bu arada.
İyi hafta sonları

Tuba dedi ki...

Mugecim, galiba burada hunkar begendiyi yapan Oflu hemserim olmus:). Cesaretinizden dolayi sizleri tebrik ediyorum, eee ne de olsa ac kalmakda vardi isin ucunda, bir ofluya yemek yapmayi birakarak:). Neyse, hepsi saka, Oflu hemserime selamlar...

Barbygirl_here dedi ki...

Cok guzel sofralar hazirliyorsunuz:)
Insanin kosup oturasi geliyor :)
Ozenle secilmis tabak, bardaklar, kisaca herseyiyle mukemmel...

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

müge hanım çok çok şık bir sofra.uzun zamandır takipteyim sizi.çok başarılı yemekler fotolar.gerçekten tebrikler.renk renk yemek tabaklarınız çok güzel.uzun zamandır kullanıyorsunuz ama nerden aldığınızı paylaşabilirmisiniz sakıncası yoksa.bir de onların uzun kayık gibi olanları var ya onların da nerden olduklarını merak ediyorum.şimdiden cevaplarınız için teşekkürler:)

defne

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

RABBİM DARA DÜŞÜNCE SABIR, SABRI BULUNCA ŞÜKÜR, ŞÜKRE ERİNCE RAHMET, RAHMETE DALINCA SEVGİSİNİ İHSAN EYLEYİP, GÖNLÜNDEN GEÇENİ AVUÇLARINA VERSİN...
KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN....
kadınlar gününüz kutlu olsun...

Butikpartim dedi ki...

Ne kadar güzel bir sofra,arkadaşlarla paylaşınca daha da güzeldir tabi..

Adsız dedi ki...

Merhabalar, sofra harika gözüküyor hele de hünkar beğendi nefiss ellerinize sağlık.
Sevgilerimle...

atesböcegi dedi ki...

merhabalar,
bloguna yeni rastladim ve bayildim. Cok harika tarifler ve görüntülerin var. Sofran cok güzel. Bol sohbetli sofralar diliyorum dostlarinizla.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba çok zarıf bır sofra olmuş elınıze sağlık allah her gunumuzu böyle mutlulukla geçirme nasip etsın sofranız berketlı olsun

Müge Hüner dedi ki...

Öncelikle yorum yazan herkese tekrar tekrar teşekkür ederim.
Sofralarımı beğenmeniz beni çok mutlu ediyor.

Daha öncede diğer yazılarda, tabak vs.ürünleri nereden aldığımı yanıtlamıştım ama hem yorum hemde mailler ile :)sürekli aynı sorular sorulduğu için, bir kezde buraya yazıyorum.

Soframızdaki yemek tabakları, servis tabakları ve bardaklar; Mudo Concept ve Paşabahçe,
Runner ise Boyner Evde markasına ait.
Hem kendim hemde bu seçimlerin çoğunu yapan zevkli eşim adına beğenileriniz için çok çok teşekkürler :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin