21 Kasım 2008

Evlilik Yıldönümü Kurabiyeleri

Evlilik yıl dönümü hediyesi fotoğraflı kurabiyeler

YENİLEBİLİR FOTOĞRAF ALBÜMÜ :)
Kurabiyeleri eski çalıştığım catering firmasında tanıdığım ve hala da haberleşmeye devam ettiğimiz sevgili Okşan için hazırladım.
Okşan; "eşim için, evlilik yıldönümü sürprizi kurabiyeler hazırlarmısın?" dediğinde açıkçası ben çok yaratıcı fikirler düşünemedim, "çiçek buketi şeklinde yapalım" yada "üçünüzün fotoğraflarının olduğu bir kurabiye aranjmanı yapalım" gibi klasik tekliflerde bulundum.
Okşan'ın bana önerdiği fikir ise muhteşemdi, ilişkilerini, evliliklerini gün gün anlatan farklı tarihlerdeki fotoğraflardan oluşan kurabiyeler...
Her fotoğrafın üzerinde ise, birer cümlelik yazılar; "Meğer ben hamileymişim", "Babasının oğlu", "Ege ile ilk tatil", "Ege'nin ilk doğum günü", "Tatlı bir tatil kaçamağı", gibi esprili cümleler yazan 12 farklı fotoğraflı kurabiye...
Kurabiyeleri, büyük kalp şeklinde hazırladım, fotoğrafların kenarlarına da şeker hamuru ile renkli minik kalpler yaptım. Kurabiyelerin fotoğrafını tek tek çekmedim, özel hayata saygımdan dolayı, ama gerçekten çok hoş bir çalışma oldu.
Okşandan daha sonra aldığım detaylı bilgiler ise çok hoştu, eşi Serkan kurabiyelere bayılmış ve yemeye kıyamamış :) İşyerinde ki arkadaşları ise çok beğenip, hemen yakınlarına anlatmak için telefonlara sarılmışlar. Kurabiyeyi yemeye ilk kıyan minik Ege olmuş ve tadınıda çok beğenmiş:)
Okşancım; bu güzel fikir ve çalışmalarıma verdiğin destekten dolayı sana bir kez daha teşekkür ederim, eşinle ve yakışıklı Ege ile sana ömür boyu sağlıklı, huzurlu bir hayat dilerim canım...

21 yorum:

Aygül dedi ki...

Mügecim çok hoş ve orjinal olmu.ellerine sağlık.Arkadaşınada nice hayırlı seneler.

Yasemin dedi ki...

super superler :)

Delfina ; dedi ki...

Fikir çok güzelmiş gerçekten,insan o güne hazırlanırken binbir çeşit süpriz geçiyor aklından.Okşan hn ve ailesine sonsuz mutluluklar...

Senin de ellerine sağlık Mügecim...

nazardeğmesin07 dedi ki...

tek kelimeyle harika elleriniz dert görmesin sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Şekerim şekerim şekerim dersin
Sen de şeker çok şekersin!
Hi hi :P

ebru dedi ki...

Mügecim yine harikalar yaratmışsın.Sana bakınca kendi kendime ben hiç bir şey yapmıyorum diyorum.Ellerine sağlık çok şirin ve güzel olmuş.Seni öpüyorum

Bir Dilim Düş dedi ki...

Mügeciğim fikir gerçekten de harika, ne kadar keyifli olmuştur kimbilir. Okşan hanıma ve eşine de uzun bir ömür diliyorum.

Sevgiler,
Evren

TAZE NANE dedi ki...

Çok hoş bir fikir.
Çok beğendim.
Sevgiler.
İyi hafta sonları.

Adsız dedi ki...

tek kelimeyle harikalar öpüyorum seni

Cafe Gusto dedi ki...

Süper bir fikir ve çok güzel hazırlanmış kurabiyeler..Ellerine sağlık..

zarpandit dedi ki...

çok şirinler bunlar yerim hepsini ben ya:)

dilek deryasi dedi ki...

merhaba
cok hos görunuyorlar tam evlilik yil dönumune yakisir ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Kuru kuru kurabiyeleri ne hale sokmuşsun hayret doğrusu :) Ellerine sağlık can can

Adsız dedi ki...

İNANILMAZ GÜZEL OLMUŞLAR YİNE DÖKTÜRMÜŞSÜN MÜGECİM,ÖPÜYORUM SENİ
ÖZLEM ÇELİK KIRCA

Betul Teyze dedi ki...

slm kurabiye tarifi ararken gördüm sitenizi ellerinize sağlık
fikir bnmde çok hoşuma gitti bende uygulamak istiyorum izninizle ancak fotoğrafları kurabiyelere nasıl tutturduğunuzu anlayamadım??? beni aydınlatırsanız sevinirim

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Betül;
Kurabiyelere şeker hamuru yapıştırırken bal, şeker hamurunu şeker hamuruna yapıştırırken yada şeker hamuruna fotoğraf yapıştırırken su kullanıyoruz.
Çok hafif sulu boya fırçası ile şeker hamurunu ıslatıp yapıştırabilirsin.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba sitenizi şeker hamurlu tarif rarken buldum hepsi çok güzeller bende yakınım doğun günü için şeker hamurlu kurabiyer yapmak istiyorum resimleri nasıl yaptınız prıntırdanmı çıkardınız? cevaplarsanız çok sevirim..

Müge Hüner dedi ki...

Resimler; yenilebilir pirinç kağıdına gıda boyası ile baskı şeklinde, printer'den çıkartılıyor.
Size en yakın pastane ve ya pasta malzemeleri dükkanlarında yaptırabilirsiniz.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Lütfen verdiğiniz bir tarif de tutmasın Müge hn ve o da nazarınız olsun :) normalde misafire hiç denemediğin tarif yapılmaz ya korkulur hani. ama ben sizin tariflerinizle çok korkusuz biri oldum çıktım. hafta sonu misafirlerime bu kurabiyelerden yaptım(ilk denememdi)müthiş oldular.tabi ben süsleyemedim,fındıklı yapıp,marmelat sürdüm arasına. ama sayenizde kendime o kadar güveniyorum ki yakında süslülerini de yaparım alimallah :) elleriniz kollarınız dert görmesin.siz beni mutlu ediyosunuz ya siz de çooook mutlu olun inşallah :)
Emine

Adsız dedi ki...

Sevgili Müge Hanım, Ellerinize sağlık, hepsi çok güzeller... Tariflerinizi aynen uyguluyorum hiç hüsrana uğramadım. Bu tarifi de denemek istiyorum. (Tabi ki şeker hamursuz :( ne yazık ki ben böyle güzel şeyler çıkarabileceğimi sanmıyorum ) Zencefilli denemek istiyorum. Ne kadar zencefil kullanmalıyım? Sevgiler...

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Adsız;
Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim, mahcup oldum.
Zencefil miktarını kendi damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Ben 1 çay kaşığı ekliyorum ama tarçın vs.de ekliyorum genellikle.
Siz sadece zencefil tadı almak isterseniz 2 çay kaşığı ekleyin derim.

Şimdiden kolay gelsin.
Sevgiler.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin