14 Eylül 2007

Karides Tava

Karides Tava

YE#26 APERATİFLER VE MEZELER
Bu ay etkinliğe katılmak benim için çok kolay oldu. Önceki etkinliklerde ne yapsam diye bir kaç gün önceden düşünmeye başlarken, bu ay
Balık Sofrası sayesinde hiç zorluk çekmedim. Fırsat bulup da yayınlayamadığım tarifler var daha sofradan...
Etkinlik için Karides Tava'yı seçtim, sadece balık sofrasında değil her zaman yenebilecek harika bir lezzet... Tarifi ve hatta yapımı, arkadaşım Bahar'dan.
Bu ayki etkinliğe
Cafe Gusto blogunun sahibi sevgili Serpil ev sahipliği yapıyor, kendisine kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler
  • 1 Kg. (dondurulmuş) Karides
  • 1 Çay Bardağı Ayçiçek Yağı
  • 1 Yemek Kaşığı Tereyağ
  • 2 Diş Sarımsak
  • 2 Çay Kaşığı Pul Biber
  • Tuz

Yapılışı

  • Karidesleri bol suda haşlayın. Renkleri beyazlayıp, boyutları küçüldüğünde pişmiş demektir. Tadına bakarak kontrol edin ve süzün.
  • Bir tavaya ayçiçek yağını koyup kızdırın ve karidesleri ekleyin.
  • Rengi kızarıncaya kadar kavurun. İndirmeye yakın (1-2 dk. kala) ezilmiş sarımsakları ve pul biberi ekleyin.
  • Altını kapatınca tereyağını ekleyin ve karıştırın. Sıcak servis yapın.

NOT 1: Bizim kullandığımız karides, superfresh markasının 1 kg.lık paketi idi. Buzunun çözülmesini beklemeden kaynattık. Tarifte verilen tüm ölçüler, 1kg. karides için verilmiştir, siz kendi damak tadınıza göre azaltma yapabilirsiniz.

NOT 2: Karidesi kavurduktan sonra tek kişilik güveç kaplarına koyup, üzerine tereyağ ekleyerek, 5-10 dk. fırınlayabilirsiniz. Hatta damak zevkinize göre üzerine kaşar rendeside serpebilirsiniz, bu şekilde de başlı başına bir yemek olacaktır.

27 yorum:

Yasemin dedi ki...

himm karides hemde acili.. dur agzimin sularini topliip geliyorum...

Adsız dedi ki...

bence bu etkinlikteki en güzel tarif olmuş klasikten farklı ve lezzetli ve vee harika ağzım sulandı ellerinde sağlık

banu kırmızıgül dedi ki...

ayyy cok severım soslu bayılırım nefıs valla nasıl canım cektı. ellerıne saglık canım.
hayırlı ramazanlar..

munevver dedi ki...

Müge'ciğim, pek karides yiyemiyorum; ama sanki bu halini yiyebileceğim. Çıtır çıtır ve acılı. Eline sağlık.

Ben de senin gibi bıcır bıcır ve hünerli insanları severim.

Sevgiyle, Nane Limon.

Neslihan dedi ki...

Mügecim, senin bu balık daveti de benim baba evi ziyaretime benzedi, durup durup yeni tarifler çıkarıyorsun canımcım:)
Bu tarifi aşçı yamağı görmesin diyorum, çünkü çok sever zaten senin güveçte fırın helvalarına da bayıldı, artık ilk balık ziyafetine yapılacak:)
Ellerine sağlık
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Canum benim,

karidesi pek severim. nefis görünüyor.

Ellerine sağlık.

Etkinlik tarifleri şahane olacak ...

Tijen dedi ki...

Hünerli bayanlara yeni bir tarif kazandırabildiğim için pek bir sevindim sevgili Müge. Ben de senin tarifinin görüntüsüne bayıldım, Serpil tarifleri yayınladıkça tüm komşuları ziyaret edeceğim. Ellerine sağlık.

Müge Hüner dedi ki...

Yasemin şekerim;
Sen bu halinle beğeniyosun ya ben çok vicdan azabı çekiyorum :( Canın çekmiyor değilmi?

Sevgili Yeşim;
Yorumun beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim sözlerin için.

Sevgili Banu;
Beğenmene çok sevindim, canının çekmesine üzüldüm :( Teşekkür ederim, sana da hayırlı ramazanlar canım...

Münevver Ablacığım;
Birde bu şekilde dene, belki seversin, ben denizden babam çıksa yerim diyenlerdenim:)

Bu aralar ki ruh halim beni bu cümlelerde ağlatıyor, çok teşekkür ederim...

Neslihancım;
Biliyormusun tarifi yayınlamaya hazırlarken, benimde aklıma sen geldin, senin sofraya yorum yazmıştım, bir sofra ile bir hafta idare ettin diye, e işte gülme dostuna gelir başına demişler:))
Ailece beğenmenize çok sevindim canım, şimdiden afiyet olsun...

Zerrinciğim;
Canım, beğenmene çok sevindim, bu etkinlik bencede iyi bir arşiv olacak, teşekkürler canım...

Sevgili Tijen;
Aynı tarif sende de vardı demek, aslında link verme konusunda çok çok hassasımdır ama gözümden kaçmış sende olduğu. Beğenmene çok sevindim, sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Müge tarifini az önce yayınladım gecikme için özür dilerim
sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam elinize saglık nefis görünüyor...

Müge Hüner dedi ki...

Serpil;
Estagfurullah, etkinlik yoğunluğunda her türlü aksilik yada gecikme olabilir çok normal. Teşekkürler...

Sevgili Hünerlieller;
Çok teşekkür ederim, tadı da nefis ti gerçekten.

bfa dedi ki...

selam..
iftara balık çeşitleri ile dolu bir sofra hazırlıyorum.kızım kalamar karides dedi.bende lüfer dedim sonunda hepsi sofrada.karideste sizden. teşekkürler en güzel tarifti. ha bu arada hünerli baylarında olduğunu unutmayın..selamlar bilal

Adsız dedi ki...

mügecim merhaba ilk defa karides yapıcam 1 çay bardagı ayçiçek yagı koyucaz servis tababagına alırken yagı ilemi alıcaz yoksa süzgeç kepçeylemi alıcaz birde tereyag yerine margarin olurmu gerçi tereyagının yerini tutmaz ama gelen misafirim tereyag yemiyorda acil cevaplarsan sevinirim

Adsız dedi ki...

mügecim bir şey daha sormak istiyorum kusuru bakma karidesleri birgün önce veya sabahtan haşlaayıp akşama yapılabilirmi

Adsız dedi ki...

tuzunu hangi aşamada koyucaz haşlarken mi yoksa kızatmaya başladıgımız zaman

Müge Hüner dedi ki...

Handancım;
Karidesleri önceden haşlayabilirsin ve buzdolabında muhafaza edebilirsin.
1 çay bardağı yağ zaten 1 kg karidese ancak yetiyor öyle sandığın gibi süzülecek kadar yağ bırakmıyor, ayrıca bıraktığı yağ o kadar lezzetliki ekmek banıyorsun :)Sen yinede damak zevkine göre süzdürebilirsin.
Tereyağdan hoşlanmıyorsanız, margarin ilede olur tabiki ama ben margarin yerine sıvıyağın miktarını biraz arttırmanı öneririm.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

mügecim o zaman 1,5 çb sıvıyag koyucam allah razı olsun senden çok teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

müc,m harika oldu misafirim çok begendi ve vbana dediki birçok kere karides yedim ama böylesinme güzelini yemedim bende ilk defa yaptıgımı söyledim ama bana inanmadı ama artık bu tadı masamdan eksik etmiyecegim çok teşekkürler canım

enes dedi ki...

karidestavada çok güzel olur çimdi dayanamayıp karides resimlerini yicem

Unknown dedi ki...

Merhabalar müge hanım,
Biraz önce karidesleri tava yapmak üzere ayıkladım,nasıl yapacağımı bilmeme rağmen yine de bir araştırayım yeni tatlar varmı diye.
Sizin tarifiniz benim bildiğim pişirne yöntemi, sadece ben haşlamadan yapıyorum.Haşlamanın püf noktası nedir? aydınlatırsanız sevinirim.
Birkaç yemek tarifi sitesine de baktım :( hadi limon neyse ama yumurta un felan olmamış. En güzel ve mütevazi ve ekonomik(Jumbo dememişsiniz)tarif sizinki ve en çok tercih edilen tarif. Bildik tarifleri yazıyorum demeniz beni blogunuza bağladı. Ellerinize EMEĞİNİZE sağlık, Engin

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba Engin Bey;
Öncelikle güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum.
Karidesi biz donmuş olarak kullandığımız için, haşlamayı tercih ettik.
Belki kavurarak yaparsak pişmez diye korktuk :)
Ama siz oluyor diyorsunuz, denemek lazım :)

Tariflerimin; sizinde söylediğiniz gibi, bilindik tarifler, kolay malzemeler ile yapılan lezzetler olmasına dikkat ediyorum.
Takdir edilmesi çok güzel, tekrar teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Tekrar merhaba Müge hanım,
Yanıtınız için teşekkür ederim.
Donmuş karidesi dolapta çüzdürün, haşlamadan tarifinizdeki gibi yapın.Pişmez diye korkmayın
İnanın daha lezzetli olacak.
Jumbo karidesleri ise kabuğunu ayıtlamadan ve haşlamadan yine tarifinizdeki gibi yapın (pişme süresi henen hemen aynı) tavada kalan yağı da üzerine gezdirin.
Sİze ve eşinize selamlar.
Engin

Müge Hüner dedi ki...

Engin Bey;
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.
Mutfağa bu denli meraklı biri olarak, altın değerinde hepsi.
İlk fırsatta deneyeceğim.
Sevgiler, selamlar...

Adsız dedi ki...

ok güzel görünüo az sonra yapıp afietle yicem gerci senin elinden cıkmış gibi lezzetli olmaz ama

yasemin dedi ki...

merhaba Müge Hanım ben ilk defa karides yapacağım o nedenle her acemi gibi bir kaç sorum olacak tuzu hangi aşamada koyuyoruz haşlarken mi pul biberle mi? bir de donmuş aldığınız için temizlemeye gerek kamıyor hazır mı oluyor biliyorum eski bir tarif umarım cevaplarsınız şimdiden teşekkürler

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Yasemin Hanım;
Tuzu haşlarken suyuna ekliyoruz.
Daha sonra damak tadınıza göre isterseniz pul biber ile birlikte de ekleyebilirsiniz.
Dondurulmuş karidesi yıkamaya gerek yok, çözülmesini beklemeden direk kaynar suya atabilirsiniz.

Sevgilerimle...

dizimanyaq dedi ki...

Az önce senin tarifin olan karidesleri afiyetle yedik teşekkürler :) Bu arada ben tek kişilik güveçte fırınladım ve kaşar rendesi serptim gerçekten güzel oluyor

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin