04 Nisan 2007

Un Kurabiyesi

Un Kurabiyesi

AĞIZDA DAĞILAN UN KURABİYELERİ...
Bugün annemin, artık gözü kapalı yaptığı, "hiç bir formülü yok" dese de :) benim bir türlü onun gibi yapamadığım un kurabiyesi tarifini sizlerle paylaşmak istedim.
Ben aynı lezzeti yakalamak adına, yağı kaynatıp suyunu buharlaştırmak, hamura nişasta eklemek gibi sayısız formül denedim :)
Hepsi de ayrı ayrı güzel oldu ama annemin ki... İşte o bambaşka :)
Isırdığınızda ağızda eriyen, unları boğazınıza yapışıp size boğulma tehlikesi atlattıran gerçek un kurabiyesi tarifi; aşağıda :)

Malzemeler

  • 1 Paket (250 Gr.) Margarin
  • 3 Yemek Kaşığı (tepeleme) Pudra Şekeri
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Çay Kaşığı Kabartma Tozu
  • Un (4 - 4,5 su bardağı)
Yapılışı
  • Öncelikle 3 su bardağı un, kabartma tozu, vanilya ve pudra şekerini bir kaba birlikte eleyin.
  • Oda sıcaklığında iyice yumuşamış margarini, toz malzemelere ekleyin ve kalan unu kaşıkla azar azar ekleyerek, oldukça yumuşak bir hamur yoğurun. Hamur elinize yapışmayan bir kıvama geldiğinde un eklemeyi bırakın.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlayın, üzerine hafifçe bastırın ve yağlanmış tepsiye dizin.
  • Önceden ısıtılmış, 170 derecelik fırında, 20-25 dk. renkleri beyaz kalacak şekilde pişirin.
  • Fırından çıkıp biraz ılınınca, üzerine bolca pudra şekeri serpin.

NOT; Kurabiyenin piştiğini anlamak için, alt kısmına bakın, hafifçe pembeleşmiş ise olmuş demektir.

Un Kurabiyesi


10 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,
kurabiye guzel gornyor fakat un ne kadar olmalı

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba;
Hemen hemen tüm hamur işlerinde olduğu gibi bu kurabiyede de aldığı kadar un ölçüsünü kullanıyoruz.
Özellikle kurabiyelerde kullanılan yağa ve una bağlı olarak ölçüler değişiklik gösterebilir. Yumuşak bir hamur elde edinceye kadar azar azar un ekleyerek yapmanızı öneririm.

AHU dedi ki...

Müge Hanım merhaba,
Bu tarifteki un kurabiyesini denedim. Her yiyen bayıldı, tarif için çok teşekkür ederim. Yalnız benim top şeklini verdiğim kurabiyeler pişerken yayıldı düz oldu. Sizce neyi yanlış yaptım?

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Ahu Hanım;
Unu bir miktar az gelmiş olabilir.
Çok sert olmayan ama çok yumuşakda olmayan bir hamur yoğuruyoruz.
Fotoğraftakilerin top top kamasının nedeni ununun biraz fazla kaçmış olması :)
Bir miktar yayılması gayet normal...

Sevgilerimle...

derin. dedi ki...

ben 10 yaşındayım babama yapacağım :D

Adsız dedi ki...

Margarin yerine tereyağı kullanamaz mıyız

Müge Hüner dedi ki...

Adsız;
Elbette margarin yerine tereyağı da kullanabiliriz.

un kurabiyesi dedi ki...

un kurabiyesi tarifinin en güzel hali bu olsa gerek :)

mehmet dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel bir un kurabiyesi tarifi.

Adsız dedi ki...

Yaptım pişmesini bekliyorum teşekkürler tarif için umarım güzel olur

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin