20 Aralık 2010

Ispanaklı Rulo Krep

Ispanaklı Krep Rulo

DAVET SOFRALARI İÇİN NEFİS BİR ARA SICAK…
Bu yemeğe isim bulmaya çalışırken ve tarifi bloga yazarken harcadığım zaman; yemeği yaptığım süreden kat kat daha fazla!
Beşamel soslu ıspanaklı krep, krep rulosunda ıspanak, vs vs. diye düşünüp dururken, yemek dergilerinde ve kitaplarda yemeklere verilen; buzlu rüya, serin esinti gibi isimleri bir kez daha takdir ettim :)
Neyse; önce isim konusunu hallettik. Sonrada yazı kısmını :)
Oldu mu oldu ama epey de yordu :)

Hafta sonu anneme dedim ki; “lütfen beni sars ve kendime getir, mutfağa girelim ve mümkünse saatlerce kalalım orada” :)
Garibim; “tamam” dedi. Ani gelen bir telefon ile araya bir bebek kurabiyeleri buketi sıkışsa da iki üç tarif denedik beraber. En önemlisi benim mutfak aşkım yeniden depreşti, bu hafta tek başıma da samimi olacağım kendisi ile :)

Ispanaklı krep; Güral Porselen’in Antre G House’da düzenlediği yılbaşı yemeğindeki lezzetlerden biri idi. Önce görüntüsü daha sonra tadı ile beni kalbimden vurdu.
Tadını o kadar beğendim ki bitmesin diye minik minik yedim :)
Yerken bir yandan içindekileri çözmeye çalıştım, mutlaka evde de denemek istediğim için.
Ispanak ve ceviz tamamdı da, ıspanağı sarıp sarmalayan, ısırdığınızda yumuşacık, ağızda eriyen bir karışım olmasını sağlayan ne idi?
Aklıma iki ihtimal geldi; krema ya da beşamel sos.
Kremadan bir süre düşündükten sonra vazgeçtim, hem çok yağlı olacağı, hem de sıvı olduğu için ıspanağı bu şekilde; “tutmayacağını” düşündüğüm için.
Hafta sonu beşamel sosu ile uyguladım ve ilk lokmayı bitirdiğimde ağzımdan çıkan ilk kelime; “Bingo!” oldu :) İlk denemede bire bir aynısını yakalamıştım.
Önce kendim sonra sizler adına çok mutlu oldum, çünkü yılbaşı sofrası için bundan daha güzel bir ara sıcak ikramı olamaz diye düşünüyorum.
Önümüzdeki birkaç hafta; “bıkana kadar yapılan yemekler” listemde bu kreplerin olacağına da kesin gözüyle bakıyorum :)

Malzemeler (6 Adet için)

Ispanaklı karışım;
  • 500 gr. (ayıklanmış, yıkanmış) Ispanak
  • 1 Adet (orta boy) Kuru Soğan
  • 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • Tuz, Karabiber

Beşamel sos;

  • 1 Yemek Kaşığı (40 gr.) Tereyağ
  • 2 Yemek Kaşığı (tepeleme) Un
  • 1 Su Bardağı (200 ml.) Süt

Krep;

  • 1,5 Su Bardağı (300 ml.) Süt
  • 1 Su Bardağı (125 gr.) Un
  • 2 Adet Yumurta
  • ½ Çay Kaşığı Tuz

Domates sos;

  • 1 Su Bardağı (rendelenmiş) Domates
  • 1 Diş Sarımsak
  • 1 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
  • 1 Çay Kaşığı Şeker
  • ½ Çay Kaşığı Tuz

12 Adet (yarım) Ceviz

Yapılışı

Krep;

  • Krep malzemelerini derin bir kasede çırpma teli yada mikser ile iyice çırpın.
  • Krep tavasını sıvıyağ ile çok hafif yağlayın. (ben silikon fırça ile yağlıyorum)
  • Tavayı orta ateşte kızdırın.
  • Krep harcından 1 kepçe kadar alıp, tavaya incecik olacak şekilde yayın.
  • Krep pişip, tavadan ayrılacak noktaya geldiğinde tersini çevirip, diğer yüzünü de pişirin.
  • Her krepten önce fırça ile tavayı hafifçe yağlayın. (yağlamasınız da tavadan ayrılıyor ama lezzetli olması açısından ben yağlamayı tercih ediyorum, seçim sizin)

Ispanaklı karışım;

  • Teflon tencereye; minik minik (yemeklik) doğradığınız soğanları ve sıvıyağı koyun.
  • Orta ateşte, arada karıştırarak 3-4 dk. kavurun.
  • Saplarını minik, yapraklarını irice doğradığınız ıspanakları ve damak tadınıza göre tuz, karabiber ekleyin.
  • Arada karıştırarak, 7-8 dk. sapları yumuşayıncaya kadar kavurun.

Beşamel sos;

  • Derin bir teflon tavaya tereyağını koyun ve yakmadan kızdırın.
  • Unu ekleyin ve hızlıca karıştırarak, karışım hafif pembeleşinceye kadar kavurun.
  • Sütü azar azar ekleyin, karışım toparlanınca bir iki kez iyice karıştırın ve ateşi kapatın.

Domates sos;

  • Sos malzemelerinin hepsini küçük bir tencereye koyun, kaynadıktan sonra, kısık ateşte 10-15 dk. kadar pişirin.

****

  • Beşamel sosu ve ıspanakları karıştırın, orta ateşte 1-2 dk. birbirlerine iyice karışıncaya kadar, karıştırarak kavurun.
  • Her krebin üzerine, üç yemek kaşığı kadar ıspanaklı harç koyun ve yayın.
  • Harcın üzerine; iri iri kırdığınız ve teflon tavada biraz kavurduğunuz cevizleri serpin.
  • Yanlardan bir cm. kadar içeri kıvırıp, rulo yapın.
  • Domates sosu ile birlikte servis edin.

NOTLAR ve ÖNERİLER;

  • Ispanaklı harcı; illa krep ile servis etmeniz şart değil. Et yada tavuğun yanında, garnitür olarak servis edebilirsiniz.
  • Krepleri de, ıspanaklı harcı da birkaç saat önce hazırlayıp, servis etmeden önce rulo yaparak mikrodalga fırında ya da çok kısık ateşte teflon tavada ısıtabilirsiniz.
  • Cevizleri ıspanaklı harca karıştırmak yerine üstüne serpmek; hem kavrulan cevizlerin yumuşamasını önlüyor hem de her rulonun içine eşit ve bol miktarda ceviz gelmesini sağlıyor.
  • Beşamel sosu hazırladığınızda; profiterol hamuru gibi sert bir hale geliyor, bu aşamada panik olup karışımı sütle inceltmeye kalkmayın. Ispanağın içine ekleyip, karıştırınca karışımın ideal kıvamda olduğunu göreceksiniz.
  • Domates sos; olmazsa olmazı değil ama mükemmel bir eşlikçi.
  • Tarifi; beşamel sos hazırlamak yerine krema ile de yapabilirsiniz, tahminimce biraz daha yumuşak olacaktır ama yine çok lezzetli olacağına eminim.
  • Ispanak yerine de pazıda kullanabilirsiniz.
  • Patlıcan Beğendili Tart, tarifindeki patlıcanlı harç yerine; ıspanaklı harcı kullanarak tart da yapabilirsiniz.

29 yorum:

Duru Mutfak dedi ki...

Vaay vuruldum bu tarife... Ben de bugün pınar labne yarışmasına labne patatesli krep ruloları yolladım, bu kadar olur... Ben krebi ilk piştiğinde koparta koparta yemeyi severim bir de, sonunda krepten 2-3 adet eksilmiş olur... Cevizini bilmiyorum ama denemeliyim bunu da...

Unknown dedi ki...

Lezzetinden en ufak bir süphem yok... Muhtesemdir... Bunu mutlaka deneyecegim, o kadar güzel ve detayli anlatmissin ki canim benim, emeklerine saglik... Sevgilerimle, mutfagindan mutlu saatler diliyorum... Filiz

Gizemli Tatlar dedi ki...

çok nefis görünüyor, ellerinize sağlık, mutlaka deneyeceğim.

Mimosa Café dedi ki...

çok iyi görünüyor sevgili müge ellerine sağlık.

Ayşegül dedi ki...

Merhaba Müge,

Sunum her zamanki gibi yine harika.
Ellerinize sağlık
Ben beşamel sosu kreplerin üzerine döküp fırınladıktan sonra domates sosu kullanıyordum
İnşallah bir sonrakinde sizin tarifi uygulayacağım.

Bu arada severseniz ıspanakların içine mantar ve havuç rendesi de çok güzel yakışıyor.

Selamlar

canikom dedi ki...

herzamanki gibi muhteşem.bende yapıyorum bu tarifi ama biraz değişik.ceviz yerine mantar kullanıyorum.ayrıca üzerine ince bir dilim kaşar koyup fırınlıyorum.domates sos ve ceviz denemedim mutlaka çok yakışıyordur.böylede deneyeceğim...
not-misafir için hazırlıyacağım zaman krepleri 1 hafta önceden pişirip soğuyunca streçleyip dondurucuya koyuyorum.kullanacağım zaman geceden tezgahın üzerine çıkarıyorum.krep yapma ile uğraşmıyorum.arkadaşlara yardımcı olabilir diye eklemek istedim..sevgiler..............

Eya dedi ki...

Mügecigim...görüntü süper, malzemelr harika...tabi yapanin sevgisi de icinde olunca...Himmmm..kokusu buralara geldi bile, sevgiler arkadasim, ellerine saglik...

zehra

lezzet sefasi dedi ki...

Krep cok severim.Bende hamurunun icine ispanak ekleyip yapmistim.
Ellerinize saglik
sevgiler
Sefa

memolininannesi dedi ki...

kahvaltılarda da ıkram edılebılır doyurucu bır alternatıf.. yazdım bunu...

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor, elinize sağlık. Ben de deneyeceğim

atolyenott dedi ki...

nefis görünüyor,ellerine sağlık.sayende artık değişik değişik tariflerle dostlarımı ağırlıyorum. çok çok teşekkürler mügecim :))

pelince dedi ki...

Canım görüntüsü inanılmaz güzel.Seyirlik olmuş.. kıyamam yemeğe ;) ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

merhaba,önceelikle ellerinize sağlık
taksımde krepen cafede ıspanaklı ve mantarlı yapıyorlar krebi,daha sonrada galete ununa bulayıp fırına verıyorlar sanırım.servis sırasındada yanında soya sosu var.denemek benımde aklımda vardı,fikir olması içinde eklemek ıstedım:))

ruken dedi ki...

dakikalarca baktım yine de doyamadım bakmalara :) Süpersin Vallahi..
Ne zaman bilmediğim bir yemeği yada yeni bir şeyleri denemek istesem önce sana uğruyorum (ki buluyorum genelde) sonra başka yerlerde arıyorum.. "en iyisini Müge yapmıştır" diyorum ve gerçekten içim çok rahat bir şekilde deniyorum hepsini.. :))

Altun Mutfak dedi ki...

Herzamaki gibi yapımı sunumu çekimi mükemmel olmuş ellerine sağlık...

Zeynep'in Evi dedi ki...

Amannnn ben bu fotoğrafı görmedim hiç yavaşş yavaş çıkayımm:))
canım ellerine sağlık..

pie kurabiye dedi ki...

Tarifin çok güzel ama dönmüş olman daha güzel.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Gerçekten de enfes görünüyor.Herzaman ki gibi harikasın.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

cok cezbedici görünüyor :) ellerinize,emeginize saglik..

afiyet, sifa olsun InsAllah..

sicacik sevgilerimle.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

tavuk soteyle ve ayrıca patlıcanla yıllardır yaparım ben bunu ve her defasında herkes tarafından tam puan alır ismine de tavuklu ya da patlıcanlı krep sarma der geçerim :)
tek fark beşamel sos yok benim yaptığımda ve baharat daha fazla
ellerine sağlık
güzel görünüyor

Yasemin dedi ki...

aşık oldum!

reyhandan dedi ki...

BU KADAR PROFESYONEL BİRİ YAPARDA KÖTÜMÜ OLUR ELLERİNE SAĞLIK MÜGE ABLA SANA GIPTA EDİYORUM VALLA MAAŞALLAH BAREKALLAH SANA :)selametle...

Meltem dedi ki...

Çok Güzel Bir Paylaşım Olmuş Emeğine Sağlık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Bu kreplere bayılırım ben.İçine yada üstüne beşamel şekliyle sık sıkta pişiririm.Dediğin gibi bir ara her misafire yapardım :)

TÜRKAN ABLA dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık.
Her zamanki sloganımı yine tekrarlıyorum; Hünerli yaparsa böyle yaparrr :)sevgiler..

Adsız dedi ki...

Müge Hanım Merhabalar,
Ellerinize sağlık çok lezzetli ve güzel görünüyor. Yapılan şeylerin lezzetli olması kadar sunumuda çok önemli maşallahınız var.
Hoşça ve mutlu kalın...
Nuray

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Çok güzel görünüyor. Benim için de süper bir yemek tam denemelik.
Sevgiler, iyi hafta sonları

MODA GEZGİNİ dedi ki...

çok leziz gözüküyor.eline sağlık mügecim.bloguma beklerim.sewgiyle kal

Adsız dedi ki...

Merhaba Müge Hn ,
Bu krepi geçtiğimiz Cuma misafirlerime yaptım .Herkes bayıldı .Daha önce mantarlı krep yapardım artık mönülerime ıspanaklısı da eklendi ...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin