29 Haziran 2010

Sebzeli Bonfile Kulesi

Sebzeli Bonfile Kulesi

ANA YEMEK OLARAK BİR BAŞ YAPIT!
Başlık çok iddialı değil mi?
Ama başlığımın yani tanımlamamın sonuna kadar arkasındayım :)
Bu yemek gerçekten olağanüstü bir şey, fevkaledenin fevkinde. Yerken gözlerinizi kapatıp, bambaşka dünyalara yolculuğa çıkıyorsunuz :)

Resmen mutlu oluyorsunuz, çikolata yerken olduğu gibi.
Hani kırk yılın başı çok lüks bir restorana gider ve menudeki en havalı yemeği seçersiniz, yemek önce görüntüsü ile büyüler sizi, kesmeye, yemeye kıyamazsınız, sonra ilk lokmayı aldığınız da, tadına bayılır ve diğer lokmaları çok ağır ağır yersiniz, bitmesin diye…
İşte bu yemeğin bende yarattığı hisler aynen bu, umarım bu tarz şeyleri yemek yerken sadece ben hissetmiyorumdur, kendimi çok yalnız hissederim sonra :)
Hatta biraz daha ileri götüreyim, ben bu tarz yemekleri dışarıda yediğimde bunlar asla evde yapılamaz, sadece profesyonel mutfaklarda, usta aşçılar tarafından yapılabilir sanırdım :)
Özellikle; ufak bir ayrıntı gibi görünen ama benim için çok önemli olan, üstündeki kremalı sos kısmını.


Bu yemeği bana öğretmiş olmasından daha çok, bu sosu yapmayı öğrettiği için Ülkü’ye çook teşekkür ediyorum.
Evinizde çok şık bir yemek daveti verdiğinizde, çok özel misafirler ağırlayacaksanız ve hatta yeni evli olup da ilk kez eşinizin ailesini ağırlayacaksanız, bu yemeği listenize alın derim.


Sebzeli Bonfile Kulesi

Malzemeler (4 Kişilik)
  • 8 Parça Dana Bonfile

Eti marine etmek için;

  • 1'er Tutam (taze çekilmiş) Karabiber, Beyazbiber
  • 1-2 Dal Taze Kekik
  • 2 Diş (dilimlenmiş) Sarımsak
  • 3-4 Yemek Kaşığı Zeytinyağ

Sebzeli Harç için;

  • 1 Adet (iri) Kırmızı Soğan
  • 1 Adet (dolmalık) Sarı Biber
  • 1 Adet (dolmalık) Kırmızı Biber
  • 250 Gr. (yarım paket) Mantar
  • 1/2 (yarım) Kg. Ispanak
  • 3-4 Dal Taze Fesleğen
  • 1 Diş Sarımsak
  • 3-4 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
  • Tuz, Karabiber

Kremalı Sos için;

  • 2 Adet (Arpacık) Soğan
  • 1 Diş Sarımsak
  • 2-3 Yemek Kaşığı Zeytinyağ
  • 2-3 Adet Defne Yaprağı
  • 2-3 Dal Taze Fesleğen
  • 1 Çay Bardağı Krema
  • Tuz, Karabiber

Sebzeli Bonfile Kulesi - Malzemeler

Yapılışı

  • Öncelikle etleri marine malzemeleri ile güzelce karıştırın. Üzerini örterek, buzdolabında 2-3 saat kadar bekletin.

Sebzeli Harç için;

  • Soğanı yarım ay şeklinde ince ince doğrayın, biberleri de ince uzun (jülyen) doğrayın.
  • Derin bir teflon tavaya; zeytinyağını koyun ve ısıtın. Soğanları ve biberleri ekleyin, orta ateşte, karıştırarak 4-5 dk. kavurun.
  • İnce ince dilimlediğiniz mantarları ekleyin, mantarlar suyunu salıp tekrar çekinceye kadar 3-4 dk. daha kavurun.
  • Temizleyip, ince ince dilimlediğiniz ıspanakları ekleyin ve ıspanaklar yumuşayıncaya kadar 3-4 dk. daha kavurun.
  • Minik minik doğradığınız fesleğen, dilimlenmiş sarımsak, tuz ve karabiber ekleyip, bir kez karıştırın ve ateşi kapatın.

Kremalı Sos için;

  • Minik bir teflon tavaya, zeytinyağ, temizlediğiniz arpacık soğan (bütün halde) ve çıtlattığınız sarımsağı koyun, orta ateşte 1-2 dk. kavurun.
  • Defne yaprağı ve fesleğeni ekleyin, bir kez karıştırın.
  • Kremayı, tuz ve karabiberi ekleyin, 1-2 dk. pişirin.

Bonfile Kulesi için;

  • Etleri; iyice kızmış teflon tavada önlü arkalı kızartın.
  • Bir parça etin üzerine, sebzeli harç koyun ve diğer parça eti üzerine kapatın.
  • Üzerine kremalı sosu gezdirin ve sıcak servis edin.

NOTLAR;

  • Sebzeli harcı ve kremalı sosu; 1-2 saat önceden hazırlayabilir, servis etmeden önce ısıtabilirsiniz.
  • Defne yaprağını kuru halde, aktarlar da kolaylıkla bulabilirsiniz.
  • Kırmızı biberi dolmalık bulamaz iseniz önemli değil, tatlı kırmızı biber de olur.
  • Arpacık soğan yerine minik bir kuru soğan da kullanabilirsiniz, o zaman çok minicik doğrayın ki soğanlar belli olmasın.
  • Kırmızı soğan yerine, beyaz kuru soğan da kullanabilirsiniz ama kırmızı soğan daha tatlı olduğu için çok lezzetli oluyor.

Sebzeli Bonfile Kulesi

KİLO ALMAYA GİDİYORUM, DÖNÜCEM :)
Bu yazı ile aynı zamanda, sizlere minik bir veda ediyorum, çünkü Temmuz ayı boyunca buralarda olamayacağım.
Önce Kilis, sonrasında da Erdek ve mümkün olursa Alaçatı planımız var.
Bu planların içinde kuşkusuz beni en çok heyecanlandıran; Kilis.
Özellikle de yemekleri :)
Evlendiğimden beri eşimin ailesinden sürekli duyduğum bir söz var; "burada Kilis'teki lezzet yok"
"Et başka, baharat başka, her şey farklı" derler sürekli.
En basit yemekler de bile; "bizim oranın kıyması ile olsa bu, sen o zaman gör" derler :)
Ben de iflah olmaz bir yemek düşkünü olarak, heyecanla yemek yemeye gidiyorum anlayacağınız :)
Çevremdeki herkes biliyor bunu, hatta dün akşam spor da hoca herkesten daha fazla yüklendi bana; "madem kilo almaya gidiyorsun, en çok sen yapacaksın hareketleri" diye :)
Sözün kısası; en az bir ay yokum, yorumlarınıza bulduğum her fırsatta bakıp, sorulan sorulara yanıt vereceğim tabi ki ama yanıtlar pek hızlı olmayabilir, şimdiden affınıza sığınıyorum.
Kendinize çok iyi bakın, dönüşte Ramazan hazırlıkları ve sofraları ile buluşmak dileğiyle, büyüklerimin ellerinden, küçüklerimin gözlerinden, yaşıtlarımın yanaklarından öperim :)

69 yorum:

mine dedi ki...

of of of tam bir görsel şölen tadını düşünemiyorum bile
fotoğraflar da süper çıkmış
ellerinize sağlık
sevgiler

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Müge'm,
Dediğin gibi fevkaladen,in fevkinde olmuş, ellerine sağlık. İyi yolculuklar dilerim, bol bol dinlen, yemek ye, sonra yürüüü :) Kilis'ten biz e pek çok tarif getir olur mu? Sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerinize sağlık bir et sever olarak kesin deniyeceğim ne zamndır bekliyordum zaten bu kuleciklerin tarifini..

Sevil Şahin dedi ki...

mügecim dediğin kadar var bende çok beğendim tatlım ellerine sağlık afiyet bal olsun
tatile gidiyormuşsun oh sefan olsun benim içinde dinlen benim içinde kilisi gez çok merak ediyorum kilisi hele çarşısını baharatlarını benim içinde resimle olurmu tatlım
kokuları içine doldur gel :))
tatlım sana iyi eylenceler bol dinlenmeler ve birkaç kilo ile geri dönmeni temenni ediyorum
öperim
sevgiler

Unknown dedi ki...

Çok lezzetli gözüküyor..
Ellerinize sağlık..
Bu arada iyi yolcukluklar..
Dinlenin,bol bol fotoğraf çekin,bomba gibi dönün..:)))
Sevgilerimle
Pınar

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Ayyy ne güzel, güle güle git, bol bol ye iç dinlen ve geri gel. sevgiler

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık muhteşem ötesi bir lez
zet:))Sana iyi tatiller öpüyorum...

Betül... dedi ki...

görüntü harika masadaki herşey süperdi müge hanım en kısa zamanda mutlaka denemek lazım ellerinize sağlık:) bu arada iyi tatiller sevgiler :))

Adsız dedi ki...

iyi tatiller canım... bol bol dinlen... dönüşte görüşürüz.. Neslihan

otomatikkepce dedi ki...

Hakikatten cıvıl cıvıl bir yemek olmuş.
Elinze sağlık
Hülya

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar,
hiiim deyip ic cekiyorum ve gercektende fevkalaenin fevkinde diyorum, ellerinize saglik, sevgiler...
aa bu arada Aylin´ìn yorumunda okudum Kilis e mi giyidorsunuz, ahhh memleketime benden de cok selamlar götürün lütfen, sevgiler....

kirazzade dedi ki...

Tarif yine süppper! Ama denemek için cesaret ve zaman lazım :D
Erdek ve Alaçatı'da hangi otelde kalacaksınız? Biz de Alaçatı düşünüyoruz. O kadar harika oteller var ki. Seçemedim. Gerçi bir tanesi kafama çok yattı: Naciye teyze konağı :) Naciye Teyze ve oğlu Mevlüt. Tv'den hatırlyıorsunuzdur belki. Çok cici bir işletmeleri var. Ayy yine tatil heyecanı bastı beni :D

Yemekbahane dedi ki...

Adaş,
Assolist vedası olmuş bu be ... ağzımın suyu aktı :) Bir şey sorucam sosa konan arpacık soğan ve sarımsaklar nerde ? Onları süzüp mü gezdiriyoruz bonfilenin üzerine?
Sana iyi yolculuklar güzel güzel yemeler diliyorum canım, ye iç yat eğlen :) hakettin ..

sevgilerimle,

İnci Yemek dedi ki...

Mügeciğim seni dünya gözüyle görmemin mutluğu içindeyim canım:))muhteşem bir günde birlikteydik
başka etkinliklerde de gene buluşuruz inşallah.
Her zaman olduğu gibi mükemmel bir tarif ve sunum olmuş ellerine sağlık canım:))
sana iyi tatiller sağlıkla gidip dönmeni dilerim.
seni izlemeye devam ediyorum çok öptüm canım..

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık hepsi birbirinden güzel gittigin yerde çok eglen olurmu insallah bize güzel degişik tarifler yazarsın kendine çok iyi bak fazla özletme dikkat et fazla kilo alma vermesi zor oluyor öpüyorum:)))handan

Adsız dedi ki...

krema nasıl bir krema, biraz bilgi verebilir misinz? bir de arpacık soğan bütün olarak mı kremanın içinde yer alacak? teşekkürler...

Delfina ; dedi ki...

Bu nasıl farklı sunumdur böyle,Ülkü ile harikalar yarattınız.Tatilde sana boll keyif,eğlene ve kahkaha diliyorum,kilo konusunu hiçç takma kafana önemli olan mutlu ve sağlıklı olmak Mügecim.

Ben de sen çok öpüyorum iyi yolculuklar...

Niagara dedi ki...

Guzel tatiller diliyorum size. Lutfen donuste bize muhtesem Kilis mutfagindan orijinal tariflerle gelin. Son aylarda artik hic yoresel tarif vermez oldunuz. Yoresel, lezzetli ve hatta hikayeli tarifler bekliyoruz sizden. Iyi eglenceler.

Eya dedi ki...

Mügeciiiigim...ben senin hizina erisemezsken sen aldin basini gidiyorsun...neyse,sen gelene kadar ben ancak inceleme ve sindirme durumlarini yaparim bu harika tarif ve fotograflar icin :)))
Iyi tatiller diliyorum, iyi yolculuklar...keyifli saatler gecirin,saglikla dönün...ama sakin fotograf cekmeden dönmeyin :)))
Merakla bekliyor olacagiz...sanirim ondan sonra da senin muhtesem ramazan sofralarin baslar...yasasin...!!!! sevgiler

zehra

Egeden Tarifler dedi ki...

Mügecim, fotoğraf ve yazılarını özleyecekler için bir ay hiç de kısa bir süre olmayacak :)) Umarım sağlık ve huzurla çok güzel bir tatil geçirirsin canım.

Hatice dedi ki...

Mügeciğim ellerinize sağlık, renkli, gösterişli, hoş sunumlu bir yemek olmuş:))
hayırlı yolculuklar, iyi tatiller diliyorum, şimdiden afiyetler olsun:))
sevgiler...

yüksell dedi ki...

merhaba sezon finali harika olmuş ellerinize sağlık iyi tatiller :)

yüksel

Unknown dedi ki...

Canim Muge'm,

Daha yeni yemek yemis olmama ragmen agzimin suyu akti resmen! :) Bu tarifler yine birer saheser.
Tatile gidiyor olmana cok sevindim, umarim dilediginden de iyi gecer ve senin icin guzel bir degisiklik olur. Kilis'in yemeklerini duyup da tatma firsati olmayan bu arkadasin icin de bol bol ye olur mu? Kiloyu da dert etme ;)
Kibris'tan sevgilerimle, Esra.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Canım öncelikle bu lezzet tam damak tadıma uygun bir lezzet belliki :)

Ayrıca seninle tekrar karşılaştığım için çok mutlu oldum tatlım..

Kilise bizden sevgiler.. Güzel fotograf arşivi ve tariflerle dönmeni bekliyorum.

Çok öpüyorum seni..

Adsız dedi ki...

Sevgili Mügecim tatilde olunca sorulara cevap verme kısmı da bana kaldı:))Müge soruları cevaplamamı benden rica etti.
Sosa koyduğumuz arpacık soğan ve sarımsakları isterseniz sos piştikten sonra içinden çıkarabilirsiniz, zaten sosa aromalarını vermiş oluyorlar, sosun içinde bütün olarak bırakıp bonfilenin üzerine de dökebilirsiniz.
Krema genellikle 200 gr' lık ambalajlarda satılıyor ve paketin üzerinde de yazıyor.Büyük marketlerde kolaylıkla bulabilirsiniz.
Sevgiler

ÜLKÜ

ikimiz dedi ki...

harika bayıldım çok lezzetli görünüyor mutlaka denemeliyim ellerinize sağlık tatlım blogunu çok bğendim izlemeye almak istiyorum izninle banada beklerim sevgiler
http://ikimiz-2.blogspot.com/
http://modadunya.blogspot.com/

hamaratabla dedi ki...

Zahmetli fakat bir o kadarda lezzetli gözüküyor.Paylaşımın için çok teşekkürler.Ayrıca iyi tatiller...

Tümay Öztürk dedi ki...

Yaaa çok güzel gözüküyor:) Herleyden önemlisi içindeki malzemeler ve pişiriliş şeklinden neka dar lezzetli oldu belli! Ellerine sağlık. Yiyen herkese afiyet olsun:) Şimdiden iyi tatiller:)

Unknown dedi ki...

yemeklerinize,sunumlarınıza hayranım.Yine harikalar yaratmışsınız,ellerinize sağlık..

hilal dedi ki...

etleri yumuşak pişirmek için ne yapıyorsunuz?
benim genelde kayış gibi oluyorlar da

Adsız dedi ki...

acaba bu güzel tabak nerden :))

memolininannesi dedi ki...

çok şahane bir görüntü ve eminimki bir o lezzetlidir. az kişilik sofralara çok uygun...tebrik ederim

merve demirdöken dedi ki...

mügecim iyi tatiller,
özlemle ve merakla bekliyoruz: )

Müge Hüner dedi ki...

Merhaba;
Servis tabağı; Paşabahçe...

Sevgiler...

Sevtap dedi ki...

yine harika bir resim ve tarif ellerinize sağlık ve Miraç Kandiliniz Mübarek Olsun

Banu dedi ki...

Nefis bir görüntü renkler uyumu harika olmuş ellerinize emeğinize sağlık...

Denise Dumont dedi ki...

Lindo blog!!!

Dilek dedi ki...

Görüntüsü bile yetti:)))))Çok abartmışım diye düşünme bence.Az bile yazmışsın.Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
Yazını geç okuduğuma çok üzüldüm:(((((
Hafta sonu Erdek'te idimmm.Tanışma imkanımız olurdu belki?????
İnşallah bir başka sefere......
İyi tatiller......

Bengü dedi ki...

Mügeciğim ellerine sağlık. Tam bir misafir yemeği. Hatta kayınvalidemlere yapsam beni el üstünde tutarlar :) Tablo gibi bir görüntü. Öptüm canım, tatilde bol bol dinlen :)

Urfa Tutkunu dedi ki...

Görünüm çok hoş. Malzemeleri okuyunca tadının da enfes olacağına kani oldum. Ellerinize sağlık. Ve iyi tatiller.

tadımlık bilgiler dedi ki...

süper görünüyo benim blogumada beklerim çok ucuz el yapımı dekortif aksesuarlar var ;)

fatmagülün suçu ne dedi ki...

Çok güzel görünüyor fotoğraflar, bu tarifleri denicem. Ellerinize sağlık ;)

Unknown dedi ki...

Talihiniz gözleriniz kadar berrak, kaderiniz bakisiniz kadar güzel, umudunuz yarin kadar yakin, yarininiz askiniz kadar mutlu, askiniz Beraat kadar mukaddes, dualariniz istediginiz gibi makbul olsun.

pınar dedi ki...

iyi günler blogunuz çok hoş olmuş çok begendim ellerinize sağlık sıkı bir takipciniz olacağım sanırım =) yalnız bir önerim olacak içecek bölümüde koysanız kanımca dahada güzelleşecek bu sıcak yaz günlerinde içilebilecek soğuk mu soğuk bir şeyler tarifleriniz yanında çok iyi giderdi =)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

özledik ama dön artık:)))

atolyenott dedi ki...

çok lezzetli görünüyor.misafirlerim için deneyeceğim ve ilk gelene pişireceğim :)

NlyStyle dedi ki...

müthiş bir lezzet ve sunum gerçekten harika görünüyor. tavsiyene uyup deneyeceğim. bu arada dekorda muhteşem kırmızı süsleri nereden temin edebilirim bir adı varmıdır?benmi bilemedim..sevgiler.

Müge Hüner dedi ki...

Moda-Yemektarifleri;
Çok teşekkürler.
Kırmızı süs olarak kullandığımız şey; kırmızı tane karabiber.
Aktarlarda kolaylıkla bulabilirsin.

Sevgiler.

NlyStyle dedi ki...

çok teşekkürler, sevgiler.

Mert Eren dedi ki...

Ellerinize sağlık... çok nefis görünüyor :)

Adsız dedi ki...

Müge Abla'cim bu tarifi ramazanda insallah deneyecegim, valla söyleyecek tek bir sözüm yok. H A R I K A duruyor, heleki senin o lezzet katan ellerin de degdiyse, sadece görüntü degil tadi da H A R I K A 'dir...

Sevgiler
Sunda

Özge dedi ki...

Merhaba, tarifinizi denedim ama sanırım pişirme tekniğim yanlış oldu, etleri marine etmeme rağmen çok serttiler. Nerde yanlış yapmış olabilirim, nasıl pişiriyorsunuz ve etlerin ne kadar pişmesi gerekiyor?

Müge Hüner dedi ki...

Özge Hanım;
Öncelikle etleri koyacağınız tavanın çok iyi kızmış olması gerekiyor.
Etin mühürlenmesi lazım.
Etleri koyduktan sonra ısıyı bir parça düşürebiliriz.
Çok fazla pişirmek de etin kurumasına ve sertleşmesine neden olur.

Yani annelerimizin deyimi ile; etle birlikte bizde pişeceğiz başında :) O zaman süper oluyor :)

levanten dedi ki...

Müge Hanım,
Blogunuzun sıksık ziyaret ediyorum ve harika şeyler yapıyorsunuz. Ellerinize sağlık.
Geçtiğimiz günlerde 5. evlilik yıldönümümüz için bir hazırlık yapmak istedim ve siteniz bana çok yardımcı oldu. Sebzeli bonfile kulelerini denemek istedim ve harika oldu. Her ne kadar malzemelerde eksiklik ve farklılık olsada-sarı ve kırmızı dolmalık biber bulamamıştım sizinde önerilerinizde olduğu gibi kırmızı dolmalık biber ve yeşil biberle renklendirdim yemeğimi ve eşim ıspanağı pek sevmiyor diye ıspanakta koymamıştım- ama kelimenin tam anlamıyla yemek sizinde deyiminizle fevkaledenin fevkindeydi. Eşim, oğlum bayıldık yemeğe...
Ellerinize kollarınıza sağlık.
Sevgiyle kalın...

Adsız dedi ki...

Müge Hanım,
Blogunuzu bir süredir takip ediyorum, şahane yemekler yapıyorsunuz. Dün akşam ilk olarak bu tarifinizi denedim tam olarak eşimin damak zevkine hitap ediyor, ikimiz de bayıldık, yemeğe doyamadık:)Ellerinize ve fikirlerinize sağlık:)

betul dedi ki...

Merhaba Muge hanim, bende bugun bu tarifi denedim ve etlerde husrana ugradim, hatta etler en sonunda cope gitti :(( sebzeleri cok guzel oldu tam kivaminda ama et tazeydi ve marinede etmistim ama lastik gibiydiler, neyi yanlis yaptim ben :(

Müge Hüner dedi ki...

Betül Hanımcım;
Etlerin ziyan olmasına çok üzüldüm.
Et çok taze olduğunda lastik gibi olur yalnız, unutmayın.
Mutlaka dinlenmesi gerekir etin.
Ayrıca kızartacağınız tavayı çok iyi kızdırmanız gerekir, eti koyduğunuzda et mühürlenmeli yani suyu içinde kalmalı.
Eti koyduktan sonra orta ateşte pişirebilirsiniz.
Ayrıca en kolay pişen bonfiledir, bunun dışına bir et kullandıysanız da zor pişebilir.
Aklıma gelenler bunlar.
Umarım bir sonraki denemeniz şahane olacaktır.

Sevgilerimle

Betul dedi ki...

anladim Muge hanim, ben ozaman bonfile yerine biftek aldim, ve tavayi isittim ama yagini kizdirmamistim galiba ondan oldu, cunku etin suyu baya kendini salmisti :( esim zaten dana etini pek sevmez simdi bundan sonraki denemeyi nasil yapsam diye dusunuyorum :)
cevabiniz icin tesekkurler :)

Hayatın Tatları dedi ki...

müge ablajım ben çok beğenmiştim tarini ve aynsı olmasa bazı malzemeleri çıkarark yaptım . Süper bir ana yemek ellerine sağlık. Her zaman ki gibi süpersin. http://yedimyedimuyudum.blogspot.com/2011/04/sebzeli-bonfile.html?showComment=1303898372940#c737506519308803726

Splendor dedi ki...

Gercekten de bir saheser oldu. Ben etleri buzdolabinda yaklasik 5 saat beklettim vaktim vardi. Etin kizartma islemini esime biraktim o yapti. Gercekten cok kizgin yagda kizartti etleri. Cok sert olmadi gayet keyifle yedik ama esimle suna karar verdik bir dahaki sefere tavukla yaparsak bu tarifi daha risksiz olur cunku malum kirmizi eti pisirmek fazla huner istiyor ve riskli olabiliyor. Velhasil kelam cok hos oldu kremadaki karabiber muhtesem bir lezzet verdi. Doyamadim tadina. Sebzeler de harika oldu.taze ispanak yoktu evde ben de dondurulmusu cozdurdum ve suyunu iyice sikip kullandim. Yanina da pilav yaptim oyle servis ettim. Esimin yorumu da cok hostu . Tam misafir yemegi olmus dedi. yemeklerde sinif atladigimi dusunuyoruz :) bundan sonra da ilk misafirimde bu tarifi deneyecegim. Gercekten cok cok tesekkur ederim tarifiniz icin. Ellerinize saglik. Sevgiler. Gorkem

Adsız dedi ki...

Merak ediyorum etleri ne kadar sure kizartmak lazim.hani belki dakika saniye vermek zor olur ama en azindan hani rengi soyle olucak vs. ya da su kadar bi tarafi sukadar diger tarafi gibilerinden bilgi verirseniz cok sevinirim.cunku denemek istiyorum harika otesi gorunuyor.Sevgiler

Bilge

Müge Hüner dedi ki...

Bilge Hanım;
Etleri çok kızgın tavada her bir yüzü 4-5 dk. kadar kızartmanız yeterli olur.
Fotoğraftaki gibi kahverengi yer yer iyice kızarmış görüntüyü elde ettiğinizde tamamdır :)
Etler önce su salacak sonra suyunu çekecektir. Suyunu saldıktan kısa bir süre sonra pişiyor zaten.

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

merhaba tarifiniz inanilmaz guzel bende yemek okuluna gidiyorum ve okul sonu ödevim var ara,ana ve tatli, bu yemegi ana yemek olarak dusunuyorum sunumumda,ayni zamanda yazmamda gerekiyor hangi ulkeye,sehre veya kisiye bu konuda bana yazarsaniz inanilmaz sevinirim.yada baska bir yemek önerirseniz. basarilarinizin daha da artmasi dilegiyle Banu

Adsız dedi ki...

mevsim itibariyle bazı malzemeleri bulmakta zorlandıysam da yemek gercekten bi başyapıt olmayı hakediyor.özellikle kremasına bayıldım başka yemeklerde de kullanılabilir.ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

merhabalar çogu tarifinizi denedim ve tam not aldım.acaba bu bonfile kulesini tavuk ile yapsam sizce nasıl olur? dana eti yemeyen bir misafirim olucakda.

Müge Hüner dedi ki...

Adsız;
Tavuk ile de harika olur bu tarif..
Ben sık sık tavukla yapıyorum :)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Etleri fırında pişirsek biftek olur mu

Müge Hüner dedi ki...

Adsız;
Olur elbette.

Unknown dedi ki...

Elinize sağlık harika bir sunum.
yemek tarifleri
www.seflerinmutfagi.net

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin