12 Ocak 2010

Akşam Yemeği Davet Sofrası

Kırmızı Beyaz Sofra

KIRMIZI BEYAZ VE SEVGİ DOLU BİR SOFRA...
Söylemiştim değilmi? Benim depresyonum bile kendime has, ayran gönüllüdür diye :)
"Bakmayın böyle konuştuğuma, bir kaç güne güneş açar, kendime gelir, evin en sevdiğim bölümü olan mutfağa dönerim" dememişmiydim ?
İşte camdan vuran güneşin, sol omzumu tatlı tatlı ısıttığı, harika bir günde, tekrar pıtır pıtır tuş sesleri var odanın içinde :)
Cumartesi günü, kendimi mutfağa kilitleyip, altı saat terapi yaptım :)
Sevdiklerimizi yemeğe davet edip, eskiden olduğu gibi yeni yeni tarifler denedim.
Stok yaptım anlayacağınız :) ara vermeden de arka arkaya yayınlayacağım hepsini...

Sıkıntılı ruh halimin, bu kadar çabuk beni terketmesinin tek nedeni güneş değil tabiki, hatta güneş en küçük kısmı :)
En büyük nedeni; "hey Müge, silkelen ve kendine gel" diyen sizlersiniz.
Bir önceki yazı'ma bıraktığınız ve okurken hepside gözlerimi dolduran yorumlarınız, dualarınız, güzel dilekleriniz, yorum yetmez diyerek özel olarak gönderdiğiniz mailler, msn ile yolladığınız kısa ama beni çook mutlu eden mesajlarınız, bloglarınızda bana layık gördüğünüz ödüller...
Ne diyebilirim ki ?, duygularımı sizlere hissettirebilecek kelime yok gibi, ne desem, ne söylesem az görünüyor gözüme.
Çok ama çok teşekkürler iyiki varsınız, iyiki bir blogum var, kendimi yanlız hissetmem mümkün değil sayenizde.
Oyy, çok duygulandım yine, ağlamaya başlamadan soframızdakilere geçeyim :)

Kırmızı Beyaz Sofra

Sofradaki çeşitleri arşivimin düzenli olması için, ayrı ayrı yazılarda yayınlayacağım.
Ekmek tabağı üzerine bir kaç şey söylemek istiyorum ama :)
Eskiden dışarda yemek yerken, ekmek tabağı fikri bana biraz saçma gelirdi açıkçası, ne gerek var diye düşünürdüm.
Şimdilerde fikrim değişti :) Yemek yerken ekmeği ya yemek tabağımızın kenarına bırakıyoruz, yada masa örtüsünün üzerine. Hem hoş bir görüntü olmuyor, hemde örtüye ekmek kırıntısı dökülüyor. Bence de ekmek tabağı olması gereken bir obje artık :)
Kısacası, herhangi bir şey sofra kuralı haline getiriliyor ve uygulanıyorsa boşa değilmiş :)

Sofralar da; herhangi bir işlevi olmayan, sadece süs amaçlı objeler kullanmaktan, pek hoşlanmıyorum biliyorsunuz, işlevsel ve sade sofra dekorasyonlarını seviyorum.

Bu aralar, çatal bıçağı kullanmadığımızda, örtüye bırakmak yerine, üzerine koymak için yapılan minicik aparatlar gözüme çarpıyor mağazalarda ve onlarda gözüme çok kullanışlı gözükmeye başladı.
Ekmek tabağından bile gerekli aslında, yağlı çatal bıçakları, servisimiz değişirken masaya bırakmak yada elimizde tutarak beklemek yerine.
Edinmek lazım kısa zamanda :)

Garnitürlü Tavuk Sarma

Soframızdakiler;
  • Yayla Çorbası
  • Garnitürlü Patates Püreli Tavuk Sarma
  • Mısırlı Pirinç Pilavı
  • Çıtır Paneli Muska Böreği
  • Közlenmiş Biberli Patlıcan Rulo
  • Mevsim Salata
  • Çekirdekli Tam Buğday Ekmeği
  • Mini Tiramisu

Kırmızı Beyaz Sofra

Sofrada kullanılan, yemek ve servis takımı; KRC.... Çatal-kaşık takımı; Jumbo (2000 modeli).... Keten masa örtüsü; Çarşaf-iş (Şişli).... El işi runner; özel dikim (anneannem).... Mini ekmek sepeti; Eminönü.... Kırmızı peçeteler; Ikea.... Sürahiler ; Paşabahçe.... Kırmızı kadehler; Mudo Concept.... Peçetelikler; Müge....

36 yorum:

Unknown dedi ki...

görüntü çok şık ve etkileyici ...
ayrıntılar güzeldir..
sevgilerle

Unknown dedi ki...

Cooookk SIIIIKKKKK.... Bilhassa anneannenizin isledigi örtü harika.... Ne hos bir sekilde degerlendirmissiniz.... Sevgiler Filiz

Unknown dedi ki...

mügecim ha şöyle...çok sevindim kendini iyi hissetmene arada olur ama öyle şeyler hayatın içinde lazım oluyor her zaman mutlu mutlu dolanamayızya:)kısa sürmesine sevindim.sofra herzamanki gibi süper ellerine sağlık.

Betül... dedi ki...

hııımmm hıımm işte yine çok güzel bigün size yemeğe gelebilirmiyim müge hanım :))olur mu?? ellerinize sağlık yine harika!!!

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Tablo gibi olmuş.Yemek yemeye kıyamayacak insan.Ellerinize sağlık.Size bir ödülüm var bana bir uğrarmısınız????
Sevgiler.....

Unknown dedi ki...

Mügecim her zamanki gibi muhteşem zarif bir masa ellerine emeğine sağlık öpüyorum...

Adsız dedi ki...

peçetelikler nereden peki ? :)))
elinize sağlık, sofralar mükemmel ....

Ayşegül dedi ki...

Ah Mügecim,çok sevindim sayfayı görünce. bize bunlara gel:))
Çok güzel bir masa hazırlamışsın yine.. anneannenin el işi örtüsünü görünce (çok şık) rahmetli annemin ördüğü danteller geldi aklıma artık onlar da çıkacak gibi sandıktan :)
yazıyı okurken çok ilginç bişi oldu bu arada, ekmek tabağını okurken aklıma o çatal bıçak konulan aparatları düşünüyordum ki sen yazmışsın zaten :))

tarifleri de merakla bekliyorum, görüşmek üzere...

nily21 dedi ki...

arada depresyona girip çabucak çıkmak iyidir ben de yaparım :))..şaka bir yana çok güzel bir masa..İnsanın içi açılıyor ellerinize sağlık..

pasta evim dedi ki...

Müge Hanım merhaba .Düzeni, temizliği ve yemek yapmayıçok seven biri olarak sofralarınıza bayılıyorum. Ellerinize sağlık. Çatal kaşıkların altına koymak için bahsettiğiniz şekili ayaklar ( uzun bir ördek, köpek ve diğerleri) Eminönündeki Şarkhan'da var. Gerçekten de hem masa örtüsünün temizliği hem de yemek servisleri sırasında çatal bıçakların koyulabileceği şık standlar. Şarkhandaki fiyatlar AVM lerdeki fiyatlardan çok daha ucuz. Yolunuz düşerse oraya bakmanızı tavsiye ederim. Elleriniz dert görmesin.

Nur... dedi ki...

Ah bir de şu peçetelikleri nasıl yaptığınız bir gösterseniz..... Nur...
nur_10100@hotmail.com

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

İtiraf edeyim bayıldım..
Uyum tam ..düzen desen ona keza..
Ellerin dert görmesin..
Yaşamına sofranın tadı , masanın düzeni, ortamın sıcaklığı yansısın her daim..
Sevgilerle.

FİLİZ'CE dedi ki...

yine çok şık bir sofra,siz bu işte ustasınız..elleriniz dert görmesin..sevgiler.

ümmühan dedi ki...

çok şık bir sofra olmuş ellerine sağlık, ayrıca sofrada çatal kaşıkların konulduğu standların olduğunu ilk defa duyuyorum, ben izmitte öyle bir şeye hiç rastlamadım ya da ilgimi çekmedi, tiramisu tarifini bekliyorum, sevgiler...

esraerbay dedi ki...

sayfayı açıp yeni birşeyler görünce o kadar seviniyorumki:)açıkçası bu günlerde açtığımda sayfanızı, niyese tatmin olmuyodum.ama bugün geri döndüğünüze sevindim.umarım böle gider:)kendinize iyi bakın.esra

Adsız dedi ki...

müge hanım, peçetelikler için halka malzemeniz nedir?? piyasada satılan halkalardan daha enli ve şık görünüyorlar.

keyifli sofralarınızın devamını görebilmek dileği ile..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Mügecim o dediğin çatal bıçak aparatlarından benim de var, dayım getirmişti Almanyadan, önceleri gereksiz görürken kullanınca cok hosuma da gitti. ama burda hic gormedim, nerelerde var acaba.

alkım akkurt akyalçın dedi ki...

sizi yine eskisi gibi görmek çok güzel sofrada öyle. benden size bir soru tek peçetelik için kaç tane halka kullandınız 3 mü 4 mü sevgiler

Adsız dedi ki...

Ben dememismiydim yarin hoplaya ziplaya Polyanna gibi yemek pisirirsin diye:)))SUMEYYE

Unknown dedi ki...

Sevgili arkadasim, sayfamda sana bir ödül biraktim... Sevgilerimle,

Canan dedi ki...

Merhaba Müge Abla,

Üzerindeki kötü halin geçmesine çok sevindim.

Sofrana bayıldım, bittimmmm,vs,...

Kırmızı ancak bu kadar albenili olabilirdi. Hünerli Bayanlar'a girmemin bir sebebi de bugün acaba nasıl bir masa ile karşılaşacağım sorusuna kesinlikle tatmin olacağım bir cevapla karşılaşıyor olmam.

Ellerin dert görmez inşallah,
Canan

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Merhaba Canım...Senin için blogumda bir ödül var.Kabul edermisin?

Sevgiler:)

İlkay dedi ki...

Yazıyı okurken çok duygulandım gözlerim doldu çok sevindim kendinizi toparlamanıza her gün kaç kere bakıyordum bloga Müge hanım ne durumda yazı varmı diye O Güneş Hiç Solmasın inş.

Burcu Çalışkan dedi ki...

Hiç bir fazlalığı olmayan zarif ve oldukça hoş bir masa olmuş Müge, çok zevklisin gerçekten...

Zuhal'in Müzesi dedi ki...

güzel bir site .özenli..fotoğraflar çok güzel...

Hülya dedi ki...

Mugecim bayildim masana, beyaz ile kirmizinin uyumu cok guzel olmus!

Hülya dedi ki...

Bu ara misir ekmegi tarifini aksama deniyorum. Ilk defa yapiyorum yarin misir ekmegi macerami paylasirim. Hoscakal,

Sevil Şahin dedi ki...

aa niye yazı yazmıyorsun diye telefon ac mail at yorum yaz sonra en son sen yazıya yorum yaz olmadı demi müğe
valla tatlım yogundum anca sitene girip o güzel masana yorum yazıyorum artık affedersin sevil nerdesin demezsin demi affedersin :))
tatlım inan su ruh halinden silkelenmiş olmana cok sevindim tatlım bizleri alıştırdın aman ha sakın kaybolma bir yerlere
canım benim sofran yine harika her detay harika
ekmek tabagı olayına gelince seninle aynı fikirdeyim.Ben yaklaşık 4 yıl çok lüks bir otelde calıştım orada çok şaçma geliyordu boş boşuna koyuyoruz derdim hep sonra senin yaptığın açıklamanın aynısını şefimiz yapmıştı sonrasında evet dedim olmalı bu ince detayı da bizlere hatırlattıgın için şahsım adına tşk ederim tatlım .
Kaşık ve çatal koyma aparatlarına gecenlerde cevahirde bir magzada gördüm sorma bayıldım bayıldım en kısa zamanda ondanda alıcam :))
pahalı bir hobiye sahibiz eşim hep öyle der :))
neyse cenem düştü yine seni iyi ve zinde gördüğüm için sevindim
sevgiyle kal

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Alkım ve Adsız;
Peçetelikler için kalın karton halkalar kullanıyorum.
Kurdele ile sarıyorum :)
İlginize çok teşekkürler.

Ve tüm diğer dostlarım;
Yazının içinde de belirttiğim gibi, sizlere teşekkür etmek için kelimeler yetersiz, iyiki varsınız.
Hepinizi çok seviyorum :)

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Mügecim sofran çok şık, çok zevkli görünüyor.
Eline aklına sağlık!
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Müge hanım merhaba;
yine tüm zerafetinizi ve titizliliğinizi masanızda konuşturmuşsunuz...Söylenecek pek bişey yok aslında tek kelime ile harika bir masa:)

Sakizliturkkahvesi(damla) dedi ki...

Mügecim,tam seni yansıtan (bence tabi),şık bi sofra duzenlemesi.
Kırmızıyı davetlere çok yakıştırıyorum. Patlıcan rulolarda super gorunuyo.eline saglik.
ekmek tabagi,bicak standi,sen fazla kullanmasanda mumlar,canli ciceklerin sergilendigi vazolar bence davetlerde guzel oluyo.
gerci biraz masada kalabalik yaratiyolar ama farkli bi havada katiyolar.
nacizane benim fikrim.sevginide kattigin bu guzel sofra icin eline,yuregine saglik...
sevgiler...

tuba dedi ki...

tekrar merhaba.bugün sitenden ayrılamayacağım galiba.baktıkça bakasım geliyor.bugün yazdığım 2.mail im.menünde ki garnitürlü patates püreli tavuk ve közlenmiş biberli patlıcan rulonun tarifini göremedim.bana yardımcı olur musun?karşılaşmak dileğiyle.sevgiler.tuba

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Tuba;
Tavuğun tarifini bir türlü ekleyemedim :(
ama patlıcan rulonun tarifi mezelerde mevcut.

Güzel sözlerin için tekrar teşekkür ederim.

Sevgilerimle.

gülden dedi ki...

Merhabalar Müge
yaklaşık 1.5 yıldır seni takip ediyorum. kurduğun şık sofralar ve nefis tariflerini inan hayranlıkla izliyor ve fırsat buldukça deneyip misafirlerimi şaşırtıyorum sayende.kurduğun şık sofralarda kullandığın peçete halkalarının halkasını hazır olarak mı alıyosun ben de yapmak istiyorum da:)) sevgilerle Gülden

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Gülden;
Benzer bir soruyu diğer arkadaşlarda sormuş ve bende yanıtlamışım yukarıda...
Evet kendim yapıyorum peçete halkalarını...

Güzel sözleriniz için çok teşekkürler.

Sevgilerimle...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin