16 Aralık 2009

Arpa Şehriyeli Pilav

Arpa Şehriyeli Pilav

MİNİK FARKLI SADE PİLAV :)
Yine yapımı çok kolay ama aynı; Sade Pirinç Pilavı gibi arşivimde mutlaka olmasını istediğim bir pilav bu.
Evlenene kadar annem her şehriyeli pilav yaptığında; "sade yapsaydın keşke" diye burun kıvıran ben, artık sırf değişiklik olsun diye, arpa şehriyeli de sık sık yapıyor ve severek yiyorum.
"Arpa şehriyeli pilavı tutturmak daha kolaydır" der annem hep.
Diğer pilavda az da olsa lapa olma ihtimali olur ama arpa şehriye de, bir miktar su çektiği için pilavı garantiler :)
Pilavı yanlızca arpa şehriye ile değil, farklı modelde şehriyeler ile de yapabilirsiniz.
Hele şimdi çocuklara özel, harfli, tekerlekli şehriyeler bile çıkmış :) eğlenceli pilavlar hazırlayabilirsiniz bu şehriyeler ile.
Şehriyenin yarısını kavurup, diğer yarısını pirinçler kavrulduktan sonra ekleyebilir ve üç renkli pilav yapabilirsiniz.

Malzemeler
  • 2 Su Bardağı Pirinç
  • 3,5 Su Bardağı Su
  • 1 Çay Bardağı Arpa Şehriye
  • 1/2 (yarım) Limon
  • 1 Tatlı Kaşığı Tuz
  • 6 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 1/2 (yarım) Çay Kaşığı Şeker
  • 1 Adet (tavuk) Bulyon

Yapılışı

  • Pirinci derin bir kaba koyun, üzerine yarım limonu iri iri doğrayın ve 1 tatlı kaşığı tuzu serpin. Pirinci bir parmak geçecek kadar kaynar su ekleyin. Yarım saat (suyu ılık olana kadar) bekletin.
  • Pirinci süzün ve musluğun altında, pirinçten akan su, berraklaşıncaya kadar yıkayın.
  • Teflon tencereye, sıvıyağı koyup ısıtın (dikkat edin yanmasın, sadece ısıtın) arpa şehriyeyi ekleyip, kavurmaya başlayın. Şehriyelerin rengi, kahverengiye dönünce, pirinçleri ekleyin ve pirinçlerin uç kısımları şeffaflaşana kadar kavurun.
  • Ayrı bir kapta, 3,5 su bardağı kaynar suda bulyonu eritin. Pirinci ıslatırken kullandığınız limonları da suyun içine sıkın, şekeri ekleyin.
  • Kavrulan şehriyeli pirince, sulu karışımı ekleyin. Bir iki kez karıştırın.
  • 1 dk. kadar hızlı ateşte, daha sonra ateşi kısarak 8-10 dk. kadar pişirin. Pirinçlerin üzeri göz göz olup, suyunu çekince ocağı kapatın.
  • Kapağın altına kağıt havlu koyarak, 15 dk. kadar demlenmesini sağlayın.

6 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Ellerinize sağlık bende kızım için yıldız şehriyeli olanını yapıyorum.Çok güzel ve değişik görünüyor.Sevgiler.Mine

Sevil Şahin dedi ki...

pilav pilav her an olsun yerim...

alkım dedi ki...

merhabalar sizde gördükten sonra bendede peçetelik yapma merakı başladı.ama yapıştırma için ne kullanıyorsunuz ben silikon kullandım oldukça zorlandım başka bir yolu varsa bana bildirirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler alkım
elmaninkabugu.blogspot.com

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Böye bir güzelliğe hayır diyen varmıdır acaba
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Alkım;
Ben uhu kullanıyorum, hem kurdeleyi yapıştırmak hemde boncukları kurdeleye yapıştırmak için.
Birde öyle dene istersen.

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel bi pilav yaptım sayenizde;) Teşekür ederim...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin